Оқушылармен сәлемдесу,
түгендеу. Сабаққа дайындығын тексеру
оқушылар білімдеренің жеткіліксіздіген
сезінетіндей, «проблемалық жағдай»
туғызу.
ЭКСПЕРИМЕНТТІК
ТАПСЫРМА: Дене әртүрлі заттардан жасалған. Осы денелердің
көлемі жайлы не айта аласындар? Осы денелердің массасы жайлы не
айтасыздар? Таразының көмегімен анықтайық.
темір алюминий
мыс
Неге алюминидің массасы темір
мен мыс кубиктерінен жеңіл?
Болжамды
анықтау
Әртүрлі заттардан жасалған
дененің көлемдері бірдей болғанмен массалары әртүрлі
болады.
ЭКСПЕРИМЕНТТІК
ТАПСЫРМА: Әртүрлі заттардан жасалған
денелердің массалары бірдей. Осы денелердің көлемі жайлы не айта
аласыңдар?
Неге сендердің ойларыңша
бірінші цилиндірдің көлемі екіншісінен
үлкен?
Болжамды
анықтау
Әртүрлі заттардан жасалған
дене бірдей массада, көлемдері әр түрлі
болады!
Осы сұрақтың жауабын талқылау арқылы сабақ
тақырыбы мен мақсаттарына
шығу.
Жаңа материалды
зерттеу.
Оқушыларды үш топқа
біріктіріп, кітаптағы параграфты үш топ арасында бөлу (оқу,
өздеріне маңызды нәрселерді белгілеу).
«Джигсо» әдісін қолданып, әр
топпан бір-бір оқушыдан бірігіп, жұпта оқушылар параграфтың өзі
оқыған бөлігін бір – бірлеріне
түсіндіреді.
Өткен тақырыпты
қайталау. Масса мен көлем бірліктерін
ХБЖ келтіру дағдыларын дамыту мақсатында
жүргізіледі.
Масса, көлем және тығыздықты
байланыстыратын формулалар тақтаның бір бөлігіне жазылады. Есеп
шығару барысында оқушылар оған қарай алады. Немесе үлкен тлакатқа
жазып қоюға болады.
Есептерді шығарғанда алдымен
ХБЖ келтіруді ұмытпайық!
Сондықтан ХБЖ келтірудің
күрделі мысалдарын қарастырайық
1
см3 – метр кубтың миллионнан бір
бөлігі, сондықтан
1
дм3 - метр кубтың мыңнан бір бөлігі,
сондықтан
Көлемнің
1 литр деген өлшем бірлігі де бар.
Бұл бірлік ХБЖ жатпайды. Сондықтан оны метр кубқа
айналдырамыз.
Масса туралы да
ұмытпайық:
Ұмытпаңыз:
Килограмм- бұл массаның өлшем бірлігі,
массаны m әрпімен
белгілейді.
Метр куб – бұл көлемнің өлшем
бірлігі, көлеммді V әрпімен белгілейді.
Килограмм/метр куб – бұл
тығыздықтың өлшем бірлігі, тығыздықты
ρ әрпімен
белгілейді.
Өзін-өзі бағалау презентация
бойынша
Қиынықтарды анықтау және
шешу.
Сабақты
пысықтау.
Жұптарға жаңа тақырып
бойынша кеспелерге жазылған есептер
таратылады.
1.Массасы 3 кг , көлемі
200см3 металдың тығыздығы
қандай?
2.Бос ыдыстың массасы 10 кг ,
суы бар ыдыстың массасы 20 кг болады. Судың тығыздығы 1000
кг/м3. Ыдыстың көлемін
анықтаңдар.
3.Ұзындығы 8см, ені, 4 см,
қалыңдығы 2 см алтын кесегінің массасын
анықтаңдар.
4. Бөлменің өлшемі: 4м, ені
2,5м, 2м. Егер осы бөлмедегі ауаның тығыздығы
1,3кг/м3 болса, онда бөлмені толтырып
тұрған ауаның массасы қандай?
5.Табанының ауданы 0,4*0,2 м
тікбұрышты параллелипипед түріндегі аквариум 0,15м биіктігіне дейін
сумен толтырылған.Аквариумдегі судың көлемін
анықтаңдар.
Кейбір оқушыларға арналған
есептер.
1.
Егер сыйымдылығы 35 литр
ыдысқа 63 кг күкірт қышқылы сиятын болса, қышқылдың тығыздығын
анықтаңыз.
2. Массасы
146 г қалайы кесегінің көлемін
анықтаңыз.
Сабақты бекіту
сұрақтары.
Интерактивті тақтада сұрақтар
беріледі. Сол суреттерге қарап отырып, сұрақтарға жауап береді.Жеке
оқушылармен жұмыс жасаймын.
Алтын мен күмістен жасалған
екі кубиктің массалары бірдей. Ал қайсысының көлемі
үлкен?
Денелердің әр қайссының массасы 1 т
тең.
Қай
дененің тығыздығы көп?
Қай
дененің тығыздығы көп?
Мыс, мұз,
мәрмәр кубиктарының көлемдері бірдей. Ал осы
кубиктардың массасы мен тығыздығы
қандай?
|