Weather grade 3

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Weather grade 3

Материал туралы қысқаша түсінік
Weather тақырыбында ашық сабақ English language 3 кітабы
Материалдың қысқаша нұсқасы




Short term plan: term 2

Approved:

Unit: 3

Lesson 11

Teacher name:

Beibitzhan Akerke

Date:

10/12

Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

The weather 2

Learning objectives



3.3.3.1 understand short, simple instructions used in familiar everyday contexts;

3.5.1.10 use common present simple forms and contractions on a limited range of familiar topics;

Lesson objectives

Learners will be able to:

  • talk about actions in different kinds of weather;

  • make introductions and requests in basic interaction with others;

  • identify some familiar words and signs on illustrations/pictures in common everyday situations;

use common present simple forms and contractions.

Values ​​and its purpose:

Hardworking and professional skills

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

5 min.













Present new words

10 min

Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Divide into 3 group



Make a snowman- аққала жасау

Fly a kite- батпырауық ұшыру

Eat an ice-cream- балмұздақ жеу

Drink hot chocolate-ыстық шоколад ішу

Make a sandcastle- құмнан қамал жасау



Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Students say different words from the picture

Learners remember previous lesson vocabulary

Learners answer the questions










The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment


Good job!





Descriptor:

-Pupil answer the quiz

Total: 1 point



















https://www.educaplay.com/learning-resources/21761263-weather.html

Middle of the lesson

Presentation part.

5 min










Present and practice the present simple (singular).

Watch a video

Explain how short answers are formed.

Present the spelling rules. Give examples: play

plays, do does, watch watches, fly – flies and

elicit the rules. Focus the pupils’ attention on the pronunciation of the suffixes (e.g. gets \s\, plays \z\, watches \Iz\).




Pupils are drilled:

e.g. Teacher: I play. Dana

Pupil 1: Dana plays. Teacher: Aidar/not/play Pupil 2: Aidar doesn’t play.

Teacher: you/play? Pupil 3: Do you play? etc


Descriptor:

-Pupil answer the quiz

Total: 1 point













Flashcard


Watch a video











10 min












Group work

Craft work

1st group

Summer activities


2nd group

Winter activities


3rd group

Autumn activities








Pupils find what do they do ?

The pupils complete the activity.

Pairs of pupils read the exchanges aloud.



Descriptor:

-Find and answer what do they do on hot, sunny day

Total: 3 point









Mind map




10 min



Pair work (double wheel)

Dialog. What do/does do?

The pupils, in pairs, ask and answer questions about what they do on a hot/snowy/cold/sunny/rai ny/windy day.











Pupil 1: What do you do on a cold day? Pupil 2: I drink hot chocolate. What do you do on a rainy day? Pupil 1: I read a book. etc




Descriptor:

- answer what do they do on hot, sunny day

Total: 2 point











3 min


Individual work

Read and circle right answer.

1 Do/does your drink milk?

2 Does do Elsa eat ice cream?

3 Assel don’t/doesn’t fly a kite in winter.

4 I doesn’t/don’t make a snowman on a windy day?

5 Do/does she read a book on a rainy day?








Pupils do exercise in the activity book





Descriptor:

-circle the right word

Total: 3 point



2 min

Revise the lesson

Pupils say what did they learn


https://wordwall.net/resource/74953412/английский/do-does

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex: P:

Home task:


3 things you learned in class today

2 things you want to learn more about based on what you learned

1 question you have about today’s lesson



Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.02.2025
272
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі