Тәрбие
сағаты
|
«Заң және тәртіп»
құндылығы
|
Күні
|
20.01.2025
|
Сынып жетекші:
|
Жаркимбаева
Д.Д.
|
Сынып: 5
«Б»
|
Қатысушылар саны:
|
Қатыспағандар
саны:
|
Сабақтың
мақсаты:
|
кәмелетке толмағандар арасындағы қылмыстар мен
құқық бұзушылықтардың алдын алу, оқушылардың құқықтық санасын
тәрбиелеу
|
Құндылықтарды
дарыту
|
Денсаулыкты сақтайтын
әдеттер
|
Қауіпсіздік
сабағы:
|
|
Дайындыққа арналған
әдебиет
|
Интернет
материалдары
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі/
уақыт
|
Мұғалім әрекеті
|
Оқушы әрекеті
|
Ресурстар
Сабақтың техникалық
құрал-жабдықтары
|
Ұйымдастыру кезеңі (7
мин)
|
Неліктен
адамдар қылмыс жасайды? Әр адам өмірде өз таңдауын жасай алады:
адал жолмен жүру, қажетті ақша табу, көптеген Ләззаттар мен
тілектерден бас тарту немесе оңай пайда табу үшін қылмыс жолына
түсу. Ұрлау, тонау, қорлау, күресу жаман екенін бәрі біледі. Соған
қарамастан, жас қылмыскерлердің саны артып келеді. Неліктен? Сіз
қалай ойлайсыз? (оқушылардың шамамен жауаптары: халықтың көп
бөлігінің өмір сүру деңгейінің күрт төмендеуі; әлеуметтік
сенімсіздік; ертеңгі күнге деген сенімсіздік.) Өкінішке орай,
кез-келген жасөспірім ауыр және қиын салдарға әкелетін заңсыз
әрекеттер туралы біле бермейді. Жыл сайын жасөспірімдер 145 мыңнан
астам қылмыс жасайды, олардың әрбір бесінші дерлік тәрбие
колонияларына (ШҚ) бас бостандығынан айыру түріндегі жазаны өтеу
үшін жіберіледі. Сізбен бірге кейбір ұғымдарды еске
түсірейік.
|
Оқушылар мұғаліммен
амандасады,түгенделеді, мектеп партасындағы қатарлары бойынша
орындарына отырады.
|
Компьютер
|
Сабақ басы (13
мин)
|
-
Жасөспірім кім деп саналады?
Қылмыстық заңнама қылмыс жасалған кезде 14 жасқа
толған, бірақ 18 жасқа толмаған адамдарды кәмелетке толмағандар деп
таниды. Сонымен қатар, адам белгілі бір жасқа туған күні емес,
келесі күннен бастап жетті деп саналады. Кәмелетке толмағандарды
қылмыстық жауапкершілікке тарту негізі ересек адамды тарту
негізімен бірдей - жасалған қылмыс.
|
|
Презентация
|
Ортасы (20 мин)
|
«Сұрақ -
бізден,
жауап –
сізден».
/Аукцион/ -
Құқық бұзушылық дегеніміз не?
Құқық
бұзушылық-құқықты, қолданыстағы заңдарды
бұзу, қылмыс.
|
Мақал - мәтелдегі бос
орынға төмендегі
сөзді жазу.
( дүние, көз, дария, теңге, санап, шашу, есеп, ақшасы, судың, құлып)
1. _____ тиыннан өсер. Жылқы
құлыннан өсер.
2. Есепсіз ______ жоқ.
3. Алтын тапсаң
_______ ал.
4. Ақша кетуге
тырысады,
_________ ұстауға тырысады.
5. Тамшыдан тама
берсе _______ болар.
6.______ оңай, жинау
қиын.
7. Ақша ашпайтын _________ жоқ.
|
презентация
|
Соңы
|
Терминдердің мағынасын
ашып айт
1) Ереже
2) Азаматтық құқық бұзушылық
3) Қылмыстық құқық бұзушылық
5) Жазаның
түрлері
.
|
Төменде аталған
елдердің заңдарының
ерекшеліктерін жазыңыз.
1. Ресей ___________
2. Қытай
___________
3. Қырғызстан
___________
4. Өзбекстан
___________
5. Үндістан
____________
6. Германия
_____________
7. Египет
_____________
8. Англия
_____________
9. АҚШ
______________
10. Түркия
______________
|
презентация
|
«ӨЗІҢІЗГЕ ЖӘНЕ АЙНАЛАҢЫЗДАҒЫЛАРҒА ҚАУІПСІЗ
ВЕЛОСИПЕД ТЕБУДІ ҚАЛАЙ ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУГЕ БОЛАДЫ?»
Сабақтың
мақсаты: қауіпсіз
велосипед тебу туралы
білімді бекіту.
Негізгі міндеттер:
-
Велосипедпен
жүрудің негізгі қауіпсіздік
ережелерін
түсіндіріңіз.
-
Жолда қауіпсіз және қауіпті мінез-құлық мысалдарын көрсетіңіз.
-
Қауіпсіз велосипедпен жүру үшін әрекет алгоритмін жасаңыз.
Материалдар мен
ресурстар:
Сабақтың барысы
-
Кіріспе
(2 минутқа дейін)
Велосипедпен жүру – көңіл көтерудің тамаша тәсілі, сонымен
қатар денеңізді жақсы күйде ұстаудың тамаша мүмкіндігі. Дегенмен
бұл әрекеттің өз қауіптері бар, әсіресе егер сіз автомобиль жолымен
жүрсеңіз. Өзіңізді қауіпсіз ұстау үшін велосипедті жақсы күйде
ұстау және көліктердің жалпы ағынында жүру кезінде велосипедті
басқарудың өте маңызды ережелерін сақтау өте маңызды. Велосипедпен
жүру кезінде қауіпсіздік ережелерін сақтау неліктен маңызды екенін
талқылау.
-
Негізгі бөлім (6 минутқа дейін)
-
жолда қауіпсіз және қауіпті мінез-құлық мысалдарымен презентация көрсету;
-
балалармен бірге алгоритм жасау;
-
дулыға мен қорғаныс құралдарын киіңіз;
-
жол қозғалысы ережелерін сақтаңыз;
-
қараңғы уақытта жарық сигналдары мен шағылыстырғыштарды қолданыңыз.
-
Қорытынды (2 минутқа дейін)
Пайдалы сілтеме: https://youtu.be/oCPp_7Rbrao?si=damxReJ8_owPPLOc
Сабақтың тақырыбы:
«Денсаулық сақтайтын
әдеттер»
Сабақтың мақсаты: Оқушылардың «денсаулық»
ұғымының құндылығы туралы түсініктерін кеңейту; салауатты өмір
салтын сақтаудың адам өміріндегі маңызын, ой тазалығы мен таза
ниетінің әсері туралы түсінік беру; денсаулықты күтуге, салауатты
өмір сүруге
тәрбиелеу.
Көрнекіліктері: түрлі түсті қарындаштар,
түсті қағаздар, қорапша, медициналық құрал - жабдықтар және т.
б.
Барысы
Шаттық
шеңбері:
Оқушылардың барлығы шеңберге тұрып, қолдарына
берілген суреттерге қатысты адам ағзасына пайдасын атауы
тиіс.
Балалар мен сіздерге жұмбақ жасырамын, егерде
сол жұмбақтың шешуін тапсаңдар, бүгінгі сабағымыздың тақырыбы
шығады.
Оны күткен
адамдар.
Ұзақ өмір
сүреді.
Қадірін білген
жарандар:
Байлық – осы
деседі:
Шешуі:
денсаулық.
Ойын:
Сиқырлы қорап деп аталады. Бұл ойында кубизм
әдісін қолданамыз.
Қораптың ішінде қандай зат бар? Жіңішке ме?
Жуан ба? Қатты ма? Жұмсақ
па?
Оқушылар ұстап, қозғап көреді. Әрбір оқушы өз
ойларын және қораптың ішінде не бар екенін айтады. Ұстап көргеннен
кейін қораптың ішін ашамыз. Қораптың ішінде шприц бар. Оның
пайдасы, және қандай зиянды әрекеттері бар? Оқушылардың пікірін
тыңдап болғаннан кейін, оның пайдалы жағы дәрі егуге, аурудың алдын
алуға, емделуге арналған. Ал зиянды әрекеттері: есірткі заттарды
адам денесіне
жіберу.
Денсаулық жөнінде
оқушылардың білімдерін естеріне түсіріп, пікірлесу үшін арнайы
сұрақтар беріледі.
- Бірінші байлық - денсаулық деп неліктен
айтылған?
- «Деңі саудың – жаны сау» дегенді қалай
түсінесіңдер?
- Денсаулық сақтаудың қандай жолдары
бар?
Мәтінмен
жұмыс.
«Денсаулықтың – он құпиясы» атты мәтінмен
жұмыс істеу барысында оқушылардың денсаулықтың маңыздылығы туралы
түсініктерін кеңейтіп, олардың қызығушылықтарын
арттырады.
Денсаулықтың бірінші құпиясы - денсаулық пен
сырқаттың негізі ақыл –
ойымызда.
Денсаулықтың екінші құпиясы – біздің тыныс
алуымызда болып
табылады.
Денсаулықтың үшінші құпиясы - шынығу
әрекеттері күш
әкеледі.
Денсаулықтың төртінші құпиясы – дұрыс
тамақтану.
Денсаулықтың бесінші құпиясы - күлкі. Күлкі
мәңгілік емші.
Денсаулықтың алтыншы құпиясы - демалу күші
деп аталады.
Денсаулықтың жетінші құпиясы - тұлғаны таза
ұстай білу күші.
Денсаулықтың сегізінші құпиясы – таза
қоршаған ортасыз шынайы денсаулықтың болуы мүмкін
емес.
Денсаулықтың тоғызыншы құпиясы – сенім
күші.
Денсаулықтың оныншы құпиясы – сүйіспеншілік
күші.
Постермен
жұмыс
« Денсаулық» - ұғымының мағынасын
ашу.
Жаңа
ақпарат.
Денсаулық – адам баласының ең құнды
игілігінің бірі. Денсаулықты сақтау үшін ең бірінші кезекте ойың,
ниетін таза болуы керек. Адамның жан тазалығы денсаулығына әсер
етеді.
Адам табиғаттың өзіңе сыйлаған мүмкіндіктерін
орынды пайдаланып, гигиеналық тәртіпті сақтап, денсаулыққа зиян
келтірмей жүрсе, ұзақ та бақытты өмір сүреді. Денсаулықты сақтау әр
адамның өз қолында.
Сабыр мен сенім, мейірімділік пен
сүйіспеншілік адам денсаулығын жақсартуға ықпал етеді. Денсаулығын
жақсы болса, көңіл күйде көтеріңкі
болады.
Деннің саулығы адамның өзіне және өзгеге адал
болуынан, көңіл күйін басқара білуіне байланысты. Өзіне және
өзгелерге деген адал сезім, ақыл - ой салауаттылықтың
негізі.
Жағдаяттарды
талдау.
1 -
жағдаят.
Шәкең ертең болатын емтиханды ойлап, әбден
мазасы кетті. Барлық сұрақтарға тыңғылықты дайындалған болды. Бірақ
көңіліне сенімсіздік ұялап, мазасыз ойлар бірінен соң бірі
тізбектеліп келе берді. Мазасыздықтан арыла алмаған Шәкен өзін
жайсыз сезінді.
- Шәкенге қандай кеңес берер
едіңдер?
2 -
жағдаят.
Айнаш пен Күләш бір сыныпта оқиды. Айнаш
ақкөңіл, құрбыларымен тез тіл табысады. Күләш та ашық жарқын, бірақ
Айнаш болған жерде көңілі күрт өзгеріп сала береді. Неге екені
белгісіз Айнаштың жетістіктері Күләшқа түрпідей тиеді. Берекесі
кетіп бойын мазасыздық
билейді.
Жүректен
жүрекке.
Оқушылар
жүрекшелерге тілек жазып, бір - біріне
ұсынады.