Ашық сабақ "Фигураларнинг юзасини топиш"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Математика фани ўқитувчиси
Салиева Б Ш
1 слайд
Математика фани ўқитувчиси Салиева Б Ш
2 слайд
•
«Тўртбурчакларнинг юзларини
ҳисоблаш» мавзусини
умумлаштириш;
•
Фигураларнинг таърифи ва
хоссаларини , юзаларини топиш
формулаларини такрорлаш,
•
Масалалар ечиш кўникмаларини
ҳосил қилиш.
•
Геометрия фанида олган
билимларини ҳаётда қўллай
олишга ўргатиш.
2 слайд
• «Тўртбурчакларнинг юзларини ҳисоблаш» мавзусини умумлаштириш; • Фигураларнинг таърифи ва хоссаларини , юзаларини топиш формулаларини такрорлаш, • Масалалар ечиш кўникмаларини ҳосил қилиш. • Геометрия фанида олган билимларини ҳаётда қўллай олишга ўргатиш.
3 слайд
Бугунги дарсимизни “Ишчанлик ўйини ” (Деловая
игра)деб атадик.Бу нима дегани?
Ўйин моҳияти шундаки,-Сиз математика дарсларида
олган билимларингизни реал вазиятларда қўллай
олишингизни намоён этасиз.Иш бажариш жараёнида энг
қулай вариантларни танлашгаўрганасиз.
3 слайд
Бугунги дарсимизни “Ишчанлик ўйини ” (Деловая игра)деб атадик.Бу нима дегани? Ўйин моҳияти шундаки,-Сиз математика дарсларида олган билимларингизни реал вазиятларда қўллай олишингизни намоён этасиз.Иш бажариш жараёнида энг қулай вариантларни танлашгаўрганасиз.
4 слайд
Сиз бугун қурувчи фирмаларнинг
вакилларисиз.Қурувчиликдан ташқари
квартираларнинг ремонти билан ҳам
шуғулланасиз.Шаҳримиздаги энг нуфузли
банклардан бири 15000 доллар миқдорида
процентсиз кредит бериш имкониятига эга.Бу
кредитни олиш учун фирмалар 3этапдаги
вазифаларни бажариши керак:
1. Экспресс мулоқот
2. Формулалар ҳисоб-китоб асоси
3. Банк закази
4. Хулоса.
4 слайд
Сиз бугун қурувчи фирмаларнинг вакилларисиз.Қурувчиликдан ташқари квартираларнинг ремонти билан ҳам шуғулланасиз.Шаҳримиздаги энг нуфузли банклардан бири 15000 доллар миқдорида процентсиз кредит бериш имкониятига эга.Бу кредитни олиш учун фирмалар 3этапдаги вазифаларни бажариши керак: 1. Экспресс мулоқот 2. Формулалар ҳисоб-китоб асоси 3. Банк закази 4. Хулоса.
5 слайд
1
1этап – Экспресс мулоқот
5 слайд
1 1этап – Экспресс мулоқот
6 слайд
1. Қарама қарши томонлари
параллел бўлган тўртбурчак....
Фикрни давом эттиринг ва бу
тўртбурчакнинг хоссаларини
айтинг. Юзини ҳисоблаш
формулаларини ёзинг.
6 слайд
1. Қарама қарши томонлари параллел бўлган тўртбурчак.... Фикрни давом эттиринг ва бу тўртбурчакнинг хоссаларини айтинг. Юзини ҳисоблаш формулаларини ёзинг.
7 слайд
Жавоб: Бу тўртбурчак параллелограмм.
* параллелограммнинг қарама –қарши томонлари тенг
* параллелограммнинг қарама –қарши бурчаклари тенг
* параллелограммнинг қўшни бурчаклари йиғиндиси 180°га
тенг
*параллелограмнингдиагоналлари бир нуқтада кесишади ва
кесишиш нуқтасида тенг иккига бўлинади.
7 слайд
Жавоб: Бу тўртбурчак параллелограмм. * параллелограммнинг қарама –қарши томонлари тенг * параллелограммнинг қарама –қарши бурчаклари тенг * параллелограммнинг қўшни бурчаклари йиғиндиси 180°га тенг *параллелограмнингдиагоналлари бир нуқтада кесишади ва кесишиш нуқтасида тенг иккига бўлинади.
8 слайд
2. Ҳамма томонлари тенг бўлган
парллелограмм .....
Фикрни давом эттиринг ва бу тўртбурчакнинг
хоссаларини айтинг. Юзини ҳисоблаш
формулаларини ёзинг.
8 слайд
2. Ҳамма томонлари тенг бўлган парллелограмм ..... Фикрни давом эттиринг ва бу тўртбурчакнинг хоссаларини айтинг. Юзини ҳисоблаш формулаларини ёзинг.
9 слайд
Жавоб: Бу тўртбурчакнинг номи-ромб.
*дигоналлари бурчак биссектрисаси
бўлади
*диагоналлари ўзаро перпендикуляр
9 слайд
Жавоб: Бу тўртбурчакнинг номи-ромб. *дигоналлари бурчак биссектрисаси бўлади *диагоналлари ўзаро перпендикуляр
10 слайд
Фақат икки томонигина параллел бўлган
тўртбурчак...
Фикрни давом эттирингва бу
тўртбурчакнинг хоссаларини айтинг.
Юзини ҳисоблаш формулаларини ёзинг.
10 слайд
Фақат икки томонигина параллел бўлган тўртбурчак... Фикрни давом эттирингва бу тўртбурчакнинг хоссаларини айтинг. Юзини ҳисоблаш формулаларини ёзинг.
11 слайд
1.Первая- такой многоугольник,
Знать который должен каждый школьник.
На второй гимнасты выступают,
Их она под купол поднимает.
2. Дайте определение этой фигуры.
11 слайд
1.Первая- такой многоугольник, Знать который должен каждый школьник. На второй гимнасты выступают, Их она под купол поднимает. 2. Дайте определение этой фигуры.
12 слайд
1.Нет углов у меня
И похож на блюдце я.
На тарелку и на крышку,
На кольцо, на колесо,
Кто же я такой, друзья ?
2.Дайте определение этой фигуры.
12 слайд
1.Нет углов у меня И похож на блюдце я. На тарелку и на крышку, На кольцо, на колесо, Кто же я такой, друзья ? 2.Дайте определение этой фигуры.
13 слайд
1.Перечислите
свойства квадрата.
2. Напишите формулу
для вычисления его
площади.
13 слайд
1.Перечислите свойства квадрата. 2. Напишите формулу для вычисления его площади.
14 слайд
1.Перечислите
свойства
параллелограмма.
2. Запишите формулу
для вычисления его
площади.
14 слайд
1.Перечислите свойства параллелограмма. 2. Запишите формулу для вычисления его площади.
15 слайд
1.Перечислите
свойства трапеции.
2.Напишите формулу
для вычисления её
площади.
15 слайд
1.Перечислите свойства трапеции. 2.Напишите формулу для вычисления её площади.
16 слайд
1.Сформулируйте
свойства
прямоугольника.
2. Запишите формулу
для вычисления его
площади.
16 слайд
1.Сформулируйте свойства прямоугольника. 2. Запишите формулу для вычисления его площади.
17 слайд
1. Какая связь между
радиусом круга и
диаметром ?
2. Запишите формулу для
нахождения площади
круга.
17 слайд
1. Какая связь между радиусом круга и диаметром ? 2. Запишите формулу для нахождения площади круга.
18 слайд
1.Сформулируйте
свойства ромба.
2.Запишите формулу
для вычисления его
площади.
18 слайд
1.Сформулируйте свойства ромба. 2.Запишите формулу для вычисления его площади.
19 слайд
1. Сформулируйте
свойства
равнобедренного
треугольника.
2. Запишите формулу для
вычисления площади
произвольного
треугольника.
19 слайд
1. Сформулируйте свойства равнобедренного треугольника. 2. Запишите формулу для вычисления площади произвольного треугольника.
20 слайд
А
Формулалардан фойдаланиб масалалар ечамиз.
1.АВСД пар а ллелограммда
АВ= 7см,;АД=10см.
Бурчак А=30°
Параллелограмм юзини топинг
Ечиш: АD томонга ВН баландликни туширамиз.
Тщ-ри бурчакли ∆АВН да ВН катет 30° қаршисида ётибди.
Демак, ВН=½АВ=3,5см; S = ah = 3,5*10=35см 2
Жавоб: 35см 2
20 слайд
А Формулалардан фойдаланиб масалалар ечамиз. 1.АВСД пар а ллелограммда АВ= 7см,;АД=10см. Бурчак А=30° Параллелограмм юзини топинг Ечиш: АD томонга ВН баландликни туширамиз. Тщ-ри бурчакли ∆АВН да ВН катет 30° қаршисида ётибди. Демак, ВН=½АВ=3,5см; S = ah = 3,5*10=35см 2 Жавоб: 35см 2
21 слайд
Дано: АВС D - параллелограмм; АВ=7см; А D =10см;
бурчак ВА D = 30 °
S
ABCD --?
Ечиш: А D томонга ВН баландликни туширамиз.Тщ-
ри бурчакли ∆АВН да ВН катет 30° қаршисида
ётибди.Демак,
ВН= ½ АВ=3,5см; S= ah = 3 ,5*10=35см 2
Жавоб: 35см 2 7 с м 10см30 °
А В С
D
H 0
21 слайд
Дано: АВС D - параллелограмм; АВ=7см; А D =10см; бурчак ВА D = 30 ° S ABCD --? Ечиш: А D томонга ВН баландликни туширамиз.Тщ- ри бурчакли ∆АВН да ВН катет 30° қаршисида ётибди.Демак, ВН= ½ АВ=3,5см; S= ah = 3 ,5*10=35см 2 Жавоб: 35см 2 7 с м 10см30 ° А В С D H 0
22 слайд
22 слайд
23 слайд
Дано: АВС D- квадрат;
S
АВС D =
81 см 2
СЕ=2 см;
Найти: площадь
Трапеции АВСЕ.
23 слайд
Дано: АВС D- квадрат; S АВС D = 81 см 2 СЕ=2 см; Найти: площадь Трапеции АВСЕ.
24 слайд
Решение: обозначим сторону
квадрата за a см. S
кв = a 2
,
Поэтому a 2
=81 , отсюда a=9 ;
S
трАВСЕ = ½ (9+2)*9=49,5см 2
Ответ: 49,5см 2А В
С
Дано: АВС D- квадрат;
S
АВС D =
81 см 2
СЕ=2 см;
Найти: площадь
Трапеции АВСЕ.
E
D
24 слайд
Решение: обозначим сторону квадрата за a см. S кв = a 2 , Поэтому a 2 =81 , отсюда a=9 ; S трАВСЕ = ½ (9+2)*9=49,5см 2 Ответ: 49,5см 2А В С Дано: АВС D- квадрат; S АВС D = 81 см 2 СЕ=2 см; Найти: площадь Трапеции АВСЕ. E D
25 слайд
25 слайд
26 слайд
Решение: АВСМ и МС DT- квадраты, диагонали разбивают квадрат на 4
равных треугольника, поэтому ∆АОВ= ∆ВОС= ∆С O М= ∆ М OA= ∆ MKC=
∆ CKD= ∆ DKT= ∆ TKM ,(по 2-м катетам)
S
CKMO =2/8*S
ABDT =2/8*32= 16см 2
Ответ: S
CK МО =16см 2
;
Дано: ABDT- прямоугольник;
C- сер. BD , М-сер. AT ;
BD >AB в 2 раза
S
ABDT =32 см 2
Найти: S
CKMO
АВ С D
T
MO
K
26 слайд
Решение: АВСМ и МС DT- квадраты, диагонали разбивают квадрат на 4 равных треугольника, поэтому ∆АОВ= ∆ВОС= ∆С O М= ∆ М OA= ∆ MKC= ∆ CKD= ∆ DKT= ∆ TKM ,(по 2-м катетам) S CKMO =2/8*S ABDT =2/8*32= 16см 2 Ответ: S CK МО =16см 2 ; Дано: ABDT- прямоугольник; C- сер. BD , М-сер. AT ; BD >AB в 2 раза S ABDT =32 см 2 Найти: S CKMO АВ С D T MO K
27 слайд
Решение: ∆ AFP= ∆ DFC по II признаку равенства
треугольников, значит S ∆ AFP= S ∆ DFC ;
S ∆ ABD= S
ABCF +S
∆
DFC =S
ABCF +S
∆ AFP =s
ABCP =12 2
=144c м 2
Ответ : S ABCP= 144c м 2 Дано: АВС P- квадрат,
А B=12 c м,
F- середина С P ;
Найти: S ∆ ABD
А B C
D
F
P
27 слайд
Решение: ∆ AFP= ∆ DFC по II признаку равенства треугольников, значит S ∆ AFP= S ∆ DFC ; S ∆ ABD= S ABCF +S ∆ DFC =S ABCF +S ∆ AFP =s ABCP =12 2 =144c м 2 Ответ : S ABCP= 144c м 2 Дано: АВС P- квадрат, А B=12 c м, F- середина С P ; Найти: S ∆ ABD А B C D F P
28 слайд
DA B
C
Обозначим диагональ AC=x и
воспользуемся формулой
S ромба= ½ AC*BD2.АВСД –ромб
ABCD-ромб;
S
ABCD =24см 2
;
Диагонал ВD=6см;
AC диагоналини
топинг
28 слайд
DA B C Обозначим диагональ AC=x и воспользуемся формулой S ромба= ½ AC*BD2.АВСД –ромб ABCD-ромб; S ABCD =24см 2 ; Диагонал ВD=6см; AC диагоналини топинг
29 слайд
Ечиш: AC=X c м, ромбнинг юзини
топиш формуласидан
фойдаланамиз.
S ромб= ½ AC*BD ,
яъни:
½X*6=24 ;
3 X=24 ;
X=8
Ответ: AC=8c м;
29 слайд
Ечиш: AC=X c м, ромбнинг юзини топиш формуласидан фойдаланамиз. S ромб= ½ AC*BD , яъни: ½X*6=24 ; 3 X=24 ; X=8 Ответ: AC=8c м;
30 слайд
Дано: ABCD-
параллелограмм
S
ABCD = 16 √2см 2
;
диагональ BD=4 √2см;
BD ┴ AB
Найти: ADA B C
D4√2см60 °
Обозначить AB =X c м,
Воспользоваться формулой
S=AB*BD
30 слайд
Дано: ABCD- параллелограмм S ABCD = 16 √2см 2 ; диагональ BD=4 √2см; BD ┴ AB Найти: ADA B C D4√2см60 ° Обозначить AB =X c м, Воспользоваться формулой S=AB*BD
31 слайд
Решение: пусть AB=X см, так как
AB*BD=S
ABCD , то X* 4 √2 = 16 √2 , отсюда
X=4 см.
Рассмотрим ∆ ABD . A =60 ° , тогда B=30 °
Катет AB лежит против угла в 30 градусов.
Значит AB= ½ AD , отсюда AD=2*AB=2*4=8 см
Ответ: AD=8 см. 4√2смA B C
D4
30 °60 °
X
cм
31 слайд
Решение: пусть AB=X см, так как AB*BD=S ABCD , то X* 4 √2 = 16 √2 , отсюда X=4 см. Рассмотрим ∆ ABD . A =60 ° , тогда B=30 ° Катет AB лежит против угла в 30 градусов. Значит AB= ½ AD , отсюда AD=2*AB=2*4=8 см Ответ: AD=8 см. 4√2смA B C D4 30 °60 ° X cм
32 слайд
FKCM- трапеция, КС и FM- асослари,
FK=C М, баландлиги CH=5 см, бурчак M=45 ° ,
S
FKCM =75 см 2
KC --? F K
C
H M
Обозначить КС =X ; 45 °
N X см
Провести высоту KN ;
Найти HM и FN ,
выразить FM через X ;
32 слайд
FKCM- трапеция, КС и FM- асослари, FK=C М, баландлиги CH=5 см, бурчак M=45 ° , S FKCM =75 см 2 KC --? F K C H M Обозначить КС =X ; 45 ° N X см Провести высоту KN ; Найти HM и FN , выразить FM через X ;
33 слайд
Ечиш: KC=X см, унда NH=X см;
∆ CMH , да C = 90 ° - 45 ° =45 ° ва ∆ CMH -тенг ёнли ,
Яъни CH=HM , демак HM=5 см. FN=HM , FN=5 см;
FM=FN+NH+HM=5+X+5=10+X
S тр = ½ ( FM+KC)*CH , бундан ½ ( 10+X+X) *5 =75 ; X=10
Жавоб: KC=10 см.
F K
C
H M45 °
N X см
X см
33 слайд
Ечиш: KC=X см, унда NH=X см; ∆ CMH , да C = 90 ° - 45 ° =45 ° ва ∆ CMH -тенг ёнли , Яъни CH=HM , демак HM=5 см. FN=HM , FN=5 см; FM=FN+NH+HM=5+X+5=10+X S тр = ½ ( FM+KC)*CH , бундан ½ ( 10+X+X) *5 =75 ; X=10 Жавоб: KC=10 см. F K C H M45 ° N X см X см
34 слайд
Дано: ∆ ABC , А B=BC ,
BD- высота;
BD : AD=3 :4; S
ABC =108 см 2
;
Найти: основание AC .А В
С
D
Пусть X- коэффициент
пропорциональности,
Тогда BD=3X см, А D=4X см,
Выразить основание AC через X ,
Воспользоваться формулой
S= ½AC*BD
34 слайд
Дано: ∆ ABC , А B=BC , BD- высота; BD : AD=3 :4; S ABC =108 см 2 ; Найти: основание AC .А В С D Пусть X- коэффициент пропорциональности, Тогда BD=3X см, А D=4X см, Выразить основание AC через X , Воспользоваться формулой S= ½AC*BD
35 слайд
Решение : пусть коэффициент пропорциональности x ,
тогда BD=3x см, а AD=4x c м, а так как высота, проведённая
к основанию, в равнобедренном треугольнике является
медианой, AC=2AD , то есть AC=8x c м.
S
∆ ABC = ½BD*AC , поэтому ½ 3 x*8x=108
12x 2
=108 ,
x=3
АС=8 x=8*3=24c м
Ответ: AC=24 c м. А B
C
D3
x
c
м4 x c м 4 x c м
35 слайд
Решение : пусть коэффициент пропорциональности x , тогда BD=3x см, а AD=4x c м, а так как высота, проведённая к основанию, в равнобедренном треугольнике является медианой, AC=2AD , то есть AC=8x c м. S ∆ ABC = ½BD*AC , поэтому ½ 3 x*8x=108 12x 2 =108 , x=3 АС=8 x=8*3=24c м Ответ: AC=24 c м. А B C D3 x c м4 x c м 4 x c м
36 слайд
Ребята, вы молодцы!!!
36 слайд
Ребята, вы молодцы!!!
37 слайд
Ребята, вы молодцы!!!
37 слайд
Ребята, вы молодцы!!!