Материалдар / I'll be a doctor
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

I'll be a doctor

Материал туралы қысқаша түсінік
To present grammar material “demonstrative pronouns: this, that, these, those” and learning words related to the classroom and colours . to develop pupils’ writing, reading, speaking abilities through giving different tasks; to bring up pupils’ to respect and love foreign language and bring up the interest to English language lessons.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Қараша 2018
258
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі

1 слайд

1 слайд

2 слайд

2 слайд

The theme : I’ll be a doctor.

3 слайд
The theme : I’ll be a doctor.

3 слайд

The theme : I’ll be a doctor.

4 слайд

4 слайд

I. Phonetic drill: [ai] China Pilot Designer Driver [ɔ] Doctor Cosmonaut policeman [ʃ] Fisherman Shopkeeper Shepherd shoemak

5 слайд
I. Phonetic drill: [ai] China Pilot Designer Driver [ɔ] Doctor Cosmonaut policeman [ʃ] Fisherman Shopkeeper Shepherd shoemaker

5 слайд

I. Phonetic drill: [ai] China Pilot Designer Driver [ɔ] Doctor Cosmonaut policeman [ʃ] Fisherman Shopkeeper Shepherd shoemaker

I-time “Bridge” tasks: 1.What structure do we use when we talk about our intentions or plans? Write on example: 2.

6 слайд
I-time “Bridge” tasks: 1.What structure do we use when we talk about our intentions or plans? Write on example: 2. What are you going to do at 4 o’clock tomorrow? 3. What is he/she going to do at 4 o’clock tomorrow? 4. What are they going to do tomorrow? 5. What tense do we use when we talk about future? 6. How do we form Future Simple Tense? 7. Complete the sentence using Future Simple tense: My friend (go) to the cinema next week. 8. How do we form negative form of the Future Simple Tense ? Write one example. 9. How do we form interrogative form of the Future Tense ? Write one example.

6 слайд

I-time “Bridge” tasks: 1.What structure do we use when we talk about our intentions or plans? Write on example: 2. What are you going to do at 4 o’clock tomorrow? 3. What is he/she going to do at 4 o’clock tomorrow? 4. What are they going to do tomorrow? 5. What tense do we use when we talk about future? 6. How do we form Future Simple Tense? 7. Complete the sentence using Future Simple tense: My friend (go) to the cinema next week. 8. How do we form negative form of the Future Simple Tense ? Write one example. 9. How do we form interrogative form of the Future Tense ? Write one example.

New words: Profession - [ prəfeʃən ] – кәсіп An artist - [ æn a:tist ] – суретші A programmer - [ ə prəugræmə ] – бағдарламаш

7 слайд
New words: Profession - [ prəfeʃən ] – кәсіп An artist - [ æn a:tist ] – суретші A programmer - [ ə prəugræmə ] – бағдарламашы A receptionist - [ə risepʃənist ] – қабылдаушы A lawyer - [ ə lɔjə] – заңгер A pilot - [ ə pailət ] – ұшқыш A cosmonaut - [ ə cɔzmənɔt] –ғарышкер A manager - [ə mænədȝə ] – меңгеруші A banker - [ə bæŋkə ] – банк иесі A designer - [ ə dizainə] –дизайнер Germany - [dȝə:məni] - Германия Japan - [dȝəpæn] - Жапония China - [tʃainə] - Қытай  

7 слайд

New words: Profession - [ prəfeʃən ] – кәсіп An artist - [ æn a:tist ] – суретші A programmer - [ ə prəugræmə ] – бағдарламашы A receptionist - [ə risepʃənist ] – қабылдаушы A lawyer - [ ə lɔjə] – заңгер A pilot - [ ə pailət ] – ұшқыш A cosmonaut - [ ə cɔzmənɔt] –ғарышкер A manager - [ə mænədȝə ] – меңгеруші A banker - [ə bæŋkə ] – банк иесі A designer - [ ə dizainə] –дизайнер Germany - [dȝə:məni] - Германия Japan - [dȝəpæn] - Жапония China - [tʃainə] - Қытай  

II time: Try to study the new theme independently: Theory (Теориясы): To know (білу): What? When? Where? What to d

8 слайд
II time: Try to study the new theme independently: Theory (Теориясы): To know (білу): What? When? Where? What to do? To understand: (түсіну) Why? Reason… (себебі) To gatherу: (жинақтау ) 1.Find the names of professions, which you can see on the pictures: 1 2 3 3 4 5 5 6 7 8 9 10 2. - What ... you be when you are 25? - I will be … . 3. - What countries will you travel when you are 25? - I’ll travel to … . “Ара ұясы” техникасы 4.Орындаған тапсырмаларды мысалға келтіре отырып, тақырыпты қорытындылаңыз.

8 слайд

II time: Try to study the new theme independently: Theory (Теориясы): To know (білу): What? When? Where? What to do? To understand: (түсіну) Why? Reason… (себебі) To gatherу: (жинақтау ) 1.Find the names of professions, which you can see on the pictures: 1 2 3 3 4 5 5 6 7 8 9 10 2. - What ... you be when you are 25? - I will be … . 3. - What countries will you travel when you are 25? - I’ll travel to … . “Ара ұясы” техникасы 4.Орындаған тапсырмаларды мысалға келтіре отырып, тақырыпты қорытындылаңыз.

To check up understanding of the new theme: Practice: (практикасы) To use (қолдану) Marking: (бағалау) How do you think? 5. E

9 слайд
To check up understanding of the new theme: Practice: (практикасы) To use (қолдану) Marking: (бағалау) How do you think? 5. Ex 1. read and talk to your partner 6. Ex. 3 B Read and write the words 7. Ex. 3C Read and practice the words 8. - what will you be when you are 23? - What other names of the professions do you know? An important person who can treat people. He gives to us different pills and mixtures. After parents this person may be the most important in your life. He can teach how to read and write

9 слайд

To check up understanding of the new theme: Practice: (практикасы) To use (қолдану) Marking: (бағалау) How do you think? 5. Ex 1. read and talk to your partner 6. Ex. 3 B Read and write the words 7. Ex. 3C Read and practice the words 8. - what will you be when you are 23? - What other names of the professions do you know? An important person who can treat people. He gives to us different pills and mixtures. After parents this person may be the most important in your life. He can teach how to read and write

III time: Back contact – marking time LEVEL 5 points Theory: To know (білу) Practice: To use (қолдану) 9. Write the way of formi

10 слайд
III time: Back contact – marking time LEVEL 5 points Theory: To know (білу) Practice: To use (қолдану) 9. Write the way of forming Future simple 10. Translate into English: а) Сен 20 жаста болғанда қай елге саяхаттар едің? b) Мен Германияға саяхаттайтын боламын. с) Әсел 20 жаста болғанда Қытайға саяхатайды. d) Әсел бақытты бола ма? – Иә.

10 слайд

III time: Back contact – marking time LEVEL 5 points Theory: To know (білу) Practice: To use (қолдану) 9. Write the way of forming Future simple 10. Translate into English: а) Сен 20 жаста болғанда қай елге саяхаттар едің? b) Мен Германияға саяхаттайтын боламын. с) Әсел 20 жаста болғанда Қытайға саяхатайды. d) Әсел бақытты бола ма? – Иә.

level5+4 points Theory: To understand (түсіну) To analyse Practice: To use (қолдану) 12. Берілген сөйлемдердің қайсысы Future Si

11 слайд
level5+4 points Theory: To understand (түсіну) To analyse Practice: To use (қолдану) 12. Берілген сөйлемдердің қайсысы Future Simple арқылы, қайсысы “to be going to” құрылымы арқылы аударылады? Мен ғарышкер боламын. Мен Астанада тұрамын. Ол сенбіде Ақтауға барайын деп жүр. Менің ойымша менің досым программист болады. Олар жексенбіде футбол ойнай ма? 13.There are some jobs, that we do inside and outside. Complete the diagram. .

11 слайд

level5+4 points Theory: To understand (түсіну) To analyse Practice: To use (қолдану) 12. Берілген сөйлемдердің қайсысы Future Simple арқылы, қайсысы “to be going to” құрылымы арқылы аударылады? Мен ғарышкер боламын. Мен Астанада тұрамын. Ол сенбіде Ақтауға барайын деп жүр. Менің ойымша менің досым программист болады. Олар жексенбіде футбол ойнай ма? 13.There are some jobs, that we do inside and outside. Complete the diagram. .

Inside jobs teacher manager banker cooker doctor receptionist artist lawyer

12 слайд
Inside jobs teacher manager banker cooker doctor receptionist artist lawyer

12 слайд

Inside jobs teacher manager banker cooker doctor receptionist artist lawyer

Outside jobs driver pilot fisherman oilman builder shepherd fireman policeman

13 слайд
Outside jobs driver pilot fisherman oilman builder shepherd fireman policeman

13 слайд

Outside jobs driver pilot fisherman oilman builder shepherd fireman policeman

level 5+4+3 points Theory: To gather (жинақтау) Practice: Marking (бағалау) 14. Answering these questions ,write a short compos

14 слайд
level 5+4+3 points Theory: To gather (жинақтау) Practice: Marking (бағалау) 14. Answering these questions ,write a short composition “My future profession”: 1.What is your name ? 2.How old are you ? 3.Which class are you in? 4.What is your mother by profession? 5.What does your father do? 6.What will you be when you leave your school? 7.Why have you chosen this profession? 8.Which city will you go to get education?

14 слайд

level 5+4+3 points Theory: To gather (жинақтау) Practice: Marking (бағалау) 14. Answering these questions ,write a short composition “My future profession”: 1.What is your name ? 2.How old are you ? 3.Which class are you in? 4.What is your mother by profession? 5.What does your father do? 6.What will you be when you leave your school? 7.Why have you chosen this profession? 8.Which city will you go to get education?

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!

15 слайд
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!

15 слайд

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!