I'll be a doctor
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
2 слайд
3 слайд
The theme :
I’ll be a doctor.
3 слайд
The theme : I’ll be a doctor.
4 слайд
4 слайд
5 слайд
I. Phonetic drill:
[ai]
Ch i na
P i lot
Des i gner
Dr i ver [ ɔ]
D o ctor
C o smonaut
p o liceman [ ʃ]
Fi sh erman
Sh opkeeper
Sh epherd
sh oemaker
5 слайд
I. Phonetic drill: [ai] Ch i na P i lot Des i gner Dr i ver [ ɔ] D o ctor C o smonaut p o liceman [ ʃ] Fi sh erman Sh opkeeper Sh epherd sh oemaker
6 слайд
I-time “Bridge” tasks:
1. What structure do we use when we talk about our intentions
or plans? Write on example:
2. What are you going to do at 4 o’clock tomorrow?
3. What is he/she going to do at 4 o’clock tomorrow?
4. What are they going to do tomorrow?
5. What tense do we use when we talk about future ?
6. How do we form Future Simple Tense ?
7. Complete the sentence using Future Simple tense: My friend
(go) to the cinema next week.
8. How do we form negative form of the Future Simple Tense ?
Write one example .
9. How do we form interrogative form of the Future Tense ?
Write one example .
6 слайд
I-time “Bridge” tasks: 1. What structure do we use when we talk about our intentions or plans? Write on example: 2. What are you going to do at 4 o’clock tomorrow? 3. What is he/she going to do at 4 o’clock tomorrow? 4. What are they going to do tomorrow? 5. What tense do we use when we talk about future ? 6. How do we form Future Simple Tense ? 7. Complete the sentence using Future Simple tense: My friend (go) to the cinema next week. 8. How do we form negative form of the Future Simple Tense ? Write one example . 9. How do we form interrogative form of the Future Tense ? Write one example .
7 слайд
New words:
Profession - [ prəfeʃən ] – кәсіп
An artist - [ æn a:tist ] – суретші
A programmer - [ ə prəugræmə ] – бағдарламашы
A receptionist - [ə risepʃənist ] – қабылдаушы
A lawyer - [ ə lɔjə] – заңгер
A pilot - [ ə pailət ] – ұшқыш
A cosmonaut - [ ə cɔzmənɔt] –ғарышкер
A manager - [ə mænədȝə ] – меңгеруші
A banker - [ə bæŋkə ] – банк иесі
A designer - [ ə dizainə] – дизайнер
Germany - [dȝə:məni] - Германия
Japan - [d ȝəpæn] - Жапония
China - [tʃainə] - Қытай
7 слайд
New words: Profession - [ prəfeʃən ] – кәсіп An artist - [ æn a:tist ] – суретші A programmer - [ ə prəugræmə ] – бағдарламашы A receptionist - [ə risepʃənist ] – қабылдаушы A lawyer - [ ə lɔjə] – заңгер A pilot - [ ə pailət ] – ұшқыш A cosmonaut - [ ə cɔzmənɔt] –ғарышкер A manager - [ə mænədȝə ] – меңгеруші A banker - [ə bæŋkə ] – банк иесі A designer - [ ə dizainə] – дизайнер Germany - [dȝə:məni] - Германия Japan - [d ȝəpæn] - Жапония China - [tʃainə] - Қытай
8 слайд
II time : Try to study the new theme independently:
Theory
( Теориясы ):
To know
( білу ):
What? When?
Where?
What to do?
To understand :
( түсіну )
Why?
Reason…
( себебі )
To gather у :
( жинақтау ) 1. Find the names of professions, which you can see on the pictures:
1 2 3 3 4 5 5
6 7 8 9 1 0
2 . - What ... you be when you are 25?
- I will be … .
3 . - What countries will you travel when you are 25?
- I’ll travel to … .
“ Ара ұясы ” техникасы
4 . Орындаған тапсырмаларды мысалға келтіре отырып, тақырыпты
қорытындылаңыз.
8 слайд
II time : Try to study the new theme independently: Theory ( Теориясы ): To know ( білу ): What? When? Where? What to do? To understand : ( түсіну ) Why? Reason… ( себебі ) To gather у : ( жинақтау ) 1. Find the names of professions, which you can see on the pictures: 1 2 3 3 4 5 5 6 7 8 9 1 0 2 . - What ... you be when you are 25? - I will be … . 3 . - What countries will you travel when you are 25? - I’ll travel to … . “ Ара ұясы ” техникасы 4 . Орындаған тапсырмаларды мысалға келтіре отырып, тақырыпты қорытындылаңыз.
9 слайд
To check up understanding of the new theme:
Practice:
( практикасы )
To use
( қолдану )
Marking:
( бағалау )
How do you
think? 5 . Ex 1. read and talk to your partner
6. Ex. 3 B Read and write the words
7. Ex. 3C Read and practice the words
8. - what will you be when you are 23?
- What other names of the professions do you
know?
An important
person who can
treat people. He
gives to us different
pills and mixtures.After parents this
person may be the
most important in
your life. He can
teach how to read
and write
9 слайд
To check up understanding of the new theme: Practice: ( практикасы ) To use ( қолдану ) Marking: ( бағалау ) How do you think? 5 . Ex 1. read and talk to your partner 6. Ex. 3 B Read and write the words 7. Ex. 3C Read and practice the words 8. - what will you be when you are 23? - What other names of the professions do you know? An important person who can treat people. He gives to us different pills and mixtures.After parents this person may be the most important in your life. He can teach how to read and write
10 слайд
III time: Back contact – marking time
LEVEL 5 points
Theory:
To know
( білу )
Practice:
To use
( қолдану ) 9. Write the way of forming Future simple
10. Translate into English:
а) Сен 20 жаста болғанда қай елге
саяхаттар едің?
b) Мен Германияға саяхаттайтын
боламын.
с) Әсел 20 жаста болғанда Қытайға
саяхатайды.
d) Әсел бақытты бола ма? – Иә.
10 слайд
III time: Back contact – marking time LEVEL 5 points Theory: To know ( білу ) Practice: To use ( қолдану ) 9. Write the way of forming Future simple 10. Translate into English: а) Сен 20 жаста болғанда қай елге саяхаттар едің? b) Мен Германияға саяхаттайтын боламын. с) Әсел 20 жаста болғанда Қытайға саяхатайды. d) Әсел бақытты бола ма? – Иә.
11 слайд
level 5+4 points
Theory:
To understand
( түсіну )
To analyse
Practice:
To use
( қолдану ) 12. Берілген сөйлемдердің қайсысы Future Simple
арқылы, қайсысы “to be going to” құрылымы арқылы
аударылады?
Мен ғарышкер боламын. Мен Астанада тұрамын. Ол
сенбіде Ақтауға барайын деп жүр. Менің ойымша
менің досым программист болады. Олар жексенбіде
футбол ойнай ма?
13. There are some jobs, that we do inside and outside.
Complete the diagram.
.
11 слайд
level 5+4 points Theory: To understand ( түсіну ) To analyse Practice: To use ( қолдану ) 12. Берілген сөйлемдердің қайсысы Future Simple арқылы, қайсысы “to be going to” құрылымы арқылы аударылады? Мен ғарышкер боламын. Мен Астанада тұрамын. Ол сенбіде Ақтауға барайын деп жүр. Менің ойымша менің досым программист болады. Олар жексенбіде футбол ойнай ма? 13. There are some jobs, that we do inside and outside. Complete the diagram. .
12 слайд
Inside
jobsteacher
manager
banker
cookerdoctor
receptionistartist
lawyer
12 слайд
Inside jobsteacher manager banker cookerdoctor receptionistartist lawyer
13 слайд
Outside
jobsdriver
pilot
fisherman
oilmanbuilder
shepherdfireman
policeman
13 слайд
Outside jobsdriver pilot fisherman oilmanbuilder shepherdfireman policeman
14 слайд
level 5+4+3 points
Theory:
To gather
( жинақтау )
Practice:
Marking
( бағалау ) 1 4. Answering these questions ,write a short
composition “My future profession”:
1. What is your name ?
2. How old are you ?
3. Which class are you in?
4. What is your mother by profession?
5. What does your father do?
6. What will you be when you leave your
school?
7. Why have you chosen this profession?
8. Which city will you go to get education?
14 слайд
level 5+4+3 points Theory: To gather ( жинақтау ) Practice: Marking ( бағалау ) 1 4. Answering these questions ,write a short composition “My future profession”: 1. What is your name ? 2. How old are you ? 3. Which class are you in? 4. What is your mother by profession? 5. What does your father do? 6. What will you be when you leave your school? 7. Why have you chosen this profession? 8. Which city will you go to get education?
15 слайд
THANK YOU FOR YOUR
ATTENTION!
15 слайд
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!