Солтүстік Қазақстан
облысы
Петропавл қаласы
«Қазақ мектеп- гимназиясы » КММ
Бастауыш сынып мұғалімі
Жулдугулова Слушаш Мыңжанқызы
|
Пәні Қазақ тілі |
Мектеп: «Қазақ мектеп- гимназиясы » КММ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бөлім Дыбыс және әріп |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
У дыбысының жуан, жіңішке айтылуы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Жулдугулова Слушаш Мынжановна |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 2 сынып |
Қатысқандар: 25 |
Қатыспағандар: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары |
2.3.9.2 . «У» дыбысының қай кезде жуан, жіңішке болатынын түсіндіру және у дыбысы бар сөздерге дұрыс талдау жасай білуге үйрету |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ мақсаттары |
Барлық оқушылар орындай алады: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
У дыбысының жуан, жіңішке айтылатынын орындай алады; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқушылардың көпшілігі орындай алады: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сөз ішінен жуан, жіңішке дауысты «у» дыбысын ажырата алады; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Кейбір оқушылар орындай алады: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
«У» дыбысына талдау жасай алады, жаңылтпашты жатқа айтады |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік мақсат: |
Оқушылар орындай алады: «У» дыбысы бар сөздерге қорытынды жасайды |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Түйінді сөздер мен сөз тіркестері: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жуан- толстой- thick Жіңішке- тонкий - thin |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сыныптағы диалог/ жазылым үшін сай келетін тіл стилі:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Талқылауға арналған сұрақтар: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Не себепті деп ойлайсыз …? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Аудио/видео, таспаға жазылған материалдарды тыңдау және оқиғаның/ ақпараттың қалай берілгені туралы пікір білдіреді |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ишара: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бейнеролик, айтылу, жазылу, оқыту, түсіндіру, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Алдыңғы оқу |
У дыбысының дауысты ,дауыссыз болып айтылуы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жоспар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жоспарланған уақыт есебі |
Жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қызығушылығын ояту. |
Шеңберде тұрған қатысушы қасындағы көршісіне жақсы тілек айтады. «Менің атым-Дамеля Борашқызы. Мен бүгін сіздерге бақыт сыйлаймын»..... Санау арқылы екі топқа бөлемін. 1 топ – «Жуан дауысты» 2 топ- «Жіңішке дауысты»
Әупілдек. Қ.Баянбай Әупілдіктің дауысы, Күндік жерге жетеді. Тербеліп көл қамысы, Тау жаңғырып кетеді. Әупілдейді бір ауық, Ауыз жаппай, Жақ талмай, Біз білмейтін бір алып, Тау қопарып жатқандай Тапсырма: «Ж» «Түртіп алу» арқылы өлең шумағынан у әрпі бар сөздерді сызып алады. У әрпі бар сөздерді теріп жаз. Ол сөздерде у дыбысы жуан естіле ме, жіңішке естіле ме? Ой қозғау: Әупілдек туралы не білеміз?
Әупілдек- өзен-көл жағасын, қалың қамыс арасын мекендейді. Түсі сарғылт, маңдайы, төбесі және желкесі қара қоңыр, көзінің алды жасыл сары түсті болады. Қанатының ұзындығы 320 – 350 мм, салмағы 900 г-ға дейін жетеді. Жемін аулауға түнде шығады, бақа, итшабақ, ұсақ балықтармен және су жәндіктерімен қоректенеді. Көбейер кезде ғана жұптасып, басқа уақытта жеке тіршілік етеді. 2 – 3 қоңырқай жұмыртқасын қамыс-қопа ішіндегі ұясына салады. Балапандары екі айлығында ұшады. Әупілдек – жыл құсы. Наурыз сәуірде Қазақстанға ұшып келіп, қазан айында жылы жаққа қоныс аударады. Әупілдек жемсауына су толтырып алып, қайта шығарғанда ерекше дыбыс естіледі, аты соған байланысты аталған.
Әупілдек - выпь - UPLC |
АКТ/ баяу әуен қойылады» Сандар жазылған парақшалар АКТ слайд №2 Әупілдек –өлең шумағы Суреті, Пәнаралық байланыс-дүниетану Қ/б- шапалақ арқылы бағалау АКТ слайд №3 Аудио-тыңдалым /дауысы/ Өмірмен байланыс Үштілділік /тыңдалым- айтылым/ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Мағынаны тану |
Микрофон арқылы у дыбысы бар сөздер айтады, қалай естілетіні сұралады. Жуан ба, жіңішке ме? Оқушылар тарапынан шығатын ереже. Сөздің жуан, жіңішкелігіне қарай сөз құра-мындағы у дыбысы да жуан не жіңішке айтылады.
1 топ: 2-жаттығу У дыбысы жуан естілетін сөздерді бір бөлек, у дыбысы жіңішке естілетін сөздерді бір бөлек жаз.
2 топ: 4-жаттығу Сөздерді көшіріп жаз. У,ұ,ү әріптері бар сөздерді салыстыр. Сөздегі у,ұ,ү әріптері жуан буында ма, жіңішке буында ма? Сусын, куәлік, жұлдыз, сүлгі, қуыршық, ушығу, жуық, уақыт, үкі, күлкі, құлын, жалғау, тұсау, жусан, күшік, ұста
Иелеміз оңға бір, иелеміз солға бір. Бір анда, бір мында, өзінді өзін айнала. Бас аяқты топ, топ, топ, Шапалақта хоп, хоп, хоп. Бір анда, бір мында, өзінді өзін айнала. Басымызды иеміз, би билейміз күлеміз, Бір анда, бір мында, өзінді өзін айнала
Мәтінді көшіріп жаз. Қымыз жасау Нағыз қымыз қалай жасалады? Оны жасаудың үш түрі бар. Бірінші ыдысы. Екіншісі-ашыту бабы. Үшіншісі-пісу мен сапыру бабы. Критериалды бағалау:
Дескрипторлар:
Топпен. Кластер
Ыдысы ашыту баба пісу мен сапыру
Танымдық қызығушылығы. Бейнеролик |
Микрофон АКТ слайд №4 АКТ слайд №5 Кесте, Венн диаграммасы Қ/б – жұлдызша АКТ слайд №6 - музыка әуенімен П/б-дене шынықтыру АКТ слайд №7
Гиперссылка-бейнеролик
Қ/б -жұлдызша |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қорытынды |
Жаңылтпашты жатқа Уәли атты ағасы, Украинадан келемін деп, Уәлихан жүр қарашы, Уақытын күтіп елеңдеп У әрпі буында дауысты дыбыс, қай буында дауыссыз дыбыс? Үштілділік Жуан- толстой- thick Жіңішке- тонкий - thin
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Петропавл қаласы
«Қазақ мектеп- гимназиясы »
КММ
Бастауыш сынып
мұғалімі
Жулдугулова Слушаш
Мыңжанқызы Пәні Қазақ
тілі Мектеп: «Қазақ
мектеп- гимназиясы » КММ Бөлім Дыбыс және
әріп Сабақтың
тақырыбы: У дыбысының жуан,
жіңішке айтылуы Күні: Мұғалімнің
аты-жөні: Жулдугулова Слушаш
Мынжановна Сынып: 2
сынып Қатысқандар: 25 Қатыспағандар: Осы сабақ арқылы
жүзеге асатын оқу мақсаттары 2.3.9.2
. «У»
дыбысының қай кезде жуан,
жіңішке болатынын түсіндіру және у дыбысы бар сөздерге дұрыс талдау
жасай білуге үйрету Сабақ
мақсаттары Барлық оқушылар
орындай алады: У дыбысының жуан,
жіңішке айтылатынын орындай алады; Оқушылардың
көпшілігі орындай алады: Сөз ішінен жуан,
жіңішке дауысты «у» дыбысын ажырата алады; Кейбір оқушылар
орындай алады: «У» дыбысына
талдау жасай алады, жаңылтпашты жатқа
айтады Тілдік
мақсат: Оқушылар орындай
алады: «У» дыбысы бар
сөздерге қорытынды
жасайды Түйінді сөздер
мен сөз тіркестері: Жуан- толстой-
thick Жіңішке- тонкий -
thin Сыныптағы диалог/ жазылым
үшін сай келетін тіл стилі: У дыбысының жуан, жіңішке
айтылуын ажыратады, айтылуы неге байланысты екенін
біледі; дыбыстарды дұрыс айтуға, сөз
құрамында ажыратуға үйрене бастайды;
/үштілділік/ Талқылауға
арналған сұрақтар: У дыбысы айтылуына қарай қалай
бөлінеді? Жуан, жіңішке айтылуы неге
байланысты? Не себепті деп
ойлайсыз …? Аудио/видео, таспаға жазылған материалдарды
тыңдау және оқиғаның/ ақпараттың қалай берілгені туралы пікір
білдіреді Ишара: Бейнеролик, айтылу,
жазылу, оқыту, түсіндіру, Алдыңғы
оқу У дыбысының дауысты
,дауыссыз болып айтылуы Жоспар Жоспарланған
уақыт есебі Жоспарланған жаттығу
түрлері Ресурстар
Қызығушылығын
ояту. Ширату
жаттығуы. Шеңберде тұрған қатысушы
қасындағы көршісіне жақсы тілек айтады. «Менің атым-Дамеля
Борашқызы. Мен бүгін сіздерге бақыт
сыйлаймын»..... Санау арқылы екі топқа
бөлемін. 1 топ – «Жуан
дауысты» 2 топ- «Жіңішке
дауысты» «Түртіп алу». Жеке,
топпен жұмыс Әупілдек.
Қ.Баянбай Әупілдіктің
дауысы, Күндік жерге
жетеді. Тербеліп көл
қамысы, Тау жаңғырып
кетеді. Әупілдейді бір
ауық, Ауыз
жаппай, Жақ
талмай, Біз білмейтін бір
алып, Тау қопарып
жатқандай Тапсырма:
«Ж» «Түртіп алу» арқылы өлең
шумағынан у әрпі бар сөздерді сызып алады. У әрпі бар сөздерді
теріп жаз. Ол сөздерде у дыбысы жуан естіле ме, жіңішке естіле
ме? Ой
қозғау: Әупілдек туралы не
білеміз? Танымдық қызығушылығын
арттыру. Әупілдек-
өзен-көл жағасын, қалың
қамыс арасын мекендейді. Түсі сарғылт, маңдайы,
төбесі және желкесі қара қоңыр, көзінің алды жасыл сары түсті
болады. Қанатының ұзындығы 320 – 350 мм, салмағы 900 г-ға дейін
жетеді. Жемін аулауға түнде
шығады, бақа, итшабақ, ұсақ балықтармен және су жәндіктерімен
қоректенеді. Көбейер кезде ғана жұптасып, басқа уақытта жеке
тіршілік етеді. 2 – 3
қоңырқай жұмыртқасын
қамыс-қопа ішіндегі ұясына
салады. Балапандары екі айлығында
ұшады. Әупілдек – жыл құсы. Наурыз сәуірде Қазақстанға
ұшып келіп, қазан
айында жылы жаққа қоныс аударады. Әупілдек жемсауына су толтырып
алып, қайта шығарғанда ерекше дыбыс естіледі, аты соған байланысты
аталған. Үштілділік
. Әупілдек -
выпь - UPLC АКТ/ баяу әуен
қойылады» Сандар жазылған
парақшалар АКТ слайд
№2 Әупілдек –өлең
шумағы Суреті, Пәнаралық
байланыс-дүниетану Қ/б- шапалақ арқылы
бағалау АКТ слайд
№3 Аудио-тыңдалым
/дауысы/ Өмірмен
байланыс Үштілділік /тыңдалым-
айтылым/ Мағынаны
тану Ширату жаттығуы.
«Микрофон» Микрофон арқылы у дыбысы бар
сөздер айтады, қалай естілетіні сұралады. Жуан ба, жіңішке
ме? Оқушылар тарапынан шығатын
ереже. Сөздің жуан,
жіңішкелігіне қарай сөз құра-мындағы у дыбысы да жуан не жіңішке
айтылады. Топпен
жұмыс 1
топ: 2-жаттығу У дыбысы жуан естілетін
сөздерді бір бөлек, у дыбысы жіңішке естілетін сөздерді бір бөлек
жаз. Жуан Жіңішке уылдырық уәде елжіреу жылауық дәуір сулық күлу уағыз екеу астау әуе суық
2
топ:
4-жаттығу
Сөздерді көшіріп жаз. У,ұ,ү
әріптері бар сөздерді салыстыр. Сөздегі у,ұ,ү әріптері жуан буында
ма, жіңішке буында ма?
Сусын,
куәлік,
жұлдыз,
сүлгі,
қуыршық, ушығу,
жуық, уақыт, үкі,
күлкі,
құлын,
жалғау,
тұсау,
жусан,
күшік, ұста Сергіту. Иілеміз оңға
бір Иелеміз оңға бір, иелеміз
солға бір. Бір анда, бір мында, өзінді
өзін айнала. Бас
аяқты топ, топ, топ, Шапалақта хоп, хоп, хоп. Бір
анда, бір мында, өзінді өзін айнала. Басымызды иеміз, би билейміз
күлеміз, Бір
анда, бір мында, өзінді өзін айнала Тапсырма. Жеке, топпен
жұмыс
Мәтінді көшіріп жаз. Қымыз
жасау
Нағыз қымыз қалай
жасалады? Оны жасаудың үш түрі бар. Бірінші ыдысы. Екіншісі-ашыту
бабы. Үшіншісі-пісу мен сапыру
бабы.
Критериалды
бағалау: Жаттығу мәтіні бойынша
тапсырмаларды орындай алады: Жазғандарын зерделейді,
түсінеді.
Дескрипторлар: У дыбысы жуан, жіңішке естілуі
бойынша астын сызады Берілген тапсырмаға қорытынды
жасайды.
Топпен.
Кластер
Ыдысы ашыту баба пісу
мен сапыру
Танымдық қызығушылығы.
Бейнеролик
Микрофон
АКТ слайд
№4
АКТ слайд
№5
Кесте, Венн
диаграммасы
Қ/б –
жұлдызша
АКТ слайд
№6
- музыка
әуенімен
П/б-дене
шынықтыру
АКТ слайд
№7
Гиперссылка-бейнеролик
Қ/б
-жұлдызша
Қорытынды Жеке жұмыс. Ыстық
орындық
Жаңылтпашты
жатқа
Уәли атты
ағасы,
Украинадан келемін
деп,
Уәлихан жүр
қарашы,
Уақытын күтіп
елеңдеп
У әрпі буында дауысты дыбыс,
қай буында дауыссыз дыбыс?
Үштілділік Жуан- толстой-
thick
Жіңішке- тонкий -
thin
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
















