ҒЫЛЫМИ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУЛЕР
ҒЫЛЫМИ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУЛЕР

#1 слайд
ПРЕЗЕНТАЦИЯ
ТАҚЫРЫБЫ: ҒЫЛЫМИ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУЛЕР
Орындаған: Бертай А. 103-18 тобы
Қабылдаған: Бахрамова Г.А.
1 слайд
ПРЕЗЕНТАЦИЯ ТАҚЫРЫБЫ: ҒЫЛЫМИ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУЛЕР Орындаған: Бертай А. 103-18 тобы Қабылдаған: Бахрамова Г.А.
#2 слайд
•
Жоспары:
1. Ғылыми – педагогикалық зерттеу – жаңа педагогикалық
білімді қалыптастыру процесі.
2. Педагогика ғылымының әдіснамасы.
3. Педагогикалық зерттеудің құрылымы мен логикасы.
4. Зерттеулердің негізгі кезеңдері (этаптары).
2 слайд
• Жоспары: 1. Ғылыми – педагогикалық зерттеу – жаңа педагогикалық білімді қалыптастыру процесі. 2. Педагогика ғылымының әдіснамасы. 3. Педагогикалық зерттеудің құрылымы мен логикасы. 4. Зерттеулердің негізгі кезеңдері (этаптары).
#3 слайд
•
Ғылыми – педагогикалық зерттеу – жаңа педагогикалық білімді
Ғылым дамуының басты шарты – жаңа деректермен үздіксіз толығып
бару. Ал деректердің жинақталуы мен олардың түсініктемесі ғылыми
негіздлеген зерттеу әдістеріне тәуелді келеді, әдістер, өз кезегеніде,
ғылым аймағында әдіснама атауын алған теориялық принциптердің
бірлікті тобымен міндетті байланыста болады.
Қазіргі заман ғылымында әдіснама деп ғылыми – танымдық іс -
әрекеттердің түзілу принциптері, формалары мен тәсілдері жөніндегі
білімді айтамыз. Ғылым әдіснамасы зерттеу жүйесіндегі құрылымдық
бірліктердің нысаны, талдау пәні, зерттеу міндеттері, зерттеу құралдар
тобы т.б. сипаттамасын береді.
3 слайд
• Ғылыми – педагогикалық зерттеу – жаңа педагогикалық білімді Ғылым дамуының басты шарты – жаңа деректермен үздіксіз толығып бару. Ал деректердің жинақталуы мен олардың түсініктемесі ғылыми негіздлеген зерттеу әдістеріне тәуелді келеді, әдістер, өз кезегеніде, ғылым аймағында әдіснама атауын алған теориялық принциптердің бірлікті тобымен міндетті байланыста болады. Қазіргі заман ғылымында әдіснама деп ғылыми – танымдық іс - әрекеттердің түзілу принциптері, формалары мен тәсілдері жөніндегі білімді айтамыз. Ғылым әдіснамасы зерттеу жүйесіндегі құрылымдық бірліктердің нысаны, талдау пәні, зерттеу міндеттері, зерттеу құралдар тобы т.б. сипаттамасын береді.
#4 слайд
•
Сонымен бірге зерттеу міндеттерінің
шешімін табу процесіндегі
әрекеттер бірізділігін белгілейді.
Осыдан, педагогика әдіснамасын
педагогикалық таным және
болмысты қайта жасаудың
теориялық ережелер топтамасы
ретінде қарастырған жөн.
Әрқандай әдіснама қалыпты
көрсетпе – нұсқау және реттестіру
қызметтерін атқарады. Дегенмен,
әдіснамалық білім екі күйде іске
асырылуы мүмкін: дескриптивтік не
прескриптвтік.
4 слайд
• Сонымен бірге зерттеу міндеттерінің шешімін табу процесіндегі әрекеттер бірізділігін белгілейді. Осыдан, педагогика әдіснамасын педагогикалық таным және болмысты қайта жасаудың теориялық ережелер топтамасы ретінде қарастырған жөн. Әрқандай әдіснама қалыпты көрсетпе – нұсқау және реттестіру қызметтерін атқарады. Дегенмен, әдіснамалық білім екі күйде іске асырылуы мүмкін: дескриптивтік не прескриптвтік.
#5 слайд
•
Педагогика ғылымының әдіснамасы.
Әдіснамалық білімдер тобы төрт деңгейлі келеді.
(Э.Г.Юдин). Философиялық, жалпы білімдік, нақты
ғылымдық және технологиялық.
Философиялық, жалпы білімдік,
нақты ғылымдық және
технологиялық. Әдіснаманың ең
жоғары философиялық деңгейі
танымның жалпы принциптері
мен бүкіл ғылымның
категориялар құрылымын
негіздейді. Осыдан
философиялық білімдердің
барша жүйесі әдіснамалық
қызмет атқарады. Екінші – жалпы ғылымдық -
әдіснама деңгейінде
ғылымдардың баршасында не
көпшілігінде қолданылуы
мүмкін теориялық
тұжырымдарды белгілейді.
5 слайд
• Педагогика ғылымының әдіснамасы. Әдіснамалық білімдер тобы төрт деңгейлі келеді. (Э.Г.Юдин). Философиялық, жалпы білімдік, нақты ғылымдық және технологиялық. Философиялық, жалпы білімдік, нақты ғылымдық және технологиялық. Әдіснаманың ең жоғары философиялық деңгейі танымның жалпы принциптері мен бүкіл ғылымның категориялар құрылымын негіздейді. Осыдан философиялық білімдердің барша жүйесі әдіснамалық қызмет атқарады. Екінші – жалпы ғылымдық - әдіснама деңгейінде ғылымдардың баршасында не көпшілігінде қолданылуы мүмкін теориялық тұжырымдарды белгілейді.
#6 слайд
Төртінші деңгей –
технологиялық әдіснама –
зерттеу әдістері мен
техникасын белгілеп, деректі
эмпирикалық материалдарды
жинақтап, алғашқы өңдеуден
өткізіп, кейін оларды ғылыми
білімдер өрісіне қосу
қызметтерінен хабар береді.
Бұл деңгейдегі әдіснамалық
білім нақты көрсетпе – нұсқау
сипатына ие.Үшінші деңгей – нақты
ғылым әдіснамасы қандай
да нақты ғылыми пән
аймағында қолданылатын
зерттеу әдістері мен
принциптерінің жиынтығын
құрайды.
6 слайд
Төртінші деңгей – технологиялық әдіснама – зерттеу әдістері мен техникасын белгілеп, деректі эмпирикалық материалдарды жинақтап, алғашқы өңдеуден өткізіп, кейін оларды ғылыми білімдер өрісіне қосу қызметтерінен хабар береді. Бұл деңгейдегі әдіснамалық білім нақты көрсетпе – нұсқау сипатына ие.Үшінші деңгей – нақты ғылым әдіснамасы қандай да нақты ғылыми пән аймағында қолданылатын зерттеу әдістері мен принциптерінің жиынтығын құрайды.
#7 слайд
•
Жалпығылымдық әдіснама
қоршаған болмыс құбылыстары
мен процестерінің
жалпыланған байланысы және
өзара шарттастығына
негізделген жүйеліліктен
танылуы мүмкін. Ол әрбір
зерттеуші мен практикті белгілі
құрылымға, сондай – ақ өзінің
жасау заңдылықтарына ие өмір
құбылыстарының белгілі
жүйесіне бағдарлайды.
7 слайд
• Жалпығылымдық әдіснама қоршаған болмыс құбылыстары мен процестерінің жалпыланған байланысы және өзара шарттастығына негізделген жүйеліліктен танылуы мүмкін. Ол әрбір зерттеуші мен практикті белгілі құрылымға, сондай – ақ өзінің жасау заңдылықтарына ие өмір құбылыстарының белгілі жүйесіне бағдарлайды.
#8 слайд
•
Жүйелілікті білуден педагогикалық
теория, эксперимент пен практика
тұтастығы орындалады.
Теориялық негізде жобаланған
экспериментте біршама тексерілген
ғылыми білімдер мен тұжырымдардың
шынайлылығы практика міндеті мен
талаптарына орай өлшестіріледі.
Практикадан білімнің жаңа іргелі
проблемалары туындайды. Сонымен,
теория практикалық шешімдердің
дұрыстығына арқау болады, ал білім
тәжірибесіне байланысты ұланғайыр
проблемалар мен міндеттер іргелі
дәстүрлерді қажет ететін сұрақтардың
туындауына жол ашады.
8 слайд
• Жүйелілікті білуден педагогикалық теория, эксперимент пен практика тұтастығы орындалады. Теориялық негізде жобаланған экспериментте біршама тексерілген ғылыми білімдер мен тұжырымдардың шынайлылығы практика міндеті мен талаптарына орай өлшестіріледі. Практикадан білімнің жаңа іргелі проблемалары туындайды. Сонымен, теория практикалық шешімдердің дұрыстығына арқау болады, ал білім тәжірибесіне байланысты ұланғайыр проблемалар мен міндеттер іргелі дәстүрлерді қажет ететін сұрақтардың туындауына жол ашады.
#9 слайд
•
Педагогикалық зерттеулердің әдіснамалық принциптері
Ғылыми – педагогикалық зерттеулер жүргізуде
төмендегідей принциптерді басшылыққа алу қажет:
- педагогикалық құбылыстардың шынайлылығы мен
шарттасқандығын ескеру, себебі дүниедегінің бәрі өзінің
ішкі объектив заңдары, қарама – қарсылықтары және
себепті – салдарлы байланыстарына орай жасайды әрі
дамиды;
- құбылыстарды даму барысында зерттеу;
- бір құбылысты екіншілермен өзара қатынаста
байланыстыра зерттеу;
9 слайд
• Педагогикалық зерттеулердің әдіснамалық принциптері Ғылыми – педагогикалық зерттеулер жүргізуде төмендегідей принциптерді басшылыққа алу қажет: - педагогикалық құбылыстардың шынайлылығы мен шарттасқандығын ескеру, себебі дүниедегінің бәрі өзінің ішкі объектив заңдары, қарама – қарсылықтары және себепті – салдарлы байланыстарына орай жасайды әрі дамиды; - құбылыстарды даму барысында зерттеу; - бір құбылысты екіншілермен өзара қатынаста байланыстыра зерттеу;
#10 слайд
•
зерттеу процесіндегі қалаған ғылыми проблеманың шешімі бірін –
бірі толықтырып отырушы көптеген әдістер кешенімен
орындалатынын естен шығармау;
- зерттеу әдістері зерттелетін құбылыстың мән – мағынасына сай
келуі;
- даму процесін сол дамудың қозғаушы күші және даму көзі
саналатын оның қарама – қарсылықтарына негізделген өзіндік
қозғалыс және өзіндік даму ретінде қарастыру;
- сынақталушыға, білім – тәрбие процесіне зиян келтіретін,
адамгершілік – инабаттылық талаптарына қайшы болатын
эксперименттерді өткізбеу.
10 слайд
• зерттеу процесіндегі қалаған ғылыми проблеманың шешімі бірін – бірі толықтырып отырушы көптеген әдістер кешенімен орындалатынын естен шығармау; - зерттеу әдістері зерттелетін құбылыстың мән – мағынасына сай келуі; - даму процесін сол дамудың қозғаушы күші және даму көзі саналатын оның қарама – қарсылықтарына негізделген өзіндік қозғалыс және өзіндік даму ретінде қарастыру; - сынақталушыға, білім – тәрбие процесіне зиян келтіретін, адамгершілік – инабаттылық талаптарына қайшы болатын эксперименттерді өткізбеу.
#11 слайд
БАҒЫТТАЛУ ТҰРҒЫСЫНАН ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУЛЕР
ІРГЕЛІ (ФУНДАМЕНТАЛДЫ), ҚОЛДАНБАЛЫ ЖӘНЕ БОЛЖАМ –
ЖОБАЛАУ ДЕҢГЕЙІНДЕГІ БОЛЫП ҮШ ТОПҚА БӨЛІНЕДІ.
Іргелі зерттеулер
нәтижесінде
педагогиканың
теориялық және
практикалық
жетістіктерін
қорытушы жалпы
тұжырымдамалар
алынады немесе
болжам жобалаумен
педагогикалық
жүйелерді дамытудың
моделдері
ұсынылады. Қолданбалы
зерттеулер – бұл
педагогикалық
процестің кейбір
тараптарын
тереңдей тануға,
алуан қырлы
педагогикалық
қызметтің
заңдылықтарын
ашуға бағдарланған
істер Болжам жоба –
бұрыннан белгілі
теориялық
көзқарастарға
негізделген нақты
ғылыми –
практикалық
ұсыныстар
дұрыстығын
дәлелдеп, оларды
практикалық
айналымға қосу
бағытында істелетін
жұмыс.
11 слайд
БАҒЫТТАЛУ ТҰРҒЫСЫНАН ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУЛЕР ІРГЕЛІ (ФУНДАМЕНТАЛДЫ), ҚОЛДАНБАЛЫ ЖӘНЕ БОЛЖАМ – ЖОБАЛАУ ДЕҢГЕЙІНДЕГІ БОЛЫП ҮШ ТОПҚА БӨЛІНЕДІ. Іргелі зерттеулер нәтижесінде педагогиканың теориялық және практикалық жетістіктерін қорытушы жалпы тұжырымдамалар алынады немесе болжам жобалаумен педагогикалық жүйелерді дамытудың моделдері ұсынылады. Қолданбалы зерттеулер – бұл педагогикалық процестің кейбір тараптарын тереңдей тануға, алуан қырлы педагогикалық қызметтің заңдылықтарын ашуға бағдарланған істер Болжам жоба – бұрыннан белгілі теориялық көзқарастарға негізделген нақты ғылыми – практикалық ұсыныстар дұрыстығын дәлелдеп, оларды практикалық айналымға қосу бағытында істелетін жұмыс.
#12 слайд
•
Зерттеу ізденістерінің
логикасы мен қозғалысты
өзгермелілігі бірнеше
сатылық – эмпирикалық,
гипотетикалық,
эксперименталды –
теориялық немесе
теориялық, прогностикалық
– жұмыстар орындауды
қажет етеді.
12 слайд
• Зерттеу ізденістерінің логикасы мен қозғалысты өзгермелілігі бірнеше сатылық – эмпирикалық, гипотетикалық, эксперименталды – теориялық немесе теориялық, прогностикалық – жұмыстар орындауды қажет етеді.
#13 слайд
•
Ғылыми педагогикалық зерттеу
әдістері тек қана ғалымдардың төл
ісі болман, барлық мұғалімдердің
игілігіне айналуы қажет. Мұғалім
өз жұмысында зерттеу әдістерін
ғылыми негізде меңгеріп,
социология және психология
ғылымдарының әдістерімен
ұштастырып жүргізе білгенде ғана
өзінің және басқа мұғалімдердің
тәжірибелерін жан-жақты зерттей
алатын болады.
13 слайд
• Ғылыми педагогикалық зерттеу әдістері тек қана ғалымдардың төл ісі болман, барлық мұғалімдердің игілігіне айналуы қажет. Мұғалім өз жұмысында зерттеу әдістерін ғылыми негізде меңгеріп, социология және психология ғылымдарының әдістерімен ұштастырып жүргізе білгенде ғана өзінің және басқа мұғалімдердің тәжірибелерін жан-жақты зерттей алатын болады.
#14 слайд
•
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Жексенбаева Ү.Б.Оқушылардың ғылыми-зерттеу
жұмыстарын ұйымдастыру.А.,2005.
2. Безрукова В.С.Как написать реферат,курсовую,диплом. –
СПБ,2004.
3. Загвязинский В.И.,Атаханова Р.Методология и методы
психолого педагогического исследования. – М.,2003.
4. Қоянбаев Р.М,Қыяқбаев Ұ.Қ.бастауыш оқыту
педагогикасы және әдістемесінен диплом жұмысы. – А.,
2004.
14 слайд
• Пайдаланылған әдебиеттер: 1. Жексенбаева Ү.Б.Оқушылардың ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру.А.,2005. 2. Безрукова В.С.Как написать реферат,курсовую,диплом. – СПБ,2004. 3. Загвязинский В.И.,Атаханова Р.Методология и методы психолого педагогического исследования. – М.,2003. 4. Қоянбаев Р.М,Қыяқбаев Ұ.Қ.бастауыш оқыту педагогикасы және әдістемесінен диплом жұмысы. – А., 2004.
шағым қалдыра аласыз













