Where is it from?

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Where is it from?

Материал туралы қысқаша түсінік
Name the flags without mistakes
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: Where is it from?

School: 10

Date:

Teacher name:

CLASS: 2

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

S6 exchange simple greetings and say please, sorry and thank you

L2 recognise with considerable support a few basic personal

questions spoken slowly and distinctly

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • Name the flags

  • Recognize simple words

Most learners will be able to:

  • Name the flags without mistakes

  • Ask about flags

Some learners will be able to:




  • Name the flags and talk about them

Previous learning

About room

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

10

minutes









ORGANISATION MOMENT:

Ask a pupil to come to the front. Ask him/her to close his/her eyes. Ask another pupil to say hello. The pupil with the closed eyes tries to guess who it is. Repeat with some more pairs.

Play the Hello song











CD Track 05

20

minutes
















PRE-LEARNING

  • Work with flashcards.

  • Play the CD. The pupils listen, point to the pictures and repeat the words.

  • Read the words. Ask the pupils to repeat after you. The pupils draw the flags in the space provided. Allow the pupils some time to complete the activity.

  • Sing the Family song.

  • Let’s listen. Set the scene by asking the pupils questions about what they can see in the pictures.



flashcards







CD Track 08



CD Track 09

5

minutes



ENDING THE LESSON:

The pupils in pairs take turns saying flags name and the other has to guess who it is.

Activity Book







Activity Book

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links

  • Create mixed ability pairs for speaking activity.

  • through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities

  • through observation in pair work


  • Art

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
22.12.2018
374
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі