Short- term plan
Lesson plan
|
Long-term plan: Unit 5 Hot and cold
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Date: |
Teacher name: Makpozova Arailym Utebaevna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Grade: 4 |
Number present: |
absent: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson title: Weather 1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives |
4.2.1.1 make basic statements which provide information on an increasing range of general and some curricular topics; 4.3.4.1 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues 4.4.7.1 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently 4.5.16.1 use conjunctions and, or, but, because to link words and phrases |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson objectives |
Аll learners will be able to
Most learners will be able to
Some learners will be able to
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Assessment criteria |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Value links |
Common history, culture and language (“Mangilik Yel”, 6) educate to love and respect for the environment |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Cross curricular links |
ICT, Geography |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ICT skills |
Active board, showing tasks |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Previous learning |
Revision |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Planned timings |
Planned activities |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Start 2 min
3 min
5 min |
Greeting - Good day, children! (W) Warm-up. “Phonetic drill” Whether the weather is fine Whether the weather is not Whether the weather is cold Whether the weather is hot (W,I,f ) Brainstorming. “Guess the sound” Teacher will greet learners and start the lesson with a warm up. Then teacher will turn an audio with the sound weather. And then teacher`s question for learners will be:
Then students guess the theme of the lesson. Descriptor - identify the theme of the lesson - discuss and share ideas about the weather - express thoughts - answer the questions about months and weather in different seasons - tell about activities and favourite seasons - name the hottest and the coldest seasons F.A. Teacher’s oral assessment: Excellent job! Very good! Wonderful! Super! Reading (W, I, f) Pre – reading. Game. “Quick cards” Teacher shows pictures about weather. The teacher holds the picture towards, quickly shows them to the learners and turns again. Children guess and name the words.
Descriptor
F.A. “Thumbs up, middle, or down”
|
Active board https://youtu.be/74b3Zb18UDM https://go.mail.ru/search_images?q=weather%20%20cartoon |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Middle 3 min 7 min 4 min
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Макпозова Арайлым УтебаевнаШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Weather 1
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Weather 1Материал туралы қысқаша түсінік
4 сыныпқа арналған
Материалдың қысқаша нұсқасы Short- term plan Lesson plan
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||























