Ұзақ мерзімді жоспардың
бөлімдері
|
Тақырыптар/ Ұзақ мерзімді
жоспардың мазмұны
|
Оқу
мақсаты
|
Cағат
саны
|
1-тоқсан (16 с.)
|
6.1А
VI – IX ғасырлардағы Қазақстан
16с
|
Кіріспе
сабақ
Зерттеу
сұрағы: Орта ғасырлар тарихы нені
оқытады?
|
Қазақстанның орта ғасырлар
тарихына жалпы шолу
|
1
|
Қазақстан территориясындағы
ерте ортағасырлық мемлекеттер
Зерттеу
сұрағы: VI-IX ғасырларда билік құрған
қай қағандардың есімдері тарихта сақталды?
|
6.3.1.1 – оқиғалардың өзара
байланысын табу арқылы Түрік қағанаты құрылуының тарихи маңызын
анықтау;
6.3.1.2 –
VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму
ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын анықтау;
6.3.2.2 – ерте түрік
қағанаттарының сыртқы саясатының негізгі бағыттарын анықтау
;
6.2.1.3 – тарихи оқиғалар мен
процестердің сабақтастығын сипаттау үшін «Ұлы Дала» ұғымын
қолдану
|
3
|
Ежелгі түріктердің
жазуы
Зерттеу
сұрағы: Білге қаған мен Күлтегіннің
мемлекетті нығайтудағы саясаты бізге қандай деректерден
белгілі?
|
6.3.1.2 –
VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму
ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын анықтау;
6.2.3.1 – көне түркі жазуының
маңызын түсіндіру
|
2
|
Атлах
шайқасы
Зерттеу
сұрағы: Неліктен Атлах шайқасын
«халықтар шайқасы» деп атайды?
|
6.3.2.3 – Атлах шайқасының
тарихи маңызын талдау;
6.2.2.3 –
көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін
сипаттау
|
2
|
Оғыз
мемлекеті
Зерттеу
сұрағы: Қазақстанның орта ғасырлар
тарихында Оғыз мемлекетінің алатын орны
қандай?
|
6.3.1.2 –
VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму
ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын анықтау
|
1
|
|
Қимақ
қағанаты
Зерттеу
сұрағы: Қимақтарда қалалық
мәдениетінің дамуын қандай деректер
дәлелдейді?
|
6.4.2.1 – Ұлы Жібек жолының
қала мәдениетінің дамуына әсерін анықтау; 6.4.1.1 – көшпелілер мен
отырықшылар арасындағы өзара экономикалық байланыстарын
анықтау
|
2
|
Түріктер туралы тарихи
деректер
Зерттеу
сұрағы: Қытай және араб деректері
түркілер туралы қандай ақпарат береді?
|
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери
өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;
6.4.1.2 – көшпелілердің
шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін
анықтау;
6.2.1.1 – түркілердің
дүниетанымдық ерекшеліктерін түсіндіру
|
2
|
Түркі әлемі қалыптасуының
басталуы
Зерттеу
сұрағы: Түрік тілдес халықтардың
миграциясы Еуразия тарихына қаншалықты әсерін
тигізді?
|
6.3.2.1– тарихи оқиғалардың
өзара байланысын табу арқылы түркі тілдес тайпалардың миграциясын
түсіндіру;
6.1.1.1 – түркі тілдес тайпаларды
атап, олардың картада территориялық орналасуын
көрсету
|
2
|
Тоқсандық жиынтық бағалау
(ТЖБ)
|
I тоқсан бойынша оқу
мақсаттары
|
1
|
2-тоқсан (16 с.)
|
6.2А
X ғ. – XІІІ ғ. басындағы
Қазақстан
16 с
|
X ғ. – XIII ғ. басындағы
Қазақстан территориясындағы саяси
үдерістер
Зерттеу
сұрағы: X ғ. – XIII ғ. басында саяси
карта қаншалықты өзгерді?
|
6.3.1.3 –
X ғ. – XIII ғ.
басындағы мемлекеттердің даму
ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын анықтау;
6.3.1.7 – ортағасырлық
мемлекеттердің ыдырауының негізгі және жанама себептерін
анықтау
|
2
|
Қарахан
мемлекеті
Зерттеу
сұрағы: Неліктен Қарахан мемлекеті
ислам дінін мемлекеттік дін деп жариялады?
|
6.3.1.3 –
X ғ. – XIII ғ.
басындағы мемлекеттердің даму
ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын анықтау;
6.2.1.2 – ислам дінінің
қоғамдық өмірге ықпалын анықтау;
6.3.1.4 – тарихи ұғымдарды
қолданып, Қарахан мемлекетіндегі жер иелену ерекшеліктерін
түсіндіру
|
2
|
Наймандар, керейіттер және
жалайырлар
Зерттеу
сұрағы: Найман, керейіт пен
жалайырлардың ортағасырлардағы саяси сахнадағы рөлі қандай
болды?
|
6.3.1.3 –
X ғ. – XIII ғ.
басындағы мемлекеттердің даму
ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын анықтау
|
2
|
Қыпшақ
хандығы
Зерттеу
сұрағы: Не себепті Еуразия даласы
«Дешті Қыпшақ» деп аталды?
|
6.3.1.3 –
X ғ. – XIII ғ.
басындағы мемлекеттердің даму
ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын анықтау;
6.3.2.4 – қыпшақтардың
Еуразия тарихындағы орнын анықтау;
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери
өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;
6.2.1.3 – тарихи
оқиғалар мен процестердің сабақтастығын сипаттауда «Ұлы Дала»
ұғымын қолдану
|
2
|
Халықаралық байланыстардың
дамуындағы Ұлы Жібек жолының рөлі
Зерттеу
сұрағы: Ұлы Жібек жолы халықаралық
байланыстардың дамуына ықпал етті
ме?
|
6.4.2.2 – Ұлы Жібек
жолының халықаралық қатынастардың дамуындағы орнын
анықтау
|
2
|
Ортағасырлық Қазақстанның
экономикалық және мәдени дамуына Ұлы Жібек жолының
ықпалы
Зерттеу
сұрағы: Ұлы Жібек жолы ортағасырлық
Қазақстанның экономикалық және мәдени дамуына қалай әсер
етті?
|
6.4.2.1 – Ұлы Жібек
жолының қала мәдениетінің дамуына әсерін
анықтау;
6.4.1.1 – көшпелілер мен
отырықшылар арасындағы өзара экономикалық байланыстарын
анықтау;
6.2.2.2 – ортағасырлық сәулет
өнері ескерткіштерінің ерекшеліктерін
түсіндіру
|
2
|
Түріктердің материалдық және
рухани мәдениеті
Зерттеу
сұрағы: Әлем өркениетінің дамуына
түрік мәдениеті қандай үлес қосты?
|
6.2.2.5 – көшпелілердің
қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау;
6.2.2.2 – ортағасырлық сәулет
өнері ескерткіштерінің ерекшеліктерін
түсіндіру;
6.2.3.2 – Әл-Фарабидің және
басқа да ғалымдардың ортағасырлық ғылымның дамуына қосқан үлесін
анықтау;
6.2.2.4 – түркі кезеңіндегі
қоғамды бейнелеуде М.Қашғари, Ж.Баласағұни және А.Яссауи
еңбектерінің тарихи құндылығын түсіндіру;
6.2.3.3 – «Кодекс Куманикус»
сөздігінің халықаралық байланыстардағы рөлін
анықтау
|
3
|
Тоқсандық жиынтық бағалау (ТЖБ)
|
II тоқсан бойынша
оқу мақсаттары
|
1
|
3-тоқсан (20 с.)
|
6.3А
XIII – XV
ғасырдың
I жартысын дағы Қазақстан 16
с
|
Моңғол империясының
құрылуы
Зерттеу
сұрағы: Моңғолдар мемлекеттілік
деңгейге қалай жетті?
|
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери
өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;
6.3.1.6 – картаны қолдану
арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді
түсіндіру
|
1
|
Қазақстандағы моңғол
шапқыншылығы
Зерттеу
сұрағы: Неліктен Шыңғыс хан
әскерлері Отырарды алты ай бойы ала
алмады?
|
6.3.1.6 – картаны қолдану
арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді
түсіндіру
6.3.1.5 – Отырарды қорғаудағы
қала халқының ерлігін сипаттау
|
1
|
Моңғол шапқыншылықтарының
салдарлары
Зерттеу
сұрағы: Орталық Азияға ең үлкен
өзгерісті әкелген кімдер: қыпшақтар ма, әлде моңғолдар
ма?
|
6.1.1.2 –
XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік
құрылымын анықтау;
6.3.1.8 – Қазақстан
аумағындағы мемлекеттердің басқару жүйесінің ерекшеліктерін
анықтау
|
2
|
Қазақстан территориясында
ұлыстардың құрылуы
Зерттеу
сұрағы: Моңғол ұлыстарының құрылуы
нәтижесінде саяси картада қандай өзгерістер
болды?
|
6.3.1.6 –
картаны қолдану арқылы XIII-XV
ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді
түсіндіру;
6.1.1.2 –
XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік
құрылымын анықтау;
6.3.1.7 – ортағасырлық
мемлекеттердің ыдырауының негізгі және жанама себептерін
анықтау
|
3
|
Ақ
Орда
Зерттеу
сұрағы: Қазақ мемлекеттілігінің
қалыптасуындағы Ақ Орданың рөлі қандай
болды?
|
6.3.1.6
– картаны қолдану арқылы XIII-XV
ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді
түсіндіру;
6.1.1.2 –
XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік
құрылымын анықтау
6.3.2.5 – тарихи оқиғалардың
өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII –
XV ғасырларда құрылған мемлекеттердің сыртқы
саясатын түсіндіру
|
2
|
Моғолстан. Әбілқайыр
хандығы
Зерттеу
сұрағы: Моғолстан мен Әбілқайыр
мемлекеттеріндегі оқиғалар қандай саяси өзгерістерге
әкелді?
|
6.3.1.6
– картаны қолдану арқылы XIII-XV
ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді
түсіндіру;
6.1.1.2 –
XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік
құрылымын анықтау;
6.3.2.5 – тарихи оқиғалардың
өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII –
XV ғасырларда құрылған мемлекеттердің сыртқы
саясатын түсіндіру
|
2
|
XIII – XV ғасырлардағы
Қазақстанның мәдениеті
Зерттеу
сұрағы: XIII – XV ғасырлардағы өнер
мен әдебиет ортағасырлық қоғамды қалай
бейнелейді?
|
6.2.2.1 – күй, аңыз, шежіре,
эпостық жырлардың тарихи дереккөзі ретіндегі маңыздылығын
айқындау
|
2
|
Ортағасырлық саяхатшылардың
Қазақстан туралы мәліметтері
Зерттеу
сұрағы: Ортағасырлық саяхатшылар
Қазақстанды қалай сипаттады?
|
6.4.1.2 – көшпелілердің
шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін
анықтау;
6.2.2.5 – көшпелілердің
қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау
|
2
|
6.3В Қазақ халқының
қалыптасуы
2 с
|
Қазақ халқының қалыптасу
үдерісінің аяқталуы
Зерттеу
сұрағы: Ұлы Дала мұрагері – қазақ
халқы қалай қалыптасты?
|
6.1.1.3 –
ежелгі және ортағасырлар
тарихының оқиғалары арасында байланыс орнату арқылы қазақ халқы
қалыптасуының негізгі кезеңдерді анықтау;
6.1.1.4 –
«қазақ» этнонимінің мағынасын
түсіндіру
|
2
|
6.3С Біртұтас қазақ
мемлекетінің құрылуы
2 с
|
Қазақ хандығының
құрылуы
Зерттеу
сұрағы: Неліктен Қазақ хандығы Орталық
Азиядағы алғашқы ұлттық мемлекет деп
саналады?
|
6.3.1.9 – Қазақ хандығы
құрылуының тарихи маңызын анықтау;
6.2.3.4 – М.Х.Дулатидің
«Тарихи-Рашиди» еңбегінің маңыздылығын
түсіндіру;
6.3.1.10 – қазақ хандарының
мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
6.2.1.3 – тарихи оқиғалар мен
процестердің сабақтастығын сипаттауда «Ұлы Дала» ұғымын
қолдану
|
2
|
Тоқсандық жиынтық бағалау (ТЖБ)
|
III тоқсан бойынша оқу
мақсаттары
|
1
|
4-тоқсан (16 с.)
|
6.4А
Қазақ хандығының XVI – XVII
ғасырлардағы дамуы 12с
|
Қасым хан тұсындағы Қазақ
хандығының күшеюі
Зерттеу
сұрағы: Не себепті Қадырғали Жалайыр:
«Жәнібек ханның ұлдарының арасында аса белгілі болғаны Қасым хан
еді...» деп жазды?
|
6.3.1.10 – қазақ хандарының
мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
6.3.2.6 – қазақ хандарының
сыртқы саясатын талдау
|
2
|
Хақназар хан кезіндегі Қазақ
хандығының сыртқы саясаты
Зерттеу
сұрағы: Неліктен Хақназар хан билеген
кезеңді Қазақ хандығының «қайта жаңғыруы» деп
атайды?
|
6.3.1.10 – қазақ хандарының
мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
6.3.2.6 – қазақ хандарының
сыртқы саясатын талдау
|
2
|
Тәуекел хан тұсындағы Қазақ
хандығының оңтүстік шекараларының нығаюы
Зерттеу
сұрағы: Тәуекел хан қазақ жерлерін
біріктіру мақсатында қандай саясат
ұстанды?
|
6.3.1.10 – қазақ хандарының
мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
6.3.2.6 – қазақ хандарының
сыртқы саясатын талдау
|
1
|
Есім хан билігі кезіндегі
Қазақ хандығы бірлігінің нығаюы
Зерттеу
сұрағы: Есім хан Қазақ хандығының
біртұтастығын қалай сақтап қалды?
|
6.3.1.10 – қазақ хандарының
мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
6.3.2.6 – қазақ хандарының
сыртқы саясатын талдау
|
1
|
Жәңгір хан және қазақ-жоңғар
қарсылығы
Зерттеу
сұрағы: Орбұлақ шайқасының әлемдік
әскери өнер тарихындағы алатын орны
қандай?
|
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери
өнері жетістіктерін сипаттау;
6.3.2.7 – Орбұлақ шайқасындағы
қазақ жасағының әскери өнердегі шеберлігі мен ерлігін
бағалау
|
2
|
Тәуке хан тұсындағы
қазақтардың қоғамдық-құқықтық жүйесі
Зерттеу
сұрағы: Неліктен А.Левшин Тәуке ханды
«Дала Ликургі» деп атады?
|
6.3.1.10 – қазақ хандарының
мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
6.3.2.6 – қазақ хандарының
сыртқы саясатын талдау
|
2
|
Қазақ хандығының әлеуметтік
құрылымы
Зерттеу
сұрағы: Әлеуметтік топтар қазақ
қоғамында қандай рөл атқарды?
|
6.1.2.1 – Қазақ хандығындағы
әлеуметтік топтардың орнын анықтау;
6.3.1.11 –
қоғамдық-саяси өмірдегі сұлтан, би, батыр, жыраулардың қызметтерін
сипаттау
|
2
|
6.4В
XVI – XVII ғасырлардағы
экономика мен мәдениет 3с
|
XVI –
XVII ғасырлардағы қазақтардың
рухани мәдениеті
Зерттеу
сұрағы: XVI –
XVII ғасырлардағы қазақтардың рухани
мәдениетінде халық өмірі қалай көрініс
табады?
|
6.2.2.1 – күй, аңыз, шежіре,
эпостық жырлардың тарихи дереккөзі
ретіндегі
маңыздылығын
айқындау
|
1
|
XVI –
XVII ғасырлардағы қазақтардың
материалдық мәдениеті
Зерттеу
сұрағы: Неліктен киіз үй көшпелілердің
материалдық мәдениетінің ең жоғарғы үлгісі деп
саналады?
|
6.2.2.5 – көшпелілердің
қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау
|
1
|
Қазақтардың дәстүрлі
шаруашылығы
Зерттеу
сұрағы: Көшпелілердің дәстүрлі
шаруашылығының ерекшелігі неде?
|
6.4.1.2 – көшпелілердің
шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін анықтау
|
1
|
Тоқсандық жиынтық бағалау (ТЖБ)
|
IV тоқсан бойынша оқу
мақсаттары
|
1
|
Барлығы
жылына
|
|
68 c.
|