Заманауи картографиялық әдістер

Тақырып бойынша 17 материал табылды

Заманауи картографиялық әдістер

Материал туралы қысқаша түсінік
Ой қозғау: Картография –географиялықкарталар, олардыжасаужәнепайдаланутуралығылым. TheTabulaRogeriana, Мұхаммед ал-ЫдырысРоджер II-геарнапжасаған, 1154 жылКартография табиғат пен қоғамқұбылыстарыныңүйлесуі мен өзарабайланысуын, олардыңкеңістіктегіорналасуынжәнеуақытбойыншаөзгеруін, т. б. картографиялықкескіндеудің (бейнелеудің) көмегімензерттейтінғылым. комителықұғымдарға – аспанденелері мен жұлдыздыаспанныңкарталары, глобустар мен жербедерікарталары, картографиялықбелгілерменберілгенкеңістікмодельдері (үлгілері) жатады. Зерттеудіңкартографиялықәдісі - карталардыолардабейнеленгенқұбылыстарды, процестердіжәнеолардыңдинамикасынтанып-білуүшінпайдалану. .Карталардың мазмұнына қарай жіктелуі. Мазмұнына қарай карталар үлкен екі топқа бөлінеді. Олар: жалпы географиялық карталар және тақырыптық карталар. Жалпы географиялық карталарда жер бетіндегі барлық нысандар – жер бедері, жер бетіндегі сулар (өзендер, көлдер, теңіздер), өсімдіктер, елді мекендер, қатынас жолдары, шекаралар, өнеркәсі
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім

Картография

Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы

Заманауи картографиялық әдістер

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

10.2.1.1 тақырыпқа сәйкес картографиялық зерттеулер әдістерін қолдану

Сабақтың мақсаты


Картографиялық зерттеу әдістерін ажыратады

Картографиялық әдістерді қолданады

Зерттеу жүргізеді

Бағалау критерииі

Оқушыларзерттеу тақырыбына сай картографиялық зерттеу әдістерін ажыратын, қолданып үйренеді

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

. Қызығушылықты ояту үшін миға шабуыл.

Тақтада суреттер арқылы оқушылар сабақ тақырыбын анықтайды.

Мұғалім сабақтың мақсаты мен бағалау критерийлерімен таныстырады.

Сыни тұрғыдан ойлауға «Түрткі, сынақтан өткізу, қайта бағыттау» сұрақтары

1.Географиялық білім не үшін қажет?

2.Неліктен?

3.Географиялық білімдерді алған жағдайда қандай мамандықтарға қол жеткізуге болады?

Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен таныстыру

Оқу мақсатымен, тілдік мақсатпен танысады;

Жетістік критерийлерін болжайды;

Жетістік критерийлерімен танысады.

Кластер құру: Қорқыт

Сұрақтар: 

Оқушы өз жұбын табады

Әдіс арқылы қайталау

Сұрақ жауап орындайды


«Кіру билеттері»






http://bestreferat.kz/extra_rkd/show/59



Ортасы

Ой қозғау:

К артография –географиялықкарталар, олардыжасаужәнепайдаланутуралығылым.

TheTabulaRogeriana, Мұхаммед ал-ЫдырысРоджер II-геарнапжасаған, 1154 жылКартография табиғат пен қоғамқұбылыстарыныңүйлесуі мен өзарабайланысуын, олардыңкеңістіктегіорналасуынжәнеуақытбойыншаөзгеруін, т. б. картографиялықкескіндеудің (бейнелеудің) көмегімензерттейтінғылым. комителықұғымдарға – аспанденелері мен жұлдыздыаспанныңкарталары, глобустар мен жербедерікарталары, картографиялықбелгілерменберілгенкеңістікмодельдері (үлгілері) жатады.


Зерттеудіңкартографиялықәдісі - карталардыолардабейнеленгенқұбылыстарды, процестердіжәнеолардыңдинамикасынтанып-білуүшінпайдалану.

.Карталардың мазмұнына қарай жіктелуі. Мазмұнына қарай карталар үлкен екі топқа бөлінеді. Олар: жалпы географиялық карталар және тақырыптық карталар.

Жалпы географиялық карталарда жер бетіндегі барлық нысандар – жер бедері, жер бетіндегі сулар (өзендер, көлдер, теңіздер), өсімдіктер, елді мекендер, қатынас жолдары, шекаралар, өнеркәсіп пен ауыл шаруашылығының кейбір көріністері және т.с.с. бейнеленеді. Олардың ешқайсысы ерекше дараланып көрсетілмейді. Жалпы географиялық карталардың мысалына топографиялық карталар жатады.

Тақырыптық карталар жалпы географиялық карталардың негізінде жасалады. Оларда табиғат құбылыстарының, шаруашылық салаларының, халықтың саяси-әлеуметтік жағдайларының жеке бір түрі басқаларынан арнайы ерекшеленіп көрсетіледі. Мысалы, атластарыңдағы Дүние жүзінің саяси картасы, Литосфералық тақталар картасы, Климаттық белдеулер картасы т.б – осындай тақырыптық қарталар

Картографиялық заманауи зерттеу әдістері:

-графикалық, визуальды, картометриялық жұмыстар (координата есептеу жұмыстары халықтың орналасу тығыздығы немесе т.б ) математикалық және статистикалық анализ, моделдеу.


Оқушыларға картографиялық зерттеу әдістері туралы мәтіндер беріледі.

Мұғалім күрделі тапсырмаларды орындау кезінде көмекке мұқтаж оқушыларғақолдау көрсетеді, кеңес береді

Топтар презентациясы.

Бағалау: 1-топты бағалау критерийлеріне және олардың дескрипторларына сәйкес 2-топ бағалайды. Ары қарай жалғасады.

Тақырыпты бекіту үшін сұрақтар қойылады.

1. Күнделікті өмірде қандай картографиялық әдістерді қолданасыз?

2. Адамзат қызметінің қандай салаларында жаңа картографиялық әдістерді қолдануға болады?

Сабақтың қорытындысын шығару.

10 сынып үшін атласты пайдалана отырып, шағын зерттеу жүргізу. "Осы картаны жасау үшін қандай картографиялық әдістер пайдаланылды?" сұрағына жауап беру.


Слайдта көрсетілген ресурстарды талқылайды



Видеороликтан тақырыпқа сай берілген түсініктерді дамыту арқылы, мәтіндегі тапсырмаларды орындау барысында ой өрісін жетілдіру арқылы бәсекелеседі













Слайдта берілген сұрақ жауапты орындайды

Сұрақ жауап арқылы сұраққа жауап береді, логикалық ойлай білуі мен сыни көзқарасы таныта білу дағдылары қалыптасады

Смаликтер арқылы

ҚБ өзін өзі бағалау







































ҚБ «Бәрекелді,әттеген-ай»




Бағалау парақшасын толтырады.



ҚБ Бағдаршам



1. Ф липчарт, фломастер

Сабақтың соңы


Сабақты бекіту:

1.Географиялық білім көздеріне нелер жатады?

2.Жергілікті жерді танып білу үшін қандай құралдарды қолданамыз?

3.Жергілікті жердің табиғатын білу қаншалықты маңызды деп ойлайсың?

Қаншалықты түсінгенін, түсінбеген жерін, жіберген қателіктерін күнделікке толтыру. (5мин)

Не үйрендім?

Не қиын болды?

Түсінбеген жерім




Бақылаушының бағалау парағы

Рефлексия

Оқушы мен мұғалім кері байланысы.

Өз-өзін бағалау ауызша жүзеге асады.

Оқушылар мына сұрақтарға жауап бере отырып, сабақта туындаған ойларын тізбектейді:


  • Алдымен біз былай деп ойладық.....

  • Одан кейін біз мына проблемаға тап болдық.............

  • Проблеманы шешу үшін......жасадық.

  • Бұдан біз..................көрдік.

  • Демек, бұл мынаны білдіреді.................

Сонымен біз.................деген шешімге келдік

Бағалау

Жетістік критерийлері бойынша

Үй жұмысы

Жаңа сөздерді жаттау

Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.


Рефлексия парағы







2


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
19.11.2025
24
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі