Материалдар / Функцияның қасиеттерін талдау және графиктер

Функцияның қасиеттерін талдау және графиктер

Материал туралы қысқаша түсінік
функциялардың схема түрінде немесе олардың графиктерін дәл тұрғызу математиканың маңызды есептерінің бірі. Графиктерді тұрғызу техникасын емін – еркін меңгеру көптеген тапсырмаларды шешуге көмектеседі және кей жағдайларда оларды шешудің жалғыз жолы болып табылады. Сонымен қатар, функциялардың графиктерін тұрғыза білу шеберлігі үлкен тәуелсіз қызығушылық тудырады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Наурыз 2021
385
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Сармсакова Нурасыл Батыргалиевна 1Функцияның қасиеттерін талдау және графиктер

1 слайд
Сармсакова Нурасыл Батыргалиевна 1Функцияның қасиеттерін талдау және графиктер

1 слайд

Сармсакова Нурасыл Батыргалиевна 1Функцияның қасиеттерін талдау және графиктер

Жұмыстың өзектілігі:  функциялардың схема түрінде немесе олардың графиктерін дәл тұрғызу математиканың маңызды есептерінің бі

2 слайд
Жұмыстың өзектілігі:  функциялардың схема түрінде немесе олардың графиктерін дәл тұрғызу математиканың маңызды есептерінің бірі. Графиктерді тұрғызу техникасын емін – еркін меңгеру көптеген тапсырмаларды шешуге көмектеседі және кей жағдайларда оларды шешудің жалғыз жолы болып табылады. Сонымен қатар, функциялардың графиктерін тұрғыза білу шеберлігі үлкен тәуелсіз қызығушылық тудырады. 2

2 слайд

Жұмыстың өзектілігі:  функциялардың схема түрінде немесе олардың графиктерін дәл тұрғызу математиканың маңызды есептерінің бірі. Графиктерді тұрғызу техникасын емін – еркін меңгеру көптеген тапсырмаларды шешуге көмектеседі және кей жағдайларда оларды шешудің жалғыз жолы болып табылады. Сонымен қатар, функциялардың графиктерін тұрғыза білу шеберлігі үлкен тәуелсіз қызығушылық тудырады. 2

мақсаты: міндеті:  функцияның негізгі қасиеттерін зерттеу және олардың функцияның графигін салуға қажеттілігін нақтылау;  фун

3 слайд
мақсаты: міндеті:  функцияның негізгі қасиеттерін зерттеу және олардың функцияның графигін салуға қажеттілігін нақтылау;  функциялардың графиктерін тұрғызудың математика курсында кездесетін әдістерін жүйелеу, салыстыру;  математикада бұл тақырыптың маңызын және мектеп математика курсында қажеттілігін көрсету.  тақырып бойынша теориялық материалдарды жүйелі жинақтау;  теориялық материалда қолдану есептерінің шешу әдістерін көрсету;  осы теориялық материалдарды практикада қолдана білу дағдысын қалыптастыру . 3

3 слайд

мақсаты: міндеті:  функцияның негізгі қасиеттерін зерттеу және олардың функцияның графигін салуға қажеттілігін нақтылау;  функциялардың графиктерін тұрғызудың математика курсында кездесетін әдістерін жүйелеу, салыстыру;  математикада бұл тақырыптың маңызын және мектеп математика курсында қажеттілігін көрсету.  тақырып бойынша теориялық материалдарды жүйелі жинақтау;  теориялық материалда қолдану есептерінің шешу әдістерін көрсету;  осы теориялық материалдарды практикада қолдана білу дағдысын қалыптастыру . 3

I. Функция туралы негізгі түсініктер  1.1.Функциялық тәуелділік және функцияның графигі .  1.2. Функцияның қасиеттері  1.3.

4 слайд
I. Функция туралы негізгі түсініктер  1.1.Функциялық тәуелділік және функцияның графигі .  1.2. Функцияның қасиеттері  1.3. Элементар функциялар І тарауда функция туралы негізгі түсініктер,функциялық тәуелділік және функцияның графигі, функцияның берілу тәсілдері,функцияның анықталу және өзгеру аймағы, функцияның қасиеттері, қарапайым элементар функциялар қарастырылды. Әрбір тақырыпша мысалдар, дәлелдеулермен берілді. 4

4 слайд

I. Функция туралы негізгі түсініктер  1.1.Функциялық тәуелділік және функцияның графигі .  1.2. Функцияның қасиеттері  1.3. Элементар функциялар І тарауда функция туралы негізгі түсініктер,функциялық тәуелділік және функцияның графигі, функцияның берілу тәсілдері,функцияның анықталу және өзгеру аймағы, функцияның қасиеттері, қарапайым элементар функциялар қарастырылды. Әрбір тақырыпша мысалдар, дәлелдеулермен берілді. 4

Функция (латынша –орындау, іске асыру) –математиканың бір айнымалы шаманың өзге бір шамаға тәуелділігін өрнектейтін

5 слайд
Функция (латынша –орындау, іске асыру) –математиканың бір айнымалы шаманың өзге бір шамаға тәуелділігін өрнектейтін негізгі ұғымдардың бірі. Функция анықтамаларындағы «шама» деген сөз кең мағынада ұғынылады: оның сан болуы да мүмкін, дерексіз сан (нақты немесе комплекс), бірнеше сан (яғни кеңістіктің нүктелері) және кез келген жиынның элементтері де болуы мүмкін. Шама нақты сан болған жағдайда «функция» ұғымы былайша анықталады: әрбір санына берілген жиынындағы саны сәйкес қойылған. Функция график түрінде де, кесте түрінде де беріледі. «Функция» ғылыми атауы 1692 жылы неміс математигі Готфрид Лейбництің (1646 -1716) еңбектерінде аталған. Бірақ оның мағынасы қазіргі кездегіден басқаша болған. Функцияның қазіргі кездегі біздердің түсінігімізге жақын келетін анықтамасын 1718 жылы швейцар математигі Иоганн Бернулли (1667 – 1748) тұжырымдап: «функция – айнымалылар мен тұрақтылардан құралған шама» деген. 5

5 слайд

Функция (латынша –орындау, іске асыру) –математиканың бір айнымалы шаманың өзге бір шамаға тәуелділігін өрнектейтін негізгі ұғымдардың бірі. Функция анықтамаларындағы «шама» деген сөз кең мағынада ұғынылады: оның сан болуы да мүмкін, дерексіз сан (нақты немесе комплекс), бірнеше сан (яғни кеңістіктің нүктелері) және кез келген жиынның элементтері де болуы мүмкін. Шама нақты сан болған жағдайда «функция» ұғымы былайша анықталады: әрбір санына берілген жиынындағы саны сәйкес қойылған. Функция график түрінде де, кесте түрінде де беріледі. «Функция» ғылыми атауы 1692 жылы неміс математигі Готфрид Лейбництің (1646 -1716) еңбектерінде аталған. Бірақ оның мағынасы қазіргі кездегіден басқаша болған. Функцияның қазіргі кездегі біздердің түсінігімізге жақын келетін анықтамасын 1718 жылы швейцар математигі Иоганн Бернулли (1667 – 1748) тұжырымдап: «функция – айнымалылар мен тұрақтылардан құралған шама» деген. 5

 Кестелік әдіс  Ауысша әдіс х аргументі және у функциясының мәндерінің арасында пайда болатын функционалдық тәуелділік әртүрл

6 слайд
 Кестелік әдіс  Ауысша әдіс х аргументі және у функциясының мәндерінің арасында пайда болатын функционалдық тәуелділік әртүрлі әдістермен берілуі мүмкін. 6 Графикалық әдіс  Аналитикалық әдіс

6 слайд

 Кестелік әдіс  Ауысша әдіс х аргументі және у функциясының мәндерінің арасында пайда болатын функционалдық тәуелділік әртүрлі әдістермен берілуі мүмкін. 6 Графикалық әдіс  Аналитикалық әдіс

II. Графиктерді салу кезіндегі функцияларды зерттеу әдістемесі  2.1. Сызықтық көбейткіштердің көбейтіндісі түрінде берілген д

7 слайд
II. Графиктерді салу кезіндегі функцияларды зерттеу әдістемесі  2.1. Сызықтық көбейткіштердің көбейтіндісі түрінде берілген дәрежелі функциялар  2.2. Бөлшек – рациональды функциялар ІІ тарау графиктерді салу кезіндегі функцияларды зерттеу әдістемесі. Бұл тарауда сызықтық көбейткіштің көбейтіндісі түрінде берілген дәрежелі функциялар, бөлшек – рациональды функцияларды оқытудың әдістемесін қарастырдым. 7

7 слайд

II. Графиктерді салу кезіндегі функцияларды зерттеу әдістемесі  2.1. Сызықтық көбейткіштердің көбейтіндісі түрінде берілген дәрежелі функциялар  2.2. Бөлшек – рациональды функциялар ІІ тарау графиктерді салу кезіндегі функцияларды зерттеу әдістемесі. Бұл тарауда сызықтық көбейткіштің көбейтіндісі түрінде берілген дәрежелі функциялар, бөлшек – рациональды функцияларды оқытудың әдістемесін қарастырдым. 7

II. Графиктерді салу кезіндегі функцияларды зерттеу әдістемесі Функцияларды зерттеу төмендегідей ретпен жүргізіледі:  1.Функци

8 слайд
II. Графиктерді салу кезіндегі функцияларды зерттеу әдістемесі Функцияларды зерттеу төмендегідей ретпен жүргізіледі:  1.Функцияның анықталу обылысын немесе үзіліс нүктесін табу;  2.Функцияның жұп немесе тақтығын анықтау;  3.Функцияның периодтылығын анықтау;  4.Функцияның нөлдерін анықтау;  5.Функцияның тұрақты таңбалы интервалдарын және осы интервалдардағы функциялардың таңбасын анықтау;  6. Функцияның бағытын зерттеу, горизонтальді асимптотаны табу;  7.Вертикаль және көлбеу асимптоталарды табу;  8.Асимптота жақындағандағы бағытын зерттеу;  9.Функцияның ең үлкен және ең кіші мәндерін табу. 8

8 слайд

II. Графиктерді салу кезіндегі функцияларды зерттеу әдістемесі Функцияларды зерттеу төмендегідей ретпен жүргізіледі:  1.Функцияның анықталу обылысын немесе үзіліс нүктесін табу;  2.Функцияның жұп немесе тақтығын анықтау;  3.Функцияның периодтылығын анықтау;  4.Функцияның нөлдерін анықтау;  5.Функцияның тұрақты таңбалы интервалдарын және осы интервалдардағы функциялардың таңбасын анықтау;  6. Функцияның бағытын зерттеу, горизонтальді асимптотаны табу;  7.Вертикаль және көлбеу асимптоталарды табу;  8.Асимптота жақындағандағы бағытын зерттеу;  9.Функцияның ең үлкен және ең кіші мәндерін табу. 8

Сызықтық көбейткіштің көбейтіндісі түрінде берілген дәрежелі функциялар) )...( )( ( 2 1 n a x a x a x y      функция барлы

9 слайд
Сызықтық көбейткіштің көбейтіндісі түрінде берілген дәрежелі функциялар) )...( )( ( 2 1 n a x a x a x y      функция барлық сан осінде анықталған;  периодты емес ;  асимптоталары жоқ;     x  | | y 9 болғанда функция шексіз өседі немесе кемиді , яғни функцияның үзіліссіздігі салдарынан функцияның ең үлкен және ең кіші мәндері болады;

9 слайд

Сызықтық көбейткіштің көбейтіндісі түрінде берілген дәрежелі функциялар) )...( )( ( 2 1 n a x a x a x y      функция барлық сан осінде анықталған;  периодты емес ;  асимптоталары жоқ;     x  | | y 9 болғанда функция шексіз өседі немесе кемиді , яғни функцияның үзіліссіздігі салдарынан функцияның ең үлкен және ең кіші мәндері болады;

функциясының графигін салайық. ) 2 )( 2 1 ( ) 2 )( 2 3 2(       x x x

10 слайд
функциясының графигін салайық. ) 2 )( 2 1 ( ) 2 )( 2 3 2(       x x x x x y Функцияның нөлдері: 2 , 4 3 , 0, 2 1 , 2     x y x 2   2 1  0 4 3 2 Мысалы: 10

10 слайд

функциясының графигін салайық. ) 2 )( 2 1 ( ) 2 )( 2 3 2(       x x x x x y Функцияның нөлдері: 2 , 4 3 , 0, 2 1 , 2     x y x 2   2 1  0 4 3 2 Мысалы: 10

n n x a x a a y     ... 1 0 түріндегі екі мүшенің көбейтіндісі (мүмкін болса) түрінде көрсету керек

11 слайд
n n x a x a a y     ... 1 0 түріндегі екі мүшенің көбейтіндісі (мүмкін болса) түрінде көрсету керек;  |a| кішірейткенде нөлдер бір-біріне жақындайды. ) ( a x  2 2 ) )( ( a x a x a x y      x y 0 2x y  2 2 a x y   a  a 11 2 a 

11 слайд

n n x a x a a y     ... 1 0 түріндегі екі мүшенің көбейтіндісі (мүмкін болса) түрінде көрсету керек;  |a| кішірейткенде нөлдер бір-біріне жақындайды. ) ( a x  2 2 ) )( ( a x a x a x y      x y 0 2x y  2 2 a x y   a  a 11 2 a 

 функцияның нөлдері болып табылады;  |a| кішірейткенде нөлдер бір-біріне жақындайды.x a x a x ) )( (   a

12 слайд
 функцияның нөлдері болып табылады;  |a| кішірейткенде нөлдер бір-біріне жақындайды.x a x a x ) )( (   a x   x y 0 a  a 3 x y  x a x a x y ) )( (    12

12 слайд

 функцияның нөлдері болып табылады;  |a| кішірейткенде нөлдер бір-біріне жақындайды.x a x a x ) )( (   a x   x y 0 a  a 3 x y  x a x a x y ) )( (    12

натурал сандарnk n k k a x a x a x y ) ...( ) ( ) ( 2 1 2 1      n k k k ,..., , 2 1  егер нөл жұп еселі болса, онда

13 слайд
натурал сандарnk n k k a x a x a x y ) ...( ) ( ) ( 2 1 2 1      n k k k ,..., , 2 1  егер нөл жұп еселі болса, онда функцияның графигі Ох осін қимайды (жанап өтеді), яғни функция таңбасын өзгертпейді;  егер нөл тақ еселі (бір еселі болған жағдайы да ) болса, онда функцияның графигі Ох осін қияды. 13

13 слайд

натурал сандарnk n k k a x a x a x y ) ...( ) ( ) ( 2 1 2 1      n k k k ,..., , 2 1  егер нөл жұп еселі болса, онда функцияның графигі Ох осін қимайды (жанап өтеді), яғни функция таңбасын өзгертпейді;  егер нөл тақ еселі (бір еселі болған жағдайы да ) болса, онда функцияның графигі Ох осін қияды. 13

функциясының графигін салу керек.3 4 2 ) 2 ( ) 1 ( ) 1(     x x x x yМысалы : 2 , 1, 0 , 1   x x y 0 1 1  2 1

14 слайд
функциясының графигін салу керек.3 4 2 ) 2 ( ) 1 ( ) 1(     x x x x yМысалы : 2 , 1, 0 , 1   x x y 0 1 1  2 1 2 14

14 слайд

функциясының графигін салу керек.3 4 2 ) 2 ( ) 1 ( ) 1(     x x x x yМысалы : 2 , 1, 0 , 1   x x y 0 1 1  2 1 2 14

ІІІ. Фукциялардың графиктерін салудың негізгі әдістері  3.1. Түрлендірулер әдісі  3.2. Күрделі түрлендірулер  3.3. Модуль бел

15 слайд
ІІІ. Фукциялардың графиктерін салудың негізгі әдістері  3.1. Түрлендірулер әдісі  3.2. Күрделі түрлендірулер  3.3. Модуль белгісі бар функциялар. Функцияның графигіне қолданылатын алгебралық амалдар  функциялардың графиктерін салудың негізгі әдістері (параллель көшіру, шағылу (бейнелеу), деформация, модуль белгісі бар функциялар, функциялардың графигіне қолданылатын алгебралық амалдар). Функцияны зерттегенде функцияның анықталу және өзгеру аймағын, оның кему немесе өсу аймағын, асимптоталарын, таңба тұрақтылығын т.б табуға мүмкіндік туындайды. Алайда көптеген функциялардың графиктерін салған кезде функцияның аналитикалық өрнегін жеңілдететін және графиктерді салуды оңайлататын әртүрлі әдістерді қолдану арқылы мұндай зерттеулерді қысқартуға болады. Осы тарау дәл осындай әдістерді көрсетуге арналған, ол көптеген функциялардың графиктерін салу үшін практикалық құрал ретінде қызмет ете алады. 15

15 слайд

ІІІ. Фукциялардың графиктерін салудың негізгі әдістері  3.1. Түрлендірулер әдісі  3.2. Күрделі түрлендірулер  3.3. Модуль белгісі бар функциялар. Функцияның графигіне қолданылатын алгебралық амалдар  функциялардың графиктерін салудың негізгі әдістері (параллель көшіру, шағылу (бейнелеу), деформация, модуль белгісі бар функциялар, функциялардың графигіне қолданылатын алгебралық амалдар). Функцияны зерттегенде функцияның анықталу және өзгеру аймағын, оның кему немесе өсу аймағын, асимптоталарын, таңба тұрақтылығын т.б табуға мүмкіндік туындайды. Алайда көптеген функциялардың графиктерін салған кезде функцияның аналитикалық өрнегін жеңілдететін және графиктерді салуды оңайлататын әртүрлі әдістерді қолдану арқылы мұндай зерттеулерді қысқартуға болады. Осы тарау дәл осындай әдістерді көрсетуге арналған, ол көптеген функциялардың графиктерін салу үшін практикалық құрал ретінде қызмет ете алады. 15

функцияның графигін салудың этаптық сұлбасы 16b a wx f A y     ) (Функцияны )] ( [ w a x w f A в y     түрінде жазай

16 слайд
функцияның графигін салудың этаптық сұлбасы 16b a wx f A y     ) (Функцияны )] ( [ w a x w f A в y     түрінде жазайық. )] ( [ w a x w f A в y     абсцисса осін в бірлікке жылжыту )] ( [ .1 w a x w f A y    ордината осін w а бірлікке жылжыту ] [ .2 wx f A y   абсцисса осіне қатысты бейнелеу   ) ( .3 wx f A y   ордината осі бойымен графикті сығу немесе созу ) ( .4 wx f y  ордината осіне қатысты бейнелеу ) ( .5 x w f y  абсцисса осі бойында графикті сығу немесе созу ) ( .6 x f y 

16 слайд

функцияның графигін салудың этаптық сұлбасы 16b a wx f A y     ) (Функцияны )] ( [ w a x w f A в y     түрінде жазайық. )] ( [ w a x w f A в y     абсцисса осін в бірлікке жылжыту )] ( [ .1 w a x w f A y    ордината осін w а бірлікке жылжыту ] [ .2 wx f A y   абсцисса осіне қатысты бейнелеу   ) ( .3 wx f A y   ордината осі бойымен графикті сығу немесе созу ) ( .4 wx f y  ордината осіне қатысты бейнелеу ) ( .5 x w f y  абсцисса осі бойында графикті сығу немесе созу ) ( .6 x f y 

IV. Теңдеу мен теңсіздіктердің графиктері  4.1. Нүктелердің геометриялық орны  4.2.Күрделі функциялардың графиктерін салу. Мыс

17 слайд
IV. Теңдеу мен теңсіздіктердің графиктері  4.1. Нүктелердің геометриялық орны  4.2.Күрделі функциялардың графиктерін салу. Мысалдар Нүктелердің геометриялық орны және күрделі функциялардың графиктерін салу тұжырымдалды. Практикада көбіне және екі айнымалылар арасындағы бірмәнді емес тәуелділік жиі кездеседі, яғни -тің бірмәніне -тің екі немесе одан да көп мәні сәйкес келетін немесе осы айнымалылар арасындағы тәуелділік теңсіздік арқылы берілетін жағдайлар. Осы сияқты тәуелділіктер нүктенің геометриялық орны түсінігімен тығыз байланысты. 17

17 слайд

IV. Теңдеу мен теңсіздіктердің графиктері  4.1. Нүктелердің геометриялық орны  4.2.Күрделі функциялардың графиктерін салу. Мысалдар Нүктелердің геометриялық орны және күрделі функциялардың графиктерін салу тұжырымдалды. Практикада көбіне және екі айнымалылар арасындағы бірмәнді емес тәуелділік жиі кездеседі, яғни -тің бірмәніне -тің екі немесе одан да көп мәні сәйкес келетін немесе осы айнымалылар арасындағы тәуелділік теңсіздік арқылы берілетін жағдайлар. Осы сияқты тәуелділіктер нүктенің геометриялық орны түсінігімен тығыз байланысты. 17

V. Функцияның графиктерін қолдану есептері Функцияның графиктерін әртүрлі тапсырмаларды шешу үшін пайдалану. Функцияның

18 слайд
V. Функцияның графиктерін қолдану есептері Функцияның графиктерін әртүрлі тапсырмаларды шешу үшін пайдалану. Функцияның графигін тұрғыза білу негізгі мақсат емес. Көбіне графиктерді салу функцияның қасиеттерін зерттеумен байланысты. Бірақта графиктерді салу қажеттілігі мұнымен шектелмейді. Бірқатар жағдайларда графиктер теңдеудің және теңсіздіктің шешімін табуды жеңілдетеді .Графиктік әдіс қолданбалы тапсырмаларды шешу кезінде де жиі қолданылады. Бұл тарауда мен сұрақтар мен салуларда толық тоқталмай, графиктерді қолдануды көрсететін бірнеше мысалдарды қарастырдым. 18

18 слайд

V. Функцияның графиктерін қолдану есептері Функцияның графиктерін әртүрлі тапсырмаларды шешу үшін пайдалану. Функцияның графигін тұрғыза білу негізгі мақсат емес. Көбіне графиктерді салу функцияның қасиеттерін зерттеумен байланысты. Бірақта графиктерді салу қажеттілігі мұнымен шектелмейді. Бірқатар жағдайларда графиктер теңдеудің және теңсіздіктің шешімін табуды жеңілдетеді .Графиктік әдіс қолданбалы тапсырмаларды шешу кезінде де жиі қолданылады. Бұл тарауда мен сұрақтар мен салуларда толық тоқталмай, графиктерді қолдануды көрсететін бірнеше мысалдарды қарастырдым. 18

Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ