Материалдар / Writing: A blog

Writing: A blog

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл ашық сабақ жоспары “Writing: A Blog” тақырыбына арналған. Сабақтың негізгі мақсаты – оқушыларға блог жазудың құрылымын, ерекшеліктерін және жазу техникасын үйрету. Сонымен қатар, олар өз ойларын жүйелі түрде жеткізуді, аудиторияға бағытталған мазмұн жасауды және блог стилінде жазу дағдыларын дамытады. Сабақ барысында оқушылар блог жазу үлгілерімен танысып, олардың құрылымдық ерекшеліктерін талдайды. Жазу процесі кезең-кезеңімен қарастырылады: тақырып таңдау, негізгі идеяларды анықтау, мазмұн құру және редакциялау. Тапсырмалар интерактивті әдістермен ұйымдастырылып, оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттыруға бағытталған. Бұл сабақ оқушылардың жазу дағдыларын жетілдіріп қана қоймай, олардың сыни ойлау қабілетін дамытып, заманауи цифрлық коммуникация құралдарын тиімді қолдануға үйретеді.
Авторы:
21 Наурыз 2025
235
0 рет жүктелген
Материал тегін
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Unit 4: Travel and holidays

School:

Date: 12.02.2025

Teacher’s name: Mailybaeva A

Grade: 6ә

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Writing: A blog

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

6.2.5.1 understand most specific information and detail of short, supported talk on a wide range of general and curricular topics

6.5.6.1 link, with some support, sentences into a coherent paragraph using basic connectors on a limited range

Lesson objectives:

All learners will be able to: understand and listen the audio

Most learners will be able to: justify their own ideas about a new theme.

Some learners will be able to: tell about their experiences related to the topic and evaluate others in giving feedback.

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson


Organization moment:

1.Greeting.

Dividing into groups

Ss will be divided into groups by choosing the papers.

1st group – personal blog

2nd group – multimedia blog

Ss greet the T and divide into groups by choosing paper.





The aim: To develop S speaking skills and create friendly atmosphere




At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”







Printed papers

Interactive board




Pre-learning

«Brainstorming» method


Warm up “Affirmation”

T plays a video with some affirmation words and asks to repeat them.

Method “guess what…

T gives quiz to introduce new theme.

After that T asks some questions about the new topic.

  • What do you see in this picture?

  • What do you know about a blog?

  • Do you have favourite blogger?

Ss repeat the affirmation words.







Ss need to do the quiz and talk about new theme.





Aim: Check Ss knowledge about new topic and use of critical thinking.



Efficiency: To develop Ss’ critical thinking.

Descriptor:

-can answer correctly

Praise Ss who can explain his/her opinion clearly





"For each correct answer Ss take a like"

https://youtu.be/MS7O3xlpyBM?si=B2FdkglzXD-uGkIC



Interactive board






Genially

quiz


Middle of the lesson










Starting the lesson

T explains the topic by showing presentation and plays an audio of the text.



After listening, T asks some questions, such as:

  • What did you understand?

  • What was the blog about?

  • How many days did he\she spend?

Method “Shashu”

In order to do some exercises, T distributes question cards with tasks for each group.

Aim: To better understand the topic.

Efficiency: To know more about the blog.





Ss listen an audio and answer to questions.















Ss need to collect cards and complete the given tasks.

Descriptor:

  • can answer to questions

  • can complete the tasks













Total: 3 points

"For each correct answer Ss take a like"

Interactive board





https://youtu.be/6Y8QmyW7A48?si=cO7bFBxwrYs52Rry







Printed papers





Learningapps


Language point: So

T explains the rule of using “so” and asks to play the game in order to understand more.

The game “Kokpar”

T explains the rule of this game and asks to answer the questions one-by-one from each group.

Aim: to know more about our national values

Efficiency: To improve speed and fast-thinking skill

Ss need to find the correct answer and put the goat in the pot.


Descriptor:

- can match correctly

- understand the grammar

Total: 3 points

Praise Ss who can explain his/her opinion clearly



"For each correct answer Ss take a like"

Student’s book



Interactive board



The game “Kokpar”

Team work “a blog”

Each team needs to write a blog relating to their group name.

Aim: to write a blog

Efficiency: to develop blogging skills

Ss should write a blog to a given topic.

Personal blog” – fast-food

multimedia blog” – social media

Descriptor:

- can write a blog


Total: 4 points


Praise Ss who can explain his/her opinion clearly

Printed paper



Interactive board

End of the lesson.





Reflection


Feedback "traffic light"

Aim: To know how Ss got the theme.

Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.

Ss share their understanding by choosing traffic lights’ colour.

Green – I understand everything.

Yellow – I need a little support.

Red – I didn’t undertand!


Descriptor:

-can share ideas

T evaluate and encourage with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!

Traffic lights

Interactive board




Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі