Шебер сынып «Оқытудағы тиімді әдістердің бірі-талқылау құралдары» презентация
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Шебер сынып тақырыбы: Оқытудағы
тиімді әдістердің бірі -талқылау
құралдары
Шебер сыныптың мақсаты: Сабақта
қолдануға болатын талқылау
құралдарымен таныстыру, тиімділігіне көз
жеткізу
Күтілетін нәтиже:
1.Мұғалімдер
«Талқылау құралдары» туралы мәлімет
алады.
2.Талқылау құралдарын сабақта тиімді
пайдалануды үйренеді.
3.Талқылау құралдарының түрлерін
ажырата алады.
1 слайд
Шебер сынып тақырыбы: Оқытудағы тиімді әдістердің бірі -талқылау құралдары Шебер сыныптың мақсаты: Сабақта қолдануға болатын талқылау құралдарымен таныстыру, тиімділігіне көз жеткізу Күтілетін нәтиже: 1.Мұғалімдер «Талқылау құралдары» туралы мәлімет алады. 2.Талқылау құралдарын сабақта тиімді пайдалануды үйренеді. 3.Талқылау құралдарының түрлерін ажырата алады.
2 слайд
Не үшін сөйлеу
керек?
Жұмыс дәптері бос болса, не сабақ «өнімі» болмаса бұл
әдетте тапсырма орындалмаған деп саналады . Бұл мектепті
бағалау барысындағы есептілік және тексеру үдерісімен
қуатталған пікір, сабақ үстіндегі тапсырма немесе оқу
се зінерлік болу керек деген ойға жетелейді. Көрсетуге болатын
«нәтиже» болуы керек. Көптеген зерттеулер мен жеке тәжірибе
көрсетіп отырғандай, түсіну өз бетінше ғана пайда болмайды, ол
– анағұрлым тиімдірек жазбаша сөзден немесе бір нәрсе жасау
кезінде де орын алады.
Демек оқу, тереңдетілген оқу міндетті түрде материалдық
дәлелдермен қосақталып жүру керек деген пікір дұрыс емес
болып шықты.
Орыс психологы Лев Выготский сөйлеу мен ойлау өзара
тығыз байланысты деп жазған. Сөйлеу үдерісі бізге дүниені
тану үшін қолданатын ойларымызды айту және
тұжырымдамаларды дамыту арқылы білім алуымызға
көмектеседі. Қарым-қатынас және түсіну тәжірибе барысында
жақсарады. Демек түсінуді дамыту үшін сөйлеу қабілеті өте
маңызды.
Әрине құр сөйлесудің өзі жеткіліксіз – әңгіме дамытуды
қажет ететін пәнге шоғырланған болуы керек. Шоғырланбаған
жазу шоғырланбаған нәтижелерге әкеліп соғады, талқылау мен
пікірталастар ақиқаты сондай. Бұл жинақта
көрсетілген әдіс-тәсілдер оның нысаналы, құрылымдалған
(немесе әдейі құрылымдалмаған) және оқушылар мен
параметрлерге сәйкес келетін болуы үшін, әңгімеге қолдау және
көмек көрсетуге бағытталған . Сонымен қатар мадақтау мен
бағалаушы әңгіме ақпарат береді; тыңдау мен сөйлеу сияқты,
қарым-қатынас жасау өте маңызды.
2 слайд
Не үшін сөйлеу керек? Жұмыс дәптері бос болса, не сабақ «өнімі» болмаса бұл әдетте тапсырма орындалмаған деп саналады . Бұл мектепті бағалау барысындағы есептілік және тексеру үдерісімен қуатталған пікір, сабақ үстіндегі тапсырма немесе оқу се зінерлік болу керек деген ойға жетелейді. Көрсетуге болатын «нәтиже» болуы керек. Көптеген зерттеулер мен жеке тәжірибе көрсетіп отырғандай, түсіну өз бетінше ғана пайда болмайды, ол – анағұрлым тиімдірек жазбаша сөзден немесе бір нәрсе жасау кезінде де орын алады. Демек оқу, тереңдетілген оқу міндетті түрде материалдық дәлелдермен қосақталып жүру керек деген пікір дұрыс емес болып шықты. Орыс психологы Лев Выготский сөйлеу мен ойлау өзара тығыз байланысты деп жазған. Сөйлеу үдерісі бізге дүниені тану үшін қолданатын ойларымызды айту және тұжырымдамаларды дамыту арқылы білім алуымызға көмектеседі. Қарым-қатынас және түсіну тәжірибе барысында жақсарады. Демек түсінуді дамыту үшін сөйлеу қабілеті өте маңызды. Әрине құр сөйлесудің өзі жеткіліксіз – әңгіме дамытуды қажет ететін пәнге шоғырланған болуы керек. Шоғырланбаған жазу шоғырланбаған нәтижелерге әкеліп соғады, талқылау мен пікірталастар ақиқаты сондай. Бұл жинақта көрсетілген әдіс-тәсілдер оның нысаналы, құрылымдалған (немесе әдейі құрылымдалмаған) және оқушылар мен параметрлерге сәйкес келетін болуы үшін, әңгімеге қолдау және көмек көрсетуге бағытталған . Сонымен қатар мадақтау мен бағалаушы әңгіме ақпарат береді; тыңдау мен сөйлеу сияқты, қарым-қатынас жасау өте маңызды.
3 слайд
Уақыт шеңбері
Балалар философиясы
Алтын
балыққа
арналған
аквариумТікелей
радиоэфирСтикердегі диалог
3 слайд
Уақыт шеңбері Балалар философиясы Алтын балыққа арналған аквариумТікелей радиоэфирСтикердегі диалог
4 слайд
Уақыт шеңбері
Мақсаты :
Идеялар, тәжірибелер және ойлармен бөлісу. Өз-өзіңді және басқаларды түсінуді алға
бастыру. Топ сұрақтарын құрастыру.
Ұйымдастыру :
Барлығы орындықта немесе еденде шеңбер құрып отырады . Сөйлеуші ғана ұстайтын
зат бар (мысалы, доп).
Жаттығудың сипаттамасы :
Мұғалім оқушылар сияқты орындықта немесе еденде отыр. Бұл мына ерекше сынып
тапсырмасында мұғалімнің директор емес, үйлестіруші екенін білдіреді. Мұғалім
Уақыт шеңберіндегі құрылымдық ережелерінің сақталуына, әр оқушының
эмоциясын қорғауға және лайықты тапсырмаларды дайындауға жауапты. Егер
оқушылар ережелерді үнемі бұза берсе, мұғалім тапсырманы аяқтауға дайын
болуы керек.
Уақыт шеңберіндегі ең маңызды ереже – талқылауға барлығы түгелдей қатысулары
керек. Бұл бірініші болып өткізілуге тиісті тапсырмалардың бірі. Негізгі үш
ережені талқылау керек:
Тек біреу ғана сөйлеу керек – әңгіме тақырыбы ережелердің сақталуына мүмкіндік
туғызуы керек.
Егер сіз бір тақырып аясында сөйлегіңіз келмесе, «сөзіңізді» басқаға бере аласыз.
Ешқандай қатты ескерту болмауы керек.
4 слайд
Уақыт шеңбері Мақсаты : Идеялар, тәжірибелер және ойлармен бөлісу. Өз-өзіңді және басқаларды түсінуді алға бастыру. Топ сұрақтарын құрастыру. Ұйымдастыру : Барлығы орындықта немесе еденде шеңбер құрып отырады . Сөйлеуші ғана ұстайтын зат бар (мысалы, доп). Жаттығудың сипаттамасы : Мұғалім оқушылар сияқты орындықта немесе еденде отыр. Бұл мына ерекше сынып тапсырмасында мұғалімнің директор емес, үйлестіруші екенін білдіреді. Мұғалім Уақыт шеңберіндегі құрылымдық ережелерінің сақталуына, әр оқушының эмоциясын қорғауға және лайықты тапсырмаларды дайындауға жауапты. Егер оқушылар ережелерді үнемі бұза берсе, мұғалім тапсырманы аяқтауға дайын болуы керек. Уақыт шеңберіндегі ең маңызды ереже – талқылауға барлығы түгелдей қатысулары керек. Бұл бірініші болып өткізілуге тиісті тапсырмалардың бірі. Негізгі үш ережені талқылау керек: Тек біреу ғана сөйлеу керек – әңгіме тақырыбы ережелердің сақталуына мүмкіндік туғызуы керек. Егер сіз бір тақырып аясында сөйлегіңіз келмесе, «сөзіңізді» басқаға бере аласыз. Ешқандай қатты ескерту болмауы керек.
5 слайд
Балалар философиясы
Мақсаты :
БФ балаларды (немесе ересектерді) сыни, байыппен,
шығармашыл және бірлесіп ойлауға ынталандыруға
бағытталған. Бұл мұғалімге қатысушылар сұрақтарды
өздері құрастырып және өздері қоятын және «қалай оқу
керектігін үйренетін» «сұраныстар қоғамын» құруға
көмектеседі. (Уилл Орд -
http://www.thinkingeducation.co.uk/p4c.htm )
Ұйымдастыру : Орындықтарды шеңбер етіп қойыңыздар,
(егер қажет болса) сөйлеушіні білдіретін бір затты
алыңыз (мысалы, доп). Бөлме ішінде оқушыларға
арналған ынталандыру материалдарын
орналастырыңыз.
Жаттығудың сипаттамасы : Мұғалім тақырыппен
таныстырып, үдерісті түсіндіреді. Оқушыларға
ынталандыру материалдарын толығымен қарауға
бірнеше минут беру керек. Оқушылар шеңберге
оралғанда, жауап беруі тиіс тақырыпқа/пәнге қатысты
сұрақтарды ойластыру үшін, оларға бір-екі минут
беріледі. Оқушылар пікір алмасып, мәселені талқылап,
бір тоқтамға келу үшін дауыс береді. Мұғалім
сұрақтарды дұрыс құра отырып, дамытатын сұрақтар
қойып немесе әр оқушының қатысуын қамтамасыз ету
үшін топпен бірге әрекет ете отырып, үйлестіруші
ретінде қатысады .
5 слайд
Балалар философиясы Мақсаты : БФ балаларды (немесе ересектерді) сыни, байыппен, шығармашыл және бірлесіп ойлауға ынталандыруға бағытталған. Бұл мұғалімге қатысушылар сұрақтарды өздері құрастырып және өздері қоятын және «қалай оқу керектігін үйренетін» «сұраныстар қоғамын» құруға көмектеседі. (Уилл Орд - http://www.thinkingeducation.co.uk/p4c.htm ) Ұйымдастыру : Орындықтарды шеңбер етіп қойыңыздар, (егер қажет болса) сөйлеушіні білдіретін бір затты алыңыз (мысалы, доп). Бөлме ішінде оқушыларға арналған ынталандыру материалдарын орналастырыңыз. Жаттығудың сипаттамасы : Мұғалім тақырыппен таныстырып, үдерісті түсіндіреді. Оқушыларға ынталандыру материалдарын толығымен қарауға бірнеше минут беру керек. Оқушылар шеңберге оралғанда, жауап беруі тиіс тақырыпқа/пәнге қатысты сұрақтарды ойластыру үшін, оларға бір-екі минут беріледі. Оқушылар пікір алмасып, мәселені талқылап, бір тоқтамға келу үшін дауыс береді. Мұғалім сұрақтарды дұрыс құра отырып, дамытатын сұрақтар қойып немесе әр оқушының қатысуын қамтамасыз ету үшін топпен бірге әрекет ете отырып, үйлестіруші ретінде қатысады .
6 слайд
Алтын балыққа
арналған аквариум
Мақсаты :
Топқа идеяларын ұсынуға мүмкіндік береді,
негіздеу қабілетін , сараптамалықсұрақтар
қоюды, идеялар алмастыруды дамытады.
Ұйымдастыру:
Топқа арналған орындықтар ортада, сыныптың
қалған бөлігі тыңдаушылар ретінде отырады .
Жаттығудың сипаттамасы:
Барлық сынып алдында өз пікірін білдіргені
болмаса, қалған жағдайда «ыстық орындық»
сияқты. Олар алтын балыққа арналған
аквариумда отырады, басқалары оларға
сұрақ қойып, түсініктеме беруді талап ете
алады және т.б.
6 слайд
Алтын балыққа арналған аквариум Мақсаты : Топқа идеяларын ұсынуға мүмкіндік береді, негіздеу қабілетін , сараптамалықсұрақтар қоюды, идеялар алмастыруды дамытады. Ұйымдастыру: Топқа арналған орындықтар ортада, сыныптың қалған бөлігі тыңдаушылар ретінде отырады . Жаттығудың сипаттамасы: Барлық сынып алдында өз пікірін білдіргені болмаса, қалған жағдайда «ыстық орындық» сияқты. Олар алтын балыққа арналған аквариумда отырады, басқалары оларға сұрақ қойып, түсініктеме беруді талап ете алады және т.б.
7 слайд
Тікелей радиоэфир
Мақсаты :
Оқушыларды белсенді тыңдау, көптеген талқылау
дағдыларын дамытуға ықпал етуге бағытталған
әдіс .
Ұйымдастыру :
Радио жүргізуші-мұғалім (немесе оқушы) төрт
қонақты (оқушыны) және аудиторияны (қалған
оқушылар) қарсы алады.
Жұмыс алгоритмі
Радио жүргізушісі талқыланатын тақырыпты
таңдайды. Студия қонақтарына (төрт оқушыға)
рөлдік карточка беріліп, олар сол карточкадағы
рөлдерін ойнайды. Тыңдаушылар аудиториясы
(сыныптағы оқушылар) баға береді, сұрақ қою
үшін «қоңырау шалады», ескертпелер жасайды
және т.б.
7 слайд
Тікелей радиоэфир Мақсаты : Оқушыларды белсенді тыңдау, көптеген талқылау дағдыларын дамытуға ықпал етуге бағытталған әдіс . Ұйымдастыру : Радио жүргізуші-мұғалім (немесе оқушы) төрт қонақты (оқушыны) және аудиторияны (қалған оқушылар) қарсы алады. Жұмыс алгоритмі Радио жүргізушісі талқыланатын тақырыпты таңдайды. Студия қонақтарына (төрт оқушыға) рөлдік карточка беріліп, олар сол карточкадағы рөлдерін ойнайды. Тыңдаушылар аудиториясы (сыныптағы оқушылар) баға береді, сұрақ қою үшін «қоңырау шалады», ескертпелер жасайды және т.б.
8 слайд
Стикердегі диалог
•
Мақсаты :
•
Көпшілік алдында «сөз сөйлеу» қажеттілігі жоқ ашық
пікірталас жүргізу арқылы визуалды, кинестетикалық
және тыңдау аспектілерін дамытудағы тиімді әдістердің
бірі. Талқылауға арналған маңызды тақырыптың
болғаны жақсы .
•
Ұйымдастыру :
•
Әр оқушыға стикерлер, жүріп-тұруға арналған орын
қажет .
•
Жаттығудың сипаттамасы :
•
Бұл әдісті қолданудың әртүрлі жолдары бар. Айталық:
қабырғаға немесе тақтаға пікірлер немесе сұрақтар
жазылған бірнеше түрлі-түсті қағаз ілінеді, болмаса
оларды үстелдің үстіне қоюға болады. Оқушылар оларды
оқып, стикерлерге өз ойларын жазып қалдырады. Екінші
жолы: 3/4/5 адамнан тұратын топтар стикердегі
сұрақтарға жауап береді немесе ол жөніндегі өз
ойларымен бөлісіп, талқылап, стикерге өз ойларын
жазады, кейін пікірлерін қорғайды. Оқушылар
стикерлерде өз пікірлерін/эмоцияларын білдіре алады
8 слайд
Стикердегі диалог • Мақсаты : • Көпшілік алдында «сөз сөйлеу» қажеттілігі жоқ ашық пікірталас жүргізу арқылы визуалды, кинестетикалық және тыңдау аспектілерін дамытудағы тиімді әдістердің бірі. Талқылауға арналған маңызды тақырыптың болғаны жақсы . • Ұйымдастыру : • Әр оқушыға стикерлер, жүріп-тұруға арналған орын қажет . • Жаттығудың сипаттамасы : • Бұл әдісті қолданудың әртүрлі жолдары бар. Айталық: қабырғаға немесе тақтаға пікірлер немесе сұрақтар жазылған бірнеше түрлі-түсті қағаз ілінеді, болмаса оларды үстелдің үстіне қоюға болады. Оқушылар оларды оқып, стикерлерге өз ойларын жазып қалдырады. Екінші жолы: 3/4/5 адамнан тұратын топтар стикердегі сұрақтарға жауап береді немесе ол жөніндегі өз ойларымен бөлісіп, талқылап, стикерге өз ойларын жазады, кейін пікірлерін қорғайды. Оқушылар стикерлерде өз пікірлерін/эмоцияларын білдіре алады
9 слайд
3:2:1
2.Шеберлік
сыныптың
екі
жетістігі
1.Шеберлік
сыныптың
бір кемшілігі3.Бүгінгі
шеберлік
сыныптың
үш жақсы
жағы
9 слайд
3:2:1 2.Шеберлік сыныптың екі жетістігі 1.Шеберлік сыныптың бір кемшілігі3.Бүгінгі шеберлік сыныптың үш жақсы жағы
10 слайд
1. “Шеберлік
сынып”
мұғалімдердің
кәсіби өсу
дәрежесін
көтере ме?
Неліктен олай
ойлайсыз?
10 слайд
1. “Шеберлік сынып” мұғалімдердің кәсіби өсу дәрежесін көтере ме? Неліктен олай ойлайсыз?
11 слайд
2. «Үздік шебер
сынып»
байқауының
мақсатына
жеткенін қалай
түсіндіре аласыз?
11 слайд
2. «Үздік шебер сынып» байқауының мақсатына жеткенін қалай түсіндіре аласыз?
12 слайд
3. Менің қолданып
жатқан талқылау
құралдарым
сабақтарыңызға
тиімді ме?
Болашақта
қолданасыз ба?
12 слайд
3. Менің қолданып жатқан талқылау құралдарым сабақтарыңызға тиімді ме? Болашақта қолданасыз ба?