Күні:
Сыныбы: 9
Пәні:физика
|
Сабақтың аты |
§56 Ядролық әрекеттесу. Ядролық күш |
|
Сілтеме |
Жоспар |
|
Жалпы мақсаты |
|
|
Күтілетін нәтиже |
|
|
Негізгі идеялар |
Ядрода нуклондарды берік байланыста ұстап тұрған күшті ядролық күштер деп атайды. Ядролық күштердің қасиеттері:
1.Ядролық физикада ұзындық бірлігі ретінде фемтометр алынады: 1 фм=10-15 м 2. Атомдар, ядролар және элементар бөлшектр үшін массаның бірлігі ретінде массаның атомдық бірлігі (м.а.б) қолданылады: 1 м.а.б.=1,6605406·10-27 кг. Көміртегі-12 изотопы атомының массасының 1/12 бөлігі массаынң атомдық бірлігі ретінде алынады. 3. Атом физикасында энергияның бірлігі ретінде электрон-вольт (эВ) алынады .
Заряды
бір элементар зарядқа (е=1,6·10-19Кл) тең электронның
потенциалдар айырымы бір вольт болатын электр өрісінде алатын
кинетикалық энергиясы 1эВ=1,6·10-19Дж 1кэВ=1,6·10-16Дж 1МэВ=1,6·10-13Дж 1ГэВ=1,6·10-10Дж 1905 ж. А. Эйнштейн: Е0=mc2 (Эйнштейн қатысы) с≈3·108 м/с –вакуумдағы жарық жылдамдығы.
Ядролық тарту күшінің жұмыс есебінен нуклондардан атом ядросы түзілгенде пайда болатын массалар айырымын массалар ақауы деп атайды. |
|
Тапсырмалар |
Топтық жұмыс |
|
Топтық жұмыс |
|
|
Жеке жұмыс «Блум таксономиясы» |
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
І.Ұйымдастыру (2 минут)
-
Сәлемдесу
-
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу
-
Түгелдеу
1.2. Топқа бөлу (1,2,3 сандарына байланысты 3 топқа бөлінеді)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (4 минут)
-
Атомдық сәуле шығару жайлы не білесіңдер?
-
Спектр жайында не білесіңдер?
ІІІ. Талқылау үшін сұрақтар беріледі (3 минут)
-
Ядролық әрекеттесу дегенді қалай түсінесіңдер?
-
Ядролық күш дегенді қалай түсінесіңдер?
ІҮ. Топтық жұмыс (15 минут)
Сіздің тобыңызда 5 рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:
Берілген мәтінді оқып, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді.
Бақылаушының бағалау парағы
|
№ |
Бағалау өлшемдері |
Көш басшы |
Хатшы |
Баяндамашы |
Уақыт сақшысы |
|
1 |
Тақырыптың ашылуына үлес қосу |
|
|
|
|
|
2 |
Міндетін атқару |
|
|
|
|
|
3 |
Топтық жұмысқа атсалысуы |
|
|
|
|
Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін атқарады.
Топ пікірлерін тыңдау.
Ү. Топтық жұмыс(есептер шығару) (5 минут)
44-ж №1, №2, 45-ж. №1
VІ. Топтық жұмыс «Блум таксономиясы» (13 минут)
|
1 |
Білу |
Ядролық күш дегеніміз не? |
|
|
2 |
Түсіну |
Ядролық күш өлшемдерін жаз? |
|
|
3 |
Қолдау |
Ядролық күштердің қасиеттері қандай? |
|
|
4 |
Талдау |
Ядролық күш пен тартылыс күшін салыстыр? |
|
|
5 |
Жинақтау |
Нуклондардың арасындағы гравитациялық күштер және электрлік күштердің арақатынасы қандай болады және неге олай? |
|
|
6 |
Бағалау |
Ядролық күшті білу біз үшін маңызы қаншама? |
|
Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.
ҮІ. Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (3 минут)
|
Кейінгі тапсырмалар |
45-ж. №2, |
|
Кейінгі оқу |
§56 Ядролық әрекеттесу. Ядролық күш |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ядролық әрекеттесу. Ядролық күш
Ядролық әрекеттесу. Ядролық күш
Күні:
Сыныбы: 9
Пәні:физика
|
Сабақтың аты |
§56 Ядролық әрекеттесу. Ядролық күш |
|
Сілтеме |
Жоспар |
|
Жалпы мақсаты |
|
|
Күтілетін нәтиже |
|
|
Негізгі идеялар |
Ядрода нуклондарды берік байланыста ұстап тұрған күшті ядролық күштер деп атайды. Ядролық күштердің қасиеттері:
1.Ядролық физикада ұзындық бірлігі ретінде фемтометр алынады: 1 фм=10-15 м 2. Атомдар, ядролар және элементар бөлшектр үшін массаның бірлігі ретінде массаның атомдық бірлігі (м.а.б) қолданылады: 1 м.а.б.=1,6605406·10-27 кг. Көміртегі-12 изотопы атомының массасының 1/12 бөлігі массаынң атомдық бірлігі ретінде алынады. 3. Атом физикасында энергияның бірлігі ретінде электрон-вольт (эВ) алынады .
Заряды
бір элементар зарядқа (е=1,6·10-19Кл) тең электронның
потенциалдар айырымы бір вольт болатын электр өрісінде алатын
кинетикалық энергиясы 1эВ=1,6·10-19Дж 1кэВ=1,6·10-16Дж 1МэВ=1,6·10-13Дж 1ГэВ=1,6·10-10Дж 1905 ж. А. Эйнштейн: Е0=mc2 (Эйнштейн қатысы) с≈3·108 м/с –вакуумдағы жарық жылдамдығы.
Ядролық тарту күшінің жұмыс есебінен нуклондардан атом ядросы түзілгенде пайда болатын массалар айырымын массалар ақауы деп атайды. |
|
Тапсырмалар |
Топтық жұмыс |
|
Топтық жұмыс |
|
|
Жеке жұмыс «Блум таксономиясы» |
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
І.Ұйымдастыру (2 минут)
-
Сәлемдесу
-
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу
-
Түгелдеу
1.2. Топқа бөлу (1,2,3 сандарына байланысты 3 топқа бөлінеді)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (4 минут)
-
Атомдық сәуле шығару жайлы не білесіңдер?
-
Спектр жайында не білесіңдер?
ІІІ. Талқылау үшін сұрақтар беріледі (3 минут)
-
Ядролық әрекеттесу дегенді қалай түсінесіңдер?
-
Ядролық күш дегенді қалай түсінесіңдер?
ІҮ. Топтық жұмыс (15 минут)
Сіздің тобыңызда 5 рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:
Берілген мәтінді оқып, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді.
Бақылаушының бағалау парағы
|
№ |
Бағалау өлшемдері |
Көш басшы |
Хатшы |
Баяндамашы |
Уақыт сақшысы |
|
1 |
Тақырыптың ашылуына үлес қосу |
|
|
|
|
|
2 |
Міндетін атқару |
|
|
|
|
|
3 |
Топтық жұмысқа атсалысуы |
|
|
|
|
Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін атқарады.
Топ пікірлерін тыңдау.
Ү. Топтық жұмыс(есептер шығару) (5 минут)
44-ж №1, №2, 45-ж. №1
VІ. Топтық жұмыс «Блум таксономиясы» (13 минут)
|
1 |
Білу |
Ядролық күш дегеніміз не? |
|
|
2 |
Түсіну |
Ядролық күш өлшемдерін жаз? |
|
|
3 |
Қолдау |
Ядролық күштердің қасиеттері қандай? |
|
|
4 |
Талдау |
Ядролық күш пен тартылыс күшін салыстыр? |
|
|
5 |
Жинақтау |
Нуклондардың арасындағы гравитациялық күштер және электрлік күштердің арақатынасы қандай болады және неге олай? |
|
|
6 |
Бағалау |
Ядролық күшті білу біз үшін маңызы қаншама? |
|
Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.
ҮІ. Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (3 минут)
|
Кейінгі тапсырмалар |
45-ж. №2, |
|
Кейінгі оқу |
§56 Ядролық әрекеттесу. Ядролық күш |
шағым қалдыра аласыз













