Материалдар / 10-сынып қазақ әдебиеті 1- тоқсан

10-сынып қазақ әдебиеті 1- тоқсан

Материал туралы қысқаша түсінік
10-сынып ЖБ қазақ әдебиеті, ҚМЖ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қырқүйек 2024
533
7 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқамерзімді жоспар

Сабақтың тақырыбы: Абай шығармашылығы

1-сабақ.

Бөлім:

1-бөлім: Қалың елім, қазағым

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы:

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Абай шығармашылығы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.1.2.1 әдеби шығарманың жанрлық табиғатын тану.

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар үшін:

Білім алушылар әдеби шығарманың жанрлық табиғатын біледі.

Көпшілік оқушылар үшін:

Абай Құнанбаев шығармашылығымен толықтай танысады.

Кейбір оқушылар үшін:

Ғылыми пікірлерді талқылайды.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы


(Ұ). Ұйымдастыру кезеңі:

1. Оқушылармен амандасу, түгендеу.

2. Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру

Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл-күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Оқулық, жұмыс дәптерлері

ДК экраны

Сабақтың ортасы


1-тапсырма:

Абай шығармашылығы кезеңдеріне талдау жасап, хронологиялық кесте құрастырыңдар. Абай ғұмырында елеулі орын алған Зере- Құнанбай-Ұлжан бейнелеріне жан-жақты тоқталып, айтып беріңдер.



Зере




Құнанбай




Ұлжан






Дескриптор: Жалпы - 3 балл.

- Зере- Құнанбай-Ұлжан бейнелеріне жан-жақты тоқталып, айтып береді.

Оқулық.

Жұмыс дәптерлері



2-тапсырма:

Құнанбай мен Абайдың өсиет сөздерінің мәні неде деп ойлайсыңдар? Өз ойларыңды ұлттық мүдде тұрғысынан сараптап, аталған өсиет сөздерде қандай мәселелер туралы айтылғанына талдау жасаңдар..



Құнанбайдың өсиет сөздері

Абайдың өсиет сөздері











Дескриптор: Жалпы – 4 балл.

- өсиет сөздерде қандай мәселелер туралы айтылғанына талдау жасайды.

Оқулық.



3-тапсырма:

Абай өзінің шәкірттеріне үнемі бағыт-бағдар беріп отырған. Ол А.Дюманның «Үш нояны», Америка, Африкадағы жабайылар ортасында күн кешкен жиһанкездер туралы шығармаларды аударуға қай шәкірттеріне тапсырма берген? Әңгімелеп айтыңдар.

Оқулықтағы мәтінді оқиды. Берілген тапсырма бойынша әңгімелейді.

Дескриптор: Жалпы - 3 балл.

- Абай шығармасы желісі бойынша әңгімелейді.



Оқулық.

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.



«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.



Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.



Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.

image4.png



Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз?

Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау



«Диалог және қолдау көрсету», «Тапсырма», «Жіктеу».



Саралау тапсырмаларды іріктеуді, белгілі бір оқушыдан күтілетін нәтижені, оқушыға жеке қолдау көрсетуде, оқу материалы мен ресурстарды оқушылардың жеке қабілеттерін ескере отырып әзірлеуді қамтиды.

«Мадақтау сөз» әдісі.

1-10 баллдық жүйе бойынша бағаланады.

Денсаулық сақтау технологиялары.

Сабақта сергіту жаттығулары мен белсенді жұмыс түрлерін қолданамын.

Осы сабақта қолданылатын

Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары орындалады.

Жалпы бағалау

Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз.

1:

2:

Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз.

1:

2:

Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назар аудару керек?

1:

2:




Қысқамерзімді жоспар

Сабақтың тақырыбы: Абай – ойшыл

2-сабақ.

Бөлім:

1-бөлім: Қалың елім, қазағым

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы:

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Абай – ойшыл

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.3.1.1 шығарманың тарихи және көркемдік құндылығын анықтап, бағалау.

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар үшін:

Білім алушылар шығарманың тарихи және көркемдік құндылығын анықтай алады.

Көпшілік оқушылар үшін:

Білім алушылар шығарманың тарихи және көркемдік құндылығын анықтап, сипаттайды.

Кейбір оқушылар үшін:

Білім алушылар шығарманың тарихи және көркемдік құндылығын бағалайды.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу



Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі қолданылады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі.

Сабаққа кіріспе


(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.





Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.

Абай қазақ әдебиетіне әлем әдебиетінен қандай тақырыптар әкелді?



Абай аудармаларының түпнұсқадан қандай ерекшеліктері бар?

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі көрінеді. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

26 мин.

4-тапсырма:

Абай қай дәуірде өмір сүрген? Абай өмір сүрген дәуірге тарихи тұрғыдан талдау жасаңдар.

Абай өмір сүрген дәуірге тарихи тұрғыдан талдау жасаңдар

Дескриптор: Жалпы - 3 балл.

- талдау жасайды.


Оқулық, жұмыс дәптерлері, ДК, т.б.

Жеке жұмыс

«Түртіп алу» әдісі.


5-тапсырма:

Абайдың қай өлеңдерінде өзі өмір сүрген қоғам шындығы көрінеді? Өмір шындығымен байланысып ақындап, талдап, айтыңдар.



Абай өлеңдері

Қоғам шындығы











Дескриптор: Жалпы - 4 балл.

-кестені толтырады.

Оқулық, жұмыс дәптерлері, ДК, т.б.

Берілген

6-тапсырма:

Абайдың өздерің білетін лирикалық өлеңдерінің біріне (Мәселен, «Қыс», «Жазғытұры») әдеби талдау жасап, көріктеу құралдарын анықтаңдар.

Берілген тапсырма бойынша шығармаға әдеби талдау жасап, көріктеу құралдарын анықтаңдар.

Дескриптор: Жалпы - 3 балл.

-Шығармаға талдау жасайды.

Оқулық. Жұмыс дәптерлері, ДК, т.б.

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.





«Бір ауыз сөз» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.

Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Жеке жұмыс:

Оқушылар бір ауыз сөзбен сабақ туралы өз ойларын түсіндіріп береді. Бір ауыз сөздеріне сабақты бағалайтын келесі сөздерді айтуға болады ұнады, пайдалы, қажет, білдім, үйрендім, қызықтым, ұмтылдым, есте сақтадым, жасай аламын. т.б.

Мұғалім оқушылардың сабаққа қатысқан белсенілігіне қарай 1-10 баллдық жүйе бойынша әр оқушының өзіне тиісті баллын қойып бағалайды. СОнымен қатар, оқушыларды ынталандыру үшін

«Қошеметтеу» әдісі арқылы бағалайды.





Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз?

Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау



«Диалог және қолдау көрсету», «Тапсырма», «Жіктеу».



Саралау тапсырмаларды іріктеуді, белгілі бір оқушыдан күтілетін нәтижені, оқушыға жеке қолдау көрсетуде, оқу материалы мен ресурстарды оқушылардың жеке қабілеттерін ескере отырып әзірлеуді қамтиды.

«Мадақтау сөз» әдісі. 1-10 баллдық жүйе бойынша бағаланады.

Денсаулық сақтау технологиялары.

Сабақта сергіту жаттығулары мен белсенді жұмыс түрлерін қолданамын.

Осы сабақта қолданылатын

Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары орындалады.

Жалпы бағалау

Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз.

1:

2:

Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз.

1:

2:

Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назар аудару керек?

1:

2:



















































«Бекітілді»

Бөлім:

1-бөлім: Қалың елім, қазағым

Педагогтің аты-жөні:

Д.А.Мамбеталина

Күні:

22.09

Сыныбы: 10 Б

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Жалғыз қалдым тап шыным...

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.2.4.1 - көркем шығармада көтерілген мәселелерге талдау жасау арқылы шығармашылық жұмыс (әңгіме, өлең, әдеби және еркін тақырыптарға шығарма) жазу;

Сабақтың мақсаты:

көркем шығармада көтерілген мәселелерге талдау жасау арқылы шығармашылық жұмыс (әңгіме, өлең, әдеби және еркін тақырыптарға шығарма) жазады

Құндылыққа баулу

Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

Ұйымдастыру кезеңі:

(Ұ) Оқушылардың бір-біріне жақсы тілек айту арқылы жағымды ахуал қалыптастыру.

Мақсаты: оқушылар бойында идея немесе тілек білдіру, тыңдау дағдыларын дамытуға бағыттау, сондай-ақ барлық оқушыларды қатыстыру арқылы оқыту жағдайларын теңестіру.

Тиімділігі: оқушыны бір-біріне тілек айту арқылы жақындастырады, көңіл күйін көтереді, бауырмалдығын оятады.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.




«Адамзаттың бәрін сүй, бауырым деп» жырлаған ақын идеясын жалпыадамзаттық құндылық тұрғысынан қалай бағалар едің?

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.

8-тапсырма:

Абай Құнанбайұлының Лермонтовтан аударған аудармаларын төл нұсқасымен салыстыра отырып, тарихи және көркемдік құндылығына баға беріңдер.





Лермонтов



Абай













Дескриптор: Жалпы -3 балл.

-кестені толтырады.





Оқулық, жұмыс дәптерлері.



9-тапсырма:

«Абай және оның ойшыл достары» туралы деректерді негізге ала отырып, Абайдың өз заманында көтерген мәселелердің жаңашылдығына баға беріңдер.

Ә.Бөкейханов, М.Дулатұлы, М.Әуезов пікірлеріне назар аударады. Ғылыми-сыни тұрғыдан ойларын дәледеп, эссе жазады.

Дескриптор: Жалпы - 4 балл.

-эссе жазады.

Оқулық, жұмыс дәптерлері,.



11-тапсырма:

Абай шығармаларын идеялық жағынан өздерің білетін Абайдың ақындық мектебі шәкірттерінің бірінің туындыларымен салыстыра отырып, әдеби сын жазыңдар.

Абай шығармаларын идеялық жағынан өздерің білетін Абайдың ақындық мектебі шәкірттерінің бірінің туындыларымен салыстыра отырып, әдеби сын жазады.

Дескриптор: Жалпы - 3 балл.

- туындыларын салыстырады.

-әдеби сын жазады.

Оқулық, жұмыс дәптерлер.

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.





«Аяқталмаған сөйлем» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.

Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Жеке жұмыс: - бүгінгі сабақта мен....түсіндім, ...білдім, ....көзімді жеткіздім.

- бүгін сабақта қуантқаны.....

- мен өзімді.....үшін мақтар едім.

- маған ерекше ұнағаны.....

- сабақтан соң маған........келді

- бүгін маған..........сәті түсті.

- қызықты болғаны.....

- ......қиындық тудырды.

- менің түсінгенім.....

- енді мен......аламын.

Мұғалім оқушыларды «Бас бармақ» әдісі арқылы бағалайды. Жарайсың!

Жақсы!

Талпын!



Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.








«Бекітілді»


Бөлім:

1-бөлім: Қалың елім, қазағым

Педагогтің аты-жөні:

Д.А.Мамбеталина

Күні:

20.09

Сыныбы:10 Б

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Абай Құнанбайұлы. Менің де күнім күн емес...

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.3.1.1 - шығарманың тарихи және көркемдік құндылығын 6анықтап, бағалау;

10.1.2.1 - әдеби шығарманың жанрлық табиғатын тану;

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар үшін:

Білім алушылар әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасау арқылы идеялық мазмұнын түсінеді. Сонымен қатар автор бейнесінің шығармадағы белгілі бір оқиғадағы көрінісін анықтайды.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу



Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі қолданылады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.



Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.

«Білгенге маржан, білмегенге арзан» сөзінің мағынасы қандай?



«Кқңілсіз құлақ, ойға олақ» ұғымына түсініктеме бер?



«Атадан алтау, анадан төртеу» ұғымында қандай мағына бар?

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі көрінеді. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.

3 -тапсырма.


Топтық жұмыс:

Жырда қандай оқиға суреттелгенін айтады.

Дескриптор: Жалпы - 5 балл.

Түсінгендерін баяндайды

-Ұжымда жұмыс жасайды.

Оқулық, жұмыс дәптерлері,

Жұптық жұмыс


6-тапсырма:

Жырдағы кейіпкерлердің сөздеріне диалог құрап, айтып беріңдер.

Жырдағы кейіпкерлердің сөздеріне диалог құрап, айтып береді

Дескриптор: Жалпы - 5 балл.

Топтықа бөлініп

Орындармен алмасады

Оқулық, жұмыс дәптерлері,

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.



Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.














«ҚАЛЫҢ ЕЛІМ, ҚАЗАҒЫМ, ҚАЙРАН ЖҰРТЫМ...» - Абайдың 1886 жылы жазған өлеңі. Көлемі 30 жол. Бұл шығармада тұтас халыққа арнап айтылған терең де күрделі ойлар шерлі жүректен шамырқанып, толқып шыққан. Үлкен адамгершілік, қайраткерлік, оқымыстылық биікке көтерілген ақын үні бірде айбарлы, бірде кекті, бірде мұңлы. Қазақ халқын бөлмей-жармай, түгел қамтып, тұтас шолып, баршасына бағыштап айтылған өлеңнің әлеуметтік салмағы орасан зор. Ақын алдымен көз алдыңызға мұрты аузына түскен, бір ұрты май, бір ұрты қан, алғашқыда шырайы сартша жылтырап тұрған қазақтың кескінін алып келеді. Осыдан кейін барып оның ішкі әлемін, мінез ерекшеліктерін айқындап аша бастайды.

Бұл өзі іске жоқ, қу сөздің адамы, өзі сөйлесе болды, өзгені тыңдауды білмейді, мылжың, бөспе, қырт. Күндіз күлкі, тұнде ұйқысының бұзылу себебі – өз малына өзі ие емес сорлы. Байлауы жоқ көрсеқызардың әлеуметтік қалпы тіпті сиықсыз, тұтастық, ірілік жетіспегендіктен, әрқайсысы шолтаңдап жеке қамшы үйіріп, би болғансып, қиқымданып кеткен жерде елдің күйті кеткен, бірлік жоқтықтан, береке жоқтықтан дәулеті шайқалып, байлық шашылған. Жыртың-жыртың мағынасыз күлкіге малданған тиянақсыз, байлаусыздың түбіне жеткен елдің соры биліктен айрылып өзгенің табанына түсіп құл болатынын ақын ашына зар етеді. Ұлттың бойындағы сордың үлкені-күндестік, бірін-бірі көре алмау, етектен тарту, пыш-пыш халқымызды сан рет орғажығып, өртке қамаған алауыздық. Зығырданы қайнаған шерлі ақын елді түзеудің амалын қарап, тығырықтан шығар соқпақ іздеп, басын тауға, тасқа соқса да, жол таба алмай, ақыры елінің ырқынан айрылып, езгіге бодан болатынына бармағын шайнайды. Халқының бойындағы қаны сорғалаған жараларды аша отырып, ақын омырауы жасқа толса да, сай-сүйегі сырқыраса да, сесті, кекесінді күйінде қалады. Жеңіл-желпі басу айту, оңай өріс нұсқау жоқ. Ары ширығып, намысы қайнаған ұлы ақын туған халқының барлық буын, барлық нәсілін өзі күйдіріп айтқан кесел-кесепаттардан, сор-сұмдықтардан арыл, тазар, сонда ғана белге шығасың деп тұрғандай.

Өлең 11 буынды қара өлең ұйқасы үлгісінде жазылған. Туынды ағылшын, араб, азербайжан, қарақалпақ, қырғыз, татар, түрікмен, орыс, өзбек, ұйғыр т. б. тілдерге аударылған.





Сыныбы: 10-сынып


Сабақтың тақырыбы: «Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңі

Сабақ мақсаты:

  1. Білімділік: оқушыларға Абай өлеңінің мәнін түсіндіре отырып, сол кездегі дәуір тынысын, қазақ халқының мінез ерекшелігін ұғынуға жағдай жасау;


  1. Дамытушылық: Абай шығармаларын оқу арқылы адам бойындағы қасиеттерді саралай білуге, ой түюге, мәнерлі сөйлеуге дағдыландыру;


  1. Тәрбиелік: оқушыларды адамгершілікке, имандылыққа, еңбекқор болуға тәрбиелеу.


Сабақтың түрі: аралас сабақ.

Сабақтың типі: жаңа сабақты меңгерту.

Сабақтың әдіс-тәсілдері: Блум таксономиясы әдіс -тәсілдері, салыстыру, талдау, инсерт, т.б.

Сабақтың көрнекілігі: Абай энциклопедиясы, Абай портреті, шығармалар жинағы, «Абай әліппесі» оқу-әдістемелік құралы.


Сабақтың барысы:

І Ұйымдастыру кезеңі:

1. Оқушылармен амандасу, түгелдеу;

2. Оқу құралдарын, сабаққа дайындығын тексеру;

3. Сыныптың тазалығына көңіл бөлу;

4. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару;

5. Cабақтың мақсатымен таныстыру.


ІІ Өткен сабақты сұрау:

  1. Абайдың тоғызыншы қара сөзі туралы түсінік.

  2. Талдау.

Сынып оқушыларының сабаққа дайындығын қадағалау. Өткенді еске түсіру. Қосымша сұрақтар қойылып, жауап алынады. Дәптерге күннің реті мен жаңа сабақ тақырыбы жазылады.

Тақтаға Абай суреті мен сабақ эпиграфы ілінеді.

«Абай – қазақ халқының рухани қазынасына өлшеусіз үлес қосқан ғұлама ғана емес, ел болуына ұлан-ғайыр еңбек еткен данагер...»

(Н.Ә.Назарбаев)

Жаңа сабаққа жетелеу сұрақтары:

  1. Абайдың шығармашылығы туралы не білесіздер?

  2. Абай өмір сүрген кезеңге сипаттама беріңіз?


ІІІ Жаңа сабақ:

  1. «Білу» теориясы.

«Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңін ноутбуктың көмегімен оқу. Мәтінге талдау жасату. (Оқушылар өздері ұғынған мәліметтерді айтады) Бұдан соң «Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңін Абайдың шығармалар жинағынан карап мәнерлеп оқып танысады.


  1. Түсіндіру әдісі:

«Дереккөз» Дәптермен, оқулықпен жұмыс.

Өлең алдымен қазақтың кескінін көз алдыңа алып кеп, кейін оның ішкі әлемі – мінезін аша бастайды. Қазақ халқына айтылған терең ой жатыр. Халықтың надандығы мен әкімсымақтарын сынайды. «Қазағым», «елім», «жұртым» дей отырып, Абай халық басындағы мұңға қинала сөйлейді. Іске жоқ, жыртың-жыртың мағынасыз күлкі, қу сөзді, мылжың, бөспе, күндіз күлкі, түнде ұйқы бұзу, себебі – өз малына өзі ие емес сорлы.


  1. Қосымша мәлімет:

Бұл өлең 1886 жылы жазылған. 30 жолдан тұрады. Өлең мәтіні 1909, 1957 жылғы жинақ және Мүрсейт қолжазбалары (1905, 1910) бойынша алынды.


  1. «Түсіну»теориясы.

Абай тілінің сөздігін жасау.

Тыртың – қолдан келмейтін тыраштанған іс-әрекет

Қиқым – Бір нәрсенің майда, ұсақ қалдығы

Ырық – өз қалауы, еркі

Сиық – түр-тұрпат, көрік, түр-сұрық

Қырт, қыртың – көп сөйлеу, мылжың

Шырық – берекені алу, мазалау


  1. «Қолдану» практикасы.

«Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңіндегі көркем эпитетті табу.

Қан ұрт, май ұрт, аузымен орақ ору, бабасына би болған өңкей қиқым, тиянақсыз қылтың, жыртың-жыртың күлкі.





«Бекітілді»


Бөлім:

І бөлім: Дананың сөзі – ақылдың көзі

Педагогтің аты-жөні:

Мамбеталина Д

Күні:

27.09.23

Сыныбы:

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Қалың елім, қазағым, қайран жұртым»

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.3.2.1 - көркем шығармадағы көтерілген мәселелердің жаңашылдығына баға беру;

Сабақтың мақсаты:

көркем шығармадағы көтерілген мәселелердің жаңашылдығына баға береді

Құндылықтарға баулу:

өмір бойы оқуға, еңбек етуге, Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу



Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі қолданылады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.





Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.

Тотем сөзі қандай мағына береді?



Қоқыт ата кітабінің авторы?



«Қорқыт ата» кітабы неше жырдың қосындысынана тұрады?

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі көрінеді. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.




«Жинақтау» теориясы.

Абайдың сөзден салған суретін айқындау.

1. Жақсы менен жаманды айырмадың, Бірі қан, бірі май боп енді екі ұртың.

2. Ұқпайсың өз сөзіңнен басқа сөзді, Аузымен орақ орған өңкей қиқым.

3. Бас-басына би болған өңкей қиқым, Мінеки, бұзған жоқ па елдің сиқын.

4. Бірлік жоқ, береке жоқ, шын пейіл жоқ, Сапырылды байлығың, баққан жылқың.

Мәтінді тыңдаңдап Берілген уақыт ішінде тапсырмаларды орындаңдайды Шығармашылық жұмыс.

Ойтолғау «Тәуелсіз қазақ елінің ұланымын»


Дескриптор: Жалпы - 5 балл.

Түсінгендеріңді баяндайды -Топта жұмыс жасайды.

Оқулық, жұмыс дәптерлері


Не білдің? Өз ойыңды ортаға сал. Өлеңнің өміршеңдігі неде?

Түйін: Абай сөзі - қазақтың бойтұмары. Үйге тапсырма:

  1. «Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңін жаттау.

  2. Өлеңді құрылысына қарай талдау.


Өлең кейіпкерлерінің сөздеріне диалог құрады

Дескриптор: Жалпы - 5 балл.

Диалог құрып, топпен жұмыс жасайды

Оқулық, жұмыс дәптерлері,

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.




Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.

















«Бекітілді»


Бөлім:

І бөлім: Дананың сөзі – ақылдың көзі

Педагогтің аты-жөні:

Мамбеталина Д

Күні:

29.09.23

Сыныбы:10 Б

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Лай суға май бітпес қой өткенге»

1 Бөлім бойынша жиынтық бағалау-20 минут

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.1.2.1 - әдеби шығарманың жанрлық табиғатын тану;

10.2.3.1 - шығармадағы көркемдегіш құралдардың орны мен қызметін талдау;

Сабақтың мақсаты:

әдеби шығарманың жанрлық табиғатын таниды, шығармадағы көркемдегіш құралдардың орны мен қызметін талдайды

Құндылықтарға баулу:

өмір бойы оқуға, еңбек етуге, Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу



Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі қолданылады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды.


  • «Лай суға май бітпес қой өткенге...» өлеңі не туралы деп ойлайсыңдар?


  • Өлеңді дауыстып оқып шығыңдар.


  • Мәтінде кездесетін негізгі тірек сөздерді анықтау

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын

жетелеуші сұрақтар қойылады.

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.


2 -тапсырма.

Оқушылар өлең мазмұнымен танысып, «5 проблемалық сұрақ және жауап» әдісі бойынша 5 сұрақ құрастырады.

Өлеңнің идеясы неде?

Өлеңде қандай ұлттық дәстүр туралы айтылады соны айту

Дескриптор: Жалпы - 5 балл.

Түсінгендеріңді баяндайды

Ұжымда жұмыс жасайды.

Оқулық, жұмыс дәптерлері

Жұптық жұмыс


3тапсырма:

Абайдың 1895 ж. жазған өлеңі. Әрқайсысы 4 тармақты 7 шумақтан турады, көлемі 28-жол. Үлкен үміт күткен баласы Әбдірахманның өліміне байланысты шығарылған.

Қараңғылық шырмауына шатылған елдің надандығына ыза болған ақын жан наласына сырын қапысыз қабылдар, айтса түсінер, ақылдасса ой бөлісер сүйікті ұлынан айрылу қайғысы қосылып, «берген бе тәңірім саған өзге туыс» деп мұңданады, ақын көңіл жайлауынан ел көшкендей болып құлазиды.

Дескриптор: Жалпы - 5 балл.

Оқушылар өлең үзінділерімен жұмыс жасайды

Оқулық, жұмыс дәптерлер

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.



Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.



























«Бекітілді»

Бөлім:

І бөлім: Дананың сөзі – ақылдың көзі

Педагогтің аты-жөні:

Мамбеталина Д

Күні:

04.10.23

Сыныбы: 10 Б

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Он жетінші» қара сөзі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.1.5.1 - ұлттық құндылықтардың маңыздылығын контекстермен үндестіру;

10.2.3.1 - шығармадағы көркемдегіш құралдардың орны мен қызметін талдау; .

Сабақтың мақсаты:

ұлттық құндылықтардың маңыздылығын контекстермен үндестіреді, шығармадағы көркемдегіш құралдардың орны мен қызметін талдайды

Құндылықтарға баулу:

өмір бойы оқуға, еңбек етуге, Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу



Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі қолданылады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.






Нақыл сөздерге кім мысал келтіреді?



Афоризмдер деген не?

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.


2 -тапсырма.

«Қарасөз»,»нақыл сөз», «ғақлия» терминдеріне анықтама беріңдер.

Хрестоматияны пайдалана отырып, коріктеу (көркемдегіш) құралдарына мысал келтіріп, дәптерлеріңе теріп жазады


Дескриптор: Жалпы - 5 балл.

Жұмыс дәптерлеріне жазады

Топта жұмыс жасайды. Хрестоматияны пайдалана отырып, жырдағы коріктеу (көркемдегіш) құралдарына мысал келтіріп, дәптерлеріңе теріп жазады.


Оқулық, жұмыс дәптерлері

Жұптық жұмыс


3тапсырма: Берілген қарасөздердің мазмұныны ашатын білім, өнер туралы бес мақал-мәтелді дәптерге жазыңдар.

Берілген үзіндіден түсінгендеріңді үшінші жақтан баяндайды, мақал-мәтел мазмұнын ашады

Дескриптор: Жалпы - 5 балл.



-шағын эссе жазады.

-эссені қысқаша талдайды

Оқулық, жұмыс дәптерлері

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.



Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.














«Бекітілді»

Бөлім:

І бөлім: Дананың сөзі – ақылдың көзі

Педагогтің аты-жөні:

Мамбеталина Д

Күні:

06.10.23

Сыныбы:

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Отыз екінші қара сөзі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.3.4.1 - ғылыми еңбектерге сүйене отырып әдеби сын жазу

Сабақтың мақсаты:

ғылыми еңбектерге сүйене отырып әдеби сын жазады

Құндылықтарға баулу:

өмір бойы оқуға, еңбек етуге, Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу



Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі қолданылады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.






Абай қарасөздерін топтап қарастыру.

Қандай нақыл сөз естігендерің бар?




Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар

мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.


2 -тапсырма.

Қара сөзді оқыту




Нақыл сөздердің идеясын айтады.


Дескриптор: Жалпы – 4 балл.

нақыл сөздернің идеясы неде екенін айтады.

Ойларын жеткізеді.

Оқулық, жұмыс дәптерлері,

Жұптық жұмыс


3-тапсырма:

берілген сұрақтарға жауап беріп, өз ой-пікірлерімен санаса білу

Топпен жұмыс жасау

Нақыл сөздерге идея ашады. Мінездеме береді.

Дескриптор: Жалпы – 3 балл.

мінездеме береді.

Оқулық, жұмыс дәптерлері..


7-тапсырма:

Берілген нақыл сөздерден психологиялық параллелизимді тауып дәптерлеріңе теріп жазыңдар.

Тапсырманы орындайды, психологиялық параллелизимді тауып дәптерлеріңе теріп жазады.

Дескриптор: Жалпы – 3 балл.

Психологиялық параллелизимді тауып дәптерлеріңе теріп жазады

Оқулық, жұмыс дәптерлері,..

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.



Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.




























«Бекітілді»

Бөлім:

І бөлім: Дананың сөзі – ақылдың көзі

Педагогтің аты-жөні:

Д.А.Мамбеталина

Күні:

11.10

Сыныбы:10 Б

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Масғұт» поэмасы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.1.1.1 - әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасау арқылы идеялық мазмұнын түсіну;

10.3.2.1 - көркем шығармадағы көтерілген мәселелердің жаңашылдығына баға беру;

Сабақтың мақсаты:

Шығармадан алған үзінділерді қайта өңдеп креативті жаза алады.

Құндылықтарға баулу:

Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылық

ты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу

Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.

Ұлдың куні күн емес атадан мал қалмаса,

Ата малы пұл емес, баста ақыл болмаса деген сөздің мағынасы нені айтады?



\

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.


Бата беру ұғымы нені білдіреді?

Батаның адам өміріндегі рөлі қандай?

Масғұт кімнен бата алды?

Поэмадан бата беруге қатысты жерін тауып,оның маңыздылығына мысал келтіре отырып,айтып беріңдер.

Қолдауды азырақ қажет ететін оқушылар: Поэма сюжетіне қандай шығарма себепкер болған?

1. Поэмадағы оқиғаның сюжеттік желілерін анықтайды.

2. Поэмаға сюжеттік-композициялық талдау жасайды.

3. Поэтикалық шығармадағы оқиғалар желісінің берілу ерекшелігін анықтайды.

Дескриптор: Жалпы – 4 балл.

Тәкапарлықты сүймес деген нақылыдың мағынасын талдайды.

Өз ойларын баяндап береді.

Оқулық, жұмыс дәптерлер

Жұптық жұмыс


Қабілеті жоғары оқушылар:

Берілген үзіндіні оқи отырып, өзіндік пікіріңді әлемдік және қазақы құндылықтармен салыстырып,талдап айт. Көптің бәрі осындай, мисал етсең, Көп айтты деп алданып,уағда күтсең. Ғапіл боп көп нәрседен бос қаласың

сөздерге талдау жсайды, шағын әңгіме жазады.

Дескриптор: Жалпы – 3 балл.

Нақыл сөзін талдай отырып, композиялық құрылымының барлық кезеңдері сақталған шағын әңгіме жазады.

Оқулық, жұмыс дәптерлері,


6-тапсырма:

Қорқыт нақыл сөздерін негізге ала отырып, диалогтік сауал- жауап құраңдар. Нақыл сөз, сұрақ, жауап.

Диалогтік сауал- жауап құрады.

Дескриптор: Жалпы – 3 балл.

Қорқыт нақыл сөздерін негізге ала отырып, диалогтік сауал- жауап құрады.

Ойларын айтады.

Оқулық, жұмыс дәптерлері

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.



Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.






















«Бекітілді»

Бөлім:

І бөлім: Дананың сөзі – ақылдың көзі

Педагогтің аты-жөні:

Д.А.Мамбеталина

Күні:

13.10

Сыныбы:10 Б

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Қызыл жеміс

2 Бөлім бойынша жиынтық бағалау-20 минут (шығарма)

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.2.3.1 - шығармадағы көркемдегіш құралдардың орны мен қызметін талдау;

10.1.3.1 - көркем шығармадағы кейіпкерлер жүйесін жинақтау мен даралау;

Сабақтың мақсаты:

Әдеби шығарманың жанрына байланысты сюжеттік желілерін, эпилог, прологтарды анықтай алады.

Құндылықтарға баулу:

Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу

Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды.


Поэма дегеніміз не?



Абайдың неше поэмасы бар?



Неліктен қызыл жемісті таңдады?

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді


ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылау.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.


1 -тапсырма.

Поэманың қысқаша мазмұнын баянда

Поэма жайлы ойларымен бөліседі.

Дескриптор: Жалпы – 4 балл.


Оқулық, жұмыс дәптерлері








2-тапсырма:

Поэманың сюжеттік –құрылымдық талдау

басталуы- Масғұттың қалаға шығуы

Байланысы-ұры соғып жатқан шалға кездесуі, көмек көрсетуі , дамуы-ақсақалдың Мақсұтқа алғыс ретінде гүл ұсынуы, сынауы, шегі – Қыдыр атаның Мақсұтқа аян беруі, сақтауы,

Шешімі-Мақсұттың жаңбыр суын ішіп алуы

Дескриптор: Жалпы – 3 балл.


Оқулық, жұмыс дәптерлері


3-тапсырма:

«Төрт сөйлем» әдісі

Пікірлерін айтады, ойларын жеткізеді.

Пікір дәлел, мысал, қорытынды

Дескриптор: Жалпы – 3 балл.

Поэма туралы зерттеулерде қандай пікірлерін айтады.

Оқулық, жұмыс дәптерлері, ДК, т.б..

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.



Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.




























































«Бекітілді»

Бөлім:

І бөлім: Дананың сөзі – ақылдың көзі

Педагогтің аты-жөні:

Д.А.Мамбеталина

Күні:

18.10

Сыныбы:10 Б

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Масғұт» поэмасы Аян беру

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.3.4.1 - ғылыми еңбектерге сүйене отырып әдеби сын жазу; 10.1.3.1 - көркем шығармадағы кейіпкерлер жүйесін жинақтау мен даралау;

Сабақтың мақсаты:

Шығармадан алған үзінділерді қайта өңдеп креативті жаза алады.

Құндылықтарға баулу:

Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылық

ты ояту

7 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу

Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Жаңа сабаққа кіріспе




(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.

Ұлдың куні күн емес атадан мал қалмаса,

Ата малы пұл емес, баста ақыл болмаса деген сөздің мағынасы нені айтады?



\

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады

ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға.

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.


Бата беру ұғымы нені білдіреді?

Поэмадан бата беруге қатысты жерін тауып,оның маңыздылығына мысал келтіре отырып,айтып беріңдер.

Қолдауды азырақ қажет ететін оқушылар: Поэма сюжетіне қандай шығарма себепкер болған?

1. Поэмадағы оқиғаның сюжеттік желілерін анықтайды.

2. Поэмаға сюжеттік-композициялық талдау жасайды.

3. Поэтикалық шығармадағы оқиғалар желісінің берілу ерекшелігін анықтайды.

Дескриптор: Жалпы – 4 балл.

Тәкапарлықты сүймес деген нақылыдың мағынасын талдайды.

Өз ойларын баяндап береді.

Оқулық, жұмыс дәптерлер

Жұптық жұмыс


Қабілеті жоғары оқушылар:

Берілген үзіндіні оқи отырып, өзіндік пікіріңді әлемдік және қазақы құндылықтармен салыстырып,талдап айт. Көптің бәрі осындай, мисал етсең, Көп айтты деп алданып,уағда күтсең. Ғапіл боп көп нәрседен бос қаласың

сөздерге талдау жсайды, шағын әңгіме жазады.

Дескриптор: Жалпы – 3 балл.

Поэманы талдай отырып, композиялық құрылымының барлық кезеңдері сақталған шағын әңгіме жазады.

Оқулық, жұмыс дәптерлері,


6-тапсырма:

Сұрақ тапсырмаларды орында

Диалогтік сауал- жауап құрады.

Дескриптор: Жалпы – 3 балл.

Ойларын айтады.

Оқулық, жұмыс дәптерлері

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.




Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.



























Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ