Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
11 сынып геометрия Денелер көлемінің жалпы қасиеттері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Пән: геометрия
Қысқа мерзімді жоспар №1 сабак
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: |
Айналу денелері және олардың элементтері |
Педагогтің аты-жөні: |
|
Күні: |
|
Сыныбы: 11 |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
Сабақтың тақырыбы: |
Денелер көлемдерінің жалпы қасиеттері |
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
11.3.11 – кеңістік денелерінің көлемдерінің қасиеттерін білу және қолдану; |
Сабақтың мақсаты: |
– кеңістік денелерінің көлемдерінің қасиеттерін біледі және қолданады; |
Сабақтың барысы:
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
Сабақтың басы |
Үй тапсырмасын тексеру және талдау Оқушыларға оқу мақсатын талқылатып, бағалау критерийлерін өздеріне табуға мүмкіндік беру. |
Көпжақтар мен айналу денелерінің жазбаларын өмірде, өндірісте, құрылыста көптеп қолданылады. Атап айтатын болсақ, әртүрлі шырындардың қорабын, конфеттердің, әтірлердің, сыйлықтырдың қораптарын жасау үшін жасау үшін геометриялық денелер беттерінің жазбасын жасай алу маңызды. сызықтар сәйкес келеді. |
Мұғалім ұйымдастыру кезеңінде белсенділік танытқан оқушыларды «Мадақтау сөз» әдісіарқылы бағалайды: «Жарайсың! Жақсы! Өте жақсы! Талпын!» |
Түрлі түсті қима қағаздар |
Сабақтың ортасы |
Жазықтықтағы фигуралар үшін аудан ұғымы қалай енгізілсе, кеңістіктегі денелер үшін көлем ұғымы соған ұқсас енгізіледі. Кеңістіктегі геометриялық денелер: Қөпжақтар (призма, параллелепипед, куб, пирамида)және Айналу денелері (цилиндр, конус, шар)көлемдерін қарастырайық. Қарапайым денелер (егер оны үшбұрышты пирамидалардың шектеулі санына бөлшектеу мүмкін болса) үшін көлем сандықмәні төмендегідей қасиеттерге ие болатын шама: 1)Тең денелердің көлемдері тең болады. 2) Егер дене қарапайым денелерге бөлшектенсе, онда оның көлемі оның бөлшектері көлемдерінің қосындысынатең болады. 3) Қыры ұзындық бірлігіне тең болатын текшенің көлемі бірге тең болады. Көлемнің бірліктері ұзындық бірлігі арқылы былайша жасалады: егер текшенің қыры 1 см болса, онда көлемі 1см3 болады, сол сияқты 1дм – 1дм3, 1м-1м3, 1км-1км3 Көлем бірліктері арасындағы қатынас төмендегі кестемен сипатталады. 1см3 =103мм3 1дм3=103см3=106мм3 1м3=103дм3=106см3=109мм3. 1км 3 =109м3=1012дм3=1015см3=1018мм3. Сызықтың өлшемдері а,в,с болатын тік бұрышты параллелепипедтің көлемін табайық. Ол үшін алдымен табандары бірдей екі тік бұрышты параллелепипедтіңкөлемдерінің қатынасы олардың биіктіктерінің, қатынасы болатыны дәлелдеу керек. Сөйтіп паралеллепипедтің көлемінV= авс формуласымен есептеп шығарылады. Кез келген параллелепипедтің көлемі табан ауданы мен биіктігінің көбейтіндісіне тең. Кез келген призманың көлемі табан ауданы мен биіктігінің көбейтіндісіне тең болады. . Кезкелген үшбұрышты пирамиданың көлемі оның табан ауданы мен биіктігі көбейтіндісінің үштен біріне тең болады. Ұқсас екі дененің көлемдерінің қатынасы олардың сәйкес сызықтық өлшемдері кубтарының қатынасындай болады. Егер берілген денені қамтитын және осы дене ішінде қамтылатын көлемдердің V – деп айырмашылығын барынша аз, қарапайым денелер бар болса, онда берілген дененің көлемін V болады. Цилиндрдің көлемі табанының ауданы мен биіктігінің көбейтіндісіне тең болады. Конустың көлемі табанының ауданы мен биіктігінің көбейтіндісінің үштен біріне тең болады .Шардың көлемі - ке тең. Шар сегменті деп шардың жазықтықпен қиылып түскен бөлігін айтады. Шар секторы деп шар сегментімен конустан төмендегідей жолмен алынатын денені айтады.
|
ІІІ. Сынып жұмысы (есептер тақтада талданады, уақытты тиімді пайдалану үшін бір уақытта 2-3оқушы тақтаға шығып, кезекпен-кезек жұмыстарын түсіндіреді) №1 Конустың табанының радиусы 3 см, ал жасаушысы табан жазықтығына 450 бұрыш жасай көлбеген. Конустың көлемін табыңыз. R =AH=3 см <CAH=450 V-? СH=3 см V= R2H V= (3 )3=18 №2 Тең бүйірлі тік бұрышты үшбұрыш өзінің катетінен айналдырылған. Гипотенузасы 3 см-ге тең болса, шыққан конустың көлемін табыңыз. A C=3 см AC2=AH2+CH2 2AH2=18 AH2=9 AH=3 V= R2H V= *32*3=9 №3 Осьтік қимасының ауданы 30см2, ал табанының ауданы 9 см2цилиндр берілген. Көлемін табыңыз. SABCD=30 см2, Sтаб=9 см2 Sтаб= R2 R2=9 R=3 AB=2R AC=H SABCD=AB*AC 2R*H=30 H=30:6=5cм V= R2H V= *9*5=45 №4. Пирамиданың табанына параллель жазықтық пирамида биіктігін 3:2 қатынасқа бөледі. Жазықтық пирамиданың көлемін қандай бөлікке бөледі? ИО=3x, ОН=2x SКМР=S1; SABC= S2 S1=9y; S2= 25y VИКМР= ИО*S1= *3x*9у=9 ху Vқиық пир= ОИ (S1+S2+ )= *2x (9y+25y+ )= *98 xy = = Бағалау: Тақтаға шыққан оқушылар бағаланады IV. Жұптық тапсырмалар. (Nismath.org сайты бойынша оқушылар жұпқа бөлінеді).
|
Дескриптор: -1-ші сұраққа жауап береді. 1-балл -2-ші сұраққа жауап береді. 1-балл -3-ші сұраққа жауап береді. 1-балл Әрбір дұрыс жауапка 1 балл қойылады |
ДК экраны Сұрақтар топтамасы. Оқулық 11-сынып.
|
Сабақтың соңы |
Шығармашылық үй тапсырмасы: Үй тапсырмасы: №1. Үшбұрыш пирамиданың бүйір қырлары өзара перпендикуляр және 4 см, 5см, 6 см тең. Көлемі неге тең? SB-биіктік, AB=4 cм , BC= 5 cм, SB=6 cм SABC= AB*BC= *4*5=10 V= SABC.SB= *10*6=20 cм3 |
Рефлексия:
Оқушылар өзінің және өзінің сыныптасының жұмысын бағалау критерийлері бойынша бағалайды. |
Бағалау. Оқушылар бір-бірін ауызша критерий бойынша бағалайды. - Кейбір оқушыларға мұғалім тарапынан кері байланыс беріледі. |
|