11 сынып алгебра 4 тоқсан 2 сабақ Дифференциалдық теңдеулер туралы жалпы мағлұмат

Тақырып бойынша 13 материал табылды

11 сынып алгебра 4 тоқсан 2 сабақ Дифференциалдық теңдеулер туралы жалпы мағлұмат

Материал туралы қысқаша түсінік
11.3.1.22- дифференциалдық теңдеулер туралы негізгі ұғымдарды білу;
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бекітемін:

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

VIIIтарау. Дифференциалдық теңдеулер

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 11

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Дифференциалдық теңдеулер туралы жалпы мағлұмат

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

11.3.1.22- дифференциалдық теңдеулер туралы негізгі ұғымдарды білу;

Сабақтың мақсаты:

дифференциалдық теңдеулер туралы негізгі ұғымдарды біледі;

Құндылықтар:

Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік

Еңбекті, өзінің және басқалардың еңбек нәтижелерін бағалау;

Еңбекті, мамандықтарды практикалық тұрғыда зерттеуге қызығушылық таныту;

Кәсіби өзін-өзі жетілдіру үшін еңбек қызметінің дағдылары жинақтау, еңбексүйгіштік, еңбекке баулу, табысты еңбектің маңыздылығын түсіну;

Уақытты тиімді жоспарлай білу және кез-келген іс-әрекеттің нәтижелеріне қол жеткізу және жақсарту үшін күш салу

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Оқулықпен жұмыс.

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдастыру кезеңі

5мин


Оқушылардың сабаққа дайындығын нақтылайды

Оқушылармен бірге оқу мақсаттарын, бағалау критерийлерін нақтылайды

Оқушылардың сабақтың мақсатын, күтілетін нәтижелерін түсінгендігін нақтылайды

Сабақтың тақырыбына қатысты жағдаяттар туындатады

Мұғалім сұрақтарына жауап береді

Мұғаліммен бірге оқу мақсаттарын, бағалау критерийлерін талқылайды

Мұғалімнің айтқандарын дәптерлеріне жазып отырады

«Мадақтау сөз» әдісіарқылы бағалайды: «Жарайсың! Жақсы!

Оқулық

Слайд

Дәптер

Қалам

Сабақтың басы


10мин

12.5.1.1 дифференциалдық теңдеулер туралы жалпы түсіну;

«Тәуелсіз айнымалы, белгісіз функция және оның туындыларын немесе кез келген ретті дифференциалдарды байланыстыратын теңдеу дифференциалдық теңдеу деп аталады»;

Жалпы y = ∫ f(x)dx + C шешімдер жиынтығын береді.

Дифференциалдық теңдеуді шешу – бұл осы теңдеуді қанағаттандыратын барлық функциялардың жиынын табу.

Мұндай функциялардың жиыны түрінде болады және бұл дифференциалдық теңдеудің жалпы шешімі деп аталады.

С тұрақтысына әртүрлі мәндер қою арқылы дифференциалдық теңдеудің шексіз көп дербес шешімін алуға болады.

Бірінші ретті дифференциалдық теңдеудің

жалпы түрі: немесе у\=f(х;у)

Дифференциалдық теңдеудің шешімі деп, теңдеуге қойғанда оны дұрыс теңдікке айналдыратын қандай да бір функцияны айтамыз.

Дифференциалдық теңдеудің шешімінің графигі осы теңдеудің интегралдық қисығы деп аталады.

Дифференциалдық теңдеулердің шешімдері жалпы және дербес шешімдер болып  бөлінеді.

Жалпы шешім дегеніміз – нешінші ретті теңдеу болса, сонша тұрақты шама бар деген сөз. Яғни,

Дифференциалдық теңдеудің жалпы шешімдеріндегі тұрақты шама С-ға белгілі бір сан мәнін беру арқылы алынатын шешімді дербес шешім деп атаймыз.

Оқушылар Дифференциалдық теңдеудің шешімін табу процесі дифференциалдық теңдеуді интегралдау деп аталады


Мысалы 1:

y| =cosx теңдеуін шешейік

шешуі: Алдымен туындыны келесі түрде жазамыз: сонда теңдеу мынадай түрге көшеді: немесе .

Енді сол соңғы теңдіктің екі жақ бөлігін интегралдаймыз

Сонда y=sinx+C аламыз

ЕСТЕ САҚТАҢДАР!



Мысал 2:

У(2)=3 болғанда теңдеуінің дербес шешімін табайық.

Шешуі: Теңдеудің екі жақ бөлігін интергралдаймыз:

теңдігін қолданып жалпы шешімін табамыз:

немесе немесе

Енді У(2)=3 шартын ескеріп, берілген теңдеудің дербес шешімін табамыз:

Сонда берілген дифференциалдық теңдеудің дербес шешімі





Сабаққа белсенді араласып, қатысып отырған оқушыларды

«Мадақтау сөз» әдісіарқылы бағалайды: «Жарайсың! Жақсы!




ДК экраны

ДК экраны

11-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері

Слайд

Сабақтың ортасы


25мин

27.1 кестені толтырыңдар

дифференциалдық теңдеу

дифференциалдық теңдеудің реті

у,,,=3ху у,=х-у

3

xу,,+ху,=2х-у

2

,,,,-3ху,,3

4



27.2 кестені толтырыңдар

дифференциалдық теңдеу

Айымалылары ажыратылған дифференциалдық теңдеу

Айымалылары ажыратылатын дифференциалдық теңдеу

уу,,=х-1

+


xу,= (х2-x)у


+

ydy=(2х2-x+3)dy

+


x2 dy=2dx


+

ydy=(х2+x)(1+y2)dx


+

dy=xex dx

+



Дескриптор:

Дифференциалдың теңдеулердің ретін анықтайды


ДК экраны

ДК экраны

10-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері

Слайд


Жалпы сыныптық жұмыс

1). функциясы дифференциалдық теңдеудің шешімі екенін көрсетіңіз.

жауап: функциясы шешімі болып табылады.

2. функциясы дифференциалдық теңдеудің шешімі екенін көрсетіңіз. ж: функциясы шешімі болып табылады.

3.Дифференциалданатын теңдеудің ретін анықтаңыз:

1) ;

2) ;

3) ;

4) ;

5) .

Жауабы: 1) бірінші ретті; 2) екінші ретті; 3) үшінші ретті; 4) бірінші ретті; 5) екінші ретті.

4. және функциялары дифференциалдық теңдеуінің шешімі бола ма? Жауабы: функциясы шешімі болады; функциясы шешімі болмайды.

5. Берілген функция көрсетілген теңдеудің шешімі болатындай етіп, k-ның мәнін табыңыз.

Жауабы: .

Жұптық жұмыс

6. Берілген функция көрсетілген теңдеудің шешімі болатындай етіп, k-ның мәнін табыңыз.

7. Берілген функция көрсетілген теңдеудің шешімі болатындай етіп, k-ның мәнін табыңыз.

8. функциясы дифференциалдық теңдеудің жалпы шешімі екенін көрсетіңізжәне шартты қанағаттандыратын оның дербес шешімін табыңыз.

9. функциясы дифференциалдық теңдеудің жалпы шешімі екенін көрсетіңізжәне шартты қанағаттандыратын оның дербес шешімін табыңыз.

10. функциясы дифференциалдық теңдеудің жалпы шешімі екенін көрсетіңіз және шартты қанағаттандыратын оның дербес шешімін табыңыз.

Жауаптары:

6. .

7. .

8. .

9. .

10. .



Дескриптор:

Теңдеудің құрамындағы айнымалының мәнін табады;


-Дифференциалдық теңдеудің шешімін таба алады;



-дифференциалдық теңдеудің

ретін анықтай алады;

-дифференциалдық теңдеудің

дербес шешімін табуды біледі;

ДК экраны

ДК экраны

10-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері

Слайд






ДК экраны

ДК экраны

10-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері

Слайд

Сабақтың соңы

5мин

Үй жұмысы:

Сабақ соңында рефлексия жүргіземіз

«Сөйлемді жалғастыр» (дәптерге жазады).

  1. Бүгінгі сабақта... білдім

  2. үйрендім

  3. қиындықттуындады

  4. әлі де жұмыстануымкерек

мағанқызықболды?

Оқушылар «теңгерім дөңгелегін»толтырады. Оқушылар жетістік критерийлері бойынша таңдау жасайды, неге ? деген сұраққа жауап береді.

Оқушылар «теңгерім дөңгелегін»толтырады. Оқушылар жетістік критерийлері бойынша таңдау жасайды, неге ? деген сұраққа жауап береді.

ДК экраны

ДК экраны

10-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері

Слайд



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.04.2025
109
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі