Weather 1

Тақырып бойынша 29 материал табылды

Weather 1

Материал туралы қысқаша түсінік
Weather 1
Материалдың қысқаша нұсқасы

Shortterm plan: term 3


Unit: 5Hot and Cold

Lesson 33

Teacher name:

Апжаппарова  Г,Т

Date: 


Grade: 4

Number present: 

absent:

Lesson title

Weather 1

Learning objectives


4.1.9.1 understand spoken words related to a limited range of general and educational topics; 

4.2.1.1 compose simple sentences about oneself on a wide range of general topics;

Lesson objectives

Learners will be able to:

-talk about the weather.

- talk about summer and winter activities.

Value links

"Law and Order"

Know the basics of the legal system and human rights

                                                                            Plan

Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Lead – In





Students of the class are listed. 

Students' attention is drawn to the lesson.

Students say different words from the picture

Learners answer the questions


What is the weather today?


What was the weather yesterday?





The teacher to assess learners for their ability. 

Good job!

Well done!”

Formative Assessment 

Good job!


Descriptor:

- remembers the lesson passed

Point 1





Pictures 











Middle of the lesson

Presentation part.

30 min












Ex:1 P:69

Look at the picture. Answer the questions.

Refer the pupils to the pictures and have a picture discussion. Elicit what season it is, what's the weather like, what the children are doing and what they're wearing (e.g. Is it winter or summer? Is it cold or hot? etc).

Explain the activity. Go through the questions and elicit/explain any unknown vocabulary. Allow the pupil's some time to answer the questions. Check their answers.


Ex: 2  P: 69

Put the flashcards up on the board. Point to the flashcards, one at a time, and say the corresponding phrases. The pupils repeat chorally and/or individually. Point to them in random order. Ask individual pupils to name them. Ask the rest of the class for verification.

Play the CD. The pupils listen, point to the words and repeat. If you wish, play the CD again pausing after each phrase. The pupils repeat chorally and/or individually


Ex: 3  P: 69

Write on the board a summer activity and a winter activity. Ask the pupils What do you do in summer? Elicit answers (e.g. I go swimming.). Give verification to the pupils by saying (Swimming) is a summer activity. Repeat the same in order to elicit winter activities.

Explain the activity. Go through the prompts and elicit/explain any unknown words. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.



learnerslook at the picture and answer the question

ANSWERS 

1 It's winter.

2 It's cold.

3 They're wearing jackets, helmets and gloves.

4 New Year.






learners listen, point and repeat

ANSWERS 

Students own answer



learners read and match. Then say.

ANSWERS 

A summer activity: surfing, skating, camping A winter activity: skiing, snowboarding


Descriptor:

- look at the picture

- answer the question

Total: 3 point


Differentiation:«Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.




Descriptor:

-point to the flashcards

-ask individual to name them

Total: 3 point











Descriptor:

- read and match

Total: 3 point


-Make CCQ questions Yes / No


Card

Worksheet




Students book 

End  of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:   P: 

Home task:

Write the days


Poster Success 




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
05.05.2025
147
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі