Қазақ тілін оқыту әдістері
Қазақ тілін оқыту әдістері

#1 слайд
Тақырыбы:
Қазақ тілін оқыту
әдістері
1 слайд
Тақырыбы: Қазақ тілін оқыту әдістері
#2 слайд
•Программа балаларға нені оқыту керектігін
көрсетеді, программа бойынша оқулықтар
жасалады.
•Ал бұл материалдар оқушыларға қалай
үйретіледі? Белгілі бір пәнді үйрету барысында
оқушылардың әрекетін ұйымдастыруды оқытудың
әдісі дейміз. Оқыту әдістерінің қайсысы
болмасын, оқушы мен мұғалімнің ара қатынасын
білдіреді. Бұл олардың бірлесіп әрекет ету
тәсілдері болып табылады.
•Оқыту әдістерінің дидактикалық жүйесі оқыту
жолдарының жалпы заңдылықтарын көрсетеді.
2 слайд
•Программа балаларға нені оқыту керектігін көрсетеді, программа бойынша оқулықтар жасалады. •Ал бұл материалдар оқушыларға қалай үйретіледі? Белгілі бір пәнді үйрету барысында оқушылардың әрекетін ұйымдастыруды оқытудың әдісі дейміз. Оқыту әдістерінің қайсысы болмасын, оқушы мен мұғалімнің ара қатынасын білдіреді. Бұл олардың бірлесіп әрекет ету тәсілдері болып табылады. •Оқыту әдістерінің дидактикалық жүйесі оқыту жолдарының жалпы заңдылықтарын көрсетеді.
#3 слайд
•Оқыту әдістерін зерттеуші ғалымдар, жалпы алғанда,
былайша топтайды: 1) балалардың оқу-таным әрекетін
ұйымдастыру және оны іске асыру әдістері; 2) оқу-
таным әрекетіне түрткі жасау, әсер ету әдістері; 3) оқу-
таным әрекеттерінің тиімділігін тексеру әдістері.
•Бұлардың әрқайсысына бірнеше жекелеген әдіс енеді.
Мысалы, 1 топқа сөздік, көрнекілік және практикалық
әдістер; индуктивтік, дедуктивтік әдістер (логикалық
ойлауға негізделеді), өздігінен орындау мұғалімнің
басшылығымен орындау әдістері ал екінші топқа
балалардың қызығу мүддесін туғызу, зейінін жинақтау
және оқуда борыш, жауапкершілік туғызу әдістері. 3
топқа ауызша тексеру, жазуша тексеру, лабораториялық,
практикалық тексеру және өзін-өзі тексеру әдістері
енеді.
3 слайд
•Оқыту әдістерін зерттеуші ғалымдар, жалпы алғанда, былайша топтайды: 1) балалардың оқу-таным әрекетін ұйымдастыру және оны іске асыру әдістері; 2) оқу- таным әрекетіне түрткі жасау, әсер ету әдістері; 3) оқу- таным әрекеттерінің тиімділігін тексеру әдістері. •Бұлардың әрқайсысына бірнеше жекелеген әдіс енеді. Мысалы, 1 топқа сөздік, көрнекілік және практикалық әдістер; индуктивтік, дедуктивтік әдістер (логикалық ойлауға негізделеді), өздігінен орындау мұғалімнің басшылығымен орындау әдістері ал екінші топқа балалардың қызығу мүддесін туғызу, зейінін жинақтау және оқуда борыш, жауапкершілік туғызу әдістері. 3 топқа ауызша тексеру, жазуша тексеру, лабораториялық, практикалық тексеру және өзін-өзі тексеру әдістері енеді.
#4 слайд
•Ана тілін оқыту барысында бұл әдістердің
қайсының қай кезде тиімді екенін мұғалім өзі
айқындап алып, іріктеп қолданады.
• Қазақ тілін оқу, білу не үшін қажет? Себебі
қазақ тілі – қазақ республикасының
мемлекеттік тілі, ол өнеркәсіп пен техниканы,
ғылым мен мәдениеттің және қоғамдық саяси
өмірджің барлық саласын көрсететін бай
лесикасымен, қалыптасқан жазу жүйесімен
және әртүрлі стильдік тармақтарымен
сипатталады.
4 слайд
•Ана тілін оқыту барысында бұл әдістердің қайсының қай кезде тиімді екенін мұғалім өзі айқындап алып, іріктеп қолданады. • Қазақ тілін оқу, білу не үшін қажет? Себебі қазақ тілі – қазақ республикасының мемлекеттік тілі, ол өнеркәсіп пен техниканы, ғылым мен мәдениеттің және қоғамдық саяси өмірджің барлық саласын көрсететін бай лесикасымен, қалыптасқан жазу жүйесімен және әртүрлі стильдік тармақтарымен сипатталады.
#5 слайд
•Қазақ тілінде көптеген газет – журналдар шығарылады.
Көркем әдеби шығармалар мыңдаған тиражбен
басыоып,таратылып отырады. Қазақ тілінде ғылыми
әдебиеттер шығарылады. Соның нәтижесінде қазақ тілінің
лексикасы саяси және ғылыми техникалық терминдермен
толығып баюда.
•Қазақ тілі арнайы ғылымның зерттеу объектісіне айналып,
оның әртүрлі сөздіктерімен тұрақты оқулықтары
жасалуда.
•Қазақ тілі бастауыш, орта мектептерде, жоғары және
арнаулы орта оқу орындарында арнайы пән ретінде
оқытылуда. Қазақ тілінің жеке граммтикалық
категорияларының өзі арнаулы ғылыми зерттеу
жұмысының объектісі болып, олар жөнінде көптеген
ғылыми еңбектер жазылуда.
5 слайд
•Қазақ тілінде көптеген газет – журналдар шығарылады. Көркем әдеби шығармалар мыңдаған тиражбен басыоып,таратылып отырады. Қазақ тілінде ғылыми әдебиеттер шығарылады. Соның нәтижесінде қазақ тілінің лексикасы саяси және ғылыми техникалық терминдермен толығып баюда. •Қазақ тілі арнайы ғылымның зерттеу объектісіне айналып, оның әртүрлі сөздіктерімен тұрақты оқулықтары жасалуда. •Қазақ тілі бастауыш, орта мектептерде, жоғары және арнаулы орта оқу орындарында арнайы пән ретінде оқытылуда. Қазақ тілінің жеке граммтикалық категорияларының өзі арнаулы ғылыми зерттеу жұмысының объектісі болып, олар жөнінде көптеген ғылыми еңбектер жазылуда.
#6 слайд
•Қайта құруға жұмыла кіріске бүкіл совет халқының ерлік
қимылы барысында, басқа тілдер сияқты, қазақ тілі де
нәрлене, байи түсуде. Тіл мәдениеті күшеюде.
•Бастауыш сыныптарда балалар қазақ тілі сабақтарында
нені білуге тиіс?
•Балалар бастауыш сыныптарда оқуға, жазуға үйренеді,
ойын анық, дәл жеткізе алатындай дағдыға, яғни дұрыс
сөйлеуге үйренеді.
•Сөйтіп, қазақ тілін педагогикалық училищелерде оқудағы
мақсат – бастауыш сынып оқушыларын сан алуан
грамматикалық формалардықолдана білуге үйрету және
соның негізінде олардың тілдерін ұстарту, сондай – ақжазу
дағдыларын бекітіп, сөйлей білуге төселдіру болып
табылады.
6 слайд
•Қайта құруға жұмыла кіріске бүкіл совет халқының ерлік қимылы барысында, басқа тілдер сияқты, қазақ тілі де нәрлене, байи түсуде. Тіл мәдениеті күшеюде. •Бастауыш сыныптарда балалар қазақ тілі сабақтарында нені білуге тиіс? •Балалар бастауыш сыныптарда оқуға, жазуға үйренеді, ойын анық, дәл жеткізе алатындай дағдыға, яғни дұрыс сөйлеуге үйренеді. •Сөйтіп, қазақ тілін педагогикалық училищелерде оқудағы мақсат – бастауыш сынып оқушыларын сан алуан грамматикалық формалардықолдана білуге үйрету және соның негізінде олардың тілдерін ұстарту, сондай – ақжазу дағдыларын бекітіп, сөйлей білуге төселдіру болып табылады.
#7 слайд
•Қазақ тілінің мектепте оқушыларға білім, тәрбие берудегі және
оларды дамытудағы маңызы. Ана тілінің баға жетпес құдіреті мен
қуаты, адамды ерлікке, Отанын, туған халқын сүюге тәрбиелеудегі
күшін кезінде К.Д.Ушинский «Халық тілі – тарих шекарасынан
әлдеқайда әріректен басталатын, оның бүкіл рухани өмірінің
ешуақытта солмайтын және өмір бойы қайтадан шешек атып
тұратын тамаша гүлі. Тілде бүкіл халық, оның күллі елі – барлық ,
толық ойы мен сезімі туған елінің өлеңінде, әндерінде...» деп
көрсеткен болатын Сондықтан да ана тілі бастауыш мектептерде
ең негізгі пән болып есепетеледі. Өйткені ана тілінде оқу жазуға
дағдылану арқылы басқа пәндерді оқып үйренуге жол ашылады.
Бұл жөнінде де педагог К.Д.Ушинский: «Ана тілін толық
меңгермеген бала тарихты, жаратылыстану ғылымдарын үйренген
кезде, теореманы, математикалық есепті өз сөзімен айтып бере
алмай дәл осындай күйге ұшырайды. Ана тілі басқа пәндердің
бәріне қатысы бар және олардың нәтижелерін өзіне жинақтайтын,
басты, өзекті пән екені енді түсінікті емес пе?» - деген болатын.
7 слайд
•Қазақ тілінің мектепте оқушыларға білім, тәрбие берудегі және оларды дамытудағы маңызы. Ана тілінің баға жетпес құдіреті мен қуаты, адамды ерлікке, Отанын, туған халқын сүюге тәрбиелеудегі күшін кезінде К.Д.Ушинский «Халық тілі – тарих шекарасынан әлдеқайда әріректен басталатын, оның бүкіл рухани өмірінің ешуақытта солмайтын және өмір бойы қайтадан шешек атып тұратын тамаша гүлі. Тілде бүкіл халық, оның күллі елі – барлық , толық ойы мен сезімі туған елінің өлеңінде, әндерінде...» деп көрсеткен болатын Сондықтан да ана тілі бастауыш мектептерде ең негізгі пән болып есепетеледі. Өйткені ана тілінде оқу жазуға дағдылану арқылы басқа пәндерді оқып үйренуге жол ашылады. Бұл жөнінде де педагог К.Д.Ушинский: «Ана тілін толық меңгермеген бала тарихты, жаратылыстану ғылымдарын үйренген кезде, теореманы, математикалық есепті өз сөзімен айтып бере алмай дәл осындай күйге ұшырайды. Ана тілі басқа пәндердің бәріне қатысы бар және олардың нәтижелерін өзіне жинақтайтын, басты, өзекті пән екені енді түсінікті емес пе?» - деген болатын.
#8 слайд
•Балалар ана тілі арқылы адамгершілікке,
интернационалдық патриоттық рухқа
тәрбиеленеді.
•Ана тілінде жақсы оқи алатын бала өзі оқыған
немесе айтылған материалдардағы ойды да дәл
түсінеді.
•Ал мектепте оқытылатын грамматика, оқу, тіл
дамыту сабақтарының, бір жағынан білімділік
мәні, екінші жағынан тәрбиелік мәні,үшіншіден
балалынң жеке басындағы қасиеттерді дамытып,
олардың әлеуметтік бағдарларын айқындай түсуде
орасан үлес қосатыны мәлім.
8 слайд
•Балалар ана тілі арқылы адамгершілікке, интернационалдық патриоттық рухқа тәрбиеленеді. •Ана тілінде жақсы оқи алатын бала өзі оқыған немесе айтылған материалдардағы ойды да дәл түсінеді. •Ал мектепте оқытылатын грамматика, оқу, тіл дамыту сабақтарының, бір жағынан білімділік мәні, екінші жағынан тәрбиелік мәні,үшіншіден балалынң жеке басындағы қасиеттерді дамытып, олардың әлеуметтік бағдарларын айқындай түсуде орасан үлес қосатыны мәлім.
#9 слайд
•Бастауыш мектепте ана тілінен оқушыларға білім,тәрбие
беруде және оларды дамытуда мынадай қағидалар
басшылыққа алады:
•Мұғалім білімдік, тәрбиелік, дамыту жағынан құнды,
шәкірт ұғымына сай келетін, анық та дәл, көркем тілмен
жазылған материалдарды іріктеп алып, қазақ тілі
сабақтарында пайдаланып отыруға міндетті;
•Балаларды дәл , анық, бейнелі сөйлеуге жүйелі түрде,
үнемі дағдыландырады.
•Көркем шығармалар арқылы білім бере отырып,
балалардың сезімдеріне әсер етіп, совет адамына
қажетті моральді қажеттер, адамгершілік мінез-
құлықтардың қалыптасуына жағдай туғызады.
9 слайд
•Бастауыш мектепте ана тілінен оқушыларға білім,тәрбие беруде және оларды дамытуда мынадай қағидалар басшылыққа алады: •Мұғалім білімдік, тәрбиелік, дамыту жағынан құнды, шәкірт ұғымына сай келетін, анық та дәл, көркем тілмен жазылған материалдарды іріктеп алып, қазақ тілі сабақтарында пайдаланып отыруға міндетті; •Балаларды дәл , анық, бейнелі сөйлеуге жүйелі түрде, үнемі дағдыландырады. •Көркем шығармалар арқылы білім бере отырып, балалардың сезімдеріне әсер етіп, совет адамына қажетті моральді қажеттер, адамгершілік мінез- құлықтардың қалыптасуына жағдай туғызады.
шағым қалдыра аласыз













