Vocabulary: non-verbal communication

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Vocabulary: non-verbal communication

Материал туралы қысқаша түсінік
Vocabulary: non-verbal communication
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 3 Interviews and instructions


Teacher name:


Date:


Grade: 11

Number present:

absent:

Lesson title

Vocabulary: non-verbal communication

Learning objectives


11.3.6.1 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

11.6.3.1 - use a variety of adjectives complemented by that, infinitive and wh clauses on a wide range of general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

- consolidate vocabulary from a text

- consolidate vocabulary from a text

- introduce vocabulary related to non-verbal communication

Value links

Fairness – If you value fairness, you might be highly sensitive to situations at school or in the workplace where a teacher or a peer has exhibited favoritism or allowed someone to get away with living by a different set of rules to everyone else.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.









Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

revise the vocabulary from the previous

Lead – In


.

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Learners remember previous lesson vocabulary



Determines the topic and purpose of the lesson





Students say different words from the picture


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!


Descriptor:

- can tell the time

Point 1



Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can talk about persons character





Pictures











worksheet








Picture

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex: 1 P: 38

Explain the task and give Ss enough time to fill the gaps.

Check Ss' answers.


Ex:2 P: 38

Explain the task and give Ss enough time to underline the correct words.

Check Ss' answers.


Ex: 3 P: 38

Explain the task. Refer Ss to the Word List or their dictionaries to check any unknown vocabulary. Give Ss time to complete the task.

Check Ss' answers.


Ex: 4 P: 38

Explain the task and give Ss time to complete the sentences. Remind Ss to use the verbs in their correct form.

Check Ss' answers.




Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupilsfill in the gaps

ANSWERS

1 mindset

2 courtesy

3 conjunction

5 realm

4 perception


Pupilsunderline the correct item

ANSWERS

1 potential

2 constructive

3 thorough

4 overstated


Pupils fill the gaps.

ANSWERS

1 pout

2 grimace

3 gape

4 shrug

5 smirk

6 sneer



Pupils label the photos.

ANSWERS

1pouting

2 shrugged

3 smirked

4 grimaced

5 gaped

6 sneer

Descriptor:

- fill in the gaps

Total: 1 point


Descriptor:

-underline the correct item

Total: 1 point



Descriptor:

-choose the correct preposition

Total: 1 point



Descriptor:

-fill the gaps.

- label the photos

Total: 1 point



-Make CCQ questions Yes / No


pupils are evaluated by collecting pencils

Card

Worksheet














End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

Poster Success

















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
12.11.2025
23
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі