Материалдар / Іс әрекеттің баланың психикалық дамуындағы рөлі
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Іс әрекеттің баланың психикалық дамуындағы рөлі

Материал туралы қысқаша түсінік
Іс әрекеттің баланың психикалық дамуындағы рөлі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Сәуір 2024
177
3 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Іс әрекетпен қарым- қатынастың баланың психикалық дамуындағы рөлі @bymalikov

1 слайд
Іс әрекетпен қарым- қатынастың баланың психикалық дамуындағы рөлі @bymalikov

1 слайд

Іс әрекетпен қарым- қатынастың баланың психикалық дамуындағы рөлі @bymalikov

Қарым-қатынастың адам психикасының қалыптасуында, оның дамуы мен парасатты, мәдениетті мінез-құлқының қалыптасуында маңызы

2 слайд
Қарым-қатынастың адам психикасының қалыптасуында, оның дамуы мен парасатты, мәдениетті мінез-құлқының қалыптасуында маңызы зор. Қарым-қатынас арқылы білім алудың кең мүмкіндіктерінің арқасында бала өзінің барлық жоғары танымдық қабілеттері мен қасиеттерін меңгеріп, толыққанды тұлғаға айналады.

2 слайд

Қарым-қатынастың адам психикасының қалыптасуында, оның дамуы мен парасатты, мәдениетті мінез-құлқының қалыптасуында маңызы зор. Қарым-қатынас арқылы білім алудың кең мүмкіндіктерінің арқасында бала өзінің барлық жоғары танымдық қабілеттері мен қасиеттерін меңгеріп, толыққанды тұлғаға айналады.

Адамдардың жеке басы олардың айналадағы адамдармен қарым- қатынасында ғана дамып, қызмет етеді. Л.С.Выготскийдің пікірінше, а

3 слайд
Адамдардың жеке басы олардың айналадағы адамдармен қарым- қатынасында ғана дамып, қызмет етеді. Л.С.Выготскийдің пікірінше, адамның барлық жоғары психикалық функциялары бастапқыда сыртқы ретінде қалыптасады, яғни жүзеге асыруға бір емес, кем дегенде екі субъекті қатысатындығы. Тек бірте- бірте иемдену арқылы олар ішкі сипатқа ие болады.

3 слайд

Адамдардың жеке басы олардың айналадағы адамдармен қарым- қатынасында ғана дамып, қызмет етеді. Л.С.Выготскийдің пікірінше, адамның барлық жоғары психикалық функциялары бастапқыда сыртқы ретінде қалыптасады, яғни жүзеге асыруға бір емес, кем дегенде екі субъекті қатысатындығы. Тек бірте- бірте иемдену арқылы олар ішкі сипатқа ие болады.

Қарым-қатынасқа деген қажеттілік туа біткен емес. Ол тіршілік әрекеті мен қызметі барысында туындайды, баланың басқалармен қар

4 слайд
Қарым-қатынасқа деген қажеттілік туа біткен емес. Ол тіршілік әрекеті мен қызметі барысында туындайды, баланың басқалармен қарым-қатынасының өмірлік тәжірибесінде қалыптасады. Баланың үлкендермен қарым-қатынасқа қажеттілігі бірінші реттік органикалық қажеттіліктер негізінде өмірінің алғашқы екі айында биологиялық қажеттілік ретінде туындайды, содан кейін жаңа тәжірибелерге әлеуметтік қажеттіліктер туындайды. Ересектермен қарым-қатынас жасай отырып, бала өзін «проксимальды даму аймағында» табады, мұнда тәжірибесі мен білімі жағынан жоғары серіктестермен ынтымақтастық оның әлеуетін жүзеге асыруға көмектеседі.

4 слайд

Қарым-қатынасқа деген қажеттілік туа біткен емес. Ол тіршілік әрекеті мен қызметі барысында туындайды, баланың басқалармен қарым-қатынасының өмірлік тәжірибесінде қалыптасады. Баланың үлкендермен қарым-қатынасқа қажеттілігі бірінші реттік органикалық қажеттіліктер негізінде өмірінің алғашқы екі айында биологиялық қажеттілік ретінде туындайды, содан кейін жаңа тәжірибелерге әлеуметтік қажеттіліктер туындайды. Ересектермен қарым-қатынас жасай отырып, бала өзін «проксимальды даму аймағында» табады, мұнда тәжірибесі мен білімі жағынан жоғары серіктестермен ынтымақтастық оның әлеуетін жүзеге асыруға көмектеседі.

Нақ қарым-қатынас барысында бала жаңа салаларға алғашқы қадамдарын жасайды; қарым-қатынастың арқасында алдыңғы қызметтің өзге

5 слайд
Нақ қарым-қатынас барысында бала жаңа салаларға алғашқы қадамдарын жасайды; қарым-қатынастың арқасында алдыңғы қызметтің өзгеруі оның дамуының жоғарырақ, болашаққа дайындалады. Мектепке дейінгі жастағы жетекші әлеуметтік қажеттіліктердің дамуы олардың әрқайсысының дербес мәнге ие болуымен сипатталады. Кішкентай балаға арналған ақсақалдармен қарым-қатынас - бұл адамдар бұрын алған нәрселерін түсінетін және «тиісті ететін» жалғыз мүмкін контекст.

5 слайд

Нақ қарым-қатынас барысында бала жаңа салаларға алғашқы қадамдарын жасайды; қарым-қатынастың арқасында алдыңғы қызметтің өзгеруі оның дамуының жоғарырақ, болашаққа дайындалады. Мектепке дейінгі жастағы жетекші әлеуметтік қажеттіліктердің дамуы олардың әрқайсысының дербес мәнге ие болуымен сипатталады. Кішкентай балаға арналған ақсақалдармен қарым-қатынас - бұл адамдар бұрын алған нәрселерін түсінетін және «тиісті ететін» жалғыз мүмкін контекст.

0 1 Ересек адам балаға үлгі- өнеге береді; 0 2 Тұлғалық қасиеттерді, өзін- өзі бағалауды, эмоцияларды қалыптастырады; 0 40 3Ба

6 слайд
0 1 Ересек адам балаға үлгі- өнеге береді; 0 2 Тұлғалық қасиеттерді, өзін- өзі бағалауды, эмоцияларды қалыптастырады; 0 40 3Бала үшін ересек адаммен қарым-қатынас психикалық дамудың анықтаушы факторы болып табылады: Басқа адамдарға деген көзқарасын қалыптастырады.Қызметтің әртүрлі түрлерін меңгеруге ықпал етеді;

6 слайд

0 1 Ересек адам балаға үлгі- өнеге береді; 0 2 Тұлғалық қасиеттерді, өзін- өзі бағалауды, эмоцияларды қалыптастырады; 0 40 3Бала үшін ересек адаммен қарым-қатынас психикалық дамудың анықтаушы факторы болып табылады: Басқа адамдарға деген көзқарасын қалыптастырады.Қызметтің әртүрлі түрлерін меңгеруге ықпал етеді;

Баланың жалпы психикалық дамуындағы қарым- қатынастың шешуші рөлін үш топ фактілер дәлелдейді: ● «Маугли балаларын» зерттеу ●

7 слайд
Баланың жалпы психикалық дамуындағы қарым- қатынастың шешуші рөлін үш топ фактілер дәлелдейді: ● «Маугли балаларын» зерттеу ● «Госпитализмнің» табиғаты мен себептерін зерттеу; ● Қалыптастырушы эксперименттерде қарым- қатынастың психикалық дамуға әсерін тікелей анықтау.

7 слайд

Баланың жалпы психикалық дамуындағы қарым- қатынастың шешуші рөлін үш топ фактілер дәлелдейді: ● «Маугли балаларын» зерттеу ● «Госпитализмнің» табиғаты мен себептерін зерттеу; ● Қалыптастырушы эксперименттерде қарым- қатынастың психикалық дамуға әсерін тікелей анықтау.

Қоғамнан оқшау өскен «Маугли балаларын» психологиялық зерттеу нәтижелері олардың бойындағы терең дамымағандығын көрсетеді. Ж

8 слайд
Қоғамнан оқшау өскен «Маугли балаларын» психологиялық зерттеу нәтижелері олардың бойындағы терең дамымағандығын көрсетеді. Жануарлар арасындағы тіршілікке бейімделу өз ортасына енген кішкентай баланың әдетте адам баласы ұстанатын жолдан ауытқуын тудыратынына бүгінде ешкім күмән келтірмейді. Үлкендердің қолдауынсыз ол «парасатты адам» болу үшін өзінің табиғи қабілетін пайдаланбайды, содан кейін, шамасы, оны толығымен жоғалтады.

8 слайд

Қоғамнан оқшау өскен «Маугли балаларын» психологиялық зерттеу нәтижелері олардың бойындағы терең дамымағандығын көрсетеді. Жануарлар арасындағы тіршілікке бейімделу өз ортасына енген кішкентай баланың әдетте адам баласы ұстанатын жолдан ауытқуын тудыратынына бүгінде ешкім күмән келтірмейді. Үлкендердің қолдауынсыз ол «парасатты адам» болу үшін өзінің табиғи қабілетін пайдаланбайды, содан кейін, шамасы, оны толығымен жоғалтады.

«Госспитализм» құбылысы «Госспитализм» құбылысы ата-анасыз қалған кішкентай балаларды отбасынан тыс оқытуды ұйымдастырудың алғ

9 слайд
«Госспитализм» құбылысы «Госспитализм» құбылысы ата-анасыз қалған кішкентай балаларды отбасынан тыс оқытуды ұйымдастырудың алғашқы әрекеттері кезінде анықталды. Өткен ғасырдың аяғы мен осы ғасырдың басында жеке және мемлекеттік баспаналар пайда болды, олар көп ұзамай «періште фабрикаларына» айналды - өлім деңгейі соншалықты жоғары болды, әсіресе балалар өмірінің алғашқы айлары мен жылдарында. Өмір сүруді жалғастырған балалар жалпы физикалық, әсіресе психикалық дамудан күрт артта қалды: 3 жасқа дейін олар қарапайым өзін-өзі күту дағдыларына ие болмады, ұқыптылықты байқамады, әрең сөйледі, тәрбиелік әсерлерге дұрыс жауап бермеді, пассивтілік немесе, керісінше, әбігершілік пен агрессивтілік көрсетті. Сипатталған кешен «госпитализм» деп аталады.

9 слайд

«Госспитализм» құбылысы «Госспитализм» құбылысы ата-анасыз қалған кішкентай балаларды отбасынан тыс оқытуды ұйымдастырудың алғашқы әрекеттері кезінде анықталды. Өткен ғасырдың аяғы мен осы ғасырдың басында жеке және мемлекеттік баспаналар пайда болды, олар көп ұзамай «періште фабрикаларына» айналды - өлім деңгейі соншалықты жоғары болды, әсіресе балалар өмірінің алғашқы айлары мен жылдарында. Өмір сүруді жалғастырған балалар жалпы физикалық, әсіресе психикалық дамудан күрт артта қалды: 3 жасқа дейін олар қарапайым өзін-өзі күту дағдыларына ие болмады, ұқыптылықты байқамады, әрең сөйледі, тәрбиелік әсерлерге дұрыс жауап бермеді, пассивтілік немесе, керісінше, әбігершілік пен агрессивтілік көрсетті. Сипатталған кешен «госпитализм» деп аталады.

Балалардың ересектерден толық оқшаулануы олардың адам болуына мүмкіндік бермейді және оларды «жартылай жануар» күйінде қалдыр

10 слайд
Балалардың ересектерден толық оқшаулануы олардың адам болуына мүмкіндік бермейді және оларды «жартылай жануар» күйінде қалдырады. Ересектермен қарым-қатынастың болмауы («коммуникацияның болмауы») да баланың психикалық дамуына қатты әсер етеді, оның ауруға төзімділігін, психикалық даму қарқынын және оның нәрестелік және ерте балалық шақта қол жеткізілген деңгейін төмендетеді. Құрдастарымен қарым- қатынас мектеп жасына дейінгі бала үшін ересек адаммен қарым-қатынастан кем түспейді.

10 слайд

Балалардың ересектерден толық оқшаулануы олардың адам болуына мүмкіндік бермейді және оларды «жартылай жануар» күйінде қалдырады. Ересектермен қарым-қатынастың болмауы («коммуникацияның болмауы») да баланың психикалық дамуына қатты әсер етеді, оның ауруға төзімділігін, психикалық даму қарқынын және оның нәрестелік және ерте балалық шақта қол жеткізілген деңгейін төмендетеді. Құрдастарымен қарым- қатынас мектеп жасына дейінгі бала үшін ересек адаммен қарым-қатынастан кем түспейді.

Көптеген елдерде балалар біртұтас халықтық білім беру жүйесімен қамтылған кезде, баланың дамуында келесі әрекеттер жетекші оры

11 слайд
Көптеген елдерде балалар біртұтас халықтық білім беру жүйесімен қамтылған кезде, баланың дамуында келесі әрекеттер жетекші орын алады: Ерте жастық шақтағы кәсіптік және білім беру қызметі.Мектеп жасына дейінгі баланың рөлдік ойыны; Ерте жастағы баланың құрал-заттық әрекеті;Нәрестенің ересек адаммен эмоционалды тікелей қарым-қатынасы;

11 слайд

Көптеген елдерде балалар біртұтас халықтық білім беру жүйесімен қамтылған кезде, баланың дамуында келесі әрекеттер жетекші орын алады: Ерте жастық шақтағы кәсіптік және білім беру қызметі.Мектеп жасына дейінгі баланың рөлдік ойыны; Ерте жастағы баланың құрал-заттық әрекеті;Нәрестенің ересек адаммен эмоционалды тікелей қарым-қатынасы;

0 2Баланың психикалық дамуының негізгі шарты - оның өзінің белсенді әрекеті. А.Н. Леонтьев даму психологиясына жетекші іс-әрек

12 слайд
0 2Баланың психикалық дамуының негізгі шарты - оның өзінің белсенді әрекеті. А.Н. Леонтьев даму психологиясына жетекші іс-әрекет түсінігін енгізді. Ол «...баланың психикалық дамуын сипаттайтын негізгі процесс – адамдардың алдыңғы ұрпақтарының жетістіктерін ассимиляциялау немесе иемденудің ерекше процесі. ...Бұл процесс бала әрекетінде адамзаттың осы жетістіктері бейнеленген қоршаған дүниенің заттары мен құбылыстарына қатысты жүзеге асады.

12 слайд

0 2Баланың психикалық дамуының негізгі шарты - оның өзінің белсенді әрекеті. А.Н. Леонтьев даму психологиясына жетекші іс-әрекет түсінігін енгізді. Ол «...баланың психикалық дамуын сипаттайтын негізгі процесс – адамдардың алдыңғы ұрпақтарының жетістіктерін ассимиляциялау немесе иемденудің ерекше процесі. ...Бұл процесс бала әрекетінде адамзаттың осы жетістіктері бейнеленген қоршаған дүниенің заттары мен құбылыстарына қатысты жүзеге асады.

Баланың өзінің белсенді ынталы әрекетінде оның тұлғасы қалыптасады. Сонымен қатар, бұл қалыптасу, ең алдымен, онтогенездің о

13 слайд
Баланың өзінің белсенді ынталы әрекетінде оның тұлғасы қалыптасады. Сонымен қатар, бұл қалыптасу, ең алдымен, онтогенездің осы кезеңінде жетекші болып табылатын, баланың жеке басының психологиялық ерекшеліктеріндегі психикалық процестердің негізгі өзгерістерін тудыратын белсенділіктің әсерінен болады (қарым-қатынас, ойын, оқу, еңбек).

13 слайд

Баланың өзінің белсенді ынталы әрекетінде оның тұлғасы қалыптасады. Сонымен қатар, бұл қалыптасу, ең алдымен, онтогенездің осы кезеңінде жетекші болып табылатын, баланың жеке басының психологиялық ерекшеліктеріндегі психикалық процестердің негізгі өзгерістерін тудыратын белсенділіктің әсерінен болады (қарым-қатынас, ойын, оқу, еңбек).

Осылайша, ересек адаммен қарым-қатынас мектеп жасына дейінгі баланың жеке басының толық, үйлесімді дамуының шешуші, бірақ жетк

14 слайд
Осылайша, ересек адаммен қарым-қатынас мектеп жасына дейінгі баланың жеке басының толық, үйлесімді дамуының шешуші, бірақ жеткіліксіз факторы болып табылады. Құрбыларымен қарым-қатынас мектептегі оқуға дайындықты қалыптастырудың қажетті шарты болып табылады. Мектеп жасына дейінгі баланың дамуына құрдасымен қарым-қатынас пен бірлескен іс-әрекеттің үлесі жеке тұлғаның этикалық, танымдық салаларында, өзіндік сана-сезімін, шығармашылық қабілеттерін, ынтымақтастық қабілетін дамытуда ерекше байқалады.

14 слайд

Осылайша, ересек адаммен қарым-қатынас мектеп жасына дейінгі баланың жеке басының толық, үйлесімді дамуының шешуші, бірақ жеткіліксіз факторы болып табылады. Құрбыларымен қарым-қатынас мектептегі оқуға дайындықты қалыптастырудың қажетті шарты болып табылады. Мектеп жасына дейінгі баланың дамуына құрдасымен қарым-қатынас пен бірлескен іс-әрекеттің үлесі жеке тұлғаның этикалық, танымдық салаларында, өзіндік сана-сезімін, шығармашылық қабілеттерін, ынтымақтастық қабілетін дамытуда ерекше байқалады.

Пайдаланылған әдебиеттер: ● Лисина М. И. Общение со взрослыми у детей первых семи лет жизни || Проблемы общей возрастной и пед

15 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер: ● Лисина М. И. Общение со взрослыми у детей первых семи лет жизни || Проблемы общей возрастной и педагогической психологии (Под редакцией Давыдова В. В.) М. 1978 ● Лисина М. И., Формирование личности ребенка в общении. - электронная книга ● Эльконин Д. Б. Детская психология. М., 1960.

15 слайд

Пайдаланылған әдебиеттер: ● Лисина М. И. Общение со взрослыми у детей первых семи лет жизни || Проблемы общей возрастной и педагогической психологии (Под редакцией Давыдова В. В.) М. 1978 ● Лисина М. И., Формирование личности ребенка в общении. - электронная книга ● Эльконин Д. Б. Детская психология. М., 1960.

Назар аударғандарың ызға рахмет!!!

16 слайд
Назар аударғандарың ызға рахмет!!!

16 слайд

Назар аударғандарың ызға рахмет!!!