Ұстаз ұлы тұлға
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Баяндамашы : Қазақ тілі мен әдебиет
пәні мұғалімі Миркасимова Зулхумор
1 слайд
Баяндамашы : Қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі Миркасимова Зулхумор
2 слайд
Ма қсаты:
•
Латын әлібиіне көшудың жолдарын
қажеттілігі мен артықшылықтары,
жастарға беретін мүмкіндіктеріне
кеңінен тоқталып маңыздылығын ашу
2 слайд
Ма қсаты: • Латын әлібиіне көшудың жолдарын қажеттілігі мен артықшылықтары, жастарға беретін мүмкіндіктеріне кеңінен тоқталып маңыздылығын ашу
3 слайд
Тақырыптың өзектігі
•
Латын жазу арқылы өткен мен бүгінгі және
болашақ өміріміз жалғастық табады. Ол –
ұрпақтар сабақтастығын қамтамасыз ететін алтын
көпір. Ал, жазудың өзгертілуі сол халықтың
қоғамдық өмірінің барлық саласына, рухани әлемі
мен мәдени деңгейіне, тіпті, әлеуметтік
психологиясына әсер етеді.
3 слайд
Тақырыптың өзектігі • Латын жазу арқылы өткен мен бүгінгі және болашақ өміріміз жалғастық табады. Ол – ұрпақтар сабақтастығын қамтамасыз ететін алтын көпір. Ал, жазудың өзгертілуі сол халықтың қоғамдық өмірінің барлық саласына, рухани әлемі мен мәдени деңгейіне, тіпті, әлеуметтік психологиясына әсер етеді.
4 слайд
Міндеттер
•
Латын әлібиінің шығу тарихы мен оған
көшудің жолдарын анықтау
•
Тақырып бойынша материалдарды
зерттеу дағдысын анықтау
4 слайд
Міндеттер • Латын әлібиінің шығу тарихы мен оған көшудің жолдарын анықтау • Тақырып бойынша материалдарды зерттеу дағдысын анықтау
5 слайд
Жоспар:
І. Кіріспе
•
Латын әліпбиіне көшу мәселесі.
ІІ. Негізгі бөлім
•
Латын әліпбиінің талқылауға ұсынылған нұсқасы
туралы.
•
Латын әрпіне көшу- уақыт талабы.
ІІІ. Тәжірибе бөлімі
IV .Қорытынды
5 слайд
Жоспар: І. Кіріспе • Латын әліпбиіне көшу мәселесі. ІІ. Негізгі бөлім • Латын әліпбиінің талқылауға ұсынылған нұсқасы туралы. • Латын әрпіне көшу- уақыт талабы. ІІІ. Тәжірибе бөлімі IV .Қорытынды
6 слайд
Кіріспе
•
Менің ғылыми ізденушілік тақырыбым «Латын әліпбиіне
көшу қажет пе ? » Менің бұл тақырыпты таңдаған
себебім дәл қазіргі уақытта осы тақырып ересектер мен
оқушылар арасында көп айтылуда. Мені де осы сұрақ
ойландырды. Яғни «Латын әліпбиіне көшу қажет пе?»
деген бүгінгі күннің сауалы – ел келешегін ойлаған әрбір
азаматтың көкейкесті мәселесі болып отыр. Қолданылып
келе жатқан әліпбиімізді латын жазуына ауыстыру бізге не
береді, неден ұтамыз, неден ұтыламыз деген секілді
сұрақтарға жауап іздеп өз жұмысымды бастап кеттім.
6 слайд
Кіріспе • Менің ғылыми ізденушілік тақырыбым «Латын әліпбиіне көшу қажет пе ? » Менің бұл тақырыпты таңдаған себебім дәл қазіргі уақытта осы тақырып ересектер мен оқушылар арасында көп айтылуда. Мені де осы сұрақ ойландырды. Яғни «Латын әліпбиіне көшу қажет пе?» деген бүгінгі күннің сауалы – ел келешегін ойлаған әрбір азаматтың көкейкесті мәселесі болып отыр. Қолданылып келе жатқан әліпбиімізді латын жазуына ауыстыру бізге не береді, неден ұтамыз, неден ұтыламыз деген секілді сұрақтарға жауап іздеп өз жұмысымды бастап кеттім.
7 слайд
ЕЛБАСЫМЫЗДЫҢ «ҚАЗАҚСТАН – 2050» СТРАТЕГИЯСЫ ҚАЛЫПТАСҚАН
МЕМЛЕКЕТТІҢ ЖАҢА САЯСИ БАҒЫТЫ» АТТЫ ҚАЗАҚСТАН ХАЛҚЫНА
ЖОЛДАУЫНДА:
•
Біз 2025 жылдан бастап әліпбиімізді латын қарпіне, латын әліпбиіне көшіруге
кірісуіміз керек. Бұл – ұлт болып шешуге тиіс принципті мәселе. Бір кезде
тарих бедерінде біз мұндай қадамды жасағанбыз.
•
Балаларымыздың болашағы үшін осындай шешім қабылдауға тиіспіз және бұл
әлеммен бірлесе түсуімізге, балаларымыздың ағылшын тілі мен интернет тілін
жетік игеруіне, ең бастысы – қазақ тілін жаңғыртуға жағдай туғызады» – деп
латын әліпбиіне көшудің қажеттілігін атап өтті.
•
Тілдері ұқсас, діні бір, түп негізі ортақ түркі тектес елдер осы күнге дейін
әртүрлі әліпбимен жазып келеді, латын әліпбиін пайдаланатын түркі тілдес
мемлекеттердің жазуы да бірізге түсірілмей келеді, барлығына ортақ әліпби
құрастыру (жазу) түркі мемлекеттерінің тарихи, рухани, мәдени
байланыстарының нығаюына, ынтымақтастыққа, өзара интеграцияға алып
келер еді.
7 слайд
ЕЛБАСЫМЫЗДЫҢ «ҚАЗАҚСТАН – 2050» СТРАТЕГИЯСЫ ҚАЛЫПТАСҚАН МЕМЛЕКЕТТІҢ ЖАҢА САЯСИ БАҒЫТЫ» АТТЫ ҚАЗАҚСТАН ХАЛҚЫНА ЖОЛДАУЫНДА: • Біз 2025 жылдан бастап әліпбиімізді латын қарпіне, латын әліпбиіне көшіруге кірісуіміз керек. Бұл – ұлт болып шешуге тиіс принципті мәселе. Бір кезде тарих бедерінде біз мұндай қадамды жасағанбыз. • Балаларымыздың болашағы үшін осындай шешім қабылдауға тиіспіз және бұл әлеммен бірлесе түсуімізге, балаларымыздың ағылшын тілі мен интернет тілін жетік игеруіне, ең бастысы – қазақ тілін жаңғыртуға жағдай туғызады» – деп латын әліпбиіне көшудің қажеттілігін атап өтті. • Тілдері ұқсас, діні бір, түп негізі ортақ түркі тектес елдер осы күнге дейін әртүрлі әліпбимен жазып келеді, латын әліпбиін пайдаланатын түркі тілдес мемлекеттердің жазуы да бірізге түсірілмей келеді, барлығына ортақ әліпби құрастыру (жазу) түркі мемлекеттерінің тарихи, рухани, мәдени байланыстарының нығаюына, ынтымақтастыққа, өзара интеграцияға алып келер еді.
8 слайд
8 слайд
9 слайд
9 слайд
10 слайд
Латын әліпбиінің талқылауға ұсынылған
нұсқасы туралы
•
Қазақ тілінде 42 әріп бар. Алдыңғы
жобамен салыстырғанда диграфтардың
барлығы дерлік үтірмен өзгертіліп, латын
әліпбиінде әріптің саны 32 болып
отыр.Қазақ тіліндегі тән дыбыстарды
ә,і,ү,ұ,ө,ғ,ң дыбыстардың орнына енді үтір
таңбаланады.
•
ӘӘ- A’a’ ,
•
Өө ( Oo – O’o’ ) ,
•
Ии, Йй бір ғана І’і’,
•
Yy ,Ұұ - Y’y’
10 слайд
Латын әліпбиінің талқылауға ұсынылған нұсқасы туралы • Қазақ тілінде 42 әріп бар. Алдыңғы жобамен салыстырғанда диграфтардың барлығы дерлік үтірмен өзгертіліп, латын әліпбиінде әріптің саны 32 болып отыр.Қазақ тіліндегі тән дыбыстарды ә,і,ү,ұ,ө,ғ,ң дыбыстардың орнына енді үтір таңбаланады. • ӘӘ- A’a’ , • Өө ( Oo – O’o’ ) , • Ии, Йй бір ғана І’і’, • Yy ,Ұұ - Y’y’
11 слайд
•
Бұқаралық ақпарат деректеріне сүйенсек, бүгінде
әлемнің 70% елдері латын жазуы арқылы білімді
игеріп, ғылыми зерттеулермен танысуда . Бұл
дегеніміз – білім, ғылым, саясат пен техника,
мәдениет пен өнер, спорт т.б. қатысты жазбаша
ақпараттың барлығы дерлік латын графикасымен
беріледі, қоғамдық өмірдегі жаңалықтардың
басым бөлігі осы графиканың негізінде таралады
дегенді білідерді. Демек, латын әліпбиінің біздің
отанымыздың әлемдегі дамыған 30 елдің
қатарына қосылу талабының орындалуы жолында
маңызды роль атқаратыны сөзсіз.
11 слайд
• Бұқаралық ақпарат деректеріне сүйенсек, бүгінде әлемнің 70% елдері латын жазуы арқылы білімді игеріп, ғылыми зерттеулермен танысуда . Бұл дегеніміз – білім, ғылым, саясат пен техника, мәдениет пен өнер, спорт т.б. қатысты жазбаша ақпараттың барлығы дерлік латын графикасымен беріледі, қоғамдық өмірдегі жаңалықтардың басым бөлігі осы графиканың негізінде таралады дегенді білідерді. Демек, латын әліпбиінің біздің отанымыздың әлемдегі дамыған 30 елдің қатарына қосылу талабының орындалуы жолында маңызды роль атқаратыны сөзсіз.
12 слайд
Латын әрпіне көшу- уақыт талабы
•
Білім, ғылым, өндіріс саласына еніп жатқан
жаңа технологияларға латын әліпбиі арқылы
қол жеткізудеміз. Сондықтан латын әліпбиіне
көшумен халықаралық ақпараттық кеңістікке
шығу жеңілдейді, яғни ғаламтор жүйесін
халқымызға ана тілінде меңгеруге жол
ашылады. Қазір бәріміздің көзіміз ашық,
көкірегіміз ояу, бірнеше тілді бес-алты айдың
ішінде қорықпай, еркін үйреніп алып
жатқанда, ана тіліндегі дыбыстарды басқаша
таңбалауды ғана меңгеріп алу біздерге көп
қиындық келтірмейді. Әрі бүгінде ұялы
байланыстағы хабарламалардың көбі осы
графикамен жазылуда.
12 слайд
Латын әрпіне көшу- уақыт талабы • Білім, ғылым, өндіріс саласына еніп жатқан жаңа технологияларға латын әліпбиі арқылы қол жеткізудеміз. Сондықтан латын әліпбиіне көшумен халықаралық ақпараттық кеңістікке шығу жеңілдейді, яғни ғаламтор жүйесін халқымызға ана тілінде меңгеруге жол ашылады. Қазір бәріміздің көзіміз ашық, көкірегіміз ояу, бірнеше тілді бес-алты айдың ішінде қорықпай, еркін үйреніп алып жатқанда, ана тіліндегі дыбыстарды басқаша таңбалауды ғана меңгеріп алу біздерге көп қиындық келтірмейді. Әрі бүгінде ұялы байланыстағы хабарламалардың көбі осы графикамен жазылуда.
13 слайд
13 слайд
14 слайд
Тәжірибе бөлім
Мен осы жобамды жүргізу мақсатында өзімдің
сыныбым 7-Д сынып оқушыларын қазақ тілі
сабағында «Латын әліпбиінде жаза аласың ба?»
деген сұрақ арқылы ойларын білу мақсатында
мәтінді латын тілінде жаздырдым.«Магнит»
деген мәтінді де жаздырдым. Ағылшын тіліндегі
әріптерді жаза отырып оқушылардың қолы
біршама жаттығып қалған секілді, онша
қиналмады. Осы жұмысты жүргізбей тұрған
кезде мен «Үйрене алады ма?» деп ойланушы
едім. Қорқынышым сейілді.Олар жазды, демек
олардың де қолдарыңыздан келетініне сендім.
14 слайд
Тәжірибе бөлім Мен осы жобамды жүргізу мақсатында өзімдің сыныбым 7-Д сынып оқушыларын қазақ тілі сабағында «Латын әліпбиінде жаза аласың ба?» деген сұрақ арқылы ойларын білу мақсатында мәтінді латын тілінде жаздырдым.«Магнит» деген мәтінді де жаздырдым. Ағылшын тіліндегі әріптерді жаза отырып оқушылардың қолы біршама жаттығып қалған секілді, онша қиналмады. Осы жұмысты жүргізбей тұрған кезде мен «Үйрене алады ма?» деп ойланушы едім. Қорқынышым сейілді.Олар жазды, демек олардың де қолдарыңыздан келетініне сендім.
15 слайд
•
Тұжырым: Егер
қай оқушы
ағылшын тілі
алфавитин
жақсы біледі, ол
оқушы латын
тілінде жаза
алады деген
ойға келдім.
15 слайд
• Тұжырым: Егер қай оқушы ағылшын тілі алфавитин жақсы біледі, ол оқушы латын тілінде жаза алады деген ойға келдім.
16 слайд
Қорытынды
Біз, білім саласының қызметкерлері , ұлттық
құндылықтарымыз бен тарихымызды дәріптейтін,
халқымыздың ғасырлар бойы жалғасып келе
жатқан адамгершілік қасиеттеріне сүйенетін
рухы биік Мәңгілік елді құру жолындамыз. Латын
әлибиіне көшудың негізгі ұтымдылық тіл
ауыспай ,таңбаның ауысуы;екіншіден қарапайым
тілмен айтқанда сөзді немесе дыбысты қалай
есітсек, жазылуында солай жазамыз.
“ Жұмыла көтерген жүк жеңіл”,“Көз- қорқақ, қол-
батыр”, деп халқымыз айтқандай екі қолды
сыбанып нақты нық қадаммен алға басайық.
16 слайд
Қорытынды Біз, білім саласының қызметкерлері , ұлттық құндылықтарымыз бен тарихымызды дәріптейтін, халқымыздың ғасырлар бойы жалғасып келе жатқан адамгершілік қасиеттеріне сүйенетін рухы биік Мәңгілік елді құру жолындамыз. Латын әлибиіне көшудың негізгі ұтымдылық тіл ауыспай ,таңбаның ауысуы;екіншіден қарапайым тілмен айтқанда сөзді немесе дыбысты қалай есітсек, жазылуында солай жазамыз. “ Жұмыла көтерген жүк жеңіл”,“Көз- қорқақ, қол- батыр”, деп халқымыз айтқандай екі қолды сыбанып нақты нық қадаммен алға басайық.
17 слайд
Пайдаланыл ған әдебиеттер
•
Қазақстан Республикасының
Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы
Назарбаевтың 2017 жылы 12 сәуірде
«Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру»
мақаласы.
•
Городкова Ю.И. Латинский язык.
Учебник-6-е изд,
•
Боровский Я.М , Болдырев А. Учебник
латинского языка изд-4
•
Ақпараттық көздер.
17 слайд
Пайдаланыл ған әдебиеттер • Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың 2017 жылы 12 сәуірде «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» мақаласы. • Городкова Ю.И. Латинский язык. Учебник-6-е изд, • Боровский Я.М , Болдырев А. Учебник латинского языка изд-4 • Ақпараттық көздер.
18 слайд
18 слайд