Тақырыпты бейнеролик арқылы
ашу.
«Түрту» әдісін
қолдану
Бейнероликті көріп отырып
тақырыпқа байланысты кілт сөздерді дәптерлеріне жазып
алады
1 тапсырма «Карта әдісі»
(Топтық жұмыс)
Сұрақ және жауап бланкілері
беріледі. Сұраққа жауап сәйкес келуі
керек.
Сұрақтары:
-
Асқорыту дегеніміз
не?
Ағзаның қоректік заттарды
сіңіру процесі
-
Асқорыту жүйесі қандай
үдерістерден тұрады?
Физикалық (қоректі ұсақтату),
химиялық (асқорыту сөлінің әсерінен астың қорытылуы) және
физиологиялық (қоректік заттардың қанға сіңірілуі)
үдерісінен
-
Физикалық үдеріс қалай
жүреді?
Шайнау, қоректік заттарды
ұсақтау
-
Химиялық үдерісті қалай
түсінесіз?
Сөлдің құрамы, асқорыту
сөлінің әсерінен астың қорытылуы
-
Асқорыту ферменттерінің
рөлі қандай?
Асқорытуда органикалық
заттарды майда затарға ыдыратады
-
«Абсорбция» дегеннің
мағынасы қандай?
Сіңіру деген мағына
береді
2 тапсырма: «Дискуссия»
әдісі (Жеке жұмыс) Функционалдық
сауаттылықты арттыру тапсырмасы

Мәтін
Тісті бұзушылар
–сағыз
Сағызды шайнап бастағанда
шартты рефлекс бойынша асқазаннан қышқыл сөл бөліне бастайды. Бірақ
асқазанға ешқандай тамақ бармауынан, қышқыл сөл асқазанның кілегей
қабатын зақымдап, гастрит, эрозия, жара дамуына әкеліп
соғады.
«Тамақтану кезінде сіздің
тістеріңіз қышқыл өндіретін бактерияларға ұшырайды» - бұл мәлімдеме
сағыздың бірін жарнамалайтын мәтіннен
басталады.
Сұрақ
1
Химия мен биология тұрғысынан
бұл тұжырымға қалай түсініктеме беруге
болады?
Сұрақ
2
Сағызды шайнағанда қандай
асқорыту үдерістері жүреді?
Сұрақ
3
Сағыздың адамның денсаулығына
пайдасы мен зияны туралы өз пікірлерінізді
айтыңыздар
3 тапсырма «Суреттер
сөйлейді» әдісі (Топтық жұмыс)
Берілген суретте адамның
асқорыту жүйесінің бөліктері көрсетілген. Суреттегі нысанды
анықтаңыз және онда органикалық заттарды өзгеріске ұшырататын
ферменттерді сипаттаңыз
1 топ:
Ауыз
қуысын сипаттап, онда органикалық заттарды өзгеріске ұшырататын
ферменттер туралы сипаттайды
3.1сурет

2 топ:
Асқазанды
сипаттап, онда органикалық заттарды өзгеріске ұшырататын ферменттер
туралы сипаттайды
3.2 сурет

3 топ:
Ащы
ішекті сипаттап, онда органикалық заттарды өзгеріске ұшырататын
ферменттер туралы сипаттайды
3.3
сурет

ЕББҚ бар оқушылар (сөйлеу
тілінің бұзылысы) бар оқушыға педагогикалық
қолдау
«Суреттер
сыры»
Суретке қарай отырып А, Б,
В, Г, Д әріптерімен белгіленген асқорыту мүшелерін атап,
қызметтерімен сәйкестендіріп кестеге
орналастыру
3.4
сурет
А
Б
В
Д
Г
Қосымша
2
3.4 суреттің А бөлігінде
бактерияларды жоятын фермент
-
пепсин
-
мальтаза
-
амилаза
-
лизоцим
3.4 суреттің Б бөлігіндегі
нәруыздарды ыдырататын фермент
-
песин
-
липаза
-
амилаза
-
лизоцим
4
тапсырма
Кестемен жұмыс (Жұптық
жұмыс)
Кестеде асқорыту үдерісіне
қатысатын ферменттер берілген.
Ферменттердің бөлінетін
сөлдері мен олардың қызметтеріне сәйкес
орналастырыңыз
Мүшелер мен бездерден
бөлінетін сөл (А)
|
Ферменттер
|
Қызметтері
(В)
|
А. Қарын
сөлі
|
1.
Трипсин
|
b) Нәруызды
ыдратады
|
2.
Лизоцим
|
c) Майларды
ыдратады
|
Ә. Сілекей
сөлі
|
3.
Пепсин
|
d) Нәруыздарды амин
қышқылдарына дейін ыдыратады
|
4.
Липаза
|
k) Көмірсуды
ыдыратады
|
Б. Панкреатин
сөлі
|
5.
Амилаза
|
i) Зиянды бактериялар
жойылады
|
-
|