Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастыру формалары семинар Жоғары педагогика
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды
ұйымдастыру формалары
Орындаған :
Бибиткали Зульфия
Тобы: Мнмат-21-1
1 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастыру формалары Орындаған : Бибиткали Зульфия Тобы: Мнмат-21-1
2 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Жоғары оқу орындарында білім берудің
ұйымдастырудын алуан түрлері кездеседі:
дәріс, практикалық сабактар (семинарлар,
лабораториялық сабақтар, практикум,
студенттердің ғылыми зерттеу жұмысы
(СҒЗЖ), оқытушылардың көмегімен жүзеге
асатын студенттердің өзіндік жүмысы
(СОӨЖ), өндірістік практика). Дидактикада
осындай оқытуды үйымдастыру түрлері
белгілі бір дидактикалық есептерді шешетін
танымдық іс-әрекетті басқару тәсілдері
болып саналады.
2 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Жоғары оқу орындарында білім берудің ұйымдастырудын алуан түрлері кездеседі: дәріс, практикалық сабактар (семинарлар, лабораториялық сабақтар, практикум, студенттердің ғылыми зерттеу жұмысы (СҒЗЖ), оқытушылардың көмегімен жүзеге асатын студенттердің өзіндік жүмысы (СОӨЖ), өндірістік практика). Дидактикада осындай оқытуды үйымдастыру түрлері белгілі бір дидактикалық есептерді шешетін танымдық іс-әрекетті басқару тәсілдері болып саналады.
3 слайд
Оқыту процесін ұйымдастыру түрлері
Оқыту түрлері Бақылау түрлері
Теоретикалык
даярлығына
багытталған
басымдылык Практикалық
даярлығына
бағытталған
басымдылык Дәстүрлі Инновациялык
дәріс практикалық
сабақтар бақылау жқмысы тестилеу
семинар курстық
жобалаулар дара әңгімелесу рейтинг-бақылау
лабораториялық
сабақ практиканың
барлық түрлері коллоквиум ағымдық бақылау
экскурсия іскер ойындар сынақ аралық бақылау
бақыланатын өздік
жұмыс СӨЖ ауысу жіне
семестрлік
емтихандар қорытынды
бақылау
аудиториядан тыс
өздік жұмыс СОӨЖ мемлекеттік
емтихандар мамандық
бойынша кешенді
емтихан
конференция дипломдық жобаны
қорғау
кеңес беру
3 слайд
Оқыту процесін ұйымдастыру түрлері Оқыту түрлері Бақылау түрлері Теоретикалык даярлығына багытталған басымдылык Практикалық даярлығына бағытталған басымдылык Дәстүрлі Инновациялык дәріс практикалық сабақтар бақылау жқмысы тестилеу семинар курстық жобалаулар дара әңгімелесу рейтинг-бақылау лабораториялық сабақ практиканың барлық түрлері коллоквиум ағымдық бақылау экскурсия іскер ойындар сынақ аралық бақылау бақыланатын өздік жұмыс СӨЖ ауысу жіне семестрлік емтихандар қорытынды бақылау аудиториядан тыс өздік жұмыс СОӨЖ мемлекеттік емтихандар мамандық бойынша кешенді емтихан конференция дипломдық жобаны қорғау кеңес беру
4 слайд
Жоғары оқу орындарындағы дәрістер -
оқытудың дидактикалық циклінің маңызды
бөлімі. Оның мақсаты - студенттерге жаңа
оқу материалдарын меңгеруге бағытталған
ғылыми негіздерді калыптастыру. «Дәріс»
сөзі латынша «Іессііоп» - «оқу» деген
мағынаны береді. Дәріс алғаш ҮІ ғасырда
Ежелгі Грецияда пайда болған, кейін Ежелгі
Римде орта ғасырға дейін таралды.
4 слайд
Жоғары оқу орындарындағы дәрістер - оқытудың дидактикалық циклінің маңызды бөлімі. Оның мақсаты - студенттерге жаңа оқу материалдарын меңгеруге бағытталған ғылыми негіздерді калыптастыру. «Дәріс» сөзі латынша «Іессііоп» - «оқу» деген мағынаны береді. Дәріс алғаш ҮІ ғасырда Ежелгі Грецияда пайда болған, кейін Ежелгі Римде орта ғасырға дейін таралды.
5 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Оқу дәрістерініц мақсаты : студенттердің бойына
оқу пәні туралы жүйелі көзқарас қалыптастыру;
- сәйкес ғылыми-практикалық салалардың
заңдары мен заңнамаларын меңгеруін қамтамасыз
ету;
- болашақ кәсіби іс-әрекетінде алган білімдерін
шығармашылықпен қолдана білу, біліктіліктерін
дамыту үшін дүниетанымдық негізін қалау;
- студенттерді танымның гылыми эдістерімен
қаруландыру;
- казіргі полимәдени әлемдегі бәсекеге қабілетті
тұлганың ақылой, рухани дамуына септігін тигізу.
5 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Оқу дәрістерініц мақсаты : студенттердің бойына оқу пәні туралы жүйелі көзқарас қалыптастыру; - сәйкес ғылыми-практикалық салалардың заңдары мен заңнамаларын меңгеруін қамтамасыз ету; - болашақ кәсіби іс-әрекетінде алган білімдерін шығармашылықпен қолдана білу, біліктіліктерін дамыту үшін дүниетанымдық негізін қалау; - студенттерді танымның гылыми эдістерімен қаруландыру; - казіргі полимәдени әлемдегі бәсекеге қабілетті тұлганың ақылой, рухани дамуына септігін тигізу.
6 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Білім беру жүйесінің дамуы, оны ізгілендіру
(гуманизация), жеке адамға бағыттау үрдісі,
студенттердің шығармашылық
мүмкіндіктерін жүзеге асыру мәселелік
дәріс, екеу аралық дәріс, визуалды дәріс,
пресс-конференция дәрісі сияқты жаңа дәріс
формаларының пайда болуына түрткі
болды.
6 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Білім беру жүйесінің дамуы, оны ізгілендіру (гуманизация), жеке адамға бағыттау үрдісі, студенттердің шығармашылық мүмкіндіктерін жүзеге асыру мәселелік дәріс, екеу аралық дәріс, визуалды дәріс, пресс-конференция дәрісі сияқты жаңа дәріс формаларының пайда болуына түрткі болды.
7 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Мәселелік дәріс
Дайын ақпарат айтылып, түсіндірілетін
ақпараттық дәріске
қарағанда мәселелік дәрісте жаңа білім «ашуға»
тиісті беймәлім ақпарат ретінде алға тартылады.
Оқытушының міндеті – мәселелік жағдаят
тудыра
отырып, студенттерді мәселенің шешімін табуға
жетелеу болып табылады. Бұл үшін жаңа
теориялық
материал мәселелік міндет түрінде беріледі.
Мәселені оқытушымен бірлесе отырып шешу
барысында студенттер жаңа қажетті білім алады.
7 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Мәселелік дәріс Дайын ақпарат айтылып, түсіндірілетін ақпараттық дәріске қарағанда мәселелік дәрісте жаңа білім «ашуға» тиісті беймәлім ақпарат ретінде алға тартылады. Оқытушының міндеті – мәселелік жағдаят тудыра отырып, студенттерді мәселенің шешімін табуға жетелеу болып табылады. Бұл үшін жаңа теориялық материал мәселелік міндет түрінде беріледі. Мәселені оқытушымен бірлесе отырып шешу барысында студенттер жаңа қажетті білім алады.
8 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Визуалды дәріс көрнекілік қағидатының жаңа
мүмкіндіктерін жүзеге асыру нәтижесінде
пайда болды. Психологиялық-педагогикалық
зерттеулер көрсеткендей, көрнекілік оқу
материалын барынша жақсы қабылдау мен есте
сақтауға ғана емес, сондай- ақ құбылыстардың
табиғатын терең түсінуге ықпалын тигізеді.
8 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Визуалды дәріс көрнекілік қағидатының жаңа мүмкіндіктерін жүзеге асыру нәтижесінде пайда болды. Психологиялық-педагогикалық зерттеулер көрсеткендей, көрнекілік оқу материалын барынша жақсы қабылдау мен есте сақтауға ғана емес, сондай- ақ құбылыстардың табиғатын терең түсінуге ықпалын тигізеді.
9 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Екеу ара дәріс бұл дәрістің түрі екі оқытушының
диалогіндегі материалды мазмұндаудың жалғасы
мен дамуы болып табылады. Бұл жерде теориялық
және практикалық мәселелерді екі маман
талқылайды. Мұндай дәрістің төмендегідей
артықшылықтары бар: студенттердің бойындағы
білімді өзектендіреді; мәселелік жағдаяттар
туындатады, дәлелдемелік жүйелер ашады;
екі дереккөз қорының болуы әртүрлі көзқарастарды
салыстыруға, таңдау жасауға, қандай да біреуіне
қосылуға, өз көзқарасын айтуға мәжбүрлейді;
педагогтің кәсібилігі көрінеді, оның тұлғасы
тереңірек ашыла түседі.
9 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Екеу ара дәріс бұл дәрістің түрі екі оқытушының диалогіндегі материалды мазмұндаудың жалғасы мен дамуы болып табылады. Бұл жерде теориялық және практикалық мәселелерді екі маман талқылайды. Мұндай дәрістің төмендегідей артықшылықтары бар: студенттердің бойындағы білімді өзектендіреді; мәселелік жағдаяттар туындатады, дәлелдемелік жүйелер ашады; екі дереккөз қорының болуы әртүрлі көзқарастарды салыстыруға, таңдау жасауға, қандай да біреуіне қосылуға, өз көзқарасын айтуға мәжбүрлейді; педагогтің кәсібилігі көрінеді, оның тұлғасы тереңірек ашыла түседі.
10 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Пресс-конференция дәрісі . Бұл дәрісте оқытушы
тақырыпты айтқаннан кейін студенттерден
аталмыш тақырып жөнінде сұрақтарын қағазға
түсіріп берулерін сұрайды. Екі-үш минуттың
ішінде студенттер өздерін барынша қызықтырған
сұрақтарын құрастырып, оқытушыға береді. Үшбес
минуттың ішінде сұрақтар іріктеліп, олардың
мазмұны бойынша дәріс басталады. Дәріс
сұрақтарға жауап ретінде емес, керісінше біртұтас
мәтін ретінде баяндалады, мазмұндау кезінде
сұрақтардың жауаптары да ашылып жатады.
10 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Пресс-конференция дәрісі . Бұл дәрісте оқытушы тақырыпты айтқаннан кейін студенттерден аталмыш тақырып жөнінде сұрақтарын қағазға түсіріп берулерін сұрайды. Екі-үш минуттың ішінде студенттер өздерін барынша қызықтырған сұрақтарын құрастырып, оқытушыға береді. Үшбес минуттың ішінде сұрақтар іріктеліп, олардың мазмұны бойынша дәріс басталады. Дәріс сұрақтарға жауап ретінде емес, керісінше біртұтас мәтін ретінде баяндалады, мазмұндау кезінде сұрақтардың жауаптары да ашылып жатады.
11 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Семинар - белгілі бір пәнді тереңдетіп оқуға арналған.
Семинар сабақтардың мамандар даярлаудағы
мүмкіндіктері зор, сондықтан кафедралар оны әр
алуан және күрделі талаптарды табысты шешуге
мүмкіндік жасайтын, оқу-тәрбие жұмыстарының
негізі формасы ретінде кәрінеді.
Жоғары мектептерде 3 түрлі семинар сабактары
белгіленген: алдын ала өтетін, арнайы және жеке
семинарлар.
11 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Семинар - белгілі бір пәнді тереңдетіп оқуға арналған. Семинар сабақтардың мамандар даярлаудағы мүмкіндіктері зор, сондықтан кафедралар оны әр алуан және күрделі талаптарды табысты шешуге мүмкіндік жасайтын, оқу-тәрбие жұмыстарының негізі формасы ретінде кәрінеді. Жоғары мектептерде 3 түрлі семинар сабактары белгіленген: алдын ала өтетін, арнайы және жеке семинарлар.
12 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Семинар сабақтарына қойылатын талаптар:
- семинарда қаралатын тақырыптардың
негізділігі мен өзектілігі;
- студенттердің кәсіби қызығушылықтарын
ескеру; Қарастырылатын тақырыптардағы
теориялардың қазіргі Деңгейді қамтамасыз
етуі;
- қарастырылатын тақырыптың аяқталуын жэне
семинардың логикалық қүрылымын
қамтамасыз ету;
- әрбір тақырып материалдарын қарастырудың
проблемалық және ізденушілік сипаты;
12 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Семинар сабақтарына қойылатын талаптар: - семинарда қаралатын тақырыптардың негізділігі мен өзектілігі; - студенттердің кәсіби қызығушылықтарын ескеру; Қарастырылатын тақырыптардағы теориялардың қазіргі Деңгейді қамтамасыз етуі; - қарастырылатын тақырыптың аяқталуын жэне семинардың логикалық қүрылымын қамтамасыз ету; - әрбір тақырып материалдарын қарастырудың проблемалық және ізденушілік сипаты;
13 слайд
Көптеген жағдайларда семинар сабактарында іскерлік
ойыңдар, тренингтер ұйымдастырылады (мамандыққа
байланысты).
13 слайд
Көптеген жағдайларда семинар сабактарында іскерлік ойыңдар, тренингтер ұйымдастырылады (мамандыққа байланысты).
14 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Жоғары оқу орындарындағы оқу-танымдық
жүмыстарды педагогикалық шарттары мен
ерекшеліктеріне қарай 5 топқа жіктеуге болады:
1. Жаңа теориялық білімді игеруге арналған өзіндік
жүмыстар;
2. Жаңа эмпирикалық жэне практикалық білім
алуға арналған өзіндік жүмыстар;
3. Білік пен дағдыны қалыптастыруға арналған
өзіндік жүмыстар;
4. Шығармашылық бағыттағы өзіндік жүмыстар;
5. Алған білімдерін бекітуге жэне жүйелеуге
арналған өзіндік жүмыстар.
14 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Жоғары оқу орындарындағы оқу-танымдық жүмыстарды педагогикалық шарттары мен ерекшеліктеріне қарай 5 топқа жіктеуге болады: 1. Жаңа теориялық білімді игеруге арналған өзіндік жүмыстар; 2. Жаңа эмпирикалық жэне практикалық білім алуға арналған өзіндік жүмыстар; 3. Білік пен дағдыны қалыптастыруға арналған өзіндік жүмыстар; 4. Шығармашылық бағыттағы өзіндік жүмыстар; 5. Алған білімдерін бекітуге жэне жүйелеуге арналған өзіндік жүмыстар.
15 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Курстық (жоба) жұмыс
Оқу ұйымдастыру формасы ретінде жоғары
мектеп жүйесінде оқу п ə нін игерудің қорытынды
кезеңінде пайдаланылады. Ол меңгерілген
бөлімдерді болашақ мамандардың іс- ə рекет
аймағымен байланысқан өндіріс-техникалық не
басқа міндет, м ə селелерін шешуде пайдалану
мүмкіндігін ашады. Курстық жұмыс барысында
студенттер техникалық, технологиялық ж ə не
математикалық проблемаларды шешеді.
15 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Курстық (жоба) жұмыс Оқу ұйымдастыру формасы ретінде жоғары мектеп жүйесінде оқу п ə нін игерудің қорытынды кезеңінде пайдаланылады. Ол меңгерілген бөлімдерді болашақ мамандардың іс- ə рекет аймағымен байланысқан өндіріс-техникалық не басқа міндет, м ə селелерін шешуде пайдалану мүмкіндігін ашады. Курстық жұмыс барысында студенттер техникалық, технологиялық ж ə не математикалық проблемаларды шешеді.
16 слайд
Дипломдық жоба
Білім беру мекемесіндегі бүкіл оқу процесінің
аяқталу кезеңінде қолданылатын оқу
ұйымдастыру
формасы. Бітіруші түлек ғылыми-теориялық,
өндірістік-экономикалық маңызы бар
тақырыпта диплом жобасын түзеді не
дипломдық жұмыс жазады ж ə не қорғайды,
соның негізінде Мемлекеттік біліктілік
комиссиясы студентке мамандық біліктілігі
лауазымын беру жөнінде шешім қабылдайды.ЖОҒАРЫ МЕКТЕПТЕГІ ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ НЕГІЗГІ ФОРМАЛАРЫ
16 слайд
Дипломдық жоба Білім беру мекемесіндегі бүкіл оқу процесінің аяқталу кезеңінде қолданылатын оқу ұйымдастыру формасы. Бітіруші түлек ғылыми-теориялық, өндірістік-экономикалық маңызы бар тақырыпта диплом жобасын түзеді не дипломдық жұмыс жазады ж ə не қорғайды, соның негізінде Мемлекеттік біліктілік комиссиясы студентке мамандық біліктілігі лауазымын беру жөнінде шешім қабылдайды.ЖОҒАРЫ МЕКТЕПТЕГІ ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ НЕГІЗГІ ФОРМАЛАРЫ
17 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары
Өндірістік практика
Дидактикалық мақсаттары - к ə сіби ептіліктер мен
дағдылар қалыптастыру, сонымен бірге шынайы
болмыста қолдану арқылы игерілген білімдерді
кеңіту,
бекіту, қорытындылау ж ə не жүйелеу.
Өндірістік практиканың құрылымы практикалық
оқу
мазмұнына байланысты айқындалып, н ə тижеде ол
маманның к ə сіби іс- ə рекетке болған біртұтас
дайындығын, яғни нақты маманның өз
біліктілігінің
сипаттамасына с ə йкес к ə сіби қызмет лауазымдарын
атқаруға дайын болуын қамтамасыз етуі шарт.
17 слайд
Жоғары мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі формалары Өндірістік практика Дидактикалық мақсаттары - к ə сіби ептіліктер мен дағдылар қалыптастыру, сонымен бірге шынайы болмыста қолдану арқылы игерілген білімдерді кеңіту, бекіту, қорытындылау ж ə не жүйелеу. Өндірістік практиканың құрылымы практикалық оқу мазмұнына байланысты айқындалып, н ə тижеде ол маманның к ə сіби іс- ə рекетке болған біртұтас дайындығын, яғни нақты маманның өз біліктілігінің сипаттамасына с ə йкес к ə сіби қызмет лауазымдарын атқаруға дайын болуын қамтамасыз етуі шарт.