Бастауыш сынып оқушыларының оқу сауаттылығын арттыру жолдары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Менің мамандығымның болашағы
1 слайд
Менің мамандығымның болашағы
2 слайд
Жалақым қашан өседі? Менің мамандығымның болашағы
Кәсіби позициясы жоғары мұғалім
Ата-аналар мен оқушылардың
тілін таба білетін ұстаз
Психологиялық тұрғыдан
дені сау мұғалім
2 слайд
Жалақым қашан өседі? Менің мамандығымның болашағы Кәсіби позициясы жоғары мұғалім Ата-аналар мен оқушылардың тілін таба білетін ұстаз Психологиялық тұрғыдан дені сау мұғалім
3 слайд
•
Малика
•
Равиль
3 слайд
• Малика • Равиль
4 слайд
4 слайд
5 слайд
•
Психологтардың пікірі бойынша
оқушы үлгеріміне 200-ден артық
әртүрлі жағдайлар әсер етеді.
5 слайд
• Психологтардың пікірі бойынша оқушы үлгеріміне 200-ден артық әртүрлі жағдайлар әсер етеді.
6 слайд
Оқу үлгерімінің төмендеу болу
себептері
1-себебі :оқушының алдыңғы дайындығының
төменгі деңгейі әр түрлі себептерге
байланысты қолайсыз жағдайлар (дене
кемістіктері, ауру, тұрмыс жағдайының
нашарлығы, ата-ананың қамқорлығының
жоқтығы); оқушы тәрбиесінің жетіспеушілігі
(жалқаулық, тәртіпсіздік); ақыл – ойының
дамуының әлсіздігі.
6 слайд
Оқу үлгерімінің төмендеу болу себептері 1-себебі :оқушының алдыңғы дайындығының төменгі деңгейі әр түрлі себептерге байланысты қолайсыз жағдайлар (дене кемістіктері, ауру, тұрмыс жағдайының нашарлығы, ата-ананың қамқорлығының жоқтығы); оқушы тәрбиесінің жетіспеушілігі (жалқаулық, тәртіпсіздік); ақыл – ойының дамуының әлсіздігі.
7 слайд
2- себебі
II категория алдыңғы кемшіліктер,
оқылатын пәнге деген оқушының
қызығушылығының жетіспеушілігі,
оқудағы қиындықтарды жеңуде ерік
әлсіздігі ;
7 слайд
2- себебі II категория алдыңғы кемшіліктер, оқылатын пәнге деген оқушының қызығушылығының жетіспеушілігі, оқудағы қиындықтарды жеңуде ерік әлсіздігі ;
8 слайд
3- себебі
•
III категория дұрыс оқытпау,
оқудағы бақылаусыздық, сабаққа
дұрыс қатыспау, сабақтағы
зейінсіздік, үй тапсырмаларын
жүйелі орындамау.
8 слайд
3- себебі • III категория дұрыс оқытпау, оқудағы бақылаусыздық, сабаққа дұрыс қатыспау, сабақтағы зейінсіздік, үй тапсырмаларын жүйелі орындамау.
9 слайд
•
1. Баланың танымдық іс-
әрекетіндегі кемшіліктер.
•
2. Баланың мотивациялық
дамуындағы кемшіліктер .
•
3. Қолданылатын әдіс-тәсілдерінің
тиімділігі
9 слайд
• 1. Баланың танымдық іс- әрекетіндегі кемшіліктер. • 2. Баланың мотивациялық дамуындағы кемшіліктер . • 3. Қолданылатын әдіс-тәсілдерінің тиімділігі
10 слайд
Негізі
•
Оқу
сауаттылығы
10 слайд
Негізі • Оқу сауаттылығы
11 слайд
•
Оқушылардың функционалдық
сауаттылығын дамыту — бүгінгі заманның
талабы. Соның ішінде оқу сауаттылығы-
оқушылардың жазба мәтіндерді түсінуі
және қолдануы, мәтін барысында ой
толғауы, жаңа білім игерудегі әдіс-
тәсілдерді қолдануы, әлеуметтік ортаға
бейімделуі. Яғни, оқу сауаттылығының
негізі — мәтінмен жұмысты толық
қалыптастыру болып табылады.
11 слайд
• Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту — бүгінгі заманның талабы. Соның ішінде оқу сауаттылығы- оқушылардың жазба мәтіндерді түсінуі және қолдануы, мәтін барысында ой толғауы, жаңа білім игерудегі әдіс- тәсілдерді қолдануы, әлеуметтік ортаға бейімделуі. Яғни, оқу сауаттылығының негізі — мәтінмен жұмысты толық қалыптастыру болып табылады.
12 слайд
Неліктен оқу техникасын
дамытуымыз керек?
Сынып Пәні Сөз саны
4- сынып Дүниетану 344 сөз
5- сынып Жаратылыстану 991 сөз
12 слайд
Неліктен оқу техникасын дамытуымыз керек? Сынып Пәні Сөз саны 4- сынып Дүниетану 344 сөз 5- сынып Жаратылыстану 991 сөз
13 слайд
О қу техникасының төмен болуының
себептері
- Балаларды дұрыс оқуға үйретпеу, яғни дыбысты жеке айтқызып,
буынмен айтқан қиын болады артынан ;
- Артикуляциялық аппараттың дұрыс дамымауы;
- Регрессия ( оқыған сөзін қайта айналып келіп оқуы) – дұрыс
оқытпағанның нәтижесі немесе қатты асығуы. Асыққан баланың
қайтадан сөздерді қайталауы кезінде оқу техникасы кемиді, әрі зейіні
тұрақсызданым , өзіне деген сенімсіздік туындайды / ұқтым, ұқпадым/
- Есте сақтау қабілетінің төмен болуы зейінінің тұрақсыздығы
( сөйлемнің соңына жеткенше басын ұмытып қалады);
•
операциялық көру қабілетінің төмендігі (перифериялық көру, көру
бұрышы - бүкіл сөзді көрмейді, тек буынды немесе әріпті);
•
- көру қабілетінің жетіспеушілігі, бір сөзді оқу кезінде бір уақытта басқа
сөзді көру немесе оның не екенін контурдан табу мүмкіндігі
13 слайд
О қу техникасының төмен болуының себептері - Балаларды дұрыс оқуға үйретпеу, яғни дыбысты жеке айтқызып, буынмен айтқан қиын болады артынан ; - Артикуляциялық аппараттың дұрыс дамымауы; - Регрессия ( оқыған сөзін қайта айналып келіп оқуы) – дұрыс оқытпағанның нәтижесі немесе қатты асығуы. Асыққан баланың қайтадан сөздерді қайталауы кезінде оқу техникасы кемиді, әрі зейіні тұрақсызданым , өзіне деген сенімсіздік туындайды / ұқтым, ұқпадым/ - Есте сақтау қабілетінің төмен болуы зейінінің тұрақсыздығы ( сөйлемнің соңына жеткенше басын ұмытып қалады); • операциялық көру қабілетінің төмендігі (перифериялық көру, көру бұрышы - бүкіл сөзді көрмейді, тек буынды немесе әріпті); • - көру қабілетінің жетіспеушілігі, бір сөзді оқу кезінде бір уақытта басқа сөзді көру немесе оның не екенін контурдан табу мүмкіндігі
14 слайд
•
сөздерді дауыстап оқу әдеті;
•
- тұқым қуалаушылықтың нашарлығы (егер анасы жүктілік кезінде
темекі шегетін болса және т.б.);
•
- баланың темпераменті (холерикалық және сангиндік меланхолияға
қарағанда тезірек оқылады);
•
- сөздік қоры аз ;
•
- үйде оқудың дұрыс ұйымдастырылмағандығы (оқу үшін отырғанда,
қажет емес әрекеттерді шешіп, үнемі алаңдап отыратын балалар);
•
- қызығушылықтың, уәждеменің, еңбекқорлықтың, оқу тәжірибесінің,
мақсаттардың болмауы;
•
- жазбаша жұмыстардың көлемін аз болуы , әсіресе мәтіндерді көшіру,
жатқа жазу және т. б .;
•
- гиперактивтілік пен көңіл жетіспеушілігі (бала мазасыз, оңай
алшақтайды, бір нәрсені шоғырландыру қиын, бір іс-әрекетті
аяқтамай екіншісіне көшіп кетеді, үнемі бірнеше әрекеттерді
орындайды, қыңырлайды, өз кезегін күте алмайды.
14 слайд
• сөздерді дауыстап оқу әдеті; • - тұқым қуалаушылықтың нашарлығы (егер анасы жүктілік кезінде темекі шегетін болса және т.б.); • - баланың темпераменті (холерикалық және сангиндік меланхолияға қарағанда тезірек оқылады); • - сөздік қоры аз ; • - үйде оқудың дұрыс ұйымдастырылмағандығы (оқу үшін отырғанда, қажет емес әрекеттерді шешіп, үнемі алаңдап отыратын балалар); • - қызығушылықтың, уәждеменің, еңбекқорлықтың, оқу тәжірибесінің, мақсаттардың болмауы; • - жазбаша жұмыстардың көлемін аз болуы , әсіресе мәтіндерді көшіру, жатқа жазу және т. б .; • - гиперактивтілік пен көңіл жетіспеушілігі (бала мазасыз, оңай алшақтайды, бір нәрсені шоғырландыру қиын, бір іс-әрекетті аяқтамай екіншісіне көшіп кетеді, үнемі бірнеше әрекеттерді орындайды, қыңырлайды, өз кезегін күте алмайды.
15 слайд
Балаларды дұрыс
оқуға үйрету
15 слайд
Балаларды дұрыс оқуға үйрету
16 слайд
16 слайд
17 слайд
Буын кестелері
ҚА на лар
Дәп рын лер
Ай тер даш
Жар мыр ға
Қа бек тің
Жі ке тың
Жел тас Ні
17 слайд
Буын кестелері ҚА на лар Дәп рын лер Ай тер даш Жар мыр ға Қа бек тің Жі ке тың Жел тас Ні
18 слайд
Шатасқан буындар
АП ра
А ра
ҚА та
18 слайд
Шатасқан буындар АП ра А ра ҚА та
19 слайд
Қар дың
Жор ға
Қар ға
Сай На
Жай лау
19 слайд
Қар дың Жор ға Қар ға Сай На Жай лау
20 слайд
Астында тұрған дыбысты айтсам, оң қолдарыңды ,
үстіндегі дыбысты айтсам сол қолдарыңды көтеріңдер
20 слайд
Астында тұрған дыбысты айтсам, оң қолдарыңды , үстіндегі дыбысты айтсам сол қолдарыңды көтеріңдер
21 слайд
Артикуляцияны бекітуге арналған
тапсырмалар
Р Р Л Р
Арна Қырма Айла Тара
Жарна Жырма Ойла Қара
Тырна Жырла Қайла Жара
21 слайд
Артикуляцияны бекітуге арналған тапсырмалар Р Р Л Р Арна Қырма Айла Тара Жарна Жырма Ойла Қара Тырна Жырла Қайла Жара
22 слайд
ш ш о а
Шашпа Жайша ТОҚ ЖАҚ
Қашпа Айша СОҚ ТАҚ
Ашпа ОЙША ШОҚ САҚ
ЖОҚ ЖАҚ
ҚОҚ ШАҚ
НОҚ ЛАҚ
22 слайд
ш ш о а Шашпа Жайша ТОҚ ЖАҚ Қашпа Айша СОҚ ТАҚ Ашпа ОЙША ШОҚ САҚ ЖОҚ ЖАҚ ҚОҚ ШАҚ НОҚ ЛАҚ
23 слайд
Буындар, сөздер кестесі
ҮЗЕ ұр ӨР ы І
ТҮЗЕ тұр ӨРІК жыны іл
ЖҮЗЕ СҰР КӨРІК қыны шіл
КҮЗЕ ҚҰР КӨЛІК быны тіл
НҰР КӨЗІК зыны ніл
23 слайд
Буындар, сөздер кестесі ҮЗЕ ұр ӨР ы І ТҮЗЕ тұр ӨРІК жыны іл ЖҮЗЕ СҰР КӨРІК қыны шіл КҮЗЕ ҚҰР КӨЛІК быны тіл НҰР КӨЗІК зыны ніл
24 слайд
24 слайд
25 слайд
Регрессияны қайтаруға арналған
жаттығулар
•
Артық сөзді тап
•
Қайшы Қайшы Қамшы Қайшы Қайшы
•
Қазан Қазан Қазан Сазан Қазан
•
Қасық Қасық Қасық Сасық Қасық
•
ҚарғаҚарға Қарға Жарға Қарға
•
Қайла Қайла Қайла Қайла Жайла
25 слайд
Регрессияны қайтаруға арналған жаттығулар • Артық сөзді тап • Қайшы Қайшы Қамшы Қайшы Қайшы • Қазан Қазан Қазан Сазан Қазан • Қасық Қасық Қасық Сасық Қасық • ҚарғаҚарға Қарға Жарға Қарға • Қайла Қайла Қайла Қайла Жайла
26 слайд
Кер ісінше оқу
•
қамықА
•
неМ қамықа ныппылоб.
•
қамйаҚ
•
қамйаҚ неттүс ыдаладныйад.
•
алғаБ
•
алғаБ - намйас
26 слайд
Кер ісінше оқу • қамықА • неМ қамықа ныппылоб. • қамйаҚ • қамйаҚ неттүс ыдаладныйад. • алғаБ • алғаБ - намйас
27 слайд
Үлкеннен кішкентайға қарай оқы
•
П Н А А
•
Ә е л іп п
•
йҚ д ы A р ы м
27 слайд
Үлкеннен кішкентайға қарай оқы • П Н А А • Ә е л іп п • йҚ д ы A р ы м
28 слайд
Аймақты дамыту
•
Осы Оқы
•
жақын Жатын
•
Сырға Сыйла
•
Жина Жона
•
Асыл Ақыл
•
Қарға Қанға
•
Тасын Жасын
•
Жаңа Жама 1
2
3
4
5
6
7
8
28 слайд
Аймақты дамыту • Осы Оқы • жақын Жатын • Сырға Сыйла • Жина Жона • Асыл Ақыл • Қарға Қанға • Тасын Жасын • Жаңа Жама 1 2 3 4 5 6 7 8
29 слайд
Аймақты дамыту
•
Ти мур
•
Ер тай
•
Сә кен
•
А Жосыл
•
Асыл Ақыл
•
Қарға Қанға
•
Тасын Жасын
•
Жаңа Жама 1
2
3
4
5
6
7
8
29 слайд
Аймақты дамыту • Ти мур • Ер тай • Сә кен • А Жосыл • Асыл Ақыл • Қарға Қанға • Тасын Жасын • Жаңа Жама 1 2 3 4 5 6 7 8
30 слайд
Кітапхана
•
кітапханасында
•
Мектеп қызықты кітаптар көп.
•
•
кітап оқиды.
•
Оқушылар кітапханада
•
•
Мен суретті
•
кітаптарды оқимын .
•
•
таза жыртуға
•
Кітапты ұстау керек. Оны болмайды.
•
•
Алған кітабымды
•
мезгілінде өткіземін.
•
апай- кітапты
•
Жамал кітапханашы. Ол көп оқитын
•
•
балаларды жақсы көреді.
30 слайд
Кітапхана • кітапханасында • Мектеп қызықты кітаптар көп. • • кітап оқиды. • Оқушылар кітапханада • • Мен суретті • кітаптарды оқимын . • • таза жыртуға • Кітапты ұстау керек. Оны болмайды. • • Алған кітабымды • мезгілінде өткіземін. • апай- кітапты • Жамал кітапханашы. Ол көп оқитын • • балаларды жақсы көреді.
31 слайд
Сан, нән,сән,
нан, Сөздерді алғашқы және соңғы
дыбыстары сәйкес келетіндей қой
С
А Н
Ә
А
Н Ә Н
31 слайд
Сан, нән,сән, нан, Сөздерді алғашқы және соңғы дыбыстары сәйкес келетіндей қой С А Н Ә А Н Ә Н
32 слайд
Төрт,Ешкі,
Тісі,ТүйеТ Ө Р Т
Ү І
Й С
Е ш к І
32 слайд
Төрт,Ешкі, Тісі,ТүйеТ Ө Р Т Ү І Й С Е ш к І
33 слайд
Қораз ,
ЕнгізТ Е Ң Г Е
А
н
у
г
ы
і
қ о р а
з Теңге,
Тауық,
33 слайд
Қораз , ЕнгізТ Е Ң Г Е А н у г ы і қ о р а з Теңге, Тауық,
34 слайд
Шульте кестелері
34 слайд
Шульте кестелері
35 слайд
35 слайд
36 слайд
36 слайд
37 слайд
37 слайд
38 слайд
38 слайд
39 слайд
Әріптер кестелері
А В Ү Т
Р Ә Қ Ы
Л М Ш Н
Ң Л Ж З
О Ұ С Ф
Т А Е Е
Г Т И Ұ
39 слайд
Әріптер кестелері А В Ү Т Р Ә Қ Ы Л М Ш Н Ң Л Ж З О Ұ С Ф Т А Е Е Г Т И Ұ
40 слайд
Қысқа мәтіндер
•
КӨМЕК
•
Үзіліс болды. Кітапханашы кітапханасына жаңа кітаптар әкелді.
•
- Балалар, кітап тасуға көмектесіңдер, - деді кітапханашы. Біз кітап тасуға көмектестік. Кітапхана
үлкен, кең, жарық. Кітапханада кітап көп. Қоңырау соғылды. Біз сыныпқа кірдік.
•
- Рахмет, балалар, - деді Гүлнәр Омарқызы.
•
•
ҚЫСҚА ДАЙЫНДЫҚ
•
Орман аңдары да қысқа дайындалады. Ақ тиін ағаш қуысына саңырауқұлақ тасиды. Түрлі
жемістерді жинап, кептіреді де, қыста жейтін азығын дайындайды. Кірпі сұр тышқан да
солай.
•
•
СУЫР
•
Суыр – сүйкімді аң. Оның басы жалпақтау, тұмсығы доғал болады. Суырдың түсі сарғыш немесе
сарғыштау сұр болып келеді. Суыр әр алуан балауса шөптермен қоректенеді. Оларды терісі мен майы
үшін аулайды. Суырдың майы ем ретінде қолданылады.
•
ТАСБАҚА МЕН БҮРКІТ
•
Тасбақа бүркітке өзінің ұшқысы келетінін айтты. Бүркіт оған ұша алмайтындығын
түсіндіріп, ол жайлы ойламауға кеңес берсе де, тасбақа одан әрі жалынып, аспанға алып
ұшуын өтінеді. Бүркіт оны тырнағына іліп, жоғары ұшып барып, босатып жібереді.
Тасбақа тастардың үстіне түсіп, быт-шыт болады.
40 слайд
Қысқа мәтіндер • КӨМЕК • Үзіліс болды. Кітапханашы кітапханасына жаңа кітаптар әкелді. • - Балалар, кітап тасуға көмектесіңдер, - деді кітапханашы. Біз кітап тасуға көмектестік. Кітапхана үлкен, кең, жарық. Кітапханада кітап көп. Қоңырау соғылды. Біз сыныпқа кірдік. • - Рахмет, балалар, - деді Гүлнәр Омарқызы. • • ҚЫСҚА ДАЙЫНДЫҚ • Орман аңдары да қысқа дайындалады. Ақ тиін ағаш қуысына саңырауқұлақ тасиды. Түрлі жемістерді жинап, кептіреді де, қыста жейтін азығын дайындайды. Кірпі сұр тышқан да солай. • • СУЫР • Суыр – сүйкімді аң. Оның басы жалпақтау, тұмсығы доғал болады. Суырдың түсі сарғыш немесе сарғыштау сұр болып келеді. Суыр әр алуан балауса шөптермен қоректенеді. Оларды терісі мен майы үшін аулайды. Суырдың майы ем ретінде қолданылады. • ТАСБАҚА МЕН БҮРКІТ • Тасбақа бүркітке өзінің ұшқысы келетінін айтты. Бүркіт оған ұша алмайтындығын түсіндіріп, ол жайлы ойламауға кеңес берсе де, тасбақа одан әрі жалынып, аспанға алып ұшуын өтінеді. Бүркіт оны тырнағына іліп, жоғары ұшып барып, босатып жібереді. Тасбақа тастардың үстіне түсіп, быт-шыт болады.
41 слайд
Сұхбат
41 слайд
Сұхбат