4. Шешімдер қабылдау процесі
4. Шешімдер қабылдау процесі

#1 слайд
ШЕШІМДЕР
ҚАБЫЛДАУ
ПРОЦЕСІ
1 слайд
ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАУ ПРОЦЕСІ
#2 слайд
Шешім қабылдау — бұл белгілі бір
мақсатқа жету үшін, бірнеше нұсқалар
арасынан ең тиімдісін таңдау процесі.
Шешім қабылдау басқаруда маңызды
рөл атқарады, себебі ол ұйымның
болашағы мен дамуына әсер ететін
әртүрлі әрекеттерді анықтайды.
2 слайд
Шешім қабылдау — бұл белгілі бір мақсатқа жету үшін, бірнеше нұсқалар арасынан ең тиімдісін таңдау процесі. Шешім қабылдау басқаруда маңызды рөл атқарады, себебі ол ұйымның болашағы мен дамуына әсер ететін әртүрлі әрекеттерді анықтайды.
#3 слайд
ШЕШІМДЕР
ҚАБЫЛДАУ
КЕЗЕҢДЕРІ
Шешім қабылдау кезеңдері келесі түрде
болуы мүмкін:
1.Мәселені анықтау — шешім қабылдауды
талап ететін жағдайды түсіну және
анықтау.
2.Мақсат қою — шешім қабылдау процесінің
мақсатын белгілеу.
3.Ақпарат жинау — қажетті деректерді және
ақпараттарды жинау.
4.Нұсқаларды талдау — әртүрлі мүмкін
нұсқаларды қарастыру және олардың
артықшылықтары мен кемшіліктерін
бағалау.
5.Шешім қабылдау — ең тиімді немесе
ұтымды нұсқаны таңдау.
6.Іске асыру — таңдалған шешімді жүзеге
асыру.
7.Нәтижелерді бағалау — шешімнің
нәтижелерін талдау және қажет болған
жағдайда түзетулер енгізу.
3 слайд
ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАУ КЕЗЕҢДЕРІ Шешім қабылдау кезеңдері келесі түрде болуы мүмкін: 1.Мәселені анықтау — шешім қабылдауды талап ететін жағдайды түсіну және анықтау. 2.Мақсат қою — шешім қабылдау процесінің мақсатын белгілеу. 3.Ақпарат жинау — қажетті деректерді және ақпараттарды жинау. 4.Нұсқаларды талдау — әртүрлі мүмкін нұсқаларды қарастыру және олардың артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалау. 5.Шешім қабылдау — ең тиімді немесе ұтымды нұсқаны таңдау. 6.Іске асыру — таңдалған шешімді жүзеге асыру. 7.Нәтижелерді бағалау — шешімнің нәтижелерін талдау және қажет болған жағдайда түзетулер енгізу.
#4 слайд
ШЕШІМ
ТҮРЛЕРІ
2
ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ
ШЕШІМДЕР
•Өндіріс көлемін уақытша
арттыру немесе азайту.
•Қысқа мерзімді шығындарды
бақылау (мысалы, еңбек
шығындары немесе шикізат
шығындары).
•Қорларды басқару және
оларды тиімді пайдалану.
ҰЗАҚ МЕРЗІМДІ
ШЕШІМДЕР
•Жаңа өнімдерді немесе
қызметтерді енгізу.
•Бәсекеге қабілеттілікті
арттыру
•Инвестициялық жобалар
мен қаржыландыру
стратегияларын таңдау.
4 слайд
ШЕШІМ ТҮРЛЕРІ 2 ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ШЕШІМДЕР •Өндіріс көлемін уақытша арттыру немесе азайту. •Қысқа мерзімді шығындарды бақылау (мысалы, еңбек шығындары немесе шикізат шығындары). •Қорларды басқару және оларды тиімді пайдалану. ҰЗАҚ МЕРЗІМДІ ШЕШІМДЕР •Жаңа өнімдерді немесе қызметтерді енгізу. •Бәсекеге қабілеттілікті арттыру •Инвестициялық жобалар мен қаржыландыру стратегияларын таңдау.
#5 слайд
ШЕШІМ
ТҮРЛЕРІҚАРЖЫЛЫҚ
ШЕШІМДЕР
•Қаржы жоспарларын құру,
бюджеттеу және бақылау.
•Капиталды тарту немесе
қарыз алу туралы
шешімдер.
•Пайда мен шығындарды
бағалау және шешім
қабылдау.
ӨНДІРІСТІК
ШЕШІМДЕР
•Өндіріс көлемін арттыру
немесе азайту туралы
шешімдер.
•Шикізат пен материалдарды
сатып алу және оларды тиімді
пайдалану.
•Өндіріс процесінің
автоматтандырылуы немесе
жаңғыртылуы.
5 слайд
ШЕШІМ ТҮРЛЕРІҚАРЖЫЛЫҚ ШЕШІМДЕР •Қаржы жоспарларын құру, бюджеттеу және бақылау. •Капиталды тарту немесе қарыз алу туралы шешімдер. •Пайда мен шығындарды бағалау және шешім қабылдау. ӨНДІРІСТІК ШЕШІМДЕР •Өндіріс көлемін арттыру немесе азайту туралы шешімдер. •Шикізат пен материалдарды сатып алу және оларды тиімді пайдалану. •Өндіріс процесінің автоматтандырылуы немесе жаңғыртылуы.
#6 слайд
ШЕШІМ
ТҮРЛЕРІМАРКЕТИНГТІК
ШЕШІМДЕР
•Баға саясатын таңдау
немесе өзгерту.
•Жарнама стратегиялары
мен науқандарын
ұйымдастыру.
•Нарық зерттеулері мен
тұтынушылардың
талғамдарын анықтау.
АДАМ
РЕСУРСТАРЫ
•Қызметкерлерді бағалау және
олардың тиімділігін бақылау.
•Оқыту және дамыту
бағдарламаларын
ұйымдастыру.
•Қызметкерлердің еңбек
жағдайын жақсарту.
6 слайд
ШЕШІМ ТҮРЛЕРІМАРКЕТИНГТІК ШЕШІМДЕР •Баға саясатын таңдау немесе өзгерту. •Жарнама стратегиялары мен науқандарын ұйымдастыру. •Нарық зерттеулері мен тұтынушылардың талғамдарын анықтау. АДАМ РЕСУРСТАРЫ •Қызметкерлерді бағалау және олардың тиімділігін бақылау. •Оқыту және дамыту бағдарламаларын ұйымдастыру. •Қызметкерлердің еңбек жағдайын жақсарту.
#7 слайд
ШЕШІМ
ТҮРЛЕРІТӘУЕКЕЛДЕРДІ
БАСҚАРУ
ШЕШІМДЕРІ
•Қаржылық тәуекелдерге
қарсы стратегиялар жасау.
•Табиғи апаттар немесе
экономикалық
дағдарыстарға дайын болу.
•Қауіпсіздік шараларын
қабылдау және еңбек
жағдайларын жақсарту.
СТРАТЕГИЯЛЫҚ
ШЕШІМДЕР
•Біріккен кәсіпорындарды құру
немесе қосылу.
•Компанияның бәсекелестік
артықшылықтарын арттыру
үшін жаңа стратегиялық
бағыттарды анықтау.
•Құрылымдық өзгерістер
немесе инновациялар енгізу.
7 слайд
ШЕШІМ ТҮРЛЕРІТӘУЕКЕЛДЕРДІ БАСҚАРУ ШЕШІМДЕРІ •Қаржылық тәуекелдерге қарсы стратегиялар жасау. •Табиғи апаттар немесе экономикалық дағдарыстарға дайын болу. •Қауіпсіздік шараларын қабылдау және еңбек жағдайларын жақсарту. СТРАТЕГИЯЛЫҚ ШЕШІМДЕР •Біріккен кәсіпорындарды құру немесе қосылу. •Компанияның бәсекелестік артықшылықтарын арттыру үшін жаңа стратегиялық бағыттарды анықтау. •Құрылымдық өзгерістер немесе инновациялар енгізу.
#8 слайд
ШЕШІМ
ТҮРЛЕРІТЕХНИКАЛЫҚ
ШЕШІМДЕР
•Жаңа өндірістік
технологияларды енгізу.
•Ақпараттық жүйелерді
жаңарту.
•Автоматтандырылған
өндіріс процесстерін енгізу.
ЭТИКАЛЫҚ ЖӘНЕ
ӘЛЕУМЕТТІК
ШЕШІМДЕР
•Экологиялық тұрақтылықты
сақтау.
•Әлеуметтік жауапкершілік
жобаларына қатысу.
•Әлеуметтік әділеттілік пен
теңдікті қамтамасыз ету.
8 слайд
ШЕШІМ ТҮРЛЕРІТЕХНИКАЛЫҚ ШЕШІМДЕР •Жаңа өндірістік технологияларды енгізу. •Ақпараттық жүйелерді жаңарту. •Автоматтандырылған өндіріс процесстерін енгізу. ЭТИКАЛЫҚ ЖӘНЕ ӘЛЕУМЕТТІК ШЕШІМДЕР •Экологиялық тұрақтылықты сақтау. •Әлеуметтік жауапкершілік жобаларына қатысу. •Әлеуметтік әділеттілік пен теңдікті қамтамасыз ету.
#9 слайд
ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ
ПРОЦЕСІНДЕ
КЕЗДЕСЕТІН
ҚИЫНДЫҚТАР
Your
Logo
1. Ақпараттың жеткіліксіздігі немесе сапасының
төмендігі
2. Шешімдер қабылдаудағы субъективтілік
3. Өзгерістерге төзімсіздік
4. Қаржылық ресурстардың жетіспеушілігі
5. Тәуекелдерді бағалаудың дұрыс жасалмауы
6. Уақыттың тапшылығы
7. Келіссөздер және ұйым ішіндегі
ынтымақтастықтың болмауы
8. Шешімдер қабылдау кезінде жүйелі ойлаудың
болмауы
9. Қаржылық есептер мен индикаторларды дұрыс
түсінбеу
9 слайд
ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ ПРОЦЕСІНДЕ КЕЗДЕСЕТІН ҚИЫНДЫҚТАР Your Logo 1. Ақпараттың жеткіліксіздігі немесе сапасының төмендігі 2. Шешімдер қабылдаудағы субъективтілік 3. Өзгерістерге төзімсіздік 4. Қаржылық ресурстардың жетіспеушілігі 5. Тәуекелдерді бағалаудың дұрыс жасалмауы 6. Уақыттың тапшылығы 7. Келіссөздер және ұйым ішіндегі ынтымақтастықтың болмауы 8. Шешімдер қабылдау кезінде жүйелі ойлаудың болмауы 9. Қаржылық есептер мен индикаторларды дұрыс түсінбеу
шағым қалдыра аласыз













