Материалдар / Working together

Working together

Материал туралы қысқаша түсінік
Жас мамандарға әдістемелік көмекші құрал ретінде
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар

English


122 Akzhar school Shymkent city

Date:


Teacher: Mutaliyeva U.S.

Grade 8a


14

0

The theme of the lesson : Reading: Working together

The purposes of educating

Read a TV commentary

Study too + adjective; adjective + enough

Results of educating

All students:

  • A All students will read and translate the text. C interview a friend for a TV show

Most of the students:

  • B write a short commentary.

Some of the students:

  • C interview a friend for a TV show

Previous learning

Previous information about Requests and responses

Plan

time

The procedure of the lesson

Basic resources

- I. Motive. Organization moment

10m











- Warm up To inform the students about the aim of the lesson. Congratulated and organized the class teacher

-good morining, pupils !

-how are you?

-who is on duty today?

-who is absent?

-what season is it now?

-what's the weather like today?

-are you ready for lesson?

ІІ. Checking up HW with «Веер » әдісі;

Inquired the home task. Check up the ex.

Divide into 2 groups with the cards

Brainstorming: are wildlife programmes popular in your country?

Do you ever watch them?

Can you remember any interesting facts that you`ve learnt from a wildlife programme? F.e pandа

Messages 4

English book, stickers, posters.



II. Basic part. Realization .

10m








Practice


15м

  1. Read the text and find the information to complete the captions

  2. Poster. 1group – Queen ants. 2 group- Foxes

Focus on the photo and give any extra information that they might have picked up about them

  1. Comprehension check, complete the matching task( listening)

  2. Ask and answer the questions: (work in pairs) «Дайындықсыз сұрау» әдісі;

How many queen ants are there in a nest? (One)

What does she do? (she produces eggs)

What two jobs do worker ants do? ( they look after the eggs and they bring food to the nest)

Why are crocodiles so dangerous for most animals?( because they`ve got huge jaws and sharp teeth)

Do people keep these bears as pets? ( no, they are wild bears)

Have you ever seen rats in our town/ city/ village? If, so where?

«шындық па,жалған ба» әдісі

  1. Complete the sentences with too/ enough and the correct adjective.Translate the phrases brave enough and too dangerous, emphasise the difference in meaning between too and very ( group work)

  2. Write a short commentary, introduce the topic of the programme, make one or two general statements, give more detailed information (individual work)

Messages 4

English book,

posters.



A CD,

cards,











Cards


Copy book


III. Conclusion. Reflection.

Give the marks

Give the home task 10 м

FEEDBACK

The smiley faces are on the board. (happy, sad, angry, etc)  Teacher suggests to choose any smileyface. Алма ағашы әдісі.

HW Ex. 1-6. P 52-53 W.B.

stickers



Additional information


Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check students’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links Values links

Differentiation by support

    Stronger Students can support weaker Students in pair work For the more able learners to write a commentary using too and enough. For the low able leaners to read the text.

·      through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities

·      through observation in pair work

·      through revising a covered material in warm up activity

Cross curricular link with Art and Kazakh

Keep health

Search by google about the wildlife programme

    Students in group work learn to be patient and helpful

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?






ЖИ арқылы жасау
02 Тамыз 2018
421
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі