Қызылорда облысы,Жаңақорған ауданы,
Қожакент ауылы И.Әбдікәрімов атындағы
№168 орта мекетбінің жанындағы
«Ақниет» шағын орталығының тәрбиешісі
Карарова Жулдызай Балтакожаевна
Ұйымдастырылған ашық оқу-қызметі
Білім беру саласы:Таным
Ұйымдастырылған оқу-қызметі :Қарапайым математикалық түсініктерді қалыптастыру Тақырыбы: 5 цифрымен танысу.Сол жақта,оң жақта,ортасында.
Мақсаты: 5 саны мен оның таңбасы мен жазылуын көрсету,үйрету.санату,нүктелерді қосу арқылы 5 цифрын салып үйрену.Заттың орналасқан орнын сөзбен айтып үйрену.
Көрнекілігі : Слайд,үлестірмелі карточкалар,түсі мен көлемі әр түрлі пішіндер, санамақтар.
Әдіс-тәсіл:түсіндіру,сұрақ-жауап,көрсету ,ойын.
Көрнекілігі: 5санының суреттері,ойыншықтар карточкалар
Әрекет кезеңдері
Тәрбиешінің іс - әрекеті
Балалардың іс - әрекеті
Ынталандыру сезімін ояту кезеңі
Ұйымдастыру кезеңі. Балалар маршпен кіреді.Балалар бүгін бізге ерекше күн,бүгін бізге көптеген апайлар қонаққа келіпті.
– Қане бәріміз бірге келген қонақтармен амандасайық.
Жарайсыңдар балалар!
Әнұраным,
Жанұраным,
Сөйлер сөзім,
Айтар әнім -деп бәріміз бірге еліміздің ән ұранын айтайық.
Гимн орындалады.
Шаттық шеңбері!
Балалар далада күн суытқанымен,біздің жүрегіміз ыстық,мейірімге толы.Бір бірімізге деген жылы сөздерімізді айтып,көңіл күйімізді көтерейік. Бүгінгі күніміз сәтті өтсін.Бәріңе сәттілік тілеймін балалар!
Ү лкенге де сіз,
Кішіге де сіз,
Үлкендерді құрметтеп,
Бас иеміз біз.
Балалар таңғы жылы лебіздерін айтады.
Аспанымыз ашық болсын! Еліміз аман болсын! Шағын орталығымыз көркейе берсін!
Ұйымдастырушылық ізденіс кезеңі
Қараңдаршы балалар, қолдарыңа мен түрлі түсті геометриялық пішіндер таратып бердім.Сендер сол геомет.пішіндер арқылы өз орындарыңды тауып отырасыңдар.Әр стол үстінде геомет.пішіндер қойылған.
Қане балалар өз орындарыңды тауып отырыңдар.
Жарайсыңдар балалар! Балалар байқап отырған боларсыңдар сендер геомет.пішіндер арқылы өз орындарыңды тауып отырдыңдар.
-Біз бүгін қандай оқу-қызметін өтеміз?
-Қарапайым математика
Әрине,таным саласы бойынша қарапайым математика біздің бүгінгі оқу –қызметіміз балалар. Балалар өз орындарын тауып отырады.

-Балалар бір жылда неше мезгіл бар?
-Қане,кім айтады?
-Мадина:Көктем,жаз,күз,қыс
-Жарайсың Мадина. Мен сендерге жұмбақ жасырайын сендер қай мезгіл екенін айтасыңдар.
Жұмбақ: Жиып теріп болатын,
Қамбаға астық толатын,
Қызыл қырман ойнайтын,
Қай мезгіл деп ойлайсың?
-Інжу:КҮЗ мезгілі
-Жарайсың Інжу!-Қазір жылдың Күз мезгілі балалар?
-Күзде табиғатта қандай ерекшеліктер болады?Қане кім айтады?
-Анель:Күн суыта бастайды, адамдар қалың киім киеді, жапырақтар сарғайып түсе бастайды,құстар жылы жаққа ұшып кетеді.
-Жарайсың бәрекелді Анель!
-Балалар біз А.Құнанбаев, С.Көбеев аталарыңның күз мезгіліне арнап жазған қандай өлең-тақпақтарын білеміз?
Айша:
Алтынсары,қызыл.көк. Алуаналуанжапырақ,
Күзгібақтакүлімдеп,
Көз тартады атырап
Ой балалар,балалар
Қоңырқайкүзболыпты,
Қурапжапырақсолыпты,
Ел егінін орыпты.
Жарайсыңдар балалар!
- Балалар жаңа тақырыпты бастамас бұрын біз өткен оқу қызметін еске түсірейік?Геометриялық пішіндер «шаршы,тіктөртбұрыш болатын балалар. Төртбұрыш деген не балалар қане кім айтады?Мысалы оларға не жатады? Ал тік төртбұрыш дегеніміз не? Қане кім айтады? Жарайсыңдар бәрекелд!і Арон,Берік.
Дидактикалық ойын:«Көңілді пішіндер».Балалар енді біз осы пішіндерден не құрастыра білеміз?Қане бәріміз бірге көңілді пішіндер ойынын ойнайық.Қане кім құрастырады?Жарайсыңдар!Балалар осы зымыран мен машина нелерге жатады? Балалар қане Арон құрастырған зымыранды санайықшы? Ия төрт геомет. Пішіннен құралған екен.Біз осы уақытқа дейін төртке дейін танысқан болатынбыз.Балалар енді мен сендерге жұмбақ жасырамын қане мұқият тыңдайық.
Арон:Барлық қабырғасы тең,бірдей.
Терезе,кітап,орамал.
Берік:Екі қабырғасы бірдей, төбе жағы қысқа болады. Терезе ,есік,дәптер,тақта жатады. Берік:машина құрастырады
Арон Зымыран құрастырады. Айару көлік түрлерін.
Балалар не құрастырғанын айтады.
Жұмбақ .
Бірі үлкен,бірі кіші,
Туысқан бірге бес кісі.
-Саусақ - Ия қане оң қолымызды көтерейікші қане санайықшы саусағымызды. Ия төрттен кейін қандай сан екен балалар?
-5саны
-Ия балалар бүгін біз оқу қызметімізде 5санымен танысамыз балалар!
Ғажайып сәт!
Балалар қараңдаршы бізге бүгін қонаққа кім келгенін?Қуыршақ Ханшайым келіпті бізге балалар.Қане Қуыршақ Ханшайыммен амандасайық.Қуыршақ Ханшайымда бізбен бірге 5 санымен танысқысы келеді екен және сендерге көптеген тапсырмалар ала келіпті».
Сәлемсетсіңбе Қуыршақ Ханшайым!
«Қандай сан жоқ»д\к ойын.
Ойын шарты:Әтеш кез келген санды жасырып ку ка ре ку дейді ал сендер жасырылған санды тауып айтасыңдар балалар. Балалар жасырылған сандарды тауып айтады
-Жарайсыңдар
балалар!
Балалар қане сандарды тура санайықшы,енді кері санайық
балалар.Балалар төрттің артқы көршісі неше екен?Ия балалар Ия
балалар біз бес санын естиміз ал жазылуын білеміз бе балалар?
Ендеше мен сендерге жазылуын көрсетемін.Балалар қане мен
бірінші не қойып жатырмын бірінші?Ия бірінші нүктелер қоямын сол
нүктелерді таяқша арқылы қосамын балалар.Міне мынау бес саны
балалар.
Бес саны туралы ұғымдар көп балалар ,бес саны киелі сан,бес бірліктен құралады,бес саусағымыз бар және елтаңбамызда бес жұлдыз бейнеленген.Бестік баға,адамның бес парызы бар.
Тақтамен жұмыс. Енді балалар тақтаға назар аударайық,орындарыңда отырып жұмыс жасаймыз балалар.
Көк текше және қызыл текше берілген көк астыңғы текшеге бес гүл қоямыз ал үстіңгі қызыл текшеде үш көбелек тұр балалар.
Неше гүлге көбелек қонбай тұр балалар?
-2 гүлге
Жарайсыңдар енді орнымызда отырып жұмыс жасайық балалар.
Балалар орындарында отырып жұмыс жасайды.
Бәрекелді жарайсыңдар балалар! Енді санайықшы неше гүл? Неше көбелек?
-5 гүл,5 көбелек
Балалар шаршап қалған боларсыңдар ендеше бойымызды сергітіп алайық
Сергіту сәті.
Мынау менің жүрегім ,
Бәрі осыдан басталған
Мынау басым ақылды
Барлық істі басқарған
Мынау менің оң қолым,
Мынау менің сол қолым
Барлық істі атқарған.
Жарайсыңдар,балалар.
Қуыршақ Ханшайымның тапсырмасы.
1.Санамақтан бес санын құрастыру.
2.Тақтаға бес санын жазу
3.Ермексазда бес санын жасау.
4.Үшбұрыштан бес жұлдыз құрастыру.Іске сәт балалар! Жарайсыңдар балалар сендер өте жақсы біледі екенсіңдер!Қане балалар сендерге мен математикалық сұрақтар қояйын сендер жақсылап жауап беріңдер жарайма?
Балалар барлық тапсырманы қызыға орындайды.
1.Дүкеннен Асанға анасы үш бесбұрышты доп алып берді.Біреуін досына берді Нешеуі қалды?
-Бесбұрышты доп болмайды.
Жарайсың дұрыс айтасың Айша.
2.Үшбұрыштың неше бұрышы бар?
-Үш бұрышы бар.
Дұрыс айтасың
4.Далада екі ешкі,
Қорада үш ешкі
Қосқанда барлығы
болады неше ешкі?
-Бес ешкі
Жарайсың дұрыс айтасың .Қане балалар осы сандар туралы қандай тақпақтар біледі екенсіңдер?Жарайсыңдар балалар сендер өте зерек ақылды екенсіңдер
Мені келсең білгің,
Мен таяқша бірмін.
Барлық санға жол бастап,
Ең басында тұрамын!
Бірден кейін тұрамын,
Сандар іші тұрағым.
Бірді бірге қосқанда
Мен иіліп шығамын.
Екіден соң әрқашан,
Үшсаны мен шығамын,
Қос мұйізі майысқан
Ұлттық ою саламын
Төрттен кейін бесті, білу оңай десті,
Санасаң қолдың саусағын,
Оңай табасың бесті.
Тапсырма:
-Текшелер қайда жатыр?
-Кереует қайда тұр?
-Доп қайда жатыр?
-Манина қайда жатыр?
-Оң жақтағы заттарды сары қарындашпен, ортадағыны қоңырмен, сол жақтағыларды көгілдір түспен,ал кереуеттің астында жатқан затты қызылмен бояңдар.

Текшелер төменгі сол жақта.Кереует ортада.Доп кереуеттің астында.
Балалар заттарды бояйды.
Рефлекс
Балалар енді Қуыршақ Ханшайыммен қоштасайық оны басқа балалар да күтіп қалған болар.
Балалар Қуыршақ Ханшайыммен қоштасады.
Қорытынды.Балалар бүгін біз қандай санмен таныстық?
- Бес санымен таныстық.
Қонаққа кім келді бізге?
Қуыршақ Ханшайымкелді.
Қандай тапсырма берді?
Таяқшадан не құрастырдық?
Нүктелермен не жаздық?
Ермексаздан не жасадық? Жарайсыңдар балалар сендер оқу-қызметіне жақсы қатыстыңдар балалар. Берік,Арон,Айару барлықтарыңа ризамын балалар!Бүгінгі қарапайым математика оқу қызметіміз аяқталды балалар келген қонақтармен қоштасайық.Белсенділіктерің үшін мен сендерді “Көңілді смайликтермен марапаттаймын”.Сендерге үлкен рақмет!
Орнымыздан тұрайық,
Түзусызыққұрайық,
Көріскенше күн жақсы
Сау саламат болайық!
Күтілетін нәтиже:
Нені білу керек: 5 цифрын, қыс мезгілінің ерекшеліктерін
Нені игереді: математикалық жұмбақтарды,5 цифрын нүкте бойымен бастырып салуды,заттың орналасқан орнын сөзбен баяндауды(сол жақта, оң жақта,ортасында)
Нені білді: 5 саны мен цифры туралы түсінікті
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
5 цифрымен танысу.Сол жақта,оң жақта,ортасында
5 цифрымен танысу.Сол жақта,оң жақта,ортасында
Қызылорда облысы,Жаңақорған ауданы,
Қожакент ауылы И.Әбдікәрімов атындағы
№168 орта мекетбінің жанындағы
«Ақниет» шағын орталығының тәрбиешісі
Карарова Жулдызай Балтакожаевна
Ұйымдастырылған ашық оқу-қызметі
Білім беру саласы:Таным
Ұйымдастырылған оқу-қызметі :Қарапайым математикалық түсініктерді қалыптастыру Тақырыбы: 5 цифрымен танысу.Сол жақта,оң жақта,ортасында.
Мақсаты: 5 саны мен оның таңбасы мен жазылуын көрсету,үйрету.санату,нүктелерді қосу арқылы 5 цифрын салып үйрену.Заттың орналасқан орнын сөзбен айтып үйрену.
Көрнекілігі : Слайд,үлестірмелі карточкалар,түсі мен көлемі әр түрлі пішіндер, санамақтар.
Әдіс-тәсіл:түсіндіру,сұрақ-жауап,көрсету ,ойын.
Көрнекілігі: 5санының суреттері,ойыншықтар карточкалар
Әрекет кезеңдері
Тәрбиешінің іс - әрекеті
Балалардың іс - әрекеті
Ынталандыру сезімін ояту кезеңі
Ұйымдастыру кезеңі. Балалар маршпен кіреді.Балалар бүгін бізге ерекше күн,бүгін бізге көптеген апайлар қонаққа келіпті.
– Қане бәріміз бірге келген қонақтармен амандасайық.
Жарайсыңдар балалар!
Әнұраным,
Жанұраным,
Сөйлер сөзім,
Айтар әнім -деп бәріміз бірге еліміздің ән ұранын айтайық.
Гимн орындалады.
Шаттық шеңбері!
Балалар далада күн суытқанымен,біздің жүрегіміз ыстық,мейірімге толы.Бір бірімізге деген жылы сөздерімізді айтып,көңіл күйімізді көтерейік. Бүгінгі күніміз сәтті өтсін.Бәріңе сәттілік тілеймін балалар!
Ү лкенге де сіз,
Кішіге де сіз,
Үлкендерді құрметтеп,
Бас иеміз біз.
Балалар таңғы жылы лебіздерін айтады.
Аспанымыз ашық болсын! Еліміз аман болсын! Шағын орталығымыз көркейе берсін!
Ұйымдастырушылық ізденіс кезеңі
Қараңдаршы балалар, қолдарыңа мен түрлі түсті геометриялық пішіндер таратып бердім.Сендер сол геомет.пішіндер арқылы өз орындарыңды тауып отырасыңдар.Әр стол үстінде геомет.пішіндер қойылған.
Қане балалар өз орындарыңды тауып отырыңдар.
Жарайсыңдар балалар! Балалар байқап отырған боларсыңдар сендер геомет.пішіндер арқылы өз орындарыңды тауып отырдыңдар.
-Біз бүгін қандай оқу-қызметін өтеміз?
-Қарапайым математика
Әрине,таным саласы бойынша қарапайым математика біздің бүгінгі оқу –қызметіміз балалар. Балалар өз орындарын тауып отырады.

-Балалар бір жылда неше мезгіл бар?
-Қане,кім айтады?
-Мадина:Көктем,жаз,күз,қыс
-Жарайсың Мадина. Мен сендерге жұмбақ жасырайын сендер қай мезгіл екенін айтасыңдар.
Жұмбақ: Жиып теріп болатын,
Қамбаға астық толатын,
Қызыл қырман ойнайтын,
Қай мезгіл деп ойлайсың?
-Інжу:КҮЗ мезгілі
-Жарайсың Інжу!-Қазір жылдың Күз мезгілі балалар?
-Күзде табиғатта қандай ерекшеліктер болады?Қане кім айтады?
-Анель:Күн суыта бастайды, адамдар қалың киім киеді, жапырақтар сарғайып түсе бастайды,құстар жылы жаққа ұшып кетеді.
-Жарайсың бәрекелді Анель!
-Балалар біз А.Құнанбаев, С.Көбеев аталарыңның күз мезгіліне арнап жазған қандай өлең-тақпақтарын білеміз?
Айша:
Алтынсары,қызыл.көк. Алуаналуанжапырақ,
Күзгібақтакүлімдеп,
Көз тартады атырап
Ой балалар,балалар
Қоңырқайкүзболыпты,
Қурапжапырақсолыпты,
Ел егінін орыпты.
Жарайсыңдар балалар!
- Балалар жаңа тақырыпты бастамас бұрын біз өткен оқу қызметін еске түсірейік?Геометриялық пішіндер «шаршы,тіктөртбұрыш болатын балалар. Төртбұрыш деген не балалар қане кім айтады?Мысалы оларға не жатады? Ал тік төртбұрыш дегеніміз не? Қане кім айтады? Жарайсыңдар бәрекелд!і Арон,Берік.
Дидактикалық ойын:«Көңілді пішіндер».Балалар енді біз осы пішіндерден не құрастыра білеміз?Қане бәріміз бірге көңілді пішіндер ойынын ойнайық.Қане кім құрастырады?Жарайсыңдар!Балалар осы зымыран мен машина нелерге жатады? Балалар қане Арон құрастырған зымыранды санайықшы? Ия төрт геомет. Пішіннен құралған екен.Біз осы уақытқа дейін төртке дейін танысқан болатынбыз.Балалар енді мен сендерге жұмбақ жасырамын қане мұқият тыңдайық.
Арон:Барлық қабырғасы тең,бірдей.
Терезе,кітап,орамал.
Берік:Екі қабырғасы бірдей, төбе жағы қысқа болады. Терезе ,есік,дәптер,тақта жатады. Берік:машина құрастырады
Арон Зымыран құрастырады. Айару көлік түрлерін.
Балалар не құрастырғанын айтады.
Жұмбақ .
Бірі үлкен,бірі кіші,
Туысқан бірге бес кісі.
-Саусақ - Ия қане оң қолымызды көтерейікші қане санайықшы саусағымызды. Ия төрттен кейін қандай сан екен балалар?
-5саны
-Ия балалар бүгін біз оқу қызметімізде 5санымен танысамыз балалар!
Ғажайып сәт!
Балалар қараңдаршы бізге бүгін қонаққа кім келгенін?Қуыршақ Ханшайым келіпті бізге балалар.Қане Қуыршақ Ханшайыммен амандасайық.Қуыршақ Ханшайымда бізбен бірге 5 санымен танысқысы келеді екен және сендерге көптеген тапсырмалар ала келіпті».
Сәлемсетсіңбе Қуыршақ Ханшайым!
«Қандай сан жоқ»д\к ойын.
Ойын шарты:Әтеш кез келген санды жасырып ку ка ре ку дейді ал сендер жасырылған санды тауып айтасыңдар балалар. Балалар жасырылған сандарды тауып айтады
-Жарайсыңдар
балалар!
Балалар қане сандарды тура санайықшы,енді кері санайық
балалар.Балалар төрттің артқы көршісі неше екен?Ия балалар Ия
балалар біз бес санын естиміз ал жазылуын білеміз бе балалар?
Ендеше мен сендерге жазылуын көрсетемін.Балалар қане мен
бірінші не қойып жатырмын бірінші?Ия бірінші нүктелер қоямын сол
нүктелерді таяқша арқылы қосамын балалар.Міне мынау бес саны
балалар.
Бес саны туралы ұғымдар көп балалар ,бес саны киелі сан,бес бірліктен құралады,бес саусағымыз бар және елтаңбамызда бес жұлдыз бейнеленген.Бестік баға,адамның бес парызы бар.
Тақтамен жұмыс. Енді балалар тақтаға назар аударайық,орындарыңда отырып жұмыс жасаймыз балалар.
Көк текше және қызыл текше берілген көк астыңғы текшеге бес гүл қоямыз ал үстіңгі қызыл текшеде үш көбелек тұр балалар.
Неше гүлге көбелек қонбай тұр балалар?
-2 гүлге
Жарайсыңдар енді орнымызда отырып жұмыс жасайық балалар.
Балалар орындарында отырып жұмыс жасайды.
Бәрекелді жарайсыңдар балалар! Енді санайықшы неше гүл? Неше көбелек?
-5 гүл,5 көбелек
Балалар шаршап қалған боларсыңдар ендеше бойымызды сергітіп алайық
Сергіту сәті.
Мынау менің жүрегім ,
Бәрі осыдан басталған
Мынау басым ақылды
Барлық істі басқарған
Мынау менің оң қолым,
Мынау менің сол қолым
Барлық істі атқарған.
Жарайсыңдар,балалар.
Қуыршақ Ханшайымның тапсырмасы.
1.Санамақтан бес санын құрастыру.
2.Тақтаға бес санын жазу
3.Ермексазда бес санын жасау.
4.Үшбұрыштан бес жұлдыз құрастыру.Іске сәт балалар! Жарайсыңдар балалар сендер өте жақсы біледі екенсіңдер!Қане балалар сендерге мен математикалық сұрақтар қояйын сендер жақсылап жауап беріңдер жарайма?
Балалар барлық тапсырманы қызыға орындайды.
1.Дүкеннен Асанға анасы үш бесбұрышты доп алып берді.Біреуін досына берді Нешеуі қалды?
-Бесбұрышты доп болмайды.
Жарайсың дұрыс айтасың Айша.
2.Үшбұрыштың неше бұрышы бар?
-Үш бұрышы бар.
Дұрыс айтасың
4.Далада екі ешкі,
Қорада үш ешкі
Қосқанда барлығы
болады неше ешкі?
-Бес ешкі
Жарайсың дұрыс айтасың .Қане балалар осы сандар туралы қандай тақпақтар біледі екенсіңдер?Жарайсыңдар балалар сендер өте зерек ақылды екенсіңдер
Мені келсең білгің,
Мен таяқша бірмін.
Барлық санға жол бастап,
Ең басында тұрамын!
Бірден кейін тұрамын,
Сандар іші тұрағым.
Бірді бірге қосқанда
Мен иіліп шығамын.
Екіден соң әрқашан,
Үшсаны мен шығамын,
Қос мұйізі майысқан
Ұлттық ою саламын
Төрттен кейін бесті, білу оңай десті,
Санасаң қолдың саусағын,
Оңай табасың бесті.
Тапсырма:
-Текшелер қайда жатыр?
-Кереует қайда тұр?
-Доп қайда жатыр?
-Манина қайда жатыр?
-Оң жақтағы заттарды сары қарындашпен, ортадағыны қоңырмен, сол жақтағыларды көгілдір түспен,ал кереуеттің астында жатқан затты қызылмен бояңдар.

Текшелер төменгі сол жақта.Кереует ортада.Доп кереуеттің астында.
Балалар заттарды бояйды.
Рефлекс
Балалар енді Қуыршақ Ханшайыммен қоштасайық оны басқа балалар да күтіп қалған болар.
Балалар Қуыршақ Ханшайыммен қоштасады.
Қорытынды.Балалар бүгін біз қандай санмен таныстық?
- Бес санымен таныстық.
Қонаққа кім келді бізге?
Қуыршақ Ханшайымкелді.
Қандай тапсырма берді?
Таяқшадан не құрастырдық?
Нүктелермен не жаздық?
Ермексаздан не жасадық? Жарайсыңдар балалар сендер оқу-қызметіне жақсы қатыстыңдар балалар. Берік,Арон,Айару барлықтарыңа ризамын балалар!Бүгінгі қарапайым математика оқу қызметіміз аяқталды балалар келген қонақтармен қоштасайық.Белсенділіктерің үшін мен сендерді “Көңілді смайликтермен марапаттаймын”.Сендерге үлкен рақмет!
Орнымыздан тұрайық,
Түзусызыққұрайық,
Көріскенше күн жақсы
Сау саламат болайық!
Күтілетін нәтиже:
Нені білу керек: 5 цифрын, қыс мезгілінің ерекшеліктерін
Нені игереді: математикалық жұмбақтарды,5 цифрын нүкте бойымен бастырып салуды,заттың орналасқан орнын сөзбен баяндауды(сол жақта, оң жақта,ортасында)
Нені білді: 5 саны мен цифры туралы түсінікті
шағым қалдыра аласыз













