2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Заң және тәртіп «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы «ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»

Заң және тәртіп «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы «ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»

Материал туралы қысқаша түсінік
Заң және тәртіп «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы «ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК» тақырыбында дайын сынып сағаты (ҚМЖ)
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Мектеп: «№23 ЖББМ» КММ

Күні: 20 қаңтар


Мұғалімнің аты-жөні: Хасенова Д.Е.

Класс: 10Ә

Қатысушылардың саны:

Қатыспағандардың саны:

Іс-шара тақырыбы

Дропперы

Құндылық

Заң және тәртіп (қаңтар айы)

«Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы

«ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме):

Оқушыларды "дроппер" ұғымымен таныстыру, бұл әрекеттің қаншалықты қауіпті екенін түсіндіру және алаяқтық схемаларға қатысу әрекеттерін тануға үйрету.

Оқушылардың құқықтық жауапкершілік туралы түсінігін және цифрлық кеңістіктегі қауіпсіз мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру.

Сабақтың мақсаттары:

Білім беру мақсаттары:

- «дроппер» ұғымын түсіну;

- алаяқтық схемаларға қатысу принциптерін тану;

- алаяқтық сызбаларға қатысудың салдарын түсіну.

Даму мақсаттары:

- әлеуметтік желілерде, мессенджерлерде және т. б. жасөспірімдер мен жасөспірімдер үшін жұмысқа орналастыру ұсыныстарының тәуекелдерін сыни бағалау;

- тәуекелдерді талдау және алаяқтық жұмыс схемаларының қауіптерін тану.

Тәрбиелік мақсаттар:

- өз әрекеттері үшін жауапкершілікті сезіну.

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері

Мұғалімнің қызметі

Оқушының қызметі

Ресурстар

Сабақтың басталуы

Сабақтың тақырыбын сәлемдесу және қысқаша түсіндіру, o негізгі ұғымдар мен иллюстрациялармен презентация.

Рефлексияға арналған сұрақтар:

    • алаяқтықтың қандай тәсілдері жиі кездеседі деп ойлайсыз?

    • дропперлер туралы естігеніңізді білесіз бе?

Жаңа материалды үйрену (15 минут)

Бейне / Презентация:

  1. Дропперлар деген кімдер?

  • Терминнің анықтамасы.

  • - Алаяқтық схемалар дропперлар арқылы қалай жұмыс істейді.

  1. Жасөспірімдер қалай құлдырайды?

  • Әлеуметтік желілер, мессенджерлер, хабарландырулар арқылы тарту мысалдары.

  1. Неліктен дроппер болу қауіпті?

  • Заңды жауапкершілік.

  • Нақты жаңалықтардан мысалдар (Алматыдағы жағдай).

  1. Өзіңізді қалай қорғауға болады?

  • Қауіпсіз мінез-құлық ережелері.

  • Алаяқтық ұсыныстардың белгілері.


Жағдайды талқылау


Сұрақтарға жауап беру

Интерактивті тақта / ноутбук / компьютер

Сабақтың ортасы

Практикалық бөлім (15 минут)

  1. Кейстерді талқылау (топтық жұмыс) (Қосымша):

  • оқушылар топтарға бөлінеді. Әр топқа корпусы бар карточка беріледі:

  • мысалы, жасөспірімге карта арқылы жеңіл ақшамен "жұмыс" ұсынылды.

  • топ ұсыныста күдікті болуы мүмкін нәрсені талқылап, қауіптің алдын алу үшін әрекет жасауы керек.

  1. Шешімдердің тұсаукесері:

  • - әр топ өз нәтижелерімен бөліседі.

Сұрақтарға жауап беру


Карточкалардан сұрақтарға жауап жазу, ойындар мен практикалық тапсырмаларға қатысу












Сабақтың соңы

Материалды бекіту (10 минут)

Сынып сұрақтары:

  • «Алаяқтарды қалай тануға болады?»

  • «Егер сізге осындай жұмыс ұсынылса, қандай әрекеттер жасау керек?»

Шағын викторина: қысқа таңдау сұрақтары.

Күтілетін нәтижелер:

оқушылар дропперлардың кім екенін және олардың қызметіне қатысу қаншалықты қауіпті екенін түсінеді.

олар алаяқтық схемаларға қатысу әрекеттерін тани алады.

қаржылық мәселелерге мұқият және жауапкершілікпен қараудың маңыздылығын түсінеді.


Сұрақтарға жауап беру



Мысалдар келтіріңіз




Қосымша

Талқылауға арналған жағдайлардың мысалдары:

Орта мектеп оқушыларымен "дропперлерді" (ұрланған қаражатты қолма — қол ақшаға айналдыру үшін немесе басқа алаяқтық схемалар үшін пайдаланылатын адамдар) жалдау туралы істерді талқылау-бұл жастарды заңсыз әрекеттерге тартудың алдын алуға бағытталған жұмыс. Міне, талқылау үшін қолдануға болатын бірнеше кейс ұсыныстары:


Кейс 1. «Бір-екі рет басу үшін оңай ақша»

Ситуация:

Алмас, 11 сынып оқушысы, әлеуметтік желілерде жеңіл табыс ұсынумен хабарлама алды. Ол өзінің банктік картасының нөмірін ұсынып, банк қосымшасындағы операцияларды растауы керек еді. Бұл үшін аударымдар сомасының 10% - ы уәде етілді.

Талқылауға арналған сұрақтар:

  1. Неліктен мұндай ұсыныстар күдікті?

  2. Алмас үшін қандай салдары болуы мүмкін?

  3. Мұндай жағдайда қалай жақсы әрекет ету керек?


Кейс 2. «Арман жұмысы: аударма операторы»

Ситуация:

Мариям жұмыс туралы хабарландыру тапты:"аударым операторы қажет, айына 50 000 теңгеге дейін жалақы, үйден жұмыс істеу керек". Оған банкте шот ашып оны қаражат аудару үшін пайдалану ұсынылды.

Талқылауға арналған сұрақтар:

  1. Бұл ұсыныста не дұрыс емес?

  2. Неліктен мұндай жұмыс түрі заңсыз болуы мүмкін?

  3. Заңды жұмыс пен алаяқтықты қалай ажыратуға болады?


Кейс 3. «Сіздің досыңыз қиыншылықта»

Ситуация:

Сырым досынан оның картасын "уақытша аударымдар" үшін қарызға алуды сұрайтын хабарлама алды, өйткені досының банктік шотында уақытша проблемалар бар. Сырым келісті. Кейінірек картаға алаяқтық схемалардан ақша түскені белгілі болды.

Талқылауға арналған сұрақтар:

  1. Сырым бұл жағдайды қалай болдырмады?

  2. Сіздің картаңыздың деректерін басқа адамдарға берудің қандай қауіптері бар?

  3. Егер сіз осындай жағдайға тап болсаңыз?


Кейс 4. «Интернет-магазин»

Ситуация:

Досым электроника сататын интернет-дүкен ашты, оған "қосымша жұмыс ретінде"құру ұсынылды. Кейінірек сатып алушылардың ақшасы оның шотына аударылды, бірақ ешкім тауарларды жібермеді.

Талқылауға арналған сұрақтар:

  1. Досым оның алаяқтық схемада қолданылатынын қалай түсінді?

  2. Алаяқтық туралы қандай белгілер айтады?

  3. Жағдайды түсінгеннен кейін қалай досым істеу керек?


Кейс 5. " Тек пакетті жеткізіңіз "

Ситуация:

Қайратқа " курьер болып жұмыс істеу "ұсынылды. Мұның бәрі "тауарларды" сатуға байланысты пакеттерді алу және түскен ақшаны банк арқылы аудару болды. Бір кезде Қайрат бұл "тауарлардың" жалған құжаттар мен SIM карталар екенін түсінді.

Талқылауға арналған сұрақтар:

  1. Неліктен мұндай әрекеттер заңсыз болып табылады?

  2. Қайрат қандай жауапкершілікке тартылуы мүмкін?

  3. Егер сіз заңсыз әрекетке қатысқаныңызды түсінсеңіз, қандай әрекеттер жасау керек?


Талқылаудың негізгі нүктелері

  1. Жеке жауапкершілік: Жастар мұндай схемаларға ең аз қатысудың өзі заңды жауапкершілікке әкелетінін түсінуі керек.

  2. Алаяқтық белгілері: Мұндай сөйлемдерді қалай тануға болатынын талдау.

  3. Өзіңізді қалай қорғауға болады: Жеке деректерді жарияламаудың және кез-келген "оңай табысқа"мұқият болудың маңыздылығын атап өту.

  4. Құқық қорғау органдарының рөлі: Күдікті ұсыныстар туралы полицияға хабарлаудың қаншалықты маңызды екенін түсіндіріңіз.

Интерактивті элементтер

  • Дропперларды жалдау туралы жаңалықтардың нақты мысалдарын талдау.

  • Қатысушылардың реакциясын талқылай отырып, ұсыныстарды сахналау.

  • Әлеуметтік желілердегі мінез-құлық бойынша кеңестер.

Бұл орта мектеп оқушыларына тәуекелдерді түсінуге және осындай жағдайларға қарсы тұруды үйренуге көмектеседі.



19 Қаңтар 2025
204
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі