"Инклюзивті білім беру"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Орындаған:Мұратбекова .A.M
Қабылдаған:Ергалиева Г.А
Топ: Б- 31Тақырыбы:Инклюзивті білім берудің мақсат-
міндеттері,маңыздылығыҚР Білім және Ғылым министрлігі
М.Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік университеті
Жаратылыстану-география факультеті
Биология-экология кафедрасы
Презентация
1 слайд
Орындаған:Мұратбекова .A.M Қабылдаған:Ергалиева Г.А Топ: Б- 31Тақырыбы:Инклюзивті білім берудің мақсат- міндеттері,маңыздылығыҚР Білім және Ғылым министрлігі М.Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік университеті Жаратылыстану-география факультеті Биология-экология кафедрасы Презентация
2 слайд
І. Кіріспе:
ІІ. Негізгі бөлім:
1.Инклюзивті білім берудің мақсаты мен міндеті
2 .Инклюзивті білім берудің бағыттары
3. Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік ортаға
бейімдеу
ІІІ. Қорытынды;
ІV. Пайдаланылған әдебиеттер. ЖОСПАР
2 слайд
І. Кіріспе: ІІ. Негізгі бөлім: 1.Инклюзивті білім берудің мақсаты мен міндеті 2 .Инклюзивті білім берудің бағыттары 3. Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеу ІІІ. Қорытынды; ІV. Пайдаланылған әдебиеттер. ЖОСПАР
3 слайд
КІРІСПЕ
Елбасы Н.Назарбаевтың 2014 жылғы «Қазақстан жолы –
2050: Бір мақсат,
бір мүдде, бір болашақ» атты халыққа Жолдауында даму
мүмкіндігі шектеулі
адамдарға қолдау мен көмек көрсету мәселесіне арнайы
тоқталғаны белгілі.
Атап көрсетсек, «...мүмкіндігі шектеулі азаматтарымызға
көбірек көңіл бөлу
керек. Олар үшін Қазақстан кедергісіз аймаққа айналуға
тиіс. Бізде аз емес,
ондай адамдарға қамқорлық көрсетілуге тиіс – бұл өзіміздің
және қоғам
алдындағы біздің парызымыз. Бүкіл әлем осымен
айналысады» - деген болатын.
3 слайд
КІРІСПЕ Елбасы Н.Назарбаевтың 2014 жылғы «Қазақстан жолы – 2050: Бір мақсат, бір мүдде, бір болашақ» атты халыққа Жолдауында даму мүмкіндігі шектеулі адамдарға қолдау мен көмек көрсету мәселесіне арнайы тоқталғаны белгілі. Атап көрсетсек, «...мүмкіндігі шектеулі азаматтарымызға көбірек көңіл бөлу керек. Олар үшін Қазақстан кедергісіз аймаққа айналуға тиіс. Бізде аз емес, ондай адамдарға қамқорлық көрсетілуге тиіс – бұл өзіміздің және қоғам алдындағы біздің парызымыз. Бүкіл әлем осымен айналысады» - деген болатын.
4 слайд
ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДІҢ
МАҚСАТЫ:
Инклюзивті білім беру – мүмкіндігі шектеулі балаларды
оқытып-үйретудің бір формасы.Инклюзивті оқыту негізінде
балалар құқығын кемсітпеу , барлық адамдарға деген
теңдік қатынасты қамтамасыз ету, сонымен бірге ерекше
оқыту қажеттілігі бар балаларға арнайы жағдай
қалыптастыру идеологиясы жатыр. Тәжірибе көрсеткендей,
қатаң білім беру жүйесінен балалардың бір бөлігі шығып
қалады, өйткені қалыптасқан жүйе мұндай балалардың
даралық қажеттілігін қанағаттандыра алмайды.
Инклюзивті бағыт мұндай балаларды оқуда жетістікке
жетуге ықпал етіп, жақсы өмір сүру мүмкіншілігін
қалыптастырады.
Инклюзивті оқыту – барлық балаларға мектепке дейінгі
оқу ұйымдарында,
ұйым өміріне белсене қатысуға мүмкіндік береді.
4 слайд
ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДІҢ МАҚСАТЫ: Инклюзивті білім беру – мүмкіндігі шектеулі балаларды оқытып-үйретудің бір формасы.Инклюзивті оқыту негізінде балалар құқығын кемсітпеу , барлық адамдарға деген теңдік қатынасты қамтамасыз ету, сонымен бірге ерекше оқыту қажеттілігі бар балаларға арнайы жағдай қалыптастыру идеологиясы жатыр. Тәжірибе көрсеткендей, қатаң білім беру жүйесінен балалардың бір бөлігі шығып қалады, өйткені қалыптасқан жүйе мұндай балалардың даралық қажеттілігін қанағаттандыра алмайды. Инклюзивті бағыт мұндай балаларды оқуда жетістікке жетуге ықпал етіп, жақсы өмір сүру мүмкіншілігін қалыптастырады. Инклюзивті оқыту – барлық балаларға мектепке дейінгі оқу ұйымдарында, ұйым өміріне белсене қатысуға мүмкіндік береді.
5 слайд
мектепке дейінгі ұйымдарда инклюзивтік
ортаны бейімдеу;
- мектепке дейінгі ұйымдарда мүмкіндігі
шектеулі балаларды
психологиялықпедагогикалық
қолдау үшін пункттер құру;
- мектепке дейінгі ұйымдарда мүмкіндігі
шектеулі балалармен жұмыста
педагогтерге арналған біліктілікті арттыру
курстарын ұйымдастыру болып
табылады.
Инклюзивті білім беру мүмкіндігі шектеулі
балаларға оқуда жетістікке
жетуге ықпал етіп, жақсы өмір сүру
мүмкіншілігін қалыптастырады. Осы
бағытты білім беру жүйесіне енгізу арқылы
балаларды адамгершілікке,
ізгілікке, қайырымдылыққа және
толеранттылыққа тәрбиелей аламыз Міндеттері:
5 слайд
мектепке дейінгі ұйымдарда инклюзивтік ортаны бейімдеу; - мектепке дейінгі ұйымдарда мүмкіндігі шектеулі балаларды психологиялықпедагогикалық қолдау үшін пункттер құру; - мектепке дейінгі ұйымдарда мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыста педагогтерге арналған біліктілікті арттыру курстарын ұйымдастыру болып табылады. Инклюзивті білім беру мүмкіндігі шектеулі балаларға оқуда жетістікке жетуге ықпал етіп, жақсы өмір сүру мүмкіншілігін қалыптастырады. Осы бағытты білім беру жүйесіне енгізу арқылы балаларды адамгершілікке, ізгілікке, қайырымдылыққа және толеранттылыққа тәрбиелей аламыз Міндеттері:
6 слайд
«Жалпыға бірдей білім» бағдарламасына сәйкес 1994 жылы
Саламанка қаласында (Испания) арнайы қажеттілігі бар балаларға
білім беруді дамытуға арналған бүкіләлемдік конференция болып
өтті. Конференция соңында Саламан декларациясы жасалды.
Саламан Декларациясына сәйкес инклюзивті білім беру
саясатының
міндеттері мынадай:
Әрбір бала білім алуға құқылы және оны алуға тиіс.
Әрбір баланың дара қабілеттері, қызығушылықтары,
қажеттіліктері және
оқуға деген мұқтаждықтары болады.
Білім беру жүйесіне оң өзғерістер, яғни осы мұқтаждықтарды
қанағаттандыру мақсатына орай өзгерту.
Осыған орай, инклюзивті білім берудің негізгі принциптері
туындайды:
1. Адам құндылығы оның мүмкіндігіне қарай қабілеттілігімен,
жеткен
жетістіктерімен анықталады.
2. Әрбір адам сезуге және ойлауға қабілетті.
3. Әрбір адам қарым-қатынасқа құқылы.
4. Барлық адам бір-біріне қажет.
5. Білім шынайы қарым-қатынас шеңберінде жүзеге асады.
6. Барлық адамдар құрбы-құрдастарының қолдауы мен достығын
қажет
етеді.
7. Әрбір оқушы үшін жетістік қажет ету өзінің мүмкіндігіне қарай
орындай
алатын әрекетін жүзеге асыру.
8. Жан-жақтылық адам өмірінің даму аясын кеңейтеді.
6 слайд
«Жалпыға бірдей білім» бағдарламасына сәйкес 1994 жылы Саламанка қаласында (Испания) арнайы қажеттілігі бар балаларға білім беруді дамытуға арналған бүкіләлемдік конференция болып өтті. Конференция соңында Саламан декларациясы жасалды. Саламан Декларациясына сәйкес инклюзивті білім беру саясатының міндеттері мынадай: Әрбір бала білім алуға құқылы және оны алуға тиіс. Әрбір баланың дара қабілеттері, қызығушылықтары, қажеттіліктері және оқуға деген мұқтаждықтары болады. Білім беру жүйесіне оң өзғерістер, яғни осы мұқтаждықтарды қанағаттандыру мақсатына орай өзгерту. Осыған орай, инклюзивті білім берудің негізгі принциптері туындайды: 1. Адам құндылығы оның мүмкіндігіне қарай қабілеттілігімен, жеткен жетістіктерімен анықталады. 2. Әрбір адам сезуге және ойлауға қабілетті. 3. Әрбір адам қарым-қатынасқа құқылы. 4. Барлық адам бір-біріне қажет. 5. Білім шынайы қарым-қатынас шеңберінде жүзеге асады. 6. Барлық адамдар құрбы-құрдастарының қолдауы мен достығын қажет етеді. 7. Әрбір оқушы үшін жетістік қажет ету өзінің мүмкіндігіне қарай орындай алатын әрекетін жүзеге асыру. 8. Жан-жақтылық адам өмірінің даму аясын кеңейтеді.
7 слайд
7 слайд
8 слайд
Қазіргі уақытта инклюзивті білім беруді дамытудағы нақты
факторлар: объективті және субъективті қиындықтар болып
бөлінеді
Субъективті қиындықтар: стандарттық процедуралардың
әзірленбегендігі мүмкіндігі шектеулі балалардың оқу
дәрежесін
үнемі қадағалау мақсатында білімді мониторинг жүргізу үшін
индикаторлардың жоқтығы және қазақ тілінде оқу әдістемелік
құралдардың
аздығы. Оқу тәрбие процесін ұйымдастыруда тәрбиеші
педагогтардың арнайы
білімдерінің болмауы және мамандар тарапынан тұрақты
кеңестің аздығы.
Сонымен қатар, мектепке дейінгі ұйымға келетін мүмкіндігі
шектеулі балаларға
арнайы көліктің болмауы. Мүмкіндігі шектеулі балалардың
жеке
проблемаларының болуы, яғни олардың ауырып қалуы,
мектепке дейінгі
ұйымға тұрақты қатыспауы
8 слайд
Қазіргі уақытта инклюзивті білім беруді дамытудағы нақты факторлар: объективті және субъективті қиындықтар болып бөлінеді Субъективті қиындықтар: стандарттық процедуралардың әзірленбегендігі мүмкіндігі шектеулі балалардың оқу дәрежесін үнемі қадағалау мақсатында білімді мониторинг жүргізу үшін индикаторлардың жоқтығы және қазақ тілінде оқу әдістемелік құралдардың аздығы. Оқу тәрбие процесін ұйымдастыруда тәрбиеші педагогтардың арнайы білімдерінің болмауы және мамандар тарапынан тұрақты кеңестің аздығы. Сонымен қатар, мектепке дейінгі ұйымға келетін мүмкіндігі шектеулі балаларға арнайы көліктің болмауы. Мүмкіндігі шектеулі балалардың жеке проблемаларының болуы, яғни олардың ауырып қалуы, мектепке дейінгі ұйымға тұрақты қатыспауы
9 слайд
Объективті қиындықтар: материалдық техникалық базаның төмен
болуы. Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту процесінде жеке дара тіл
табудың қиындығы. Мамандарға арналған кабинеттердің жетіспеушілігі.
Мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істейтін тәрбиешілерге
біліктілігін арттыру курстарының ұдайы жүргізілмеуі. Қазақ тілінде
оқытатын педагог-дефектологтардың жетіспеушілігі, ауылдық аймақтарда
арнайы мекемелер үшін тифлопедагогтар мен сурдопедагогтар,
логопедтер санының жетіспеушілігі күрделі мәселе болып қалады
9 слайд
Объективті қиындықтар: материалдық техникалық базаның төмен болуы. Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту процесінде жеке дара тіл табудың қиындығы. Мамандарға арналған кабинеттердің жетіспеушілігі. Мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істейтін тәрбиешілерге біліктілігін арттыру курстарының ұдайы жүргізілмеуі. Қазақ тілінде оқытатын педагог-дефектологтардың жетіспеушілігі, ауылдық аймақтарда арнайы мекемелер үшін тифлопедагогтар мен сурдопедагогтар, логопедтер санының жетіспеушілігі күрделі мәселе болып қалады
10 слайд
Инклюзивтік білім берудің мәселелері
мүгедектік мәселені қоғамда түсіну;
қатарластарымен қарым- қатынас;
толыққанды білім беру;
қоғамға кіріктіру және бейімделу;
мүгедек емес балаларды түсінуге, пікірлесуге тәрбиелеу.
даму мүмкіндігі шектеулі балаларды ерте тексеру және
түзету- педагогикалық қолдау көрсету мекемелерінің көптеп
ашылуы;
балаға міндетті психологтық- педагогикалық жетелеу жүргізіп,
жалпы
білім беру үрдісімен кіріктіру;
әр бала үшін кіріктірудің мүмкін және қажетті түрін анықтау.
даму мүмкіндігі шектеулі жандарды ерте анықтап, кешенді көмек
көрсету.
даму мүмкіндігі шектеулі балаларды мектепке даярлау;
ерекше сұранысқа ие балаларды қанағаттандыру мақсатында
жалпы типте
білім беру мекемелерін техникалық құрал-жабдықтармен
толықтыру;
10 слайд
Инклюзивтік білім берудің мәселелері мүгедектік мәселені қоғамда түсіну; қатарластарымен қарым- қатынас; толыққанды білім беру; қоғамға кіріктіру және бейімделу; мүгедек емес балаларды түсінуге, пікірлесуге тәрбиелеу. даму мүмкіндігі шектеулі балаларды ерте тексеру және түзету- педагогикалық қолдау көрсету мекемелерінің көптеп ашылуы; балаға міндетті психологтық- педагогикалық жетелеу жүргізіп, жалпы білім беру үрдісімен кіріктіру; әр бала үшін кіріктірудің мүмкін және қажетті түрін анықтау. даму мүмкіндігі шектеулі жандарды ерте анықтап, кешенді көмек көрсету. даму мүмкіндігі шектеулі балаларды мектепке даярлау; ерекше сұранысқа ие балаларды қанағаттандыру мақсатында жалпы типте білім беру мекемелерін техникалық құрал-жабдықтармен толықтыру;
11 слайд
МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫ ӘЛЕУМЕТТІК ОРТАҒА
БЕЙІМДЕУ
Әр адам қайталанбас тұлға болып есептеледі, сондықтан адам,
адамгершілік тұрғылық қарым-қатынасқа құқылы. Әлеуметтік ортаға
енгізу – әлеуметтік қатынастың жалпы жүйесіне және баланың өз
жағдайына
қарай білім алу ортасына мүмкіндігі шектеулі балалардың әлеуметтік
бейімделуін қалыптастыру.
Бейімделу – бұл жеке тұлғаның әлеуметтік құрылымдарға
енуі.Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік ортаға енгізудің негізгі
бір факторы,ортаны мүмкіндігі шектеулі баланы қабылдауға дайындау.
Мүмкіндігі шектеулі
баланы әлеуметтік ортаға енгізудің екі жолы бар. Бірінші жолы,
мүмкіндігі
шектеулі баланы қоршаған ортаға бейімдеу. Бұл жолдың кемшілігі
біржақтылығы. Бұл жолмен керекті нәтижеге жету мүмкін емес,
әлеуметтену
процесі екі жақтылы болуы керек.
11 слайд
МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫ ӘЛЕУМЕТТІК ОРТАҒА БЕЙІМДЕУ Әр адам қайталанбас тұлға болып есептеледі, сондықтан адам, адамгершілік тұрғылық қарым-қатынасқа құқылы. Әлеуметтік ортаға енгізу – әлеуметтік қатынастың жалпы жүйесіне және баланың өз жағдайына қарай білім алу ортасына мүмкіндігі шектеулі балалардың әлеуметтік бейімделуін қалыптастыру. Бейімделу – бұл жеке тұлғаның әлеуметтік құрылымдарға енуі.Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік ортаға енгізудің негізгі бір факторы,ортаны мүмкіндігі шектеулі баланы қабылдауға дайындау. Мүмкіндігі шектеулі баланы әлеуметтік ортаға енгізудің екі жолы бар. Бірінші жолы, мүмкіндігі шектеулі баланы қоршаған ортаға бейімдеу. Бұл жолдың кемшілігі біржақтылығы. Бұл жолмен керекті нәтижеге жету мүмкін емес, әлеуметтену процесі екі жақтылы болуы керек.
12 слайд
Жеке тұлғаны әлеуметтік бейімдеу сабақта және сабақтан тыс
уақыттардағы ұйымдастырылған сабақтар мен экскурсияларда
өткізіледі.
Сабақ барысында арнайы құрылған жағдаяттар бойынша балалар
қажетті
тұрмыстық икемдерді, қоғамдық тәртіп ережелерін игереді. Ол үшін
сабақтан
тыс уақыттарда «Дүкенде», «Шаштаразда», «Автобуста» т.б. сияқты
сюжеттірольді
ойындар өткізіледі. Балаларға белгілі бір жағдайда қалай жасау
керектігін бірнеше рет қайтара көрсету керек. Бірнеше қайтара
жаттығу,жүйелі қойылатын талаптар балаларда қоршаған ортаға
икемделуге көмектесетін жағымды әдеттерді шыңдайды. Ал,
танымдық әрекеттерін дамыту олардың жеке бас қасиеттеріне әсер
етеді. Жас ерекшеліктеріне сай балалар еңбек әрекетін сәйкес
бағалай алады, орындаған жұмысының сапасына да жәй қарамайды.
Тапсырманы жаман орындаса қынжылып, ал жақсы бұйым жасаса
жолдасына, тәрбиешісіне көрсетіп, мадақтауды ұнатады.
12 слайд
Жеке тұлғаны әлеуметтік бейімдеу сабақта және сабақтан тыс уақыттардағы ұйымдастырылған сабақтар мен экскурсияларда өткізіледі. Сабақ барысында арнайы құрылған жағдаяттар бойынша балалар қажетті тұрмыстық икемдерді, қоғамдық тәртіп ережелерін игереді. Ол үшін сабақтан тыс уақыттарда «Дүкенде», «Шаштаразда», «Автобуста» т.б. сияқты сюжеттірольді ойындар өткізіледі. Балаларға белгілі бір жағдайда қалай жасау керектігін бірнеше рет қайтара көрсету керек. Бірнеше қайтара жаттығу,жүйелі қойылатын талаптар балаларда қоршаған ортаға икемделуге көмектесетін жағымды әдеттерді шыңдайды. Ал, танымдық әрекеттерін дамыту олардың жеке бас қасиеттеріне әсер етеді. Жас ерекшеліктеріне сай балалар еңбек әрекетін сәйкес бағалай алады, орындаған жұмысының сапасына да жәй қарамайды. Тапсырманы жаман орындаса қынжылып, ал жақсы бұйым жасаса жолдасына, тәрбиешісіне көрсетіп, мадақтауды ұнатады.
13 слайд
13 слайд
14 слайд
I. Диагностикалық бағыт:
- баланы алғашқы дефектологиялық тексеру;
- баланың психикалық дамуының динамикасын жүйелі түрде кезең
бойына
бақылау;
- баланың даму деңгейіне әсер еткен әдіс-тәсілдер мен таңдалған
бағдарламаның тиімділігін анықтау;
- мүмкіндігі шектеулі баланың жеке ерекшіліктерін, танымдық қызметін,
ерік-жігер саласын, отбасындағы тәрбиелік жағдайдың даму
ерекшеліктерін
зерттеу;
- жалпы білім беру ұйымдарының бағдарламасын меңгерудің деңгейін
анықтау;
- компенсаторлық мүмкіндіктерді іздеп табу;
- баламен жұмыстың бағыттарын айқындау мен бала дамуындағы
ауытқулардың алдын алу
14 слайд
I. Диагностикалық бағыт: - баланы алғашқы дефектологиялық тексеру; - баланың психикалық дамуының динамикасын жүйелі түрде кезең бойына бақылау; - баланың даму деңгейіне әсер еткен әдіс-тәсілдер мен таңдалған бағдарламаның тиімділігін анықтау; - мүмкіндігі шектеулі баланың жеке ерекшіліктерін, танымдық қызметін, ерік-жігер саласын, отбасындағы тәрбиелік жағдайдың даму ерекшеліктерін зерттеу; - жалпы білім беру ұйымдарының бағдарламасын меңгерудің деңгейін анықтау; - компенсаторлық мүмкіндіктерді іздеп табу; - баламен жұмыстың бағыттарын айқындау мен бала дамуындағы ауытқулардың алдын алу
15 слайд
II. Түзете-дамыту бағыты бойынша:
Ақаудың құрылымымен оның айқындылық дәрежесіне
байланысты түзету
жұмысының мазмұны анықталады.
Баламен жүргізілген диагностиканың қорытындысы
түзете-дамыту
жұмысы бойынша мынадай бағыттарды айқындап берді:
- сенсорлық және сенсомоторлық дамуын қалыптастыру;
- кеңістік-уақыт түсініктерін қалыптастыру;
- пішін мен көлем, түсті қабылдауын қалыптастыру;
-салыстыру, талдау, жинақтау, қорытындылау, жалпы
ойлау
операцияларын қалыптастыру;
- зейіннің тұрақтылығын, зейін шоғырлануын дамыту;
- көру, есту арқылы есте сақтауын дамыту;
- психомоторлық дамуды жүзеге асыру мен сөйлеу тілін,
сөздік қорын
арттыру.
15 слайд
II. Түзете-дамыту бағыты бойынша: Ақаудың құрылымымен оның айқындылық дәрежесіне байланысты түзету жұмысының мазмұны анықталады. Баламен жүргізілген диагностиканың қорытындысы түзете-дамыту жұмысы бойынша мынадай бағыттарды айқындап берді: - сенсорлық және сенсомоторлық дамуын қалыптастыру; - кеңістік-уақыт түсініктерін қалыптастыру; - пішін мен көлем, түсті қабылдауын қалыптастыру; -салыстыру, талдау, жинақтау, қорытындылау, жалпы ойлау операцияларын қалыптастыру; - зейіннің тұрақтылығын, зейін шоғырлануын дамыту; - көру, есту арқылы есте сақтауын дамыту; - психомоторлық дамуды жүзеге асыру мен сөйлеу тілін, сөздік қорын арттыру.
16 слайд
III. Кеңес беру мен ағартушылық бағыт бойынша:
- педагогтармен жеке жұмыс жүргізу;
- баланың жас, жеке, типтік ерекшеліктерін ескере отырып ата-аналарға,
педагогтарға бірқатар ұсыныстарды даярлау;
- балалардың жеке ерекшеліктерін есепке ала отырып педагогтың оқу
жоспарына түзету жұмыстарын енгізу;
- эксперименталды топта жұмыс істейтін педагогпен жеке кеңес жүргізу;
- әлеуметтік қызметкерлермен жұмыс;
- ата-аналармен жұмыс:
- баламен жүргізілген жұмыстың жалпы қорытындысымен ата-аналарды
таныстыру;
- ата-аналарға баланың тәрбиесіндегі қиыншылықтары туралы нақты
ұсыныстар даярлау;
16 слайд
III. Кеңес беру мен ағартушылық бағыт бойынша: - педагогтармен жеке жұмыс жүргізу; - баланың жас, жеке, типтік ерекшеліктерін ескере отырып ата-аналарға, педагогтарға бірқатар ұсыныстарды даярлау; - балалардың жеке ерекшеліктерін есепке ала отырып педагогтың оқу жоспарына түзету жұмыстарын енгізу; - эксперименталды топта жұмыс істейтін педагогпен жеке кеңес жүргізу; - әлеуметтік қызметкерлермен жұмыс; - ата-аналармен жұмыс: - баламен жүргізілген жұмыстың жалпы қорытындысымен ата-аналарды таныстыру; - ата-аналарға баланың тәрбиесіндегі қиыншылықтары туралы нақты ұсыныстар даярлау;
17 слайд
Ата-анамен жұмыс бұл бағыттың басты міндетінің бірі.В.А.
Сухомлинский ата-анамен жұмыстың мазмұнын ашып көрсеткен
ғалымдардың бірі. Ол: «Тек ата-аналармен бірге жалпы күш
жігерді біріктіру арқасында педагогтар балаларға үлкен адамдық
бақытты беруі мүмкін», –дейді.
17 слайд
Ата-анамен жұмыс бұл бағыттың басты міндетінің бірі.В.А. Сухомлинский ата-анамен жұмыстың мазмұнын ашып көрсеткен ғалымдардың бірі. Ол: «Тек ата-аналармен бірге жалпы күш жігерді біріктіру арқасында педагогтар балаларға үлкен адамдық бақытты беруі мүмкін», –дейді.
18 слайд
IV. Әлеуметтік-бейімдеу бағыты
- баланың әлеуметтенуіне, қоршаған ортаға бейімделуіне жағдай жасау;-
баланы шығармашылыққа тарту; - баланы мерекелік іс-шараларға
қатыстыру; - баланы әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлауға үйрету; - қоғамдық
ортада өзін еркін сезінуге, өзін-өзі басқара білуге, өзі өмір сүретін ортаны
толық бағдарлай білуге үйрету. Сонымен қатар баланы психологиялық-
педагогикалық қолдау көрсетуде әлеуметтік-бейімдеу бағыты балалардың,
қоғамның толеранттылығын қалыптастыруды жүзеге асырады.
18 слайд
IV. Әлеуметтік-бейімдеу бағыты - баланың әлеуметтенуіне, қоршаған ортаға бейімделуіне жағдай жасау;- баланы шығармашылыққа тарту; - баланы мерекелік іс-шараларға қатыстыру; - баланы әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлауға үйрету; - қоғамдық ортада өзін еркін сезінуге, өзін-өзі басқара білуге, өзі өмір сүретін ортаны толық бағдарлай білуге үйрету. Сонымен қатар баланы психологиялық- педагогикалық қолдау көрсетуде әлеуметтік-бейімдеу бағыты балалардың, қоғамның толеранттылығын қалыптастыруды жүзеге асырады.
19 слайд
V. Әдістемелік-ұйымдастырушылық бағыт:
Бұл бағыттағы жұмыс консилиумға дайындық, іс-шараларға дайындық,
баланың жеке құжаттарын толтыруды қамтамасыз етеді. Сонымен қатар
төмендегідей міндеттерді жүзеге асырады:
-ұстаздар мен ата-аналарға арналған әдістемелік құралдарды жасау;
-оқушыға портфолио құрастыру.
Портфолио – бала жеткен жетістіктердің, баланың білім-білік
дағдыларының, баланың жеке өсуін қадағалайтын, бала дамуының
көрсеткіші.
19 слайд
V. Әдістемелік-ұйымдастырушылық бағыт: Бұл бағыттағы жұмыс консилиумға дайындық, іс-шараларға дайындық, баланың жеке құжаттарын толтыруды қамтамасыз етеді. Сонымен қатар төмендегідей міндеттерді жүзеге асырады: -ұстаздар мен ата-аналарға арналған әдістемелік құралдарды жасау; -оқушыға портфолио құрастыру. Портфолио – бала жеткен жетістіктердің, баланың білім-білік дағдыларының, баланың жеке өсуін қадағалайтын, бала дамуының көрсеткіші.
20 слайд
Біз, балалар үшін бала өз әрекетінің қатысы мен керектігін
сезінетіндей
жағдай жасауымыз керек.
Мемлекетіміздің әрбір азаматы – ұлттық құндылықтарымыз, әр
баласы
еліміздің ертеңі екенін ескерсек әрбір мүмкіндігі шектеулі
балалардың сапалы
білім алып, азамат болып қалыптасуына жағдай жасау біздің
міндетіміз.
Инклюзивті оқыту – мүмкіндігі шектеулі балалардың тең құқығын
анықтайды және ұжым іс-әрекетіне қатысуға, адамдармен
қарым-қатынасына қажетті қабілеттілікті дамытуға мүмкіндік
береді. Осы
бағытты білім беру жүйесіне енгізу арқылы балаларды
адамгершілікке,
ізгілікке, қайырымдылыққа тәрбиелей аламыз. Сонымен қоса,
инклюзивті
оқыту үрдісі балаларды толеранттылыққа тәрбиелеудің бастауы
болмақ.
Мүмкіндігі шектеулі жандарға деген мемлекет тарапынан
көрсетілетін
көмек етек жинап, ел болғалы толастамақ емес. ҚОРЫТЫНДЫ
20 слайд
Біз, балалар үшін бала өз әрекетінің қатысы мен керектігін сезінетіндей жағдай жасауымыз керек. Мемлекетіміздің әрбір азаматы – ұлттық құндылықтарымыз, әр баласы еліміздің ертеңі екенін ескерсек әрбір мүмкіндігі шектеулі балалардың сапалы білім алып, азамат болып қалыптасуына жағдай жасау біздің міндетіміз. Инклюзивті оқыту – мүмкіндігі шектеулі балалардың тең құқығын анықтайды және ұжым іс-әрекетіне қатысуға, адамдармен қарым-қатынасына қажетті қабілеттілікті дамытуға мүмкіндік береді. Осы бағытты білім беру жүйесіне енгізу арқылы балаларды адамгершілікке, ізгілікке, қайырымдылыққа тәрбиелей аламыз. Сонымен қоса, инклюзивті оқыту үрдісі балаларды толеранттылыққа тәрбиелеудің бастауы болмақ. Мүмкіндігі шектеулі жандарға деген мемлекет тарапынан көрсетілетін көмек етек жинап, ел болғалы толастамақ емес. ҚОРЫТЫНДЫ
21 слайд
ПАЙДАЛАНЫЛ ҒАН
ӘДЕБИЕТТЕР:
1. Қазақстан Республикасындағы Білім беруді дамытудың
2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы. Астана. 2010
ж.
2. «ӨРЛЕУ» БАҰО» АҚ филиалы «Батыс Қазақстан облысы бойынша
педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты» //
Инклюзивтік білім беру жағдайында мектеп жасына дейінгі мүмкіндігі
шектеулі балаларды әлеуметтендіру.
3 . Г.Б.Алипкалиева «Инклюзивтік білім беру жағдайында мектеп жасына
дейінгі мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтендіру».
4 . Инклюзивті білім беру жағдайында даму мүмкіндігі шектеулі
оқушыларды психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің
ұйымдастырылуы // «Открытая школа» журналы. № 7(128) 09. 2013ж
21 слайд
ПАЙДАЛАНЫЛ ҒАН ӘДЕБИЕТТЕР: 1. Қазақстан Республикасындағы Білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы. Астана. 2010 ж. 2. «ӨРЛЕУ» БАҰО» АҚ филиалы «Батыс Қазақстан облысы бойынша педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты» // Инклюзивтік білім беру жағдайында мектеп жасына дейінгі мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтендіру. 3 . Г.Б.Алипкалиева «Инклюзивтік білім беру жағдайында мектеп жасына дейінгі мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтендіру». 4 . Инклюзивті білім беру жағдайында даму мүмкіндігі шектеулі оқушыларды психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің ұйымдастырылуы // «Открытая школа» журналы. № 7(128) 09. 2013ж
22 слайд
Назарларыңызға
рахмет!
22 слайд
Назарларыңызға рахмет!