STAEM туралы шығармашылық жұмыс
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
LOGOҚосымша білім беру
ұйымдарында балалардың
техникалық шығармашылығын
дамытудың психологиялық-
педагогикалық жағдайлары
Лектор
Қуандық Тайболатов
1 слайд
LOGOҚосымша білім беру ұйымдарында балалардың техникалық шығармашылығын дамытудың психологиялық- педагогикалық жағдайлары Лектор Қуандық Тайболатов
2 слайд
КУРС МАЗМҰНЫ
2 . Техникалық шығармашылықтың түрлері
3. Балалардың техникалық шығармашылығы
4. Балалардың техникалық шығармашылығын
дамыту шарттары1. Шығармашылық және техникалық шығармашылық
2 слайд
КУРС МАЗМҰНЫ 2 . Техникалық шығармашылықтың түрлері 3. Балалардың техникалық шығармашылығы 4. Балалардың техникалық шығармашылығын дамыту шарттары1. Шығармашылық және техникалық шығармашылық
3 слайд
Шығармашылық
дегеніміз не ?
3 слайд
Шығармашылық дегеніміз не ?
4 слайд
Шығармашылық дегеніміз...
Шығармашылық – бұл
белгілі бір қызмет түрі, оның
барысында адам жалпы қабылданған
үлгілерден ауытқып, тәжірибе жасап,
нәтижесінде ғылым, өнер, өндіріс,
технология және т. б. саласында жаңа
өнім жасайды.
4 слайд
Шығармашылық дегеніміз... Шығармашылық – бұл белгілі бір қызмет түрі, оның барысында адам жалпы қабылданған үлгілерден ауытқып, тәжірибе жасап, нәтижесінде ғылым, өнер, өндіріс, технология және т. б. саласында жаңа өнім жасайды.
5 слайд
Әлеуметтік-
экономикалық
тұрғыдан
алғанда, бұрын
болмаған объект
ғана жаңа бола
алады. Шығармашылық
Психологиялық
тұрғыдан
алғанда , бұл
адам өзіне
белгісіз нәрсені
ашатын кез-
келген процесс.
5 слайд
Әлеуметтік- экономикалық тұрғыдан алғанда, бұрын болмаған объект ғана жаңа бола алады. Шығармашылық Психологиялық тұрғыдан алғанда , бұл адам өзіне белгісіз нәрсені ашатын кез- келген процесс.
6 слайд
Техникалық
шығармашылық
бұл әртүрлі техникалық объектілерді
(модельдер, құрылғылар, әртүрлі
механизмдер) құру нәтижесінде пайда
болаты н іс - әрекет .
6 слайд
Техникалық шығармашылық бұл әртүрлі техникалық объектілерді (модельдер, құрылғылар, әртүрлі механизмдер) құру нәтижесінде пайда болаты н іс - әрекет .
7 слайд
ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚТЫҢ
ТҮРЛЕРІ
1
Мәселені
шешудің өзіндік
әдісін ашатын
ӨНЕРТАБЫС 2
РАЦИОНАЛИ
ЗАТОРЛЫ Қ –
адам дайын
механизмді
жақсартады 3
Берілген
техникалық
тапсырмаға
сәйкес
құрылғыны
ЖОБАЛАУ
НЕМЕСЕ
ҚҰРУ Белгілі бір
функционалды,
сонымен қатар
эстетикалық
сипаттамалары
бар объектінің
құрылысын
қамтитын
ДИЗАЙН 4
7 слайд
ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚТЫҢ ТҮРЛЕРІ 1 Мәселені шешудің өзіндік әдісін ашатын ӨНЕРТАБЫС 2 РАЦИОНАЛИ ЗАТОРЛЫ Қ – адам дайын механизмді жақсартады 3 Берілген техникалық тапсырмаға сәйкес құрылғыны ЖОБАЛАУ НЕМЕСЕ ҚҰРУ Белгілі бір функционалды, сонымен қатар эстетикалық сипаттамалары бар объектінің құрылысын қамтитын ДИЗАЙН 4
8 слайд
Балалар мен жасөспірімдердің шы ғармашылығын
дамытуда конструктивті-техникалық қызметке
ерекше орын беріледі. Ересек адамдардан
айырмашылығы, олар қарапайым мәселелерді
шешеді, бұрыннан белгілі әрекет тәсілдерін қайта
ашады. Бұл жағдайда басты мақсат өнертабыстың
қоғамдық пайдасы емес, балалардың зерттеудегі
ойлауы мен бастамасын дамыту болып табылады.
8 слайд
Балалар мен жасөспірімдердің шы ғармашылығын дамытуда конструктивті-техникалық қызметке ерекше орын беріледі. Ересек адамдардан айырмашылығы, олар қарапайым мәселелерді шешеді, бұрыннан белгілі әрекет тәсілдерін қайта ашады. Бұл жағдайда басты мақсат өнертабыстың қоғамдық пайдасы емес, балалардың зерттеудегі ойлауы мен бастамасын дамыту болып табылады.
9 слайд
Ө нертапқыш болу оңай емес.
Жаңа құрылғыны жасау үшін адамның
шығармашылық ойлау қабілеті болуы керек.
Сондай-ақ, түпкілікті нәтижеге назар аудару және
туындаған техникалық қиындықтарды жеңуге
дайын болу қажет.
Индустрияландыру таңында мұндай қасиеттер
дарынды инженерлердің аз санына туғаннан
бастап тән деген пікір болды.БАЛАЛАРДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫ
9 слайд
Ө нертапқыш болу оңай емес. Жаңа құрылғыны жасау үшін адамның шығармашылық ойлау қабілеті болуы керек. Сондай-ақ, түпкілікті нәтижеге назар аудару және туындаған техникалық қиындықтарды жеңуге дайын болу қажет. Индустрияландыру таңында мұндай қасиеттер дарынды инженерлердің аз санына туғаннан бастап тән деген пікір болды.БАЛАЛАРДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫ
10 слайд
Company Name
www.themegallery.com
10 слайд
Company Name www.themegallery.com
11 слайд
Ж ұмыс барысында кездесетін
мәселелер
Балалардың жасерекшеліктерінің
ескерілмеуі;
Мінез - құлықтық, жеке ерекшеліктері
(агрессивті, гипербелсенді, тұйық балалар,
жасқаншақтық, мүмкіндігі шектеулі
балалар);
Коммуникативтілік дағдылардың
жеткіліксіздігі;
Шыдамсыздық (бастаған іс - әрекетті аяғына
дейін жеткізбеу);
Қызығушылықтың тез ауысуы;
Баланың қалауының ескерілмеуі;
Әлеуметтік - м атериалдық жағдайы;
11 слайд
Ж ұмыс барысында кездесетін мәселелер Балалардың жасерекшеліктерінің ескерілмеуі; Мінез - құлықтық, жеке ерекшеліктері (агрессивті, гипербелсенді, тұйық балалар, жасқаншақтық, мүмкіндігі шектеулі балалар); Коммуникативтілік дағдылардың жеткіліксіздігі; Шыдамсыздық (бастаған іс - әрекетті аяғына дейін жеткізбеу); Қызығушылықтың тез ауысуы; Баланың қалауының ескерілмеуі; Әлеуметтік - м атериалдық жағдайы;
12 слайд
Бүгінгі таңда көптеген педагогтар техникалық
шығармашылықты әр адамға үйретуге болатынына
сенімді.
Бірақ мұны ерте жастан бастап жасау керек, сондықтан
бала дұрыс ойлауға, ақпаратпен ұтымды жұмыс істеуге,
сабақта алған білімдерін іс жүзінде қолдануға
дағдыланады.
Техникаға деген қызығушылықты ояту өте маңызды.
Сондықтан балалар күрделі физикалық құбылыстарды
зерттемейді, бірақ олар өздеріне түсінікті модельдерді
(ұшақтар, автомобильдер, кемелер, ғарыш аппараттары,
роботтар және т. б.) жасайды. БАЛАЛАРДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫ
12 слайд
Бүгінгі таңда көптеген педагогтар техникалық шығармашылықты әр адамға үйретуге болатынына сенімді. Бірақ мұны ерте жастан бастап жасау керек, сондықтан бала дұрыс ойлауға, ақпаратпен ұтымды жұмыс істеуге, сабақта алған білімдерін іс жүзінде қолдануға дағдыланады. Техникаға деген қызығушылықты ояту өте маңызды. Сондықтан балалар күрделі физикалық құбылыстарды зерттемейді, бірақ олар өздеріне түсінікті модельдерді (ұшақтар, автомобильдер, кемелер, ғарыш аппараттары, роботтар және т. б.) жасайды. БАЛАЛАРДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫ
13 слайд
ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ
БАРЫСЫНДА:
баланы болашақ жұмысқа
дайындау жүреді;
т әуелсіздік, белсенділік,
шығармашылық ойлау,
кеңістіктік қиял, сыни
(құрылғылардың дизайн
ерекшеліктерін бағалау
мүмкіндігі) ойлау дамиды;
өнертапқыштыққа деген
қызығушылық
қалыптасады;
физика, математика,
информатика және т. б.
саласынан білім алынады;
еңбекқорлық қа ,
ж ауапкершілік ке ,
мақсаттылық қа ,
шыдамдылық қа тәрбиеленеді;
сызбалармен, ғылыми
әдебиеттермен жұмыс істеу
қабілеті, сондай-ақ өлшеу
құралдарын, арнайы
құрылғыларды пайдалану
дағдылары қалыптасады;
баланың өзін-өзі бағалауы өседі,
өз жұмысында мақтаныш пайда
болады.
13 слайд
ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ БАРЫСЫНДА: баланы болашақ жұмысқа дайындау жүреді; т әуелсіздік, белсенділік, шығармашылық ойлау, кеңістіктік қиял, сыни (құрылғылардың дизайн ерекшеліктерін бағалау мүмкіндігі) ойлау дамиды; өнертапқыштыққа деген қызығушылық қалыптасады; физика, математика, информатика және т. б. саласынан білім алынады; еңбекқорлық қа , ж ауапкершілік ке , мақсаттылық қа , шыдамдылық қа тәрбиеленеді; сызбалармен, ғылыми әдебиеттермен жұмыс істеу қабілеті, сондай-ақ өлшеу құралдарын, арнайы құрылғыларды пайдалану дағдылары қалыптасады; баланың өзін-өзі бағалауы өседі, өз жұмысында мақтаныш пайда болады.
14 слайд
БАЛАЛАРДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ
ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫН ДАМЫТУДЫҢ
ШАРТТАРЫ
таңдалған үйірме балаға қызықты, сабақтар оның дайындығын
ескере отырып өткізіл уі керек;
теориялық ақпаратты зерттеу мен практикалық сабақтар
арасындағы оңтайлы байланыс сақталғаны жөн;
оқушылар белгілі бір білім мен дағдыларды не үшін
алатындығын түсінуі керек;
материалдық қамтамасыз ету заманауи талаптарға сай
болуы керек;
қолданылатын әдістер оқушылардың шығармашылығын
дамытуға, өзін-өзі жүзеге асыруына ықпал етуі тиіс;
балалар шоуларға немесе көрмелерге жүйелі түрде қатысып,
жетістіктерін көрсетіп, нәтижелерін көріп отыруы керек.
14 слайд
БАЛАЛАРДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫН ДАМЫТУДЫҢ ШАРТТАРЫ таңдалған үйірме балаға қызықты, сабақтар оның дайындығын ескере отырып өткізіл уі керек; теориялық ақпаратты зерттеу мен практикалық сабақтар арасындағы оңтайлы байланыс сақталғаны жөн; оқушылар белгілі бір білім мен дағдыларды не үшін алатындығын түсінуі керек; материалдық қамтамасыз ету заманауи талаптарға сай болуы керек; қолданылатын әдістер оқушылардың шығармашылығын дамытуға, өзін-өзі жүзеге асыруына ықпал етуі тиіс; балалар шоуларға немесе көрмелерге жүйелі түрде қатысып, жетістіктерін көрсетіп, нәтижелерін көріп отыруы керек.
15 слайд
ТЕХНИКАЛЫҚ
ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ КЕЗЕҢДЕРІ
Міндет қою. Балаларды шығармашылық процеске қосу керек, әрі қарай жұмыс істеуге
ынталандыру керек. Бұл кезеңде оларға дайын құрылғылар, бейнефильмдер,
эксперименттер көрсетіледі, зерттелетін механизмнің маңыздылығы, оның
практикалық қолданылуы туралы айтылады.
Ақпарат жинау. Оқушылардың қандай білімі бар екенін және олар әлі не туралы
білетінін түсіну керек. Ол үшін әңгімелер, сауалнамалар, ойын формалары
(викториналар, кроссвордтар және т.б.) қолданылады. Содан кейін мұғалім жаңа
ақпаратты айтады. Кейде балалардың өздері әдебиетті оқиды, содан кейін
пікірталастар, конференциялар, шағын есептерді талқылау ұйымдастырылады.
Шешім іздеу. Егер балалар үнемі құрылғыларды механикалық көшірумен
айналысатын үлгілерге сәйкес жасаса, бұл жаман. Оқушылардың дизайн дағдыларын
дамыту, олардың бастамаларын ынталандыру, алған білімдерін шығармашылықпен
қолдануға үйрету, мәселені шешудің әртүрлі нұсқаларын көру қажет.
Шешімді іске асыру. Дизайн үшін дұрыс нысандарды таңдау өте маңызды, сондықтан
балалар оларды ересектердің минималды көмегімен өздері жасай алады.
15 слайд
ТЕХНИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ КЕЗЕҢДЕРІ Міндет қою. Балаларды шығармашылық процеске қосу керек, әрі қарай жұмыс істеуге ынталандыру керек. Бұл кезеңде оларға дайын құрылғылар, бейнефильмдер, эксперименттер көрсетіледі, зерттелетін механизмнің маңыздылығы, оның практикалық қолданылуы туралы айтылады. Ақпарат жинау. Оқушылардың қандай білімі бар екенін және олар әлі не туралы білетінін түсіну керек. Ол үшін әңгімелер, сауалнамалар, ойын формалары (викториналар, кроссвордтар және т.б.) қолданылады. Содан кейін мұғалім жаңа ақпаратты айтады. Кейде балалардың өздері әдебиетті оқиды, содан кейін пікірталастар, конференциялар, шағын есептерді талқылау ұйымдастырылады. Шешім іздеу. Егер балалар үнемі құрылғыларды механикалық көшірумен айналысатын үлгілерге сәйкес жасаса, бұл жаман. Оқушылардың дизайн дағдыларын дамыту, олардың бастамаларын ынталандыру, алған білімдерін шығармашылықпен қолдануға үйрету, мәселені шешудің әртүрлі нұсқаларын көру қажет. Шешімді іске асыру. Дизайн үшін дұрыс нысандарды таңдау өте маңызды, сондықтан балалар оларды ересектердің минималды көмегімен өздері жасай алады.
16 слайд
Миға шабуыл. Балалар мәселені шешудің әртүрлі болжамдарын
ұсынады. Олар болжамдардың едәуір мөлшері алынған кезде ғана
оларды талдауға көшеді.
Кенеттен тыйым салу. Белгілі бір механизмдерді немесе
бөлшектерді пайдалануға тыйым салу әдеттегі шаблондардан бас
тартуға мүмкіндік береді.
Жаңа нұсқалар. Мұғалім балалардан бір мәселенің бірнеше
шешімін табуды сұрайды.
Абсурд әдісі. Оқушыларға мүмкін емес міндет қойылады (мәңгілік
қозғалтқыштың өнертабысы жарқын мысал бола алады). Техникалық ойлауды дамыту үшін арнайы
әдістерді қолдануға болады:
16 слайд
Миға шабуыл. Балалар мәселені шешудің әртүрлі болжамдарын ұсынады. Олар болжамдардың едәуір мөлшері алынған кезде ғана оларды талдауға көшеді. Кенеттен тыйым салу. Белгілі бір механизмдерді немесе бөлшектерді пайдалануға тыйым салу әдеттегі шаблондардан бас тартуға мүмкіндік береді. Жаңа нұсқалар. Мұғалім балалардан бір мәселенің бірнеше шешімін табуды сұрайды. Абсурд әдісі. Оқушыларға мүмкін емес міндет қойылады (мәңгілік қозғалтқыштың өнертабысы жарқын мысал бола алады). Техникалық ойлауды дамыту үшін арнайы әдістерді қолдануға болады:
17 слайд
Балаларды ң техникалық
шығармашылығын дамыту алгоритмі
Жағымды психологиялық ахуал туғызу;
Қызығушылық ояту (ынтыландыру);
Тақырып таңдау;
Мақсат қоя білу;
Проблеманы айқындай білу (проблемалық сұрақ қою арқылы);
Күтілетін нәтижелерді айқындау;
Әдіс - тәсілдерді қолдану;
Қолданылатын материалдар мен көрнекіліктерді дайындау
Жаңа материалдарды беру
Қауіпсіздік ережесін сақтау
Тәжірибені өмірмен байланыстыру, практикалық жұмыс
Тапсырма беру, жұмыс жасаудағы еркіндік; бәсекелестікті
қалыптастыру
Іс - әрекетін ынталандыру (өзіндік бағалауын дамыту немесе
қалыптастыру);
Кері байланыс орнату;
Нәтижеге жету.
17 слайд
Балаларды ң техникалық шығармашылығын дамыту алгоритмі Жағымды психологиялық ахуал туғызу; Қызығушылық ояту (ынтыландыру); Тақырып таңдау; Мақсат қоя білу; Проблеманы айқындай білу (проблемалық сұрақ қою арқылы); Күтілетін нәтижелерді айқындау; Әдіс - тәсілдерді қолдану; Қолданылатын материалдар мен көрнекіліктерді дайындау Жаңа материалдарды беру Қауіпсіздік ережесін сақтау Тәжірибені өмірмен байланыстыру, практикалық жұмыс Тапсырма беру, жұмыс жасаудағы еркіндік; бәсекелестікті қалыптастыру Іс - әрекетін ынталандыру (өзіндік бағалауын дамыту немесе қалыптастыру); Кері байланыс орнату; Нәтижеге жету.
18 слайд
Балалардың техникалық шығармашылығы – бұл адамнан
кең дүниетанымды, дамыған қиялды, тәуелсіз ойлауды және
іздеу қызметіне қызығушылықты қажет ететін қызмет. Оның
алғышарттары балалық шақта жасалады, егер олар жоғары
білікті мамандар өсіргісі келсе, ата-аналар мен мұғалімдер мұны
есте ұстаған жөн.
18 слайд
Балалардың техникалық шығармашылығы – бұл адамнан кең дүниетанымды, дамыған қиялды, тәуелсіз ойлауды және іздеу қызметіне қызығушылықты қажет ететін қызмет. Оның алғышарттары балалық шақта жасалады, егер олар жоғары білікті мамандар өсіргісі келсе, ата-аналар мен мұғалімдер мұны есте ұстаған жөн.
19 слайд
LOGO
Куандык Тайболатов@taibolatovkuandyk
+7 705 594 95 82
19 слайд
LOGO Куандык Тайболатов@taibolatovkuandyk +7 705 594 95 82