Материалдар / Химиялық элементтер. Жай және күрделі заттар

Химиялық элементтер. Жай және күрделі заттар

Материал туралы қысқаша түсінік
7.1.2.2 әрбір элементтің химиялық таңбамен белгіленетіндігін және белгілі атом түрі екенін білу; 7.1.2.3 элементтерді металдар мен бейметалдарға жіктеу; 7.1.2.4 заттарды құрамына қарай жай және күрделіге жіктеу Оқушылар химиялық элементтерді олардың таңбалары арқылы анықтау және элементтің атомдық бірлігі туралы мәліметтер және металдар мен бейметалдардың негізгі қасиеттерін түсініптердің, осы белгілер бойынша ажырата алады, жай заттар бір ғана элементтен, ал күрделі заттардың бірнеше элементтен тұратынын түсініп, мысалдар келтіре алады.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
12 Маусым 2025
83
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
«Көңіл күй» әдісі бойынша жағымды психологиялық ахуал орнату ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АХУАЛ ОРНАТУ « Ою-өрнек» суреті арқылы оқушыл

1 слайд
«Көңіл күй» әдісі бойынша жағымды психологиялық ахуал орнату ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АХУАЛ ОРНАТУ « Ою-өрнек» суреті арқылы оқушылар топтарға бірігеді. https://qazmath.net/quraldar/topka-bolu/

1 слайд

«Көңіл күй» әдісі бойынша жағымды психологиялық ахуал орнату ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АХУАЛ ОРНАТУ « Ою-өрнек» суреті арқылы оқушылар топтарға бірігеді. https://qazmath.net/quraldar/topka-bolu/

Үй тапсырмасы сұрау «Баскетбол» тәсілі

2 слайд
Үй тапсырмасы сұрау «Баскетбол» тәсілі

2 слайд

Үй тапсырмасы сұрау «Баскетбол» тәсілі

«Кинометафора» әдісі https://youtu.be/MBH969HmoDE?si=WtiNaiqnC2Z8nxat

3 слайд
«Кинометафора» әдісі https://youtu.be/MBH969HmoDE?si=WtiNaiqnC2Z8nxat

3 слайд

«Кинометафора» әдісі https://youtu.be/MBH969HmoDE?si=WtiNaiqnC2Z8nxat

Сабақтың тақырыбы: Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар

4 слайд
Сабақтың тақырыбы: Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар

4 слайд

Сабақтың тақырыбы: Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар

Оқу мақсаты: Сабақ мақсаты: 7.1.2.5 протон, электрон, нейтронды және олардың атомдағы орналасу тәртібін, массасын зарядын біл

5 слайд
Оқу мақсаты: Сабақ мақсаты: 7.1.2.5 протон, электрон, нейтронды және олардың атомдағы орналасу тәртібін, массасын зарядын білу; 7.1.2.6 алғашқы 20 элементтің атом құрылысы (p+, n0, e-) мен атом ядросының құрамын білу; 7.1.2.7 изотоп түсінігін білу Протон, электрон және нейтронның атомдағы орналастыру тәртібі, олардың массасы мен зарядын анықтау. Мерзімдік кестедегі алғашқы 20 элементтің атом құрылысын (p+, n⁰, e⁻) талдау және олардың ядроларының құрамын анықтау. Изотоп түсінігін түсіну және мысалдар арқылы изотоптардың ерекшеліктерін сипаттау.

5 слайд

Оқу мақсаты: Сабақ мақсаты: 7.1.2.5 протон, электрон, нейтронды және олардың атомдағы орналасу тәртібін, массасын зарядын білу; 7.1.2.6 алғашқы 20 элементтің атом құрылысы (p+, n0, e-) мен атом ядросының құрамын білу; 7.1.2.7 изотоп түсінігін білу Протон, электрон және нейтронның атомдағы орналастыру тәртібі, олардың массасы мен зарядын анықтау. Мерзімдік кестедегі алғашқы 20 элементтің атом құрылысын (p+, n⁰, e⁻) талдау және олардың ядроларының құрамын анықтау. Изотоп түсінігін түсіну және мысалдар арқылы изотоптардың ерекшеліктерін сипаттау.

Оқулықпен жұмыс Білімді толықтыру үшін оқулықтағы мәтінді оқуға тапсырма береді.

6 слайд
Оқулықпен жұмыс Білімді толықтыру үшін оқулықтағы мәтінді оқуға тапсырма береді.

6 слайд

Оқулықпен жұмыс Білімді толықтыру үшін оқулықтағы мәтінді оқуға тапсырма береді.

Топтық жұмыс. 1 топ: Атомның негізгі жүйесі 2-топ: Изотоптар түсінігі

7 слайд
Топтық жұмыс. 1 топ: Атомның негізгі жүйесі 2-топ: Изотоптар түсінігі 3-топ: Элементтердің атом құрылысының периодтық кестедегі орны

7 слайд

Топтық жұмыс. 1 топ: Атомның негізгі жүйесі 2-топ: Изотоптар түсінігі 3-топ: Элементтердің атом құрылысының периодтық кестедегі орны

1-тапсырма «Аяқталмаған тезис» әдісінің тапсырмалары: Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар Атомның ядросы ________ және __

8 слайд
1-тапсырма «Аяқталмаған тезис» әдісінің тапсырмалары: Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар Атомның ядросы ________ және ________ құрылымынан тұрады. Протонның массасы бойынша ________ а.б.б., ал заряды ________. Нейтронның заряды ________, ал оның массасы бойынша ________ а.б.б.Электрон атом ядросының негізіндегі ________ деңгейлерде орналасады. Электронның заряды ________, ал оның массасы ________ а.б.б. Элементтің реттік анықталуы оның ________ санына тең. Атомның массалық саны ________ және ________ қосындысына тең. Изотоптар дегеніміз – бір элементтің ядросындағы ________ саны бірдей, бірақ ________ саны басқа атомдары. Табиғатта сутегінің үш изотобы бар: ________, ________ және ________. Радиоактивті изотоптар медицинада ________ және ________ үшін қолданылады.  

8 слайд

1-тапсырма «Аяқталмаған тезис» әдісінің тапсырмалары: Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар Атомның ядросы ________ және ________ құрылымынан тұрады. Протонның массасы бойынша ________ а.б.б., ал заряды ________. Нейтронның заряды ________, ал оның массасы бойынша ________ а.б.б.Электрон атом ядросының негізіндегі ________ деңгейлерде орналасады. Электронның заряды ________, ал оның массасы ________ а.б.б. Элементтің реттік анықталуы оның ________ санына тең. Атомның массалық саны ________ және ________ қосындысына тең. Изотоптар дегеніміз – бір элементтің ядросындағы ________ саны бірдей, бірақ ________ саны басқа атомдары. Табиғатта сутегінің үш изотобы бар: ________, ________ және ________. Радиоактивті изотоптар медицинада ________ және ________ үшін қолданылады.  

Тапсырма № 2 Көршіңізге айтыңыз» әдісі: Кестедегі элементтердің элементар бөлшектерін дұрыс жазып, атаңыз және кестені тол

9 слайд
Тапсырма № 2  Көршіңізге айтыңыз» әдісі: Кестедегі элементтердің элементар бөлшектерін дұрыс жазып, атаңыз және кестені толтырыңыз

9 слайд

Тапсырма № 2  Көршіңізге айтыңыз» әдісі: Кестедегі элементтердің элементар бөлшектерін дұрыс жазып, атаңыз және кестені толтырыңыз

Тапсырма №3. Жеке жұмыс WORTWALL тапсырмаларын орындау 1 жұп тапсырмасы https://wordwall.net/resource/64766195 2 жұп апсырмасы

10 слайд
Тапсырма №3. Жеке жұмыс WORTWALL тапсырмаларын орындау 1 жұп тапсырмасы https://wordwall.net/resource/64766195 2 жұп апсырмасы https://wordwall.net/resource/55869400 3 жұп тапсырмасы https://wordwall.net/ru/resource/3325676 1

10 слайд

Тапсырма №3. Жеке жұмыс WORTWALL тапсырмаларын орындау 1 жұп тапсырмасы https://wordwall.net/resource/64766195 2 жұп апсырмасы https://wordwall.net/resource/55869400 3 жұп тапсырмасы https://wordwall.net/ru/resource/3325676 1

Функционалдық сауаттылық тапсырмасы Мәтін: Атом – заттың ең кішкентай бөлшегі. Атомның ортасында оң зарядталған ядро орналаса

11 слайд
  Функционалдық сауаттылық тапсырмасы Мәтін: Атом – заттың ең кішкентай бөлшегі. Атомның ортасында оң зарядталған ядро орналасады. Ядро протондар мен нейтрондардан тұрады. Протонның заряды +1, ал нейтронның заряды жоқ. Электрондар ядроның айналасында белгілі деңгейлерде қозғалады және олардың заряды -1. Атом массасының негізгі бөлігі ядроға тиесілі, себебі протон мен нейтронның массасы электронның массасынан шамамен 1836 есе артық. Изотоптар – бұл бір химиялық элементтің әртүрлі нейтрон саны бар атомдары. Мысалы, сутегінің үш изотобы бар: протий (1 протон, 0 нейтрон), дейтерий (1 протон, 1 нейтрон) және тритий (1 протон, 2 нейтрон). Олардың химиялық қасиеттері ұқсас, бірақ физикалық қасиеттері әртүрлі. Изотоптар медицинада, өнеркәсіпте және археологияда кеңінен қолданылады. Сұрақтар:   Атомның ядросында қандай бөлшектер бар, олардың массасы мен заряды қандай? Электрон қайда орналасады және оның массасы мен заряды қандай? Изотоп дегеніміз не? Мысал келтіріңіз. Изотоптардың химиялық және физикалық қасиеттерінің айырмашылығы неде? Изотоптар қандай салаларда қолданылады?

11 слайд

  Функционалдық сауаттылық тапсырмасы Мәтін: Атом – заттың ең кішкентай бөлшегі. Атомның ортасында оң зарядталған ядро орналасады. Ядро протондар мен нейтрондардан тұрады. Протонның заряды +1, ал нейтронның заряды жоқ. Электрондар ядроның айналасында белгілі деңгейлерде қозғалады және олардың заряды -1. Атом массасының негізгі бөлігі ядроға тиесілі, себебі протон мен нейтронның массасы электронның массасынан шамамен 1836 есе артық. Изотоптар – бұл бір химиялық элементтің әртүрлі нейтрон саны бар атомдары. Мысалы, сутегінің үш изотобы бар: протий (1 протон, 0 нейтрон), дейтерий (1 протон, 1 нейтрон) және тритий (1 протон, 2 нейтрон). Олардың химиялық қасиеттері ұқсас, бірақ физикалық қасиеттері әртүрлі. Изотоптар медицинада, өнеркәсіпте және археологияда кеңінен қолданылады. Сұрақтар:   Атомның ядросында қандай бөлшектер бар, олардың массасы мен заряды қандай? Электрон қайда орналасады және оның массасы мен заряды қандай? Изотоп дегеніміз не? Мысал келтіріңіз. Изотоптардың химиялық және физикалық қасиеттерінің айырмашылығы неде? Изотоптар қандай салаларда қолданылады?

Жаңа сабақты «Зерттеуші әдісі» арқылы бекіту Дескриптор : Приборларға жасырылған сұрақтарғаа жауап береді; Жалпы балл-2

12 слайд
Жаңа сабақты «Зерттеуші әдісі» арқылы бекіту Дескриптор : Приборларға жасырылған сұрақтарғаа жауап береді; Жалпы балл-2  

12 слайд

Жаңа сабақты «Зерттеуші әдісі» арқылы бекіту Дескриптор : Приборларға жасырылған сұрақтарғаа жауап береді; Жалпы балл-2  

Кері байланыс «Химиктер» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын

13 слайд
Кері байланыс «Химиктер» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.   Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады. Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды. Бағалау «Домбыра» арқылы оқушылар өз- өзін бағалайды

13 слайд

Кері байланыс «Химиктер» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.   Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады. Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды. Бағалау «Домбыра» арқылы оқушылар өз- өзін бағалайды

Министірлікпен келісілген курстар тізімі