"Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру" мақала
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«Таным» білім беру саласы
негізінде қоршаған ортаны
тану қабілеттерін
дамыту жолдары
1 слайд
«Таным» білім беру саласы негізінде қоршаған ортаны тану қабілеттерін дамыту жолдары
2 слайд
Өзектілігі
Мектепке дейінгі кезеңде бала қоршаған ортаны танып
біледі. Баланың танымдық дамуы ойын барысында, табиғи
нысандар мен құбылыстарға бақылау жасауда, заттарды
қарап зерттеу кезінде, табиғат пен ауа – райын бақылау
және нәтижелерін айта білуде, еңбек пен басқа да
әрекеттер барысында жүзеге асады.
Әрбір бала – қоршаған ортаның кішкентай зерттеушісі.
Баланы белсенді әрекеттерге талпындыру қажет.
Сондықтан да серуен арқылы бақылау мен зерттеу
сияқты әдістер балаға жақын болып табылады. Баланың
жан – жақты дамуын оның қоршаған ортамен белсенді
қарым- қатынасы негізінде қалыптастыру бүгінгі заман
талабы.
2 слайд
Өзектілігі Мектепке дейінгі кезеңде бала қоршаған ортаны танып біледі. Баланың танымдық дамуы ойын барысында, табиғи нысандар мен құбылыстарға бақылау жасауда, заттарды қарап зерттеу кезінде, табиғат пен ауа – райын бақылау және нәтижелерін айта білуде, еңбек пен басқа да әрекеттер барысында жүзеге асады. Әрбір бала – қоршаған ортаның кішкентай зерттеушісі. Баланы белсенді әрекеттерге талпындыру қажет. Сондықтан да серуен арқылы бақылау мен зерттеу сияқты әдістер балаға жақын болып табылады. Баланың жан – жақты дамуын оның қоршаған ортамен белсенді қарым- қатынасы негізінде қалыптастыру бүгінгі заман талабы.
3 слайд
Ж
о б а н ы
ң м а қ с а т ы
М ек теп ж асы н а д ей ін гі
б ал ал ар ға қ о р ш аған о р та ж ай л ы
қ ар ап ай ы м тү сін ік тер м ен
тан ы м д ы қ іс-әр екеттің
қ ар ап ай ы м д ағд ы л ар ы н
м ең гер ту ж ән е и гер ген
д ағд ы л ар ы н к ү н д ел ік ті ө м ір д е
қ о л д ан у ға қ аб іл етті ж еке тұ л ға
етіп қ ал ы п тасты р у.
3 слайд
Ж о б а н ы ң м а қ с а т ы М ек теп ж асы н а д ей ін гі б ал ал ар ға қ о р ш аған о р та ж ай л ы қ ар ап ай ы м тү сін ік тер м ен тан ы м д ы қ іс-әр екеттің қ ар ап ай ы м д ағд ы л ар ы н м ең гер ту ж ән е и гер ген д ағд ы л ар ы н к ү н д ел ік ті ө м ір д е қ о л д ан у ға қ аб іл етті ж еке тұ л ға етіп қ ал ы п тасты р у.
4 слайд
Жобаның міндеттері
•
Қоршаған орта, табиғат пен тіршілік
арасындағы байланыс жайлы түсінік
қалыптастыру.
•
Танымдық – шығармашылық ойындардың
мазмұнын түсініп, ойнауға үйрету
•
Табиғат сұлулығын сезініп, қамқорлықпен
қарауға тәрбиелеу
4 слайд
Жобаның міндеттері • Қоршаған орта, табиғат пен тіршілік арасындағы байланыс жайлы түсінік қалыптастыру. • Танымдық – шығармашылық ойындардың мазмұнын түсініп, ойнауға үйрету • Табиғат сұлулығын сезініп, қамқорлықпен қарауға тәрбиелеу
5 слайд
Б ал ан ы ң т ан у қ абіл ет т ерін дам ы т у
үш ін қ ол дан ы л ат ы н әдіс
- т әсіл дер
Т а н ы м д ы қ
ш ы ғ а р м а ш ы л ы қ
о й ы н д а р Б а қ ы л а у ,
з е р т т е у
ә д іс т е р і
С е р у е н
с а я х а т, м а қ с а т т ы с а я х а т т а р
5 слайд
Б ал ан ы ң т ан у қ абіл ет т ерін дам ы т у үш ін қ ол дан ы л ат ы н әдіс - т әсіл дер Т а н ы м д ы қ ш ы ғ а р м а ш ы л ы қ о й ы н д а р Б а қ ы л а у , з е р т т е у ә д іс т е р і С е р у е н с а я х а т, м а қ с а т т ы с а я х а т т а р
6 слайд
Балалардың
өмірлік іс-
әрекеттері мен
тәрбиесін
ұйымдастыруды
жүзеге асыру
жолдарыТанымдық білім барлық
ұйымдастырылған оқу
іс-әрекеттерінде
Серуендер
кезінде
балалардың
қоршаған орта
мен тығыз
байланысы;
Қоршаған орта мен
күнделікті іс-әрекеттерді
бақылау Дербес және
ересектермен
бірлескен
іздестіру іс-
әрекеттері
арқылы;
6 слайд
Балалардың өмірлік іс- әрекеттері мен тәрбиесін ұйымдастыруды жүзеге асыру жолдарыТанымдық білім барлық ұйымдастырылған оқу іс-әрекеттерінде Серуендер кезінде балалардың қоршаған орта мен тығыз байланысы; Қоршаған орта мен күнделікті іс-әрекеттерді бақылау Дербес және ересектермен бірлескен іздестіру іс- әрекеттері арқылы;
7 слайд
* Практикалық маңыздылығы
Серуенде, саяхатта, бақылау кезінде, зерттеу
жұмыстарында бала нені үйренеді ?
Зерттеу
Әңгімелеу
Саяхат
Бақылау
Эксперимент
Серуен Қоршаған орта табиғат пен
тіршілік арасындағы байланыс
жайлы түсініктері қалыптасып,
дүниетанымы кеңейеді. Өзін – өзі
тани білуге және табиғаттағы
әрбір зат пен құбылысқа
жанашырлықпен қарауға, табиғат
объектілерін бақылап зерттеуге,
тірі және жансыз табиғатты
салыстыра отырып ажырата
білуге үйретеді.
7 слайд
* Практикалық маңыздылығы Серуенде, саяхатта, бақылау кезінде, зерттеу жұмыстарында бала нені үйренеді ? Зерттеу Әңгімелеу Саяхат Бақылау Эксперимент Серуен Қоршаған орта табиғат пен тіршілік арасындағы байланыс жайлы түсініктері қалыптасып, дүниетанымы кеңейеді. Өзін – өзі тани білуге және табиғаттағы әрбір зат пен құбылысқа жанашырлықпен қарауға, табиғат объектілерін бақылап зерттеуге, тірі және жансыз табиғатты салыстыра отырып ажырата білуге үйретеді.
8 слайд
Қоршаған ортамен таныстырудан ұйымдастырылған оқу іс –
әрекетінің технологиялық картасы
Күні, айы, жылы: _________
Білім беру саласы: Таным
Тақырыбы: Көлік түрлері
Мақсаты: Жер, жер асты, әуе, су көліктері туралы түсінік беру.
Көліктердің пайдасы туралы түсініктерін дамыту. Үлкендер еңбегін
құрметтеуге, жол тәртібін сақтауға тәрбиелеу
Көрнекіліктер: Жер, жер асты, әуе, су көліктері, жолда жүру
ережелеріне арналған мазмұнды суреттер, бағдаршам макеті, түрлі
ойыншық машиналар, Қазақстанның физикалық картасы.
Әдіс – тәсілдері: сұрақ - жауап, өз бетімен жұмыс, ойын, көрнекілік .
Билингвальдық компонент: Ұшақ – самолет, қайық – лодка,
бағдаршам – светафор.
8 слайд
Қоршаған ортамен таныстырудан ұйымдастырылған оқу іс – әрекетінің технологиялық картасы Күні, айы, жылы: _________ Білім беру саласы: Таным Тақырыбы: Көлік түрлері Мақсаты: Жер, жер асты, әуе, су көліктері туралы түсінік беру. Көліктердің пайдасы туралы түсініктерін дамыту. Үлкендер еңбегін құрметтеуге, жол тәртібін сақтауға тәрбиелеу Көрнекіліктер: Жер, жер асты, әуе, су көліктері, жолда жүру ережелеріне арналған мазмұнды суреттер, бағдаршам макеті, түрлі ойыншық машиналар, Қазақстанның физикалық картасы. Әдіс – тәсілдері: сұрақ - жауап, өз бетімен жұмыс, ойын, көрнекілік . Билингвальдық компонент: Ұшақ – самолет, қайық – лодка, бағдаршам – светафор.
9 слайд
Педагогтың іс – әрекеті Балалардың іс - әрекетіМ
отивациялы
қ
қозғауш
ы
лы
қ
Шаттық шеңбері
Армысың, Алтын күн!
Армысың, Жер ана!
Армысың, Көк Аспан!
Армысың, достарым!
Міне, менің қолдарым,
Жылуыма жылу қос. Балалар шеңберге тұрып,
шаттық шеңберінде бір –
біріне тілектерін айтады.
Ұ
йы
м
дасты
руш
ы
лы
қ ізденістік
-
Балалар қазір жылдың қай мезгілі?
-
Күзде ауа – райы қандай болады?
-
Өте жақсы балалар!
-
Балалар мен сендерге жұмбақ
жасырғым келіп тұр.
1.Құстан аумайды,
Көкте заулайды.
2. Жүрсе ізі жоқ,
Сойса қаны жоқ - Күз мезгілі
- Күзде күн суық болады,
жаңбыр жауады, жел
соғады.
Жауабы: ұшақ
Жауабы: қайық
9 слайд
Педагогтың іс – әрекеті Балалардың іс - әрекетіМ отивациялы қ қозғауш ы лы қ Шаттық шеңбері Армысың, Алтын күн! Армысың, Жер ана! Армысың, Көк Аспан! Армысың, достарым! Міне, менің қолдарым, Жылуыма жылу қос. Балалар шеңберге тұрып, шаттық шеңберінде бір – біріне тілектерін айтады. Ұ йы м дасты руш ы лы қ ізденістік - Балалар қазір жылдың қай мезгілі? - Күзде ауа – райы қандай болады? - Өте жақсы балалар! - Балалар мен сендерге жұмбақ жасырғым келіп тұр. 1.Құстан аумайды, Көкте заулайды. 2. Жүрсе ізі жоқ, Сойса қаны жоқ - Күз мезгілі - Күзде күн суық болады, жаңбыр жауады, жел соғады. Жауабы: ұшақ Жауабы: қайық
10 слайд
3. Әкемн i ң тор тайы,
Май жалап, су i шсе,
Тоқтамай жортады.
- Балалар, мен сендерге не туралы жұмбақ жасырдым?
-
Дұрыс айтасыңдар, осының барлығын бір сөзбен не деп
айтуға болады? Көліктер дегенде ойларыңа не түседі?
“ Топтастыру” әдісін жүргізу.
-
Балаларға жалпы көлік туралы мағлұмат беру.
Көліктер: әуе, су, теміржол, жерасты, жеңіл және жүк
көліктері болып бөлінеді. Бұлардың барлығы адамдар
үшін қажет. Жақын және алыс елдерге әуе және су
көліктерімен барамыз. Ал ауылда және қалаларда жеңіл
көліктер мен автобустармен жүреміз.
-
Балаларға көлік түрлерінің суреттерін көрсету.
-
Көліктер туралы сурет бойынша әңгімелету
Сергіту сәті
Қане кімнің бойы ұзын,
Паравозы ол пойыздың.
Қатар – қатар тұрайық.
Пойызды біз құрайық.
Ал паравоз баста алға,
Бәрімізді басқар да.
Пыш – пыш, пыш – пыш, біз кеттік,
Жүрісті сәл үдеттік.
Топтық жұмыс:
3- жастағылар: сұрақтарға жауап береді.
4- жасарлар: қиынды суреттерден көліктерді құрайды. Жауабы: (Машина)
- Машина, қайық, ұшақ
- Көліктер деп айтамыз деп
өздері білетін көліктері туралы
айтады, топтайды.
-
Балалар тыныш отырып
тыңдайды.
-
Суреттерді көріп
тамашалайды .
-
Суреттер бойынша
әңгімелейді.
-
Балалар сергіту сәтін
қимылмен орындайды.
-
Топтық тапсырманы
орындайды.
10 слайд
3. Әкемн i ң тор тайы, Май жалап, су i шсе, Тоқтамай жортады. - Балалар, мен сендерге не туралы жұмбақ жасырдым? - Дұрыс айтасыңдар, осының барлығын бір сөзбен не деп айтуға болады? Көліктер дегенде ойларыңа не түседі? “ Топтастыру” әдісін жүргізу. - Балаларға жалпы көлік туралы мағлұмат беру. Көліктер: әуе, су, теміржол, жерасты, жеңіл және жүк көліктері болып бөлінеді. Бұлардың барлығы адамдар үшін қажет. Жақын және алыс елдерге әуе және су көліктерімен барамыз. Ал ауылда және қалаларда жеңіл көліктер мен автобустармен жүреміз. - Балаларға көлік түрлерінің суреттерін көрсету. - Көліктер туралы сурет бойынша әңгімелету Сергіту сәті Қане кімнің бойы ұзын, Паравозы ол пойыздың. Қатар – қатар тұрайық. Пойызды біз құрайық. Ал паравоз баста алға, Бәрімізді басқар да. Пыш – пыш, пыш – пыш, біз кеттік, Жүрісті сәл үдеттік. Топтық жұмыс: 3- жастағылар: сұрақтарға жауап береді. 4- жасарлар: қиынды суреттерден көліктерді құрайды. Жауабы: (Машина) - Машина, қайық, ұшақ - Көліктер деп айтамыз деп өздері білетін көліктері туралы айтады, топтайды. - Балалар тыныш отырып тыңдайды. - Суреттерді көріп тамашалайды . - Суреттер бойынша әңгімелейді. - Балалар сергіту сәтін қимылмен орындайды. - Топтық тапсырманы орындайды.
11 слайд
Р
еф
л
екси
ял
ы
қ
түзетуш
іл
ік5 жасарлар: Әуе, су, жол көліктерін
топтастырып, әңгімелеп айтып береді.
Ойын: «Не артық?»
Мақсаты: Көлік түрлерін ажыратуға, артық
суретті табуға үйрету.
Қорытынды.
-
Балалар, біз бүгін нелермен таныстық?
-
Көліктің қандай түрлері бар?
-
Көліктер не үшін қажет?
- Көліктердің пайдасы мен зияны қандай?
Балаларды мадақтау. Балалар артық көлік
түрлерін табады.
Балалар сұраққа толық,
әрі нақты жауап береді.
Күтілетін нәтежие:
Нені біледі: Көліктің түрлерін, жолда жүру ережелерін.
Нені игереді: Көлік түрлерін атауды
Нені білді: Көліктің пайдасы мен зиянын
тәрбиеші: ____________________
11 слайд
Р еф л екси ял ы қ түзетуш іл ік5 жасарлар: Әуе, су, жол көліктерін топтастырып, әңгімелеп айтып береді. Ойын: «Не артық?» Мақсаты: Көлік түрлерін ажыратуға, артық суретті табуға үйрету. Қорытынды. - Балалар, біз бүгін нелермен таныстық? - Көліктің қандай түрлері бар? - Көліктер не үшін қажет? - Көліктердің пайдасы мен зияны қандай? Балаларды мадақтау. Балалар артық көлік түрлерін табады. Балалар сұраққа толық, әрі нақты жауап береді. Күтілетін нәтежие: Нені біледі: Көліктің түрлерін, жолда жүру ережелерін. Нені игереді: Көлік түрлерін атауды Нені білді: Көліктің пайдасы мен зиянын тәрбиеші: ____________________
12 слайд
Ойын :
12 слайд
Ойын :
13 слайд
Көліктің түрлері
13 слайд
Көліктің түрлері
14 слайд
Қорытынды
Серуен, бақылау, саяхат, зерттеу жұмыстары
тәрбиешінің көмегімен атқарылатын оқу іс – әрекеті
арқылы қоршаған орта, табиғат пен тіршілік
арасындағы байланыс жайлы балаларда түсінік
қалыптасады. Танымдық – шығармашылық ойындардың
мазмұнын түсініп, ойнауға үйренеді. Табиғат сұлулығын
сезініп, қамқорлықпен қарауға тәрбиеленеді.
14 слайд
Қорытынды Серуен, бақылау, саяхат, зерттеу жұмыстары тәрбиешінің көмегімен атқарылатын оқу іс – әрекеті арқылы қоршаған орта, табиғат пен тіршілік арасындағы байланыс жайлы балаларда түсінік қалыптасады. Танымдық – шығармашылық ойындардың мазмұнын түсініп, ойнауға үйренеді. Табиғат сұлулығын сезініп, қамқорлықпен қарауға тәрбиеленеді.