Жас кезеңдері және бала дамуының дәуірлері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Жас кезеңдері және бала
дамуының дәуірлері
@bymalikov
1 слайд
Жас кезеңдері және бала дамуының дәуірлері @bymalikov
2 слайд
Бала ның сауатты дамып , тәрбиеленуі үшін
оның әр балалық және жасөспірімдік кезеңдегі
даму ерекшеліктерін білу қажет. Баланың
өмірінің алғашқы күндерінен бастап
жасөспірімдік кезеңге дейінгі дамуындағы
негізгі кезеңдерімен қысқаша таныстырамын.
2 слайд
Бала ның сауатты дамып , тәрбиеленуі үшін оның әр балалық және жасөспірімдік кезеңдегі даму ерекшеліктерін білу қажет. Баланың өмірінің алғашқы күндерінен бастап жасөспірімдік кезеңге дейінгі дамуындағы негізгі кезеңдерімен қысқаша таныстырамын.
3 слайд
Нәрестелік
кезең
Нәрестелік кезеңді екі негізгі
кезеңге бөлуге болады: жаңа
туған нәресте (1-ден 4 аптаға
дейін) және нәрестенің өзі (1
айдан 1 жасқа дейін).
3 слайд
Нәрестелік кезең Нәрестелік кезеңді екі негізгі кезеңге бөлуге болады: жаңа туған нәресте (1-ден 4 аптаға дейін) және нәрестенің өзі (1 айдан 1 жасқа дейін).
4 слайд
Өмірдің алғашқы апталарында бала нашар
көреді және естиді. Сондықтан бұл кезеңдегі
бала дамуының негізгі бағыты сенсомоторлы
тәсілдерін дамыту. Бұл дағдыларды бала
белсенді түрде дамытады: ол дененің
қимылдарын меңгеруді үйренеді (қолмен
әрекет ету, жорғалау, отыру, содан кейін
жүру).
4 слайд
Өмірдің алғашқы апталарында бала нашар көреді және естиді. Сондықтан бұл кезеңдегі бала дамуының негізгі бағыты сенсомоторлы тәсілдерін дамыту. Бұл дағдыларды бала белсенді түрде дамытады: ол дененің қимылдарын меңгеруді үйренеді (қолмен әрекет ету, жорғалау, отыру, содан кейін жүру).
5 слайд
Ерте балалық шақ кезеңі.
1 - 3 жас аралығында бала белгілі бір
дәрежеде дербестікке ие болады: ол
алғашқы сөздерді айтып, жүріп, жүгіре
бастайды, объектілерді зерттеуде
белсенді әрекетті дамытады. Дегенмен,
баланың мүмкіндіктерінің ауқымы әлі де
өте шектеулі. Осы кезеңде оған қол
жетімді қызметтің негізгі түрі - объектілік
әрекет, оның негізгі мотиві - объектілерді
басқаруды үйрену. Үлкендерге еліктеу
арқылы бала қоғам әзірлеген заттармен
жұмыс істеу әдістерін меңгереді.
5 слайд
Ерте балалық шақ кезеңі. 1 - 3 жас аралығында бала белгілі бір дәрежеде дербестікке ие болады: ол алғашқы сөздерді айтып, жүріп, жүгіре бастайды, объектілерді зерттеуде белсенді әрекетті дамытады. Дегенмен, баланың мүмкіндіктерінің ауқымы әлі де өте шектеулі. Осы кезеңде оған қол жетімді қызметтің негізгі түрі - объектілік әрекет, оның негізгі мотиві - объектілерді басқаруды үйрену. Үлкендерге еліктеу арқылы бала қоғам әзірлеген заттармен жұмыс істеу әдістерін меңгереді.
6 слайд
2 - 2,5 жасқа дейін ересек адам баланың
көзінше затпен немесе ойыншықпен
бірдеңе жасап, нәрестеден әрекетті
қайталауды сұрайтын ойындар өте
маңызды. Бұл уақытта барлығын бірге
жасаған дұрыс: текшелерден мұнара
тұрғызу, қарапайым қолданбаларды
желімдеу, жақтауға кірістірулерді салу,
бөлінген суреттерді жинау және т.б.
Заттардың әртүрлі жақтарын көрсететін
және саусақтардың көмегімен зерттеуге
арналған пайдалы нұсқаулықтар
6 слайд
2 - 2,5 жасқа дейін ересек адам баланың көзінше затпен немесе ойыншықпен бірдеңе жасап, нәрестеден әрекетті қайталауды сұрайтын ойындар өте маңызды. Бұл уақытта барлығын бірге жасаған дұрыс: текшелерден мұнара тұрғызу, қарапайым қолданбаларды желімдеу, жақтауға кірістірулерді салу, бөлінген суреттерді жинау және т.б. Заттардың әртүрлі жақтарын көрсететін және саусақтардың көмегімен зерттеуге арналған пайдалы нұсқаулықтар
7 слайд
Кіші
мектепке
дейінгі жас 3-
5
7 слайд
Кіші мектепке дейінгі жас 3- 5
8 слайд
Бала 3 жаста автономды әрекет ету ниетімен
және өзін-өзі бағалау жүйесімен шығады.
Дамытылған сөйлеу және қозғалу қабілетінің
арқасында ол ересектермен
пропорционалдылықты сезіне алады. Бірақ ол
ересектердің бірдеңені дағдыға (қалай істеу
керек) емес, семантикалық негізде (неліктен
істеу керек) байланысты жасайтынын
түсінеді,. Сондықтан бұл жаста баланың
негізгі міндеті – адами қарым-қатынасқа
қатысу арқылы осы мағыналарды дамыту. 3-5
жаста нәрестенің күнделікті іс-әрекетінде
рөлдік ойын негізгі орынды алады.
8 слайд
Бала 3 жаста автономды әрекет ету ниетімен және өзін-өзі бағалау жүйесімен шығады. Дамытылған сөйлеу және қозғалу қабілетінің арқасында ол ересектермен пропорционалдылықты сезіне алады. Бірақ ол ересектердің бірдеңені дағдыға (қалай істеу керек) емес, семантикалық негізде (неліктен істеу керек) байланысты жасайтынын түсінеді,. Сондықтан бұл жаста баланың негізгі міндеті – адами қарым-қатынасқа қатысу арқылы осы мағыналарды дамыту. 3-5 жаста нәрестенің күнделікті іс-әрекетінде рөлдік ойын негізгі орынды алады.
9 слайд
Ерте мектепке дейінгі жаста балада
мынадай қабілеттер дамиды :
Бір нәрсеге тұрақты
көзқарас пайда бола
бастайды, яғни
сезімнің дамуы Оның соңында ол
көрнекі-
бейнелілікке
ауысады
Жағдайды бағалау
және болжау үшін
әсер етуді тоқтату
мүмкіндігі Осы кезеңнің
басында көрнекі-
эффективті ойлау
пайда болады1
2 3
4
9 слайд
Ерте мектепке дейінгі жаста балада мынадай қабілеттер дамиды : Бір нәрсеге тұрақты көзқарас пайда бола бастайды, яғни сезімнің дамуы Оның соңында ол көрнекі- бейнелілікке ауысады Жағдайды бағалау және болжау үшін әсер етуді тоқтату мүмкіндігі Осы кезеңнің басында көрнекі- эффективті ойлау пайда болады1 2 3 4
10 слайд
Үлкен
мектепк
е
дейінгі
жас 5-7
10 слайд
Үлкен мектепк е дейінгі жас 5-7
11 слайд
5 – 7 жас – мектепке дайындалу, дербестікке тәрбиелеу,
үлкендерден тәуелсіздік алу, баланың
айналасындағылармен қарым-қатынасы күрделене түсетін
және өмірінің әр саласына жауапкершілікпен қарауға
үйренетін шақ. Үлкен мектепке дейінгі жаста балалар
белгілі бір көзқарасты, нақты білім қорын игереді және олар
қазірдің өзінде байыпты логикалық қорытындылар мен
ғылыми және эксперименттік бақылаулар жасай алады.
Мектеп жасына дейінгі балалар ғылыми білімнің негізінде
жатқан жалпы байланыстарды, принциптер мен
заңдылықтарды түсіне алады.
11 слайд
5 – 7 жас – мектепке дайындалу, дербестікке тәрбиелеу, үлкендерден тәуелсіздік алу, баланың айналасындағылармен қарым-қатынасы күрделене түсетін және өмірінің әр саласына жауапкершілікпен қарауға үйренетін шақ. Үлкен мектепке дейінгі жаста балалар белгілі бір көзқарасты, нақты білім қорын игереді және олар қазірдің өзінде байыпты логикалық қорытындылар мен ғылыми және эксперименттік бақылаулар жасай алады. Мектеп жасына дейінгі балалар ғылыми білімнің негізінде жатқан жалпы байланыстарды, принциптер мен заңдылықтарды түсіне алады.
12 слайд
Бұл кезеңде ата-ананың басты мәселесі – баланы мектепке
дайындау. Сонымен бірге, дайындық жан-жақты болуы
керек, баланың табысты қарым-қатынас жасау қабілетін
дамыту қажет. Қаншалықты қарапайым естілсе де, «жақсы
әдеттерді» тәрбиелеу керек. Міндеттілік, ұқыптылық, өзін-
өзі күте білу (мысалы, төсек жинау; үйге келгенде, үй киімін
ауыстыру; ана мен әкенің ескертуінсіз күнделікті тәртіпті
сақтау), сыпайылық, қоғамдық орындарда өзін-өзі ұстау -
балада осы пайдалы әдеттерді дамыта отырып, сіз
балаңызды тыныштықпен сабаққа жібере аласыз.
12 слайд
Бұл кезеңде ата-ананың басты мәселесі – баланы мектепке дайындау. Сонымен бірге, дайындық жан-жақты болуы керек, баланың табысты қарым-қатынас жасау қабілетін дамыту қажет. Қаншалықты қарапайым естілсе де, «жақсы әдеттерді» тәрбиелеу керек. Міндеттілік, ұқыптылық, өзін- өзі күте білу (мысалы, төсек жинау; үйге келгенде, үй киімін ауыстыру; ана мен әкенің ескертуінсіз күнделікті тәртіпті сақтау), сыпайылық, қоғамдық орындарда өзін-өзі ұстау - балада осы пайдалы әдеттерді дамыта отырып, сіз балаңызды тыныштықпен сабаққа жібере аласыз.
13 слайд
Назар
аударғандарыңызға
рахмет !!!
13 слайд
Назар аударғандарыңызға рахмет !!!