Материалдар / 15-18 ғасыр ақын- жыраулар шығармаларындағы ислам
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

15-18 ғасыр ақын- жыраулар шығармаларындағы ислам

Материал туралы қысқаша түсінік
15-18 ғасыр ақын- жыраулар шығармаларындағы ислам
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Сәуір 2024
81
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
15-18 ғасыр ақын- жыраулар шығармаларындағы ислам Тексерген : @bymalikov Дайындаған : @bymalikov

1 слайд
15-18 ғасыр ақын- жыраулар шығармаларындағы ислам Тексерген : @bymalikov Дайындаған : @bymalikov

1 слайд

15-18 ғасыр ақын- жыраулар шығармаларындағы ислам Тексерген : @bymalikov Дайындаған : @bymalikov

Қазақ әдебиеті тарихында қазақ поэзиясының дамуы үш кезеңге бөлінеді: Жыраулар кезеңі ( XV ғасыр — XVIII ғасырдың бірінші ж

2 слайд
Қазақ әдебиеті тарихында қазақ поэзиясының дамуы үш кезеңге бөлінеді: Жыраулар кезеңі ( XV ғасыр — XVIII ғасырдың бірінші жартысы)01 Ақындық кезеңі ( XVIII ғасырдың екінші жартысы — XIX ғасырдың бірінші жартысы)02 Айтыс кезеңі ( XIX ғасырдың екінші жартысы — XX ғасырдың басы)03

2 слайд

Қазақ әдебиеті тарихында қазақ поэзиясының дамуы үш кезеңге бөлінеді: Жыраулар кезеңі ( XV ғасыр — XVIII ғасырдың бірінші жартысы)01 Ақындық кезеңі ( XVIII ғасырдың екінші жартысы — XIX ғасырдың бірінші жартысы)02 Айтыс кезеңі ( XIX ғасырдың екінші жартысы — XX ғасырдың басы)03

Әдебиеттанушы ғалым Қабиболла Сыдиықұлы қазақ ақын-жырауларының шығармашылығына осылай ба ға берді.«XV-XVIII ғасырлардағы жыр

3 слайд
Әдебиеттанушы ғалым Қабиболла Сыдиықұлы қазақ ақын-жырауларының шығармашылығына осылай ба ға берді.«XV-XVIII ғасырлардағы жыраулар мен ақындар поэзиясы негізінен, қазақтың таза өз тілінде туған қуатты да құнарлы, өмірді танытушылық, философиялық- дидактикалық мағынасы мол мұра еді».

3 слайд

Әдебиеттанушы ғалым Қабиболла Сыдиықұлы қазақ ақын-жырауларының шығармашылығына осылай ба ға берді.«XV-XVIII ғасырлардағы жыраулар мен ақындар поэзиясы негізінен, қазақтың таза өз тілінде туған қуатты да құнарлы, өмірді танытушылық, философиялық- дидактикалық мағынасы мол мұра еді».

Расында осынау мол мұраның арасында дін феномені де көрініс тапты. Ақын-жыраулар қоғамдағы рухани мәселелерді шешу үшін исла

4 слайд
Расында осынау мол мұраның арасында дін феномені де көрініс тапты. Ақын-жыраулар қоғамдағы рухани мәселелерді шешу үшін ислам дінінің құндылықтарына да жүгіне білді. Олар өз ізденістерінде ұлттық құндылықтарды сақтауға, халықтың имандылығын нығайтуға барынша күш салды. Ақын- жыраулар шығармашылығындағы дін тақырыбы – қазақ жеріндегі ислам мәдениетінің маңызды жәдігерлерінің қатарына кіреді.

4 слайд

Расында осынау мол мұраның арасында дін феномені де көрініс тапты. Ақын-жыраулар қоғамдағы рухани мәселелерді шешу үшін ислам дінінің құндылықтарына да жүгіне білді. Олар өз ізденістерінде ұлттық құндылықтарды сақтауға, халықтың имандылығын нығайтуға барынша күш салды. Ақын- жыраулар шығармашылығындағы дін тақырыбы – қазақ жеріндегі ислам мәдениетінің маңызды жәдігерлерінің қатарына кіреді.

Қазақтың әдебиеті ауызша дәстүрде таралуына орай, әуел бастан-ақ халық ақын- жыраулардың жалынды жырларына, ой-толғауларына

5 слайд
Қазақтың әдебиеті ауызша дәстүрде таралуына орай, әуел бастан-ақ халық ақын- жыраулардың жалынды жырларына, ой-толғауларына үнемі құлақ түрді, оларды жадында ұстады. Діни қиссалар, ақын-жыраулардың шығармаларындағы діни мотивтегі өлең-жырлар халықты ислам дінінің рухында тәрбиелеуге, имандылық құндылықтарын нығайтуға айтарлықтай үлес қосты. Бұл туындылар халыққа рухани бағыт-бағдар беріп, дәстүрлі дінмен үйлескен ұлттық тәлім- тәрбиенің жандануына себепкер болды.

5 слайд

Қазақтың әдебиеті ауызша дәстүрде таралуына орай, әуел бастан-ақ халық ақын- жыраулардың жалынды жырларына, ой-толғауларына үнемі құлақ түрді, оларды жадында ұстады. Діни қиссалар, ақын-жыраулардың шығармаларындағы діни мотивтегі өлең-жырлар халықты ислам дінінің рухында тәрбиелеуге, имандылық құндылықтарын нығайтуға айтарлықтай үлес қосты. Бұл туындылар халыққа рухани бағыт-бағдар беріп, дәстүрлі дінмен үйлескен ұлттық тәлім- тәрбиенің жандануына себепкер болды.

Атап айтқанда, ислам дініндегі ғибадат-құлшылықтың мән-маңызын, құндылықтарын ақын-жырауларымыз өз жырларына арқау еткен. Сол

6 слайд
Атап айтқанда, ислам дініндегі ғибадат-құлшылықтың мән-маңызын, құндылықтарын ақын-жырауларымыз өз жырларына арқау еткен. Сол арқылы халықты исламның тірегі болған намаздың қадір-қасиетін ұғынуға шақырған.

6 слайд

Атап айтқанда, ислам дініндегі ғибадат-құлшылықтың мән-маңызын, құндылықтарын ақын-жырауларымыз өз жырларына арқау еткен. Сол арқылы халықты исламның тірегі болған намаздың қадір-қасиетін ұғынуға шақырған.

«Бірінші тілек тілеңіз, Бір Аллаға жазбасқа. Екінші тілек тілеңіз, Әзәзіл, пасық, залымның Тіліне еріп азбасқа. Бесінші тілек ті

7 слайд
«Бірінші тілек тілеңіз, Бір Аллаға жазбасқа. Екінші тілек тілеңіз, Әзәзіл, пасық, залымның Тіліне еріп азбасқа. Бесінші тілек тілеңіз, Бес уақытты бес намаз Біреуі қаза қалмасқа».Мәселен, Абылай ханның ақылшы биі Бұқар жырау Қалқаманұлы «Тілек» атты жырында былай дейді:

7 слайд

«Бірінші тілек тілеңіз, Бір Аллаға жазбасқа. Екінші тілек тілеңіз, Әзәзіл, пасық, залымның Тіліне еріп азбасқа. Бесінші тілек тілеңіз, Бес уақытты бес намаз Біреуі қаза қалмасқа».Мәселен, Абылай ханның ақылшы биі Бұқар жырау Қалқаманұлы «Тілек» атты жырында былай дейді:

«Хақ бұйрығын тұтыңыз, Құдайдың кешпес парызы, Бес уақыт намазды, Баққан қойдай күтіңіз», –Ал Жетісу жерінен шыққан атақты Қабан

8 слайд
«Хақ бұйрығын тұтыңыз, Құдайдың кешпес парызы, Бес уақыт намазды, Баққан қойдай күтіңіз», –Ал Жетісу жерінен шыққан атақты Қабан жырау «Ай, мұсылман, жарандар» атты өлеңінде: дей отырып, Жаратушы бұйырған бес парызды орындауға және діннің діңгегі – бес уақыт намазды қаза қылмауға шақырған.

8 слайд

«Хақ бұйрығын тұтыңыз, Құдайдың кешпес парызы, Бес уақыт намазды, Баққан қойдай күтіңіз», –Ал Жетісу жерінен шыққан атақты Қабан жырау «Ай, мұсылман, жарандар» атты өлеңінде: дей отырып, Жаратушы бұйырған бес парызды орындауға және діннің діңгегі – бес уақыт намазды қаза қылмауға шақырған.

«Жігіттер, ғибадат қыл, маған нансаң, Намаз оқы, Алланы ойыңа алсаң, Қырық жыл қашқан ажалдан Қорқыт та өлген, Түбінде сөз сені

9 слайд
«Жігіттер, ғибадат қыл, маған нансаң, Намаз оқы, Алланы ойыңа алсаң, Қырық жыл қашқан ажалдан Қорқыт та өлген, Түбінде сөз сенікі, өлмей қалсаң». Дей келе, шығармашылығында дінге қатысты мәселелерді көп қозғаған Шал ақын (Тілеуке Құлекеұлы) өз жырында халықты құлшылық-ғибадат принциптеріне мән беруге шақыра отырып, дүниедегі тіршіліктің өткінші екендігін жеткізе білген

9 слайд

«Жігіттер, ғибадат қыл, маған нансаң, Намаз оқы, Алланы ойыңа алсаң, Қырық жыл қашқан ажалдан Қорқыт та өлген, Түбінде сөз сенікі, өлмей қалсаң». Дей келе, шығармашылығында дінге қатысты мәселелерді көп қозғаған Шал ақын (Тілеуке Құлекеұлы) өз жырында халықты құлшылық-ғибадат принциптеріне мән беруге шақыра отырып, дүниедегі тіршіліктің өткінші екендігін жеткізе білген

Сөзімнің соңын философия ғылымдарының докторы Бағдат Бейсеновтің ақын- жыраулар мұрасына берген мына бір бағасымен аяқта

10 слайд
Сөзімнің соңын философия ғылымдарының докторы Бағдат Бейсеновтің ақын- жыраулар мұрасына берген мына бір бағасымен аяқтағым келеді:

10 слайд

Сөзімнің соңын философия ғылымдарының докторы Бағдат Бейсеновтің ақын- жыраулар мұрасына берген мына бір бағасымен аяқтағым келеді:

«Ақын-жыраулар – ислам құндылықтарын ұлттық діл мен дүниетаным ерекшеліктеріне сай насихаттаған имани әдебиеттің және ғибратты

11 слайд
«Ақын-жыраулар – ислам құндылықтарын ұлттық діл мен дүниетаным ерекшеліктеріне сай насихаттаған имани әдебиеттің және ғибратты тәлімнің жарқын үлгісі. Ақын- жыраулардың мұрасын бүгінгі заман талабына сай тиімді қолдана білсек, исламның адамзатқа ортақ құндылықтарын тереңнен игеріп, ұлттық әдептегі діни ахлақтық ұстанымдарды түсінуге жол ашылады. Ұлттық тұтастық пен рухани биіктікті жырлаған ақын- жыраулардың ұстанымдары – елдік мұратымызға қызмет ететін асыл мұра».

11 слайд

«Ақын-жыраулар – ислам құндылықтарын ұлттық діл мен дүниетаным ерекшеліктеріне сай насихаттаған имани әдебиеттің және ғибратты тәлімнің жарқын үлгісі. Ақын- жыраулардың мұрасын бүгінгі заман талабына сай тиімді қолдана білсек, исламның адамзатқа ортақ құндылықтарын тереңнен игеріп, ұлттық әдептегі діни ахлақтық ұстанымдарды түсінуге жол ашылады. Ұлттық тұтастық пен рухани биіктікті жырлаған ақын- жыраулардың ұстанымдары – елдік мұратымызға қызмет ететін асыл мұра».

Назар аударғандарыңыз ға рахмет!!!

12 слайд
Назар аударғандарыңыз ға рахмет!!!

12 слайд

Назар аударғандарыңыз ға рахмет!!!