Материалдар / Which food is good or bad

Which food is good or bad

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі мұғалімдерге
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады





Unit 5. Health and body



Unit of a long term plan unit1

School: №5

Date: 23.01.2019

Teacher name: A.E.Zholdasbekova

CLASS: 2 A

Number present:

absent:

Lesson title:

Which food is good or bad?

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions

(Понимать инструкцию учителя)

2.S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

(Использовать главные слова, словосочетания, фразы для описания предметов и действии.)

2.S8 give simple instructions for others to follow

(Составлять простые предложения.)

2.R1 read and spell out words for others

(Читать и произносить слова перед другими.)

2.W3 write short phrases to identify people, places and objects

(Писать короткие фразы для описания людей ,мест и предметов)

Lesson objectives

All learners will be able to:

Say and pronoun names of words about food intelligibly.

Use some short form questions correctly.

Most learners will be able to:

Understand some factual questions about good and bad food.

Give short answers to simple questions

Some learners will be able to:

Ask and answer to general questions.

Share with their ideas and write the words about the given theme.

Language objective

Fruits, vegetables, food, fish, fast food, milk, sweets, cakes.

Cross-curricular links

Health and health habbits

Previous learning

Asking and saying the words

Plan

Planned timings




Planned activities (replace the notes below with your 9planned activities)


Resources

Start

2 min

Greeting.

Good afternoon, children! How are you? Teacher tells the learning objectives that the lesson is contributing to.

Presentation

Previous

3 min





























10 min





15 min

























5 min





2 min



Asking and saying the words.

(Form.ass. clapping hands)

Checking up the home task.


Brain storming: showing a poster.





Reading:

Pre-reading: Demonstration the new words.

Food –еда, milk – молоко, fish – рыба, eggs –яйца, fast food-быстрая еда, sweets – конфеты, chips –чипсы, cake – пирожное, fruits – фрукты, vegetables-овощи, meat – мясо, drink - напиток

Working with book, reading the text

  • I am Brian. I am from the UK. My favorite food is fish and chips. Fish is good for your eyes and your heart.

  • I am Bianca. I am from Italy. My favorite food is pasta. Pasta is good your heart and your muscles.

  • I am Ulan. I am from Kazakhstan. My favorite food is lagman. There are lots of vegetables in lagman. Vegetables are good for your brain and skin.



Post-reading:

Writing: ex 9 p.64.

  • Warming up

Clap your hands clap, clap ,clap

Shake your hands shake , shake , shake

Stamp your feet stamp, stamp, stamp

Jump aroun jump, jump, jump



Group work.

Teacher divides pupils in 2 groups with cards: FOOD

Making a poster.

Speaking: Pupils demonstrate their poster and share with the ideas.

Form. Ass.

Each group assesses to each other with smiles.

Teacher gives them cards to assess the lesson.

I understood. The lesson was interesting!

I have some questions



I had a difficulty













A screen











































































Poster







Emotional smiles











Flash cards

End

2 min

Home task: P. 69 ex2.





Reflection



Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

















30 Қаңтар 2019
1174
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі