Жоба Сиқырлы бояулар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қордай ауданы,
Жоба
тақырыбы:
«Сиқырлы бояулар»
1 слайд
Қордай ауданы, Жоба тақырыбы: «Сиқырлы бояулар»
2 слайд
Жобаны басқарушы: Тәрбиеші: Адылмағанбетова Ж.Ж.
Жобаның қатысушылары: Ата-ана, балалары, тәрбиеші.
Үйренуші-тәрбиеленушінің жас мөлшері: Мектепке дейінгі орта
топ балаларымен жүргізіледі.
Жобаның ерекшелігі:
Жобаға бала санын қатыстыру: топпен
Арналған ұзақтылығы: 6 ай
2 слайд
Жобаны басқарушы: Тәрбиеші: Адылмағанбетова Ж.Ж. Жобаның қатысушылары: Ата-ана, балалары, тәрбиеші. Үйренуші-тәрбиеленушінің жас мөлшері: Мектепке дейінгі орта топ балаларымен жүргізіледі. Жобаның ерекшелігі: Жобаға бала санын қатыстыру: топпен Арналған ұзақтылығы: 6 ай
3 слайд
Өзектілігі:
Мектепке дейінгі шақ-балалық шақтың ең қызықты кезі.Осы
шақта бала әртүрлі айналадағы құбылыстарға, табиғаттың түрлі-
түсті түрге енгеніне қызығушылығы басым болады. Балалар
көргенін, естігенін, сезгенін қағаз бетіне салуға
талпынады.Әсіресе, дәстүрлі емес әдіс-тәсілдерді қолданып
түрлі- түсті бояулармен сурет салғанды ұнатады.Қазіргі таңда өз
тәжірибеме сүйене келсем, сурет салу өнеріндегі дәстүрлі емес
әдіс- тәсілдерін,техникаларын қолдануда, балалардың жағымды
көңіл- күйлері басым болады және таныс заттармен жұмыс істеу
кезінде өзінің қайталанбас тұлға екенін сезінеді.Түрлі-түсті
бояулар балалардың ә лемді тануда,ой-өрістерінің, тілінің дамуында,
достық, ұйымшылдық қалыптастыруда ерекше рөл атқарады.
3 слайд
Өзектілігі: Мектепке дейінгі шақ-балалық шақтың ең қызықты кезі.Осы шақта бала әртүрлі айналадағы құбылыстарға, табиғаттың түрлі- түсті түрге енгеніне қызығушылығы басым болады. Балалар көргенін, естігенін, сезгенін қағаз бетіне салуға талпынады.Әсіресе, дәстүрлі емес әдіс-тәсілдерді қолданып түрлі- түсті бояулармен сурет салғанды ұнатады.Қазіргі таңда өз тәжірибеме сүйене келсем, сурет салу өнеріндегі дәстүрлі емес әдіс- тәсілдерін,техникаларын қолдануда, балалардың жағымды көңіл- күйлері басым болады және таныс заттармен жұмыс істеу кезінде өзінің қайталанбас тұлға екенін сезінеді.Түрлі-түсті бояулар балалардың ә лемді тануда,ой-өрістерінің, тілінің дамуында, достық, ұйымшылдық қалыптастыруда ерекше рөл атқарады.
4 слайд
Негізгі бөлім:
Жоб аның мақсаты:
Балаларды ң танымдық қабілеттерін дәстүрлі және дәстүрлі емес әдіс-
тәсілдермен сурет салу арқылы бояулардың түрлерімен таныстыру;
Жобаның міндеті:
-
бояуды пайдалану іс-әрекетіне негізгі техникалық дағдыларды
меңгерту;
- сурет салу өнеріне деген қызығушылығын ояту;
-
көркемдік талғамын арттыру;
-
іскерлік дағдыларын меңгерту;
-
шығармашылық ой-өрісін дамыту.
-
әдемілікке, әсемдікке баулу, өнерге деген қызығушылығын оята отырып,
өз жұмысына қанағаттану сезіміне тәрбиелеу.
4 слайд
Негізгі бөлім: Жоб аның мақсаты: Балаларды ң танымдық қабілеттерін дәстүрлі және дәстүрлі емес әдіс- тәсілдермен сурет салу арқылы бояулардың түрлерімен таныстыру; Жобаның міндеті: - бояуды пайдалану іс-әрекетіне негізгі техникалық дағдыларды меңгерту; - сурет салу өнеріне деген қызығушылығын ояту; - көркемдік талғамын арттыру; - іскерлік дағдыларын меңгерту; - шығармашылық ой-өрісін дамыту. - әдемілікке, әсемдікке баулу, өнерге деген қызығушылығын оята отырып, өз жұмысына қанағаттану сезіміне тәрбиелеу.
5 слайд
Жобаның жаңашылдығы:
Бояуларды зерттеу барысында , сурет салу әдістерінің жаңа
технологияларының элементтерін қолдануда ,балаларда батылдық,
ептілік, тапқырлық, қызығушылық, сенімділік сезімдері күшейеді және
ұжымда өзінің тиісті орын алуға көмектеседі.
Жобаның зерттеу нысаны: бояулар
Жобаның ресурстары:
- жобаның тақырыбы бойынша ақпараттық материал (ғаламтор);
-әдістемелік құрал;
-көркем әдебиеттер;
-фотосурет;
-эксперимент үшін құрал- жабдықтар;
-өнімді қызмет үшін көркем қаражаттар;
Жоспарланатын нәтижелер: Балалар сурет салу техникаларымен
таныстыру, сурет салу әдіс- тәсілдерін меңгерту. Ата- аналармен тығыз
байланыс орнату.Балалардың сенсорлық сезгіштік және ізденгіштік дамуын
қалыптастыру.
Жобаның жүргізілу әдіс- тәсілдері:
Әңгімелесу;
Көркем әдебиеттер;
Ізденіс жұмыстары (әртүрлі мәліметтер бойынша);
Өз бетінше тәжірибе жасау.
5 слайд
Жобаның жаңашылдығы: Бояуларды зерттеу барысында , сурет салу әдістерінің жаңа технологияларының элементтерін қолдануда ,балаларда батылдық, ептілік, тапқырлық, қызығушылық, сенімділік сезімдері күшейеді және ұжымда өзінің тиісті орын алуға көмектеседі. Жобаның зерттеу нысаны: бояулар Жобаның ресурстары: - жобаның тақырыбы бойынша ақпараттық материал (ғаламтор); -әдістемелік құрал; -көркем әдебиеттер; -фотосурет; -эксперимент үшін құрал- жабдықтар; -өнімді қызмет үшін көркем қаражаттар; Жоспарланатын нәтижелер: Балалар сурет салу техникаларымен таныстыру, сурет салу әдіс- тәсілдерін меңгерту. Ата- аналармен тығыз байланыс орнату.Балалардың сенсорлық сезгіштік және ізденгіштік дамуын қалыптастыру. Жобаның жүргізілу әдіс- тәсілдері: Әңгімелесу; Көркем әдебиеттер; Ізденіс жұмыстары (әртүрлі мәліметтер бойынша); Өз бетінше тәжірибе жасау.
6 слайд
№ Жобаның өткізу
кезеңдері Жоба бойынша жұмыс мазмұны Мерзімі Жауапты
1 Дайындық кезең Жоба қатысушыларын ұйымдастыру, әңгімелесу мамыр
2
Жобаны іске
асырудың
негізгі кезеңі 1.Тақырыптың мақсаты мен міндеті мамыр
2.Өзектілігі мен жаңашылдығы мамыр
І. Ата- анамен
қарым- қатынас 1.Әдебиеттерден мәліметтер жинау
2.Тақырып бойынша балаларға араналған көркем әдебиеттер
жинау (тақпақтар, жұмбақтар, ертегілер, әңгімелер)
3. «Сиқырлы бояулар» тақырыбына презентация жасау
4. «Күз» тақырыбындағы ертеңгілікке көйлектерді әсемдеу мамыр
маусым
ІІ. Балалармен
қарым-қатынас
1.Көркем әдебиеттерді оқу
Е.Пермяк «Сиқырлы бояулар» ( әңгіме), бояулар туралы
ертегілер, тақпақтар,жұмбақтар.
2.Әңгімелесу: «Бояулардың пайда болуы», «Ерте кезде
бояуларды неден жасаған?»
3.Өзіндік жұмыстар:
Суреттерді бояу кезінде түстерді таңдау. маусым
Ойын: «Түстерді топтастыр»
Ойын: «Жамауды таңдап ал»
Ойын: «Көңілді пойызы» Жоба жоспары
6 слайд
№ Жобаның өткізу кезеңдері Жоба бойынша жұмыс мазмұны Мерзімі Жауапты 1 Дайындық кезең Жоба қатысушыларын ұйымдастыру, әңгімелесу мамыр 2 Жобаны іске асырудың негізгі кезеңі 1.Тақырыптың мақсаты мен міндеті мамыр 2.Өзектілігі мен жаңашылдығы мамыр І. Ата- анамен қарым- қатынас 1.Әдебиеттерден мәліметтер жинау 2.Тақырып бойынша балаларға араналған көркем әдебиеттер жинау (тақпақтар, жұмбақтар, ертегілер, әңгімелер) 3. «Сиқырлы бояулар» тақырыбына презентация жасау 4. «Күз» тақырыбындағы ертеңгілікке көйлектерді әсемдеу мамыр маусым ІІ. Балалармен қарым-қатынас 1.Көркем әдебиеттерді оқу Е.Пермяк «Сиқырлы бояулар» ( әңгіме), бояулар туралы ертегілер, тақпақтар,жұмбақтар. 2.Әңгімелесу: «Бояулардың пайда болуы», «Ерте кезде бояуларды неден жасаған?» 3.Өзіндік жұмыстар: Суреттерді бояу кезінде түстерді таңдау. маусым Ойын: «Түстерді топтастыр» Ойын: «Жамауды таңдап ал» Ойын: «Көңілді пойызы» Жоба жоспары
7 слайд
Сурет салу әдіс- тәсілдері: маусым
Адылмағанбетова Ж.Ж
Топ балалары
1. Бастыру әдісі
2. Дәстүрден тыс әдіс
3. Көкөністер бастырмасы
4. Саусақпен сурет салу әдісі
5. Далаппен сурет салу
6. Нүктелер арқылы сурет салу
7. Граттаж сурет салу әдісі
8. Құммен сурет салу әдісі
Түстерді ажырату
және үйлестіру шілде
Адылмағанбетова Ж.Ж
Топ балалары
Алмамен сурет салу әдіс- тәсілі шілде
Жіппен сурет салу әдісі тамыз
Орамжапырақпен сурет салу әдісі тамыз
Картоппен сурет салу әдісі қыркүйек
Жұмсақ ысқышпен сурет салу әдісі қыркүйек
Түтікшемен сурет салу әдісі қыркүйек
Шанышқымен сурет салу әдісі қазан
Шармен сурет салу әдісі қазан
3 Қорытынды Нәтижесі қазан Адылмағанбетова Ж.Ж.
7 слайд
Сурет салу әдіс- тәсілдері: маусым Адылмағанбетова Ж.Ж Топ балалары 1. Бастыру әдісі 2. Дәстүрден тыс әдіс 3. Көкөністер бастырмасы 4. Саусақпен сурет салу әдісі 5. Далаппен сурет салу 6. Нүктелер арқылы сурет салу 7. Граттаж сурет салу әдісі 8. Құммен сурет салу әдісі Түстерді ажырату және үйлестіру шілде Адылмағанбетова Ж.Ж Топ балалары Алмамен сурет салу әдіс- тәсілі шілде Жіппен сурет салу әдісі тамыз Орамжапырақпен сурет салу әдісі тамыз Картоппен сурет салу әдісі қыркүйек Жұмсақ ысқышпен сурет салу әдісі қыркүйек Түтікшемен сурет салу әдісі қыркүйек Шанышқымен сурет салу әдісі қазан Шармен сурет салу әдісі қазан 3 Қорытынды Нәтижесі қазан Адылмағанбетова Ж.Ж.
8 слайд
Шығу тарихы
Ерте кездегі адамдар шамамен б.з.д. 25 мың жыл бұрын бояуларды қолданған.Үңгір
тастарына жан-жануарларының суреттерін тастарға салып бояған. Негізі : қара,
қызыл, сары түстерді, аларас түстерді қолданған.Мұндай суреттерді Альтамирде
(Испания), Ласкаукседе(Франция) табылған.
Ағылшынның физик ғалымы Исаак Ньютон жаратылыстану ғылымына түстердің
жіктелу негізін –спектірді еңгізді.
Ньютон жеті түр спектірін былай айқындайды: қызыл, қызғылсары, сары, жасыл,
көгілдір, көк және күлгін.
Жылы түстер .
Қызыл ,Сары, Қызылсары
Суық түстер.
Көк, Көгілдір ,Жасыл
8 слайд
Шығу тарихы Ерте кездегі адамдар шамамен б.з.д. 25 мың жыл бұрын бояуларды қолданған.Үңгір тастарына жан-жануарларының суреттерін тастарға салып бояған. Негізі : қара, қызыл, сары түстерді, аларас түстерді қолданған.Мұндай суреттерді Альтамирде (Испания), Ласкаукседе(Франция) табылған. Ағылшынның физик ғалымы Исаак Ньютон жаратылыстану ғылымына түстердің жіктелу негізін –спектірді еңгізді. Ньютон жеті түр спектірін былай айқындайды: қызыл, қызғылсары, сары, жасыл, көгілдір, көк және күлгін. Жылы түстер . Қызыл ,Сары, Қызылсары Суық түстер. Көк, Көгілдір ,Жасыл
9 слайд
Балалардың
шығармашылық
қабілетін дамыту
үш негізгі
бағытта іске
асырылады: Қызығушылығын арттыру,
айналаны бақылау.
Ойлау және қабылдау
қабілеттерін дамыту;Қазақстан Республикасының білім беру стандартында білім
берудің басты міндеті шығармашылық қабілеттерін дамыту
болып табылатындығы атап айтылған.
Балалардың шығармашылық қабілетін дамытуда
көркемдік талғам қалыптастырудың маңызы зор. Балалардың
рухани дамуында белсенділікке тәрбиелеу, өз бетінше жұмыс
істеуге дағдыландыру, сондай-ақ балаларды икемділік пен
шеберлікке , эстетикалық тәрбиелеу мақсатында
пайдаланылады.
Бейнелеу өнері түрлері мен
ізденісін арттыру;
9 слайд
Балалардың шығармашылық қабілетін дамыту үш негізгі бағытта іске асырылады: Қызығушылығын арттыру, айналаны бақылау. Ойлау және қабылдау қабілеттерін дамыту;Қазақстан Республикасының білім беру стандартында білім берудің басты міндеті шығармашылық қабілеттерін дамыту болып табылатындығы атап айтылған. Балалардың шығармашылық қабілетін дамытуда көркемдік талғам қалыптастырудың маңызы зор. Балалардың рухани дамуында белсенділікке тәрбиелеу, өз бетінше жұмыс істеуге дағдыландыру, сондай-ақ балаларды икемділік пен шеберлікке , эстетикалық тәрбиелеу мақсатында пайдаланылады. Бейнелеу өнері түрлері мен ізденісін арттыру;
10 слайд
Балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту
мынадай
іс - әрекеттерді қамтиды:
Ұсақ қол
моторикасы психологикалық
механизімдерінің дамуы
(ес, зейін, қабылдау,
ойлау )
Іскерлік
жаңашылдықты
ашу
10 слайд
Балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту мынадай іс - әрекеттерді қамтиды: Ұсақ қол моторикасы психологикалық механизімдерінің дамуы (ес, зейін, қабылдау, ойлау ) Іскерлік жаңашылдықты ашу
11 слайд
Шығармашылық қабілет мынадай екі
бағытта іске асырылады:
Ойындар
арқылы
қоршаған
ортаны танып
білу Қол
моторикасын
дамытатын
жаттығулар
11 слайд
Шығармашылық қабілет мынадай екі бағытта іске асырылады: Ойындар арқылы қоршаған ортаны танып білу Қол моторикасын дамытатын жаттығулар
12 слайд
«Түстерді топтастыр»
“ Жамауды таңдап ал” « Көңілді пойыз »Орта
топтарда
12 слайд
«Түстерді топтастыр» “ Жамауды таңдап ал” « Көңілді пойыз »Орта топтарда
13 слайд
«Түстерді топтастыр»
13 слайд
«Түстерді топтастыр»
14 слайд
14 слайд
15 слайд
« Көңілді пойызы »
15 слайд
« Көңілді пойызы »
16 слайд
Сурет салу әдіс түрлері
Бастыру
әдісі
Саусақпен
сурет салу
әдісі
Көкөністер
бастырмасы
әдісі Далаппен
сурет салу
әдісі
Нүктемен,
штрихпен
сурет салу
әдісі«Ауада»
«Құммен», «Манкамен»
«Тасқа» , «Әйнекке»,
«Асфальтка»,
«Қарға» ,
«Полиэтиленге» сурет
салу әдісі«Тырнау»
әдісі
Дәстүрден
тыс
әдістер
16 слайд
Сурет салу әдіс түрлері Бастыру әдісі Саусақпен сурет салу әдісі Көкөністер бастырмасы әдісі Далаппен сурет салу әдісі Нүктемен, штрихпен сурет салу әдісі«Ауада» «Құммен», «Манкамен» «Тасқа» , «Әйнекке», «Асфальтка», «Қарға» , «Полиэтиленге» сурет салу әдісі«Тырнау» әдісі Дәстүрден тыс әдістер
17 слайд
Бастыру әдісі
Бастыру әдісі әртүрлі заттармен бастыру арқылы сурет салу
балабақша дәстүріне айналып келеді. Аталмыш техника арқылы
жұмыс істеу балаларда жағымды эмоция тудырады, таныс тұрмыстық
заттарды көркем сурет салуға қолдану мүмкіншілігін ашады. Бастыру
үшін әртүрлі заттарды қолдануға болады. Мысалы: жапырақ, түрлі
өсімдіктер, поролон, көкөністер, жүн, алақан, қарындаштың теріс
бөлігі, жіп;
Бастыру арқылы сурет салу балабақшалардағы дәстүрлі әдіске
айналып келеді. Аталмыш техника арқылы жұмыс істеу балалардың
санасында жағымды эмоция тудырады. Көркем сурет салуда таныс
тұрмыстық заттарды пайдалану оларды сурет салуға қажетті
материал ретінде тануға мүмкіншілік береді.
Дәстүрден тыс әдіспен сурет салуды үйренген бала өз бетінше бастыру
құралдарын (фломастер қақпағы, сынған ойыншықтың ұсақ бөліктері,
т.б.) іздеп тауып, ересек адамдарға көрсетеді. Бұл – баланың өмірге
шығармашылықпен қарауының, кез келген затты әртүрлі мақсатта
қолдана білу іскерлігін, шеберлігін дамытудың алғы шарты.
17 слайд
Бастыру әдісі Бастыру әдісі әртүрлі заттармен бастыру арқылы сурет салу балабақша дәстүріне айналып келеді. Аталмыш техника арқылы жұмыс істеу балаларда жағымды эмоция тудырады, таныс тұрмыстық заттарды көркем сурет салуға қолдану мүмкіншілігін ашады. Бастыру үшін әртүрлі заттарды қолдануға болады. Мысалы: жапырақ, түрлі өсімдіктер, поролон, көкөністер, жүн, алақан, қарындаштың теріс бөлігі, жіп; Бастыру арқылы сурет салу балабақшалардағы дәстүрлі әдіске айналып келеді. Аталмыш техника арқылы жұмыс істеу балалардың санасында жағымды эмоция тудырады. Көркем сурет салуда таныс тұрмыстық заттарды пайдалану оларды сурет салуға қажетті материал ретінде тануға мүмкіншілік береді. Дәстүрден тыс әдіспен сурет салуды үйренген бала өз бетінше бастыру құралдарын (фломастер қақпағы, сынған ойыншықтың ұсақ бөліктері, т.б.) іздеп тауып, ересек адамдарға көрсетеді. Бұл – баланың өмірге шығармашылықпен қарауының, кез келген затты әртүрлі мақсатта қолдана білу іскерлігін, шеберлігін дамытудың алғы шарты.
18 слайд
Дәстүрден тыс әдіс
«Сия тамшысы»
графикасы
«Сия тамшысы» әдісінде балаларды қара және түрлі-түсті «сия тамшысын» түсіруге білуге үйрету
көзделеді. Бұл үшін:
— қағаз сия тамызып алу, сия тамшысынан қалған дақтың не нәрсеге ұқсайтынын табу, қосымша
бөлшектерін бейнелеу;
— сия тамшысын қағазға түсіру, қағазды көтеріп немесе бүгіңкіреп, субояқты парақ бетімен ағызып
бейне туғызу.
Бала сия тамшысына қарап одан қандай бейне, зат немесе жеке бөлшектер көргенін ажыратады. Бұл
балалардың қиялы мен ойлау қызметінің дамуына әсер етеді.
Бір басылымды сурет (монотипия)
Бір басылымды сурет — бұл целлофан немесе әйнекте бейнеленіп, соңынан қағазға көшірілетін сурет.
Бір басылымды сурет әдісімен салынған бейнелер балаға ғана емес, сондай-ақ оның ата-анасына да
қуаныш сыйлайды.
Мәсуекпен (тіс щеткасымен) сурет салу
Бұл үшін:
— қағаздан әртүрлі жануар-лардың, адамдардың, гүлдер мен ақшақардың кескінін қиып алу;
— оларды қағаз бетіне қою;
— ескі мәсуекті аздап сулап, құрғақ гуашь немесе майлы бояу бетімен бірнеше рет жүргізу қажет.
Осыдан кейін щетка қылын кез келген қатты затпен, қарындаш немсе балмұздақ таяқшасымен қағаз
түрлі-түсті бояуға толғанша ары-бері қозғау. Бұл үшін түстерді кезекпен қолданған жөн.
18 слайд
Дәстүрден тыс әдіс «Сия тамшысы» графикасы «Сия тамшысы» әдісінде балаларды қара және түрлі-түсті «сия тамшысын» түсіруге білуге үйрету көзделеді. Бұл үшін: — қағаз сия тамызып алу, сия тамшысынан қалған дақтың не нәрсеге ұқсайтынын табу, қосымша бөлшектерін бейнелеу; — сия тамшысын қағазға түсіру, қағазды көтеріп немесе бүгіңкіреп, субояқты парақ бетімен ағызып бейне туғызу. Бала сия тамшысына қарап одан қандай бейне, зат немесе жеке бөлшектер көргенін ажыратады. Бұл балалардың қиялы мен ойлау қызметінің дамуына әсер етеді. Бір басылымды сурет (монотипия) Бір басылымды сурет — бұл целлофан немесе әйнекте бейнеленіп, соңынан қағазға көшірілетін сурет. Бір басылымды сурет әдісімен салынған бейнелер балаға ғана емес, сондай-ақ оның ата-анасына да қуаныш сыйлайды. Мәсуекпен (тіс щеткасымен) сурет салу Бұл үшін: — қағаздан әртүрлі жануар-лардың, адамдардың, гүлдер мен ақшақардың кескінін қиып алу; — оларды қағаз бетіне қою; — ескі мәсуекті аздап сулап, құрғақ гуашь немесе майлы бояу бетімен бірнеше рет жүргізу қажет. Осыдан кейін щетка қылын кез келген қатты затпен, қарындаш немсе балмұздақ таяқшасымен қағаз түрлі-түсті бояуға толғанша ары-бері қозғау. Бұл үшін түстерді кезекпен қолданған жөн.
19 слайд
Көкөністер бастырмасы
«Көкөністер бастырмасы»: Балалар бастырма көмегімен салынған
бейнеге ерекше қызығушылық танытады. Әсіресе көкөніс қалдығынан
балалардың көз алдында даярланған штамптар даяр сатып
алғандарға қарағанда қызығушылықты үдете түседі. Картоп, сәбіз,
асқабақ қабығынан, және қызылшадан түрлі пішіндер жасауға
болады. Мысалы:шаршы, дөңгелек, үшбұрыш, төртбұрыш
даярлау;картоп немесе өзге көкөніс қиығында контур жасап, артығын
кесу; штампты гуашқа батыру немесе оған қылқалам көмегімен субояу
жағу;қағаз немесе мата бетіне ойлаған сурет шығатындай етіп
бастыру; Штамптар көмегімен мата, кілем үлгілерінің оюын жасауға
немесе ұлттық ою-өрнектерден сәндік композициялар құрастыруға
болады. Жұмысқа ұлттық нақыш беру үшін жеке суреттермен
ұжымдық жұмыстарды әшекейлеуде ұлттық ою-өрнектерді жүйелі
қолдану өте маңызды. Балалар ою-өрнекті бейнелеу арқылы кеңістікті
бағдарлауға үйренедіжәне олардың аттарын атап есіне сақтайды.
19 слайд
Көкөністер бастырмасы «Көкөністер бастырмасы»: Балалар бастырма көмегімен салынған бейнеге ерекше қызығушылық танытады. Әсіресе көкөніс қалдығынан балалардың көз алдында даярланған штамптар даяр сатып алғандарға қарағанда қызығушылықты үдете түседі. Картоп, сәбіз, асқабақ қабығынан, және қызылшадан түрлі пішіндер жасауға болады. Мысалы:шаршы, дөңгелек, үшбұрыш, төртбұрыш даярлау;картоп немесе өзге көкөніс қиығында контур жасап, артығын кесу; штампты гуашқа батыру немесе оған қылқалам көмегімен субояу жағу;қағаз немесе мата бетіне ойлаған сурет шығатындай етіп бастыру; Штамптар көмегімен мата, кілем үлгілерінің оюын жасауға немесе ұлттық ою-өрнектерден сәндік композициялар құрастыруға болады. Жұмысқа ұлттық нақыш беру үшін жеке суреттермен ұжымдық жұмыстарды әшекейлеуде ұлттық ою-өрнектерді жүйелі қолдану өте маңызды. Балалар ою-өрнекті бейнелеу арқылы кеңістікті бағдарлауға үйренедіжәне олардың аттарын атап есіне сақтайды.
20 слайд
Саусақпен сурет салу әдісі
«Саусақпен сурет салу әдісі»: Саусақпен сурет салу-алақанмен,
саусақпен, табанмен бейнелеудің тағы бір тамаша әдісі. Бұл әдіс
гуашь, майлы бояудың қасиетін (қанықтық, жұмсақтық) сезінуге
көмектеседі. Балаларға алақан немесе саусаққа әр түсті бояу жағу
арқылы заттың суретін салу ұсынылады, сондай-ақ таяқша, мақта,
мата, поролонды қолдануға болады.
Қолдану ережесі:
- бояуды жайпақ табаққа, суды кішкентай құмыраларға құю, ал
алақанмен сурет салғанда бояуды табаққа құйған жөн;
- әр саусақты бір түсті бояуға батыру,қағазға түсіріп болған соң
құмырадағы суға жуып, қағаз сүлгімен немесе ылғал шүберекпен
сүрту керек.
Ағаштың суретін салғанда саусақпен діңі мен бұтақтарын бейнелейді,
содан кейін алақанға сары, жасыл және қызыл сары бояуды жағып,
жапырақтардың суретін салады. Үлкен ақ қағазда (ұжымдық
жұмысқа ыңғайлы) күннің суретін үлкен етіп салып, ал шуақтарды
шеңбер бойымен балалар өз алақандарын бастыру арқылы түсірсе
өте әдемі сурет шығады.
20 слайд
Саусақпен сурет салу әдісі «Саусақпен сурет салу әдісі»: Саусақпен сурет салу-алақанмен, саусақпен, табанмен бейнелеудің тағы бір тамаша әдісі. Бұл әдіс гуашь, майлы бояудың қасиетін (қанықтық, жұмсақтық) сезінуге көмектеседі. Балаларға алақан немесе саусаққа әр түсті бояу жағу арқылы заттың суретін салу ұсынылады, сондай-ақ таяқша, мақта, мата, поролонды қолдануға болады. Қолдану ережесі: - бояуды жайпақ табаққа, суды кішкентай құмыраларға құю, ал алақанмен сурет салғанда бояуды табаққа құйған жөн; - әр саусақты бір түсті бояуға батыру,қағазға түсіріп болған соң құмырадағы суға жуып, қағаз сүлгімен немесе ылғал шүберекпен сүрту керек. Ағаштың суретін салғанда саусақпен діңі мен бұтақтарын бейнелейді, содан кейін алақанға сары, жасыл және қызыл сары бояуды жағып, жапырақтардың суретін салады. Үлкен ақ қағазда (ұжымдық жұмысқа ыңғайлы) күннің суретін үлкен етіп салып, ал шуақтарды шеңбер бойымен балалар өз алақандарын бастыру арқылы түсірсе өте әдемі сурет шығады.
21 слайд
Далаппен сурет салу
«Далаппен сурет салу»: Дәстүрден тыс әдістер жинағына ескі далаппен, лакпен,
көз бояйтын теньмен сурет салуды жатқызуға болады.Бірақ педагог өте мұқият,
сақ болып, бұл заттарды бала қолы жетпейтін орынға қою керек. Бала
анасының косметика қолданғанын бақылағанды ұнатады. Әдетте косметика
қолдануға тыйым салынатындқтан, баланың өз анасының далабымен ойнауға
деген құмары арта түседі. Сондықтан косметикалық құралдармен сурет
салуды ұйымдастыру бала тілегінің орындалуына мүмкіндік тудырады және
ол пайдалы іс болып саналады.
21 слайд
Далаппен сурет салу «Далаппен сурет салу»: Дәстүрден тыс әдістер жинағына ескі далаппен, лакпен, көз бояйтын теньмен сурет салуды жатқызуға болады.Бірақ педагог өте мұқият, сақ болып, бұл заттарды бала қолы жетпейтін орынға қою керек. Бала анасының косметика қолданғанын бақылағанды ұнатады. Әдетте косметика қолдануға тыйым салынатындқтан, баланың өз анасының далабымен ойнауға деген құмары арта түседі. Сондықтан косметикалық құралдармен сурет салуды ұйымдастыру бала тілегінің орындалуына мүмкіндік тудырады және ол пайдалы іс болып саналады.
22 слайд
Нүктелер арқылы сурет салу
«Нүктелер арқылы сурет салу»: Нүктелер арқылы сурет салу (нүктелі сурет)
дәстүрден тыс әдіске жатады. Сурет көптеген жекеленген нүктелер арқылы
бейнеленсе, онда бұл сурет салу техникасы пуантилизм деп аталады. Нүктелер
саусақ немесе қылқалам ұшымен тықылдату әдісі арқылы түсіріледі,
нүктелердің көлемдері ір түрлі болуы мүмкін. Нүктелер арқылы салынған
сурет мозаика сияқты болады. Педагог контур нүктелерді қойып суреттің
сызбасын даярлайды. Балаға нүктелерді сызықтармен қосу ұсынылады. Пайда
болған бейнені аяқтауға, бояуға, сюжет ойластыруға және ат қоюға болады.
Жұмысты аяқтаған соң балалар ашық түстерді немесе суық және жылы
түстерді көп қолданған суреттерді топтастырады. Нүктелер арқылы
сурет салу
Сурет көптеген жекеленген нүктелер арқылы бейнеленсе, онда бұл сурет салу
техникасы пуантилизм деп аталады. Ашық түсті майлы бояу алынып, нүктелер
қылқалам ұшы немесе саусақтармен тықылдату әдісімен түсіріледі,
нүктелердің көлемі әртүрлі болуы мүмкін. Нүктелер арқылы салынған сурет
мозаикаға ұқсас келеді. Бұл әдісті қолдануда суреттің сыртқы сызығын сыртқы
түрлі-түсті бормен, ал ішін түрлі-түсті нүктелермен толықтыруға болады.
22 слайд
Нүктелер арқылы сурет салу «Нүктелер арқылы сурет салу»: Нүктелер арқылы сурет салу (нүктелі сурет) дәстүрден тыс әдіске жатады. Сурет көптеген жекеленген нүктелер арқылы бейнеленсе, онда бұл сурет салу техникасы пуантилизм деп аталады. Нүктелер саусақ немесе қылқалам ұшымен тықылдату әдісі арқылы түсіріледі, нүктелердің көлемдері ір түрлі болуы мүмкін. Нүктелер арқылы салынған сурет мозаика сияқты болады. Педагог контур нүктелерді қойып суреттің сызбасын даярлайды. Балаға нүктелерді сызықтармен қосу ұсынылады. Пайда болған бейнені аяқтауға, бояуға, сюжет ойластыруға және ат қоюға болады. Жұмысты аяқтаған соң балалар ашық түстерді немесе суық және жылы түстерді көп қолданған суреттерді топтастырады. Нүктелер арқылы сурет салу Сурет көптеген жекеленген нүктелер арқылы бейнеленсе, онда бұл сурет салу техникасы пуантилизм деп аталады. Ашық түсті майлы бояу алынып, нүктелер қылқалам ұшы немесе саусақтармен тықылдату әдісімен түсіріледі, нүктелердің көлемі әртүрлі болуы мүмкін. Нүктелер арқылы салынған сурет мозаикаға ұқсас келеді. Бұл әдісті қолдануда суреттің сыртқы сызығын сыртқы түрлі-түсті бормен, ал ішін түрлі-түсті нүктелермен толықтыруға болады.
23 слайд
Граттаж сурет салу әдісі
Граттаж — тырнау әдісі («граттаж» « gratter» ф...
23 слайд
Граттаж сурет салу әдісі Граттаж — тырнау әдісі («граттаж» « gratter» ф...