Презентация Махамбет пен Мұхтар поэзиясындағы үндестік
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«№ 49 жалпы білім беретін орта мектеп» мемлекеттік мекемесі
1 слайд
«№ 49 жалпы білім беретін орта мектеп» мемлекеттік мекемесі
2 слайд
2 слайд
3 слайд
Қазіргі таңда аксиомаға айналған нәрсе – Желтоқсан көтерілісі
Желтоқсан көтерілісі Қазақстан басшылығына
Г.В.Колбиннің келуінен туындаған наразылық емес, ол
300 жылға жуық орыс отаршыларының езгісіне қарсы
бағытталған, ақын тауып айтып отырған «ғасырлар
қойнауынан атылған оқ» әрекет.Ол оқ – кектің,
намыстың оғы емес, халықтың өзін-өзі сақтау
инстигінен, ұлт табиғатынан, ұлт болмысынан
туындап отырған терең тамырлы дүние. 1986 жылғы
Г.Колбиннің Қазақстанға басшы болып тағайындалуы,
отаршылдық жүйенің шектен шығуы, не өзіне тажал
болып жабысқан шарықтау шегі.
3 слайд
Қазіргі таңда аксиомаға айналған нәрсе – Желтоқсан көтерілісі Желтоқсан көтерілісі Қазақстан басшылығына Г.В.Колбиннің келуінен туындаған наразылық емес, ол 300 жылға жуық орыс отаршыларының езгісіне қарсы бағытталған, ақын тауып айтып отырған «ғасырлар қойнауынан атылған оқ» әрекет.Ол оқ – кектің, намыстың оғы емес, халықтың өзін-өзі сақтау инстигінен, ұлт табиғатынан, ұлт болмысынан туындап отырған терең тамырлы дүние. 1986 жылғы Г.Колбиннің Қазақстанға басшы болып тағайындалуы, отаршылдық жүйенің шектен шығуы, не өзіне тажал болып жабысқан шарықтау шегі.
4 слайд
Махамбет – бұқара халықты патша өкіметіне , оның
жергілікті өкілдері хан сұлтандарға қарсы ұйымдасқан түрде
қарулы көтеріліске шақырған алғашқы қазақ ақыны.
Махамбет өлеңдері көтерілісшілер үшін бір жұтым ауа
сияқты қызмет етті. Мысалы, француз көтерілісшілерінің
«Марсельезасы», 1941 жылы соғыс бас
талған күннің
ертеңіне жазылған А.Александровтың «Священная вой
насы» немесе 1986 жылғы Желтоқсан оқиғасы кезінде
алаңда айтылған «Менің Қазақстаным» әні – бұлардың
бәрі күрескерлерге қуат беріп тұратын ұлы ұранның
қызметін атқарды. Осы тұрғыдан келгенде, Махамбет
поэзиясы бодандыққа қарсы күрестің әрі ұраны, әрі
теориясы болды.
4 слайд
Махамбет – бұқара халықты патша өкіметіне , оның жергілікті өкілдері хан сұлтандарға қарсы ұйымдасқан түрде қарулы көтеріліске шақырған алғашқы қазақ ақыны. Махамбет өлеңдері көтерілісшілер үшін бір жұтым ауа сияқты қызмет етті. Мысалы, француз көтерілісшілерінің «Марсельезасы», 1941 жылы соғыс бас талған күннің ертеңіне жазылған А.Александровтың «Священная вой насы» немесе 1986 жылғы Желтоқсан оқиғасы кезінде алаңда айтылған «Менің Қазақстаным» әні – бұлардың бәрі күрескерлерге қуат беріп тұратын ұлы ұранның қызметін атқарды. Осы тұрғыдан келгенде, Махамбет поэзиясы бодандыққа қарсы күрестің әрі ұраны, әрі теориясы болды.
5 слайд
Бұл өлеңдерге адамзатқа қажет құжат ретінде қарауымыз керек.
Жаратушы иеміздің өзі бізді бостандықта жаратты, адам өзінің о
бастағы сол жағдайына ұмтылмай тұра алмайды. Бұл көтеріліс
Атырау-Жайық аймағында өткенімен, Жер шарының біраз жеріне
оның энергетикасының толқын-толқын тербеліс болып жеткеніне
күмәндана алмаспыз. 1986 жылғы Желтоқсан оқи
ғасының қуатты
толқыны Кеңес Одағын құлатып тынғаны шындық қой. Бұл да дәл
солай. Біз сол қуатты пайдалануымыз керек. Яғни ол біздің
бойымызда сақтау
лы тұруы тиіс. Отансүйгіштік қасиет осындай
қуаттар арқылы өмір сүреді.
5 слайд
Бұл өлеңдерге адамзатқа қажет құжат ретінде қарауымыз керек. Жаратушы иеміздің өзі бізді бостандықта жаратты, адам өзінің о бастағы сол жағдайына ұмтылмай тұра алмайды. Бұл көтеріліс Атырау-Жайық аймағында өткенімен, Жер шарының біраз жеріне оның энергетикасының толқын-толқын тербеліс болып жеткеніне күмәндана алмаспыз. 1986 жылғы Желтоқсан оқи ғасының қуатты толқыны Кеңес Одағын құлатып тынғаны шындық қой. Бұл да дәл солай. Біз сол қуатты пайдалануымыз керек. Яғни ол біздің бойымызда сақтау лы тұруы тиіс. Отансүйгіштік қасиет осындай қуаттар арқылы өмір сүреді.
6 слайд
Махамбет жырлары түгелдей Исатай Тайманов бастаған
халық көтерілісі (1836-1837) тарихымен тығыз
байланысты екені мәлім. Сырт қарағанда, Жәңгір ханның
үстемдігіне қарсы ұйымдастырылған сияқты көрінгенімен,
бұл көтеріліс, түптеп келгенде, патшаның отарлаушылық
саясатына қарсы бағытталған болатын. Оны кезінде
Халел Досмұханбетов ашық айтқан: «Қазақтың хандығы
ресми түрде ХІХ ғасырдың ортасына дейін созылса да,
шынында Әбілхайырдан бастап қазақ хандары патша
үкіметінің қолында ойыншық болды. Сондықтан 1731
жылдан бергі Кіші жүздің ханға болсын, сұлтандарға
болсын, орысқа болсын көтерілістерінің бәрін патша
үкіметіне қарсы көтерілістер деп атау керек» деп жазған
ол.
6 слайд
Махамбет жырлары түгелдей Исатай Тайманов бастаған халық көтерілісі (1836-1837) тарихымен тығыз байланысты екені мәлім. Сырт қарағанда, Жәңгір ханның үстемдігіне қарсы ұйымдастырылған сияқты көрінгенімен, бұл көтеріліс, түптеп келгенде, патшаның отарлаушылық саясатына қарсы бағытталған болатын. Оны кезінде Халел Досмұханбетов ашық айтқан: «Қазақтың хандығы ресми түрде ХІХ ғасырдың ортасына дейін созылса да, шынында Әбілхайырдан бастап қазақ хандары патша үкіметінің қолында ойыншық болды. Сондықтан 1731 жылдан бергі Кіші жүздің ханға болсын, сұлтандарға болсын, орысқа болсын көтерілістерінің бәрін патша үкіметіне қарсы көтерілістер деп атау керек» деп жазған ол.
7 слайд
7 слайд
8 слайд
«Мен таптым» әдісі
• Қатысушылар дөңгелене отырып,
кезекпен бірден жетіге дейін санайды.
Жеті санын айтатын адам «Жеті» деудің
орнына, орнынан тұрып, «Мен таптым»
деп айтуы керек. Кім жаңылысса, сол
ойыннан шығады.
8 слайд
«Мен таптым» әдісі • Қатысушылар дөңгелене отырып, кезекпен бірден жетіге дейін санайды. Жеті санын айтатын адам «Жеті» деудің орнына, орнынан тұрып, «Мен таптым» деп айтуы керек. Кім жаңылысса, сол ойыннан шығады.
9 слайд
«Жаңылыспаймын» әдісі
• Қатысушылар дөңгелене тұрып, кезекпен
бірден отызға дейін, сосын кері қарай
санайды. Үшке еселік санды айтатын адам
сол санның орнына «Жаңылыспаймын» деп
айтуы керек. Кім жаңылысса, сол ойыннан
шығады.
9 слайд
«Жаңылыспаймын» әдісі • Қатысушылар дөңгелене тұрып, кезекпен бірден отызға дейін, сосын кері қарай санайды. Үшке еселік санды айтатын адам сол санның орнына «Жаңылыспаймын» деп айтуы керек. Кім жаңылысса, сол ойыннан шығады.
10 слайд
«Белгісіз басшы» әдісі
• Бір қатысушы сыртқа шығарылып, сол
кезде басқалары іштерінен біреуін басшы
етіп сайлайды. Басшының міндеті сырттан
келген адамға білдірмей, бір қимыл көрсетуі
керек, қалғандары сол қимылды бірдей
қайталауы керек. Сырттан келген адам
кімнің басқарып тұрғанын табу керек. Егер
тапса немесе бірнеше қимыл ауысқанға
дейін таба алмаса, басқа адаммен ауысады.
10 слайд
«Белгісіз басшы» әдісі • Бір қатысушы сыртқа шығарылып, сол кезде басқалары іштерінен біреуін басшы етіп сайлайды. Басшының міндеті сырттан келген адамға білдірмей, бір қимыл көрсетуі керек, қалғандары сол қимылды бірдей қайталауы керек. Сырттан келген адам кімнің басқарып тұрғанын табу керек. Егер тапса немесе бірнеше қимыл ауысқанға дейін таба алмаса, басқа адаммен ауысады.
11 слайд
«Дирижер» әдісі
• Жүргізуші бір қимыл көрсетіп, сұқ
саусағымен кімді көрсетсе, сол адам сол
қимылды қайталауы керек. Кім тез
қайталай алмаса, сол ойыннан шығады.
Жүргізуші бір қимылды бірнеше адамға
жасата отырып, белгілі бір дыбыстар
шығаруы керек.
11 слайд
«Дирижер» әдісі • Жүргізуші бір қимыл көрсетіп, сұқ саусағымен кімді көрсетсе, сол адам сол қимылды қайталауы керек. Кім тез қайталай алмаса, сол ойыннан шығады. Жүргізуші бір қимылды бірнеше адамға жасата отырып, белгілі бір дыбыстар шығаруы керек.
12 слайд
«Жыланша» әдісі
• Қатысушылар айнала отырады. Сосын
бірі бастап,келесі адамның кезекпен
қолын алып, тілегін айтады. Оның
соңынан келесісі ереді. Ойын осылайша
қашан барлығы бір-біріне тілек айтып
болғанша жалғасып кете береді.
12 слайд
«Жыланша» әдісі • Қатысушылар айнала отырады. Сосын бірі бастап,келесі адамның кезекпен қолын алып, тілегін айтады. Оның соңынан келесісі ереді. Ойын осылайша қашан барлығы бір-біріне тілек айтып болғанша жалғасып кете береді.
13 слайд
Жүргізуші «атомдар» деген кезде
ойыншылар жеке дара жүреді де,
«молекулалар, бесеуден» немесе
«молекулалар, үшеуден» деген кезде, бес
немесе үш адамнан тез арада
топтасады. Кім топқа қосыла алмай
қалса, айып төлейді: өз өнерін көрсетеді
немесе көпшіліктің тілегін орындайды.
«Атомдар мен молекулалар» әдісі
13 слайд
Жүргізуші «атомдар» деген кезде ойыншылар жеке дара жүреді де, «молекулалар, бесеуден» немесе «молекулалар, үшеуден» деген кезде, бес немесе үш адамнан тез арада топтасады. Кім топқа қосыла алмай қалса, айып төлейді: өз өнерін көрсетеді немесе көпшіліктің тілегін орындайды. «Атомдар мен молекулалар» әдісі
14 слайд
Сыныпқа тақырыпты ашатын, бірақ
жауабы қиындау сұрақ қойылады. Тапқан
оқушыны мадақтап, ешкім таппаса,
жауабын мұғалімнің өзі айта отырып,
сабақтың тақырыбын айтады.
Сұрақтар: Неліктен? Ол кім, бұл не?
сипатында болып келеді.
«Қызықты сұрақ» әдісі
14 слайд
Сыныпқа тақырыпты ашатын, бірақ жауабы қиындау сұрақ қойылады. Тапқан оқушыны мадақтап, ешкім таппаса, жауабын мұғалімнің өзі айта отырып, сабақтың тақырыбын айтады. Сұрақтар: Неліктен? Ол кім, бұл не? сипатында болып келеді. «Қызықты сұрақ» әдісі
15 слайд
15 слайд
16 слайд
«2 шындық, 1 өтірік» әдісі
• Оқушылар ретімен 2 шындық, 1 өтірік
айтады, бірін-бірі қайталамайды
• Ұлы адамдардың өмірінен естеліктер
айту.
«Аңыз-адам» әдісі
16 слайд
«2 шындық, 1 өтірік» әдісі • Оқушылар ретімен 2 шындық, 1 өтірік айтады, бірін-бірі қайталамайды • Ұлы адамдардың өмірінен естеліктер айту. «Аңыз-адам» әдісі
17 слайд
«Сөз тізбегі» әдісі
• Кез келген сөздің соңғы буынынан жаңа сөз
құрастырады.
«Пирамида» әдісі
• Кез келген сөзден сөз тіркесін ,
сөйлем, мәтін, әңгіме құрастырады.
17 слайд
«Сөз тізбегі» әдісі • Кез келген сөздің соңғы буынынан жаңа сөз құрастырады. «Пирамида» әдісі • Кез келген сөзден сөз тіркесін , сөйлем, мәтін, әңгіме құрастырады.
18 слайд
«Ой шебері» әдісі
• Есте қалған қанатты, нақыл сөздерді
ретімен айтып шығу.
«Тапқырлық» әдісі
2-3 оқушыны шығарып, әрқайсысына әріп
айтады. Қойылған сұрақтарға олар сол
әріптен басталатын жауап айту керек.
18 слайд
«Ой шебері» әдісі • Есте қалған қанатты, нақыл сөздерді ретімен айтып шығу. «Тапқырлық» әдісі 2-3 оқушыны шығарып, әрқайсысына әріп айтады. Қойылған сұрақтарға олар сол әріптен басталатын жауап айту керек.
19 слайд
«Көзқарас» әдісі
• Екі жауырынды бір-біріне тигізу,өзінің
жақсы қасиеттерін айтады.
«Аквариум» әдісі
Оқығанды әр топтан 1-2 оқушы шығып,
топқа түсіндіреді.
19 слайд
«Көзқарас» әдісі • Екі жауырынды бір-біріне тигізу,өзінің жақсы қасиеттерін айтады. «Аквариум» әдісі Оқығанды әр топтан 1-2 оқушы шығып, топқа түсіндіреді.
20 слайд
«Мен қандаймын?» әдісі
Парақтағы бес саусақтың әр
тармағына оқушының мінез-құлқы
жазылып, әркімге таратылады. Соңында
топқа оқылады немесе өзіне қалдырылады.
«Поэзия минуты» әдісі
Оқушылар бірінен соң бірі 1 шумақ өлеңді
жатқа айтады.
20 слайд
«Мен қандаймын?» әдісі Парақтағы бес саусақтың әр тармағына оқушының мінез-құлқы жазылып, әркімге таратылады. Соңында топқа оқылады немесе өзіне қалдырылады. «Поэзия минуты» әдісі Оқушылар бірінен соң бірі 1 шумақ өлеңді жатқа айтады.
21 слайд
Сау болыңыздар!!!Сау болыңыздар!!!
21 слайд
Сау болыңыздар!!!Сау болыңыздар!!!