Мектеп: «№23 ЖББМ»
КММ
|
Күні: 20
қаңтар
|
Мұғалімнің аты-жөні: Хасенова
Д.Е.
|
Класс:
10Ә
|
Қатысушылардың
саны:
Қатыспағандардың
саны:
|
Іс-шара
тақырыбы
|
Дропперы
|
Құндылық
|
Заң және
тәртіп (қаңтар
айы)
«Цифрлық әлемде қауіпсіз
қадам» жобасы
«ҚАРЖЫЛЫҚ
ҚАУІПСІЗДІК»
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына
сілтеме):
|
Оқушыларды "дроппер" ұғымымен
таныстыру, бұл әрекеттің қаншалықты қауіпті екенін түсіндіру және
алаяқтық схемаларға қатысу әрекеттерін тануға
үйрету.
Оқушылардың құқықтық
жауапкершілік туралы түсінігін және цифрлық кеңістіктегі қауіпсіз
мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру.
|
Сабақтың
мақсаттары:
|
Білім беру
мақсаттары:
- «дроппер»
ұғымын түсіну;
- алаяқтық схемаларға қатысу
принциптерін тану;
- алаяқтық сызбаларға
қатысудың салдарын түсіну.
Даму
мақсаттары:
- әлеуметтік желілерде,
мессенджерлерде және т. б. жасөспірімдер мен жасөспірімдер үшін
жұмысқа орналастыру ұсыныстарының тәуекелдерін сыни
бағалау;
- тәуекелдерді талдау және
алаяқтық жұмыс схемаларының қауіптерін
тану.
Тәрбиелік
мақсаттар:
- өз әрекеттері үшін
жауапкершілікті сезіну.
|
Сабақ
барысы
|
Сабақ
кезеңдері
|
Мұғалімнің
қызметі
|
Оқушының
қызметі
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басталуы
|
Сабақтың тақырыбын сәлемдесу
және қысқаша түсіндіру, o негізгі ұғымдар мен иллюстрациялармен
презентация.
Рефлексияға арналған
сұрақтар:
Жаңа материалды үйрену (15
минут)
Бейне /
Презентация:
-
Дропперлар деген
кімдер?
-
Жасөспірімдер қалай
құлдырайды?
-
Неліктен дроппер болу
қауіпті?
-
Өзіңізді қалай қорғауға
болады?
|
Жағдайды талқылау
Сұрақтарға жауап
беру
|
Интерактивті тақта / ноутбук /
компьютер
|
Сабақтың
ортасы
|
Практикалық бөлім (15
минут)
-
Кейстерді талқылау (топтық
жұмыс) (Қосымша):
-
оқушылар топтарға бөлінеді. Әр
топқа корпусы бар карточка беріледі:
-
мысалы, жасөспірімге карта
арқылы жеңіл ақшамен "жұмыс" ұсынылды.
-
топ ұсыныста күдікті болуы
мүмкін нәрсені талқылап, қауіптің алдын алу үшін әрекет жасауы
керек.
-
Шешімдердің
тұсаукесері:
|
Сұрақтарға жауап
беру
Карточкалардан сұрақтарға
жауап жазу, ойындар мен практикалық тапсырмаларға
қатысу
|
|
Сабақтың
соңы
|
Материалды бекіту (10
минут)
Сынып
сұрақтары:
Шағын викторина: қысқа таңдау
сұрақтары.
Күтілетін
нәтижелер:
• оқушылар дропперлардың кім
екенін және олардың қызметіне қатысу қаншалықты қауіпті екенін
түсінеді.
• олар алаяқтық схемаларға
қатысу әрекеттерін тани алады.
• қаржылық мәселелерге мұқият
және жауапкершілікпен қараудың маңыздылығын
түсінеді.
|
Сұрақтарға жауап
беру
Мысалдар
келтіріңіз
|
|
Қосымша
Талқылауға арналған
жағдайлардың мысалдары:
Орта мектеп оқушыларымен
"дропперлерді" (ұрланған қаражатты қолма — қол ақшаға айналдыру
үшін немесе басқа алаяқтық схемалар үшін пайдаланылатын адамдар)
жалдау туралы істерді талқылау-бұл жастарды заңсыз әрекеттерге
тартудың алдын алуға бағытталған жұмыс. Міне, талқылау үшін
қолдануға болатын бірнеше кейс ұсыныстары:
Кейс 1. «Бір-екі рет басу
үшін оңай ақша»
Ситуация:
Алмас, 11 сынып оқушысы,
әлеуметтік желілерде жеңіл табыс ұсынумен хабарлама алды. Ол өзінің
банктік картасының нөмірін ұсынып, банк қосымшасындағы
операцияларды растауы керек еді. Бұл үшін аударымдар сомасының 10%
- ы уәде етілді.
Талқылауға арналған
сұрақтар:
-
Неліктен мұндай ұсыныстар
күдікті?
-
Алмас үшін қандай салдары
болуы мүмкін?
-
Мұндай жағдайда қалай жақсы
әрекет ету керек?
Кейс 2. «Арман жұмысы:
аударма операторы»
Ситуация:
Мариям жұмыс туралы
хабарландыру тапты:"аударым операторы қажет, айына 50 000 теңгеге
дейін жалақы, үйден жұмыс істеу керек". Оған банкте шот ашып оны
қаражат аудару үшін пайдалану ұсынылды.
Талқылауға арналған
сұрақтар:
-
Бұл ұсыныста не дұрыс
емес?
-
Неліктен мұндай жұмыс түрі
заңсыз болуы мүмкін?
-
Заңды жұмыс пен алаяқтықты
қалай ажыратуға болады?
Кейс 3. «Сіздің досыңыз
қиыншылықта»
Ситуация:
Сырым досынан оның картасын
"уақытша аударымдар" үшін қарызға алуды сұрайтын хабарлама алды,
өйткені досының банктік шотында уақытша проблемалар бар. Сырым
келісті. Кейінірек картаға алаяқтық схемалардан ақша түскені
белгілі болды.
Талқылауға арналған
сұрақтар:
-
Сырым бұл жағдайды қалай
болдырмады?
-
Сіздің картаңыздың деректерін
басқа адамдарға берудің қандай қауіптері
бар?
-
Егер сіз осындай жағдайға тап
болсаңыз?
Кейс 4.
«Интернет-магазин»
Ситуация:
Досым электроника сататын
интернет-дүкен ашты, оған "қосымша жұмыс ретінде"құру ұсынылды.
Кейінірек сатып алушылардың ақшасы оның шотына аударылды, бірақ
ешкім тауарларды жібермеді.
Талқылауға арналған
сұрақтар:
-
Досым оның алаяқтық схемада
қолданылатынын қалай түсінді?
-
Алаяқтық туралы қандай
белгілер айтады?
-
Жағдайды түсінгеннен кейін
қалай досым істеу керек?
Кейс 5.
" Тек пакетті жеткізіңіз
"
Ситуация:
Қайратқа " курьер болып жұмыс
істеу "ұсынылды. Мұның бәрі "тауарларды" сатуға байланысты
пакеттерді алу және түскен ақшаны банк арқылы аудару болды. Бір
кезде Қайрат бұл "тауарлардың" жалған құжаттар мен SIM карталар
екенін түсінді.
Талқылауға арналған
сұрақтар:
-
Неліктен мұндай әрекеттер
заңсыз болып табылады?
-
Қайрат қандай жауапкершілікке
тартылуы мүмкін?
-
Егер сіз заңсыз әрекетке
қатысқаныңызды түсінсеңіз, қандай әрекеттер жасау
керек?
Талқылаудың негізгі
нүктелері
-
Жеке
жауапкершілік: Жастар мұндай схемаларға ең аз
қатысудың өзі заңды жауапкершілікке әкелетінін түсінуі
керек.
-
Алаяқтық
белгілері: Мұндай сөйлемдерді қалай
тануға болатынын талдау.
-
Өзіңізді қалай қорғауға
болады: Жеке деректерді жарияламаудың
және кез-келген "оңай табысқа"мұқият болудың маңыздылығын атап
өту.
-
Құқық қорғау органдарының
рөлі: Күдікті ұсыныстар туралы
полицияға хабарлаудың қаншалықты маңызды екенін
түсіндіріңіз.
Интерактивті
элементтер
-
Дропперларды жалдау туралы
жаңалықтардың нақты мысалдарын талдау.
-
Қатысушылардың реакциясын
талқылай отырып, ұсыныстарды сахналау.
-
Әлеуметтік желілердегі
мінез-құлық бойынша кеңестер.
Бұл орта мектеп оқушыларына
тәуекелдерді түсінуге және осындай жағдайларға қарсы тұруды
үйренуге көмектеседі.