Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
5 сыныпқа арнаған сынақ және бақылау жұмыстар жинағы.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі
«Өрлеу» біліктілікті арттыру ұлттық орталығы»АҚ
«Өрлеу»БАҰО»АҚ филиалы «Солтүстік Қазақстан облысы бойынша ПҚ БАИ»
Тақырыбы: «Сынақ пен бақылау жұмыстары»
(5 сынып үшін жинақ)
Орындаған:Абитова Ж.Б.
Бірінші санатты математика мұғалімі
Жұмыс өтілі 16 жыл
2017 ж.
Рецензент:
М.Қозыбаев атындағы СҚМУ
«Математика және информатика»
кафедрасының меңгерушісі
ф.м.ғ.к.,доцент А.А. Таджигитов
Рецензент:
«СКО,Мамлют ауданы Краснозна-
менное орта мектебі» КММ
жоғары санатты математика
мұғалімі М.И. Ташмаганбетов
Құрастыруші:
«СКО,Мамлют ауданы Краснозна-
менное орта мектебі» КММ
бірінші санатты математика
мұғалімі Ж.Б. Абитова
Аннотация
5 сыныптарда математиканы, сонымен қатар 5 сыныптарды бақылау жұмыстары мен сынақтарға дайындау үшін Т.А. Алдамуратова кітабымен дайындайтын мұғалімдерге арналған нұсқаулық.
Сынақтар мен бақылау жұмыстары оқушылардың 5 сынып курсы бойынша білімдерін теңгеруге арналған, оларды 9 сыныпта болатын қорытынды аттестациямен ҰБТ-ға дайындыққа қолдануға болады. 5 сынып математика оқулығының әр бөлімдері бойынша сынақтар мен бақылау жұмыстарына екі нұсқада жұмыстар жасау, олар әртүрлі тапсырмалардан тұрады.
МАЗМҰНЫ:
Кіріспе .......................... .......................................................................................4
Сынақ №1 «Натурал сандар»..........................................................................5-7
Бақылау жұмысы №1 «Натурал сандар» .....................................................8-9
Сынақ №2 «Санды және әріпті өрнектер»................................................10-12
Бақылау жұмысы №2 «Санды және әріпті өрнектер»..............................13-14
Сынақ №3 «Бұрыш.Шеңбер.Дөңгелек».....................................................15-17
Бақылау жұмысы №3 «Бұрыш.Шеңбер.Дөңгелек»..................................18-19
Сынақ №4 «Натурал сандардың бөлінгіштігі» .......................................20-22
Бақылау жұмысы №4 «Натурал сандардың бөлінгіштігі».......................23-24
Сынақ №5 «Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу»..................25-27
Бақылау жұмысы №5 «Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу»..........................................................................................................28-29
Сынақ №6 «Жай бөлшектер.Дұрыс және бұрыс бөлшектер.Аралас сандар»..........................................................................................................30-32
Бақылау жұмысы №6 «Жай бөлшектер.Дұрыс және бұрыс бөлшектер.Аралас сандар»..........................................................................33-34
Сынақ №7 «Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту»...........................................................................................................35-37
Бақылау жұмысы №7 «Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу
және азайту».................................................................................................38-39
Сынақ №8 «Жай бөлшектер мен аралас сандарды көбейту және бөлу»..............................................................................................................40-41
Бақылау жұмысы №8 «Жай бөлшектер мен аралас сандарды көбейту
және бөлу»...................................................................................................42-43
Сынақ №9 «Ондық бөлшектер.Ондық бөлшектерді қосу және азайту»...........................................................................................................44-46
Бақылау жұмысы №9 «Ондық бөлшектер.Ондық бөлшектерді қосу және азайту» ..........................................................................................................47-48
Сынақ № 10 «Ондық бөлшектерді көбейту және бөлу»..........................49-51
Бақылау жұмысы №10 «Ондық бөлшектерді көбейту және бөлу».........52-53
Сынақ 11 «Процент»....................................................................................54-55
Бақылау жұмысы №11 «Процент»............................................................56-57
Қолданылған әдебиеттер..................................................................................58
Кіріспе
Білім беру іргелі сипаттағы сақтау және жеке адамның, қоғам мен мемлекеттің қазіргі және болашақ қажеттіліктеріне сәйкес негізделген білім берудің қазіргі заманғы қамтамасыз ету сапасы - МДББ 2016-2019 негізгі білім беру саясатының мақсаты фактісі туралы баса назар аударды. 5 сыныптардағы математика пәні – орта білімнің бастауыш және негізгі деңгейінде оқушыларға математиканы оқытуда сабақтастық пен болашақты қамтамасыз ететін кіріктірілген оқу пәні.
Түзуші автордың тапсырмалары мен бақылау жұмыстары математика сабағы бойынша 5 сынып оқушыларның білімін бақылауға арналған. Математикадан ГОСО ҚР – ның базалық білім беру және ағымдағы бағдарламасына сәйкес рәсімделген сынақтар 5 сынып оқушыларына Т.А. Алдамуратовтың математика оқулығы қолданылады және басқа да оқу – әдістемелік материалдарды бірге қолдануға болады. Жиналған материал оқушылардың сәйкес тақырыптар бойынша білімін саралауға арналған. Оқытудың тиімділігін арттыру үшін тапсырмаларды оқушыларға сабақта және одан тыс кезде өздік жұмысы ретінде қолдануға беру. Жинақта математика пәнінен екі түрлі сынақ жұмыстарымен бақылау жұмыстары берілген.Ұсынылып отырған жинаққа оқу бағдарламасына сәйкес 5 сыныптын тақырыптары кіріктірілген.Жинақ материалдарын математика пәні мұғалімдері сабақ беру барысында, сондай-ақ сыныптан тыс іс-шараларда қолдана алады.
Сынақтар мен бақылау жұмыстары екі нұсқадан тұрады. Әр сынақ теориялық сонымен қатар практикалық болып табылады.Есептер деңгейлік кезеңдермен орналасқан. Сынақ сұрақтарының парағы оқушылар назарын аудару үшін сәйкес тақырып басталғанда кабинетке ілінеді. Осылайша оқушылар әр сабақта қандай жетістікке жету керектігін білетін болады. Сынақ парағында оның қай күні болатындығы жазылуы керек. Оны өткізу формасын жұп қылып немесе әр оқушы жеке тапсыруына болады. Сынақты тапсырған балалар тек қана «5» пен «4» бағаларды алған оқушылар есептелнеді,сынақты тапсырмаған оқушылар қайтадан келесі күн тапсырады.Бақылаудың мұндай түрі тіпті әлсіз оқушыларға да 5 сынып курсы бойынша тақырыптарды меңгеруге және бақылау жұмысын тапсыруға көмектеседі. Нұсқаулықта келесі тақырыпқа арналған сұрақтар да бар. Бақылау жұмыстары 2 нұсқаудан тұрады және кітаптың барлық тақырыптарын қамтиды. Әр бақылау жұмысындағы тапсырмалар оқушылардың әр тараудан кейінгі білімін тексеруге болады.Бұл нұсқаулықты 9 сыныптағы қорытынды аттестациямен ҰБТ-ға дайындау үшін жоғары сынып мұғалімдеріне де қолдануға болады.
Бұл жүйені 5 сыныптарда қолданғанына 4 жыл болды. Ол бақылау жұмысына жақсы дайындалуға және 5 сыныптарға қиын тиетін теориялық білімді меңгеруге көмектеседі. Менің тәжірибем әріптестеріме пайдасы тиеді деп үміттенемін. Бәріңізге сәттілік!
№1 – сынақ «Натурал сандар»
Мақсаты:Тақырап бойынша білімдерін реттеу.Оқушылардың білім деңгейін анықтау.
Теориялық сұрақтар.
-
Қосудың компоненттерін атаңдар
-
Азайтудың компоненттерін атаңдар
-
Көбейтудің компоненттерін атаңдар
-
Бөлудің компоненттерін атаңдар
-
Белгісіз қосылғышты қалай табу керек?
-
Белгісіз азайғыш қалай табылады?
-
Белгісіз азайтқыш қалай табылады?
-
Белгісіз көбейткішті қалай табу керек?
-
Белгісіз бөлінгіш қалай табылады?
-
Белгісіз бөлгіш қалай табылады?
-
Қосудың (көбейтудің) қаңдай заңдарын білесіндер?
-
Теңдеу ол не?
-
Теңдеудің түбірі ол не?
-
Қалай қосындыны (айырманы) санға көбейтуге болады?
№1 – сынақ «Натурал сандар»
І - Нұсқа
Теория
-
Қосудың компоненттерін атаңдар
-
Көбейтудің компоненттерін атаңдар
-
Белгісіз азайғыш қалай табылады?
-
Белгісіз көбейткішті қалай табу керек?
-
Белгісіз бөлінгішті қалай табу керек?
-
Қосудың (көбейтудің) қаңдай заңдарын білесіңдер?
-
Теңдеудің түбірі ол не?
Практика
-
Амалдарды орындаңдар:
а) 3897 + 595 ә) 8543 - 2349
-
Есептеңдер:
а) 295 · 315 ә) 390 · 270 б) 254 · 309 в) 1472 : 4 г) 8235 : 27
-
Теңдеуді шешіңдер:
а) 47 + х = 95 ә) 3x = 81 б) x : 15 = 13
-
Теңдеудің түбірін табыңдар:
а) (х-3) – 5 = 13 ә) 3х + 2х + 7 = 17
-
Өрнектің мәнін табыңдар, мұндағы х = 8904
х : (22·308 - 6692)
№1 –сынақ «Натурал сандар»
ІІ - Нұсқа
Теория
-
Азайтудың компоненттерін атаңдар
-
Бөлудің компоненттерын атаңдар
-
Белгісіз қосылғышты қалай табу керек?
-
Белгісіз азайтқыш қалай табылады?
-
Белгісіз бөлгіш қалай табылады?
-
Теңдеу ол не?
-
Қалай қосындыны(айырманы) санға көбейту болады?
Практика
-
Амалдарды орындаңдар:
а) 2546 + 719 ә) 7805 - 3349
-
Есептеңдер:
а) 195 · 118 ә) 280·360 б) 245·205 в) 6055 : 7 г) 5508 : 27
-
Теңдеуді шешіңдер:
а) 35 + y = 47 ә) 2x = 84 б) y : 12 =14
-
Теңдеудің түбірін табыңдар:
а) (y-2) – 6 = 12 ә) 2х + 4х + 6 = 24
-
Өрнектің мәнін табыңдар, мұндағы y = 65
(709-17472 : 84) · y
№1 - Бақылау жұмысы «Натурал сандар»
Мақсаты:Оқушылардың натурал сандарға амалдар қолдана білу дағдыларын бағалау, тексеру.
І - Нұсқа
-
Амалдарды орындаңдар:
а) 670 · 200 – 52800 : 40 ә) (612237 - 240037) : 40
-
Теңдеуді шешіңдер:
а) 389 + ( х - 47) = 819 ә) 900 : х = 45
-
Геометриялық фигуралар:
Ұзындығы 16 см,ені ұзындығынан 2 есе қысқа тіктөртбұрыш салып,периметрі мен ауданын есептеп шығарыңдар.
-
Есепті шығарыңдар:
Велосипедші 20 км/сағ жылдамдықпен 12 сағ жүрді.Осы қашықтықты жылдамдығы 4 есе артық жеңіл машина қанша уақытта жүріп өтеді?
-
Өрнек түрінде жазып мәнін есептеп шығарыңдар:
а) 42 мен 6-ның көбейтіндісін 3-ке бөліңдер.
ә) 72 мен 2-нің бөліндісін 9-ға көбейтіңдер.
-
Турбазадағы шатырлар мен үйлердің жалпы саны 15.Әр үйде 5 адамнан, ал әр шатырда 3 адамнан тұрады.Турбазадағы барлығы 63 адам демалып жатқаны белгілі болса, онда турбазада неше үй, неше шатыр болғаны?
№1 - Бақылау жұмысы «Натурал сандар»
Мақсаты: Оқушылардың натурал сандарға амалдар қолдана білу дағдыларын бағалау, тексеру.
ІІ - Нұсқа
-
Амалдарды орындаңдар:
а) 657450 : 90 + 83 · 600 ә) 70 · (100100 - 98800)
-
Теңдеуді шешіңдер:
а) (х+631) - 567= 666 ә) 47· х= 611
-
Геометриялық фигуралар:
Ені 7 см, ұзындығыенінен 2 есе ұзын, тіктөртбұрыш салып,оның периметрі мен ауданын есептеп шығарыңдар.
-
Есепті шығарындар:
Салт атты 48 км жолды 16 км/сағ жылдамдықпен жүрсе, неше километр қашықтықты жүріп өтеді.
-
Өрнек түрінде жазып мәнін есептеп шығарыңдар:
а) 52 мен 83 қосындысын 3-ке бөліңдер.
ә) 92 мен 2-нің бөліндісін 32-ге көбейтіңдер.
-
Өз цифрларының қосындысынан тоғыз есе үлкен болатын неше екі таңбалы сан бар екенің анықтаңыз.
№2 – сынақ «Санды және әріпті өрнектер»
Мақсаты: Оқушылардың «Санды және әріпті өрнектер» тақырыбын меңгеру денгейі мен білімдерін тексеру.
Теориялық сұрақтар.
-
Санды өрнек дегеніміз не?
-
Өрнектің мәні деп нені айтады?
-
Санды теңдік дегеніміз не?
-
Қандай жағдайда санды теңдік тура санды теңдік деп аталады?
-
Санды теңдіктің қандай қасиеттерін білесіңдер?
-
Қандай өрнек әріпті өрнек деп аталады?
-
Әріптің мәні деп нені айтады?
-
Коэффициент дегеніміз не?
-
Коэффициент қалай жазылады?
-
Өрнектің мәнін қалай табамыз?
№2 – сынақ «Санды және әріпті өрнектер»
І - Нұсқа
Теория
-
Санды өрнек дегеніміз не?
-
Санды теңдіктің қандай қасиеттерін білесіңдер?
-
Әріптің мәні деп нені айтады?
-
Коэффициент қалай жазылады?
-
Өрнектің мәнің қалай табамыз?
Практика
-
Өрнектерді ықшамдап алып есептеңдер:
7 + а + 13
-
Өрнектерді ықшамдап алып, коэффициентін анықтаңдар:
а) 5 · а · 6 ә) х · 7 · 11
-
Өрнекті ықшамдаңдар және оның мәнін табыңдар:
6а · 5в, егер а = 4, в = 7
-
Өрнекті ықшамдаңдар және оның мәнін табыңдар:
х · 9 · у · 2, егер х = 5, у = 100
-
Өрнекті ықшамдаңдар және оның мәнін табыңдар:
(х + 36) + (у + 54), егер х = 10, у = 29
№2 –сынақ «Санды және әріпті өрнектер»
ІІ - Нұсқа
Теория
-
Өрнектің мәні деп нені айтады?
-
Қандай жағдайда санды теңдік тура санды теңдік деп аталады?
-
Қандай өрнек әріпті өрнек деп аталады?
-
Коэффициент дегеніміз не?
-
Санды теңдік дегеніміз не?
Практика
-
Өрнектерді ықшамдап алып есептеңдер:
(в + 12) + 28
-
Өрнектерді ықшамдап алып, коэффициентін анықтаңдар:
а) 3 · а · 9 ә) х · 8 · 7
-
Өрнекті ықшамдаңдар және оның мәнін табыңдар:
20а · 5в, егер а = 14, в = 3
-
Өрнекті ықшамдаңдар және оның мәнін табыңдар:
а · 7 · в · 4, егер а = 100, в = 5
-
Өрнекті ықшамдаңдар және оның мәнін табыңдар:
(а + 47) + (в + 53), егер а = 12, в = 6
№2 – бақылау жұмысы «Санды және әріпті өрнектер»
Мақсаты:Оқушылар әріптің мәнін өрнектегі орнына қоя біледі және өрнектің мәнін табады.
І - Нұсқа
-
Өрнектің мәнін табыңдар:
а) 640 · 397 – 584 · 397
ә) 39 · 58 – 9720 : 27 + 33
б) 23 + 32
-
Теңдеуді шығарыңдар:
а) 7у – 39 = 717 ә) х + 3х = 76
-
Өрнекті ықшамдаңдар:
а) 24а + 16 + 13а ә) 25 · m · 16
-
Кітапта екі ертегі басылған.Бірінші ертегі екіншіден 4 есе артық бет орын алады, ал екеуі 30 бет орын алады.Әр ертегі кітапта неше бет орын алады?
-
Өрнектің мәнін табыңдар:
а) a + m, егер а = 20 , m = 70 болса
ә) 260 + b - 160, егер b = 93 болса
-
а + 3 = b – 2 = c + 4 = d – 1, екені белгілі болса, онда a, b, c, d натурал сандарының ішінде ең кішісі қайсысы болады?
№2 – бақылау жұмысы «Санды және әріпті өрнектер»
Мақсаты:Оқушылар әріптің мәнін өрнектегі орнына қоя біледі және өрнектің мәнін табады.
ІІ - Нұсқа
-
Өрнектің мәнін табыңдар:
а) 798 · 349 – 798 · 249
ә) 57 · 38 – 8640 : 24 + 66
б) 53 + 33
-
Теңдеуді шығарыңдар:
а) 8х + 14 = 878 ә) 5у – у = 68
-
Өрнекті ықшамдаңдар:
а) 37к + 13 + 22к ә) 50 · а · 12
-
Екі кәрзеңкеде 98 алма жатыр.Бірінші кәрзеңкеде екіншіден 6 есе кем алма жатыр.Әр кәрзеңкеде неше алма жатыр?
-
Өрнектің мәнін табыңдар:
а) c - n, егер c = 80 , n = 30 болса
ә) 340 + k - 240, егер k = 87 болса
-
a, b, c, d натурал сандар және a + 4 = b – 1 = c – 3 = d + 3 болса, онда берілген сандарының ішінде ең үлкенің табыңдар.
№3 – сынақ «Бұрыш.Шеңбер.Дөңгелек»
Мақсаты: Бұрыш, шеңбер, дөңгелек анықтамаларын білу. Формулаларды есеп шығару барысында дұрыс пайдалану.Фигуралардың қасиеттерін ажырата білу
Теориялық сұрақтары
-
Бұрыш дегеніміз не?
-
Бұрыштың өлшем бірлігі қалай аталады?
-
Бұрыштардың түрлерін жаз
-
Қандай бұрышты доғал деп атаймыз?
-
Бұрыштың қандай элементтері бар?
-
Бұрышты немен өлшейді?
-
Жазынқы бұрыш неше градусқа тең?
-
Қандай бұрышты сүйір,доғал, тік деп атаймыз?
-
Дөнгелек деген не?
-
Радиус дегеніміз не?
-
Шеңбер дегеніміз не?
-
Диаметр дегеніміз не?
№ 3 – сынақ «Бұрыш.Шеңбер.Дөңгелек»
І - Нұсқа
Теория
-
Бұрыш дегеніміз не?
-
Бұрыштың өлшем бірлігі қалай аталады?
-
Бұрыштардың түрлерін жаз
-
Қандай бұрышты доғал деп атаймыз?
-
Дөңгелек деген не?
-
Радиус дегеніміз не?
Практика
-
СОD, МDК және АВЕ бұрыштарды салыңдар , егер , және
-
см
-
Теңдеуді шешіңдер: 8(х - 12) – 14 = 50.
№3 - сынақ «Бұрыш. Шеңбер.Дөңгелек»
ІІ- Нұсқа
Теория
-
Бұрыштың қандай элементтері бар?
-
Бұрышты немен өлшейді?
-
Жазынқы бұрыш неше градусқа тең?
-
Қандай бұрышты сүйір,доғал, тік деп атаймыз?
-
Шеңбер дегеніміз не?
-
Диаметр дегеніміз не?
Практика
-
САВ, МNК және РОЕ бұрыштарды салыңдар , егер , және
-
см
-
Теңдеуді шешіңдер: 5(19 - у) + 99 = 124.
№ 3 – Бақылау жұмысы «Бұрыш.Шеңбер.Дөңгелек»
Мақсаты:тақырып бойынша білімнің деңгейін тексеру
І нұсқа
-
Сүйір және тік бұрыштарды дәптерге сал , оларды белгілеңдер және бұрыштардың өлшемдерін жазыңдар:
-
Шеңбердің диаметрі 10 см, шеңбердің радиусын табыңдар және шеңберді салындар.
-
АОВ бұрыш - жазынқы, СОВ бұрыштың градустық өлшемін табыңдар, егер бұрыш АОС = 500болса . СОВ бұрыштың түрін анықтаңдар .
С
А О В
-
DBE бұрыштың градустық өлшемін табыңдар,егер АВС бұрышы тік болса, ал ABD бұрышы 350 тең болса.
-
Теңдеу көмегімен есепті шығарыңдар:
MOK бұрышы 1200 тең,бұрыштың ішінде OD сәулесі жүргізілген. MOD бұрышы DOK бұрышынан 500 –қа үлкен. DOK бұрышының градустық өлшемін табыңдар.
№ 3 – Бақылау жұмысы «Бұрыш.Шеңбер.Дөңгелек»
Мақсаты:тақырып бойынша білімнің деңгейін тексеру:
ІІ нұсқа
-
Доғал және жазынқы бұрыштарды дәптерге салыңдар , оларды белгілеңдер және бұрыштардың өлшемдерін жазыңдар:
-
Шеңбердің радиусы 4 см, шеңбердің диаметрін табыңдар және шеңберды салыңдар.
-
EFN бұрыш – тік, EFK бұрыштың градустық өлшемін табыңдар егер бұрыш KFN = 550. EFK бұрыштың түрін анықтаңдар.
-
DBE бұрыштың градустық өлшемін табыңдар,егер СВD бұрыш тік болса
C D
200
A B E
-
Теңдеу көмегімен есепті шығарыңдар:
AOB бұрышы 1500 тең,бұрыштың ішінде OD сәулесі жүргізілген. AOK бұрышы DOK бұрышынан 400 –қа үлкен. DOK бұрышының градустық өлшемін табыңдар.
№4 - сынақ «Натурал сандардың бөлінгіштігі»
Мақсаты:Натурал санның бөлінгіштігі тақырып бойынша алған білімдерін жалпылау және жүйелеу; осы ұғымға енетін тақырыптарды қалай меңгергендерін анықтау; жай және құрама сандар, натурал сандардың бөлінгіштік белгілері ұғымдарын қаншалықты меңгергендерін тексеру;
Теориялық сұрақтары
-
Қандай санды берілген натурал санның еселігі деп атайды?
-
Берілген натурал санға бөлгіші қалай табылады?
-
Қандай сандарды құрама сандар деп атаймыз?
-
Қандай санды берілген натурал санның бөлгіші деп атайды?
-
Берілген натурал санға еселік қалай табылады?
-
Қандай сандарды жай сандар деп атаймыз?
-
Қандай цифрларды жұп цифлар деп атайды?
-
Қандай цифрларды тақ цифлар деп атайды?
-
Қандай сандар 5-ке бөлінеді?
-
Қандай сандар 9-ға бөлінеді?
-
Қандай сандар 2-ге бөлінеді?
-
Қандай натурал сандар 3-ке бөлінеді?
№4 - сынақ «Натурал сандардың бөлінгіштігі»
І - Нұсқа
Теория
-
Қандай санды берілген натурал санның еселігі деп атайды?
-
Қандай сандарды құрама сандар деп атаймыз?
-
Қандай санды берілген натурал санның бөлгіші деп атайды?
-
Қандай цифрларды жұп цифлар деп атайды?
-
Қандай сандар 5-ке бөлінеді?
-
Қандай натурал сандар 3-ке бөлінеді?
Практика
-
Берілген сандардың ішінен жай және құрама сандарды жеке жазып алыңдар: 43; 393; 363; 21; 1; 125; 7; 673; 941; 459; 13.
-
8 және 32 сандардың арасында 5-ке еселік сандарды жазыңдар.
-
Бұл сандардың ішінен 2 –ге және 3 - ке бөлінетын сандарды анықтаңдар:
А. 2894 Ә. 405 Б. 2802 В. 785.
-
195 санына бөлгіші және 13 санына еселік болатын санды табыңдар.
№4 - сынақ «Натурал сандардың бөлінгіштігі»
ІІ - Нұсқа
Теория
-
Берілген натурал санға бөлгіші қалай табылады?
-
Қандай сандарды жай сандар деп атаймыз?
-
Берілген натурал санға еселік қалай табылады?
-
Қандай цифрларды тақ цифлар деп атайды?
-
Қандай сандар 2-ге бөлінеді?
-
Қандай сандар 9-ға бөлінеді?
Практика
-
Берілген сандардың ішінен жай және құрама сандарды жеке жазып алыңдар: 607; 504; 549; 349; 383; 547; 991; 569.
-
11 және 21 сандардың арасында 9-ға еселік сандарды жазыңдар
-
Бұл сандардың ішінен 2 –ге және 5 - ке бөлінетін сандарды анықтаңдар:
А. 1225 Ә. 1330 Б. 10012 В. 4326
-
120 санына бөлгіші және 30 санына еселік болатын санды табыңдар.
№4 - Бақылау жұмысы «Натурал сандардың бөлінгіштігі»
Мақсаты:«Натурал сандардың бөлінгіштігі» тарауы бойынша есептер шығарған кездегі білімдерін міндетті және мүмкін деңгейде тексеру.
І – Нұсқа
-
84 санына бөлгіш және 7-ге еселік болатын ең үлкен санды табыңдар.
-
а) 351 + 21 қосындысы 3-ке бөліне ме,әлде 19-ға бөліне ме?
ә) 56 · 133 көбейтіндісі 3-ке бөліне ме,әлде 19-ға бөліне ме?
-
Теңдеуді шешіңдер:
а) 9( х - 4) = 207
ә) (x + 6) : 3 = 5
-
272; 380; 456; 745; 2300; 48375; 65470 сандарынан:
а) 2-ге; ә) 5-ке; б)10-ға бөлінетін сандарды теріп жазыңдар.
-
Жұлдызшаның ( * ) орнына тиісті цифрды қойып,3-ке,9-ға еселік сандарды жазыңдар:
а) 3-ке еселік: 30*4, 5*6, 9*06
ә) 9-ға еселік: 3*81, 46*72, 6*4
-
12 қызыл, 15 сары,18 жасыл қарандаштардың әрбір түрінен бірдей қанша қорап жасауға болады?
№4 - Бақылау жұмысы «Натурал сандардың бөлінгіштігі»
Мақсаты:«Натурал сандардың бөлінгіштігі» тарауы бойынша есептер шығарған кездегі білімдерін міндетті және мүмкін деңгейде тексеру.
І – Нұсқа
-
84 санына бөлгіш және 7-ге еселік болатын ең үлкен санды табыңдар.
-
а) 351 + 21 қосындысы 3-ке бөліне ме,әлде 19-ға бөліне ме?
ә) 56 · 133 көбейтіндісі 3-ке бөліне ме,әлде 19-ға бөліне ме?
-
Теңдеуді шешіңдер:
а) 9( х - 4) = 207
ә) (x + 6) : 3 = 5
-
272; 380; 456; 745; 2300; 48375; 65470 сандарынан:
а) 2-ге; ә) 5-ке; б)10-ға бөлінетін сандарды теріп жазыңдар.
-
Жұлдызшаның ( * ) орнына тиісті цифрды қойып,3-ке,9-ға еселік сандарды жазыңдар:
а) 3-ке еселік: 30*4, 5*6, 9*06
ә) 9-ға еселік: 3*81, 46*72, 6*4
-
12 қызыл, 15 сары,18 жасыл қарандаштардың әрбір түрінен бірдей қанша қорап жасауға болады?
№5 - сынақ «Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу»
Мақсаты: ЕҮОБ, ЕКОЕ ережесін есептеулерде қолдана білуге машықтарын қалыптастыру;дәреже ұғымын қолдана білу;өзара жай сандар мәселе есептер шығаруда қолдана білу.
Теориялық сұрақтары
-
Дәреже дегеніміз не?
-
Дәреженің негізі деп нені атайды?
-
Құрама санды жай көбейткішрерге қалай жіктейміз?
-
Құрама санды жай көбейткішрерге жіктеуде қандай реттілікті сақтау керек?
-
Берілген сандардың ең үлкен ортақ бөлгіші қандай санды атайды?
-
Өзара жай сандар деп қандай сандарды айтады?
-
Берілген сандар олардың ішіндегі ең кішісіне бөлінетін болса, ең үлкен ортақ бөлгіш неге тең?
-
Берілген сандарды жай көбейткіштерге жіктегенде ең үлкен ортақ бөлгіш неге тең?
-
Берілген сандардың ең кіші ортақ еселігі деп қандай санды айтады?
-
Берілген натурал сандардың ең кіші ортақ еселігі деп қалай табылады?
-
Өзара жай сандардың ең кіші ортақ еселігі неге тең?
-
Егер берілген натурал сандардың біреуі басқа берілген сандарға бөлінсе, олардың ең кіші ортақ еселігі қалай табылады?
№5 - сынақ «Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу»
І - Нұсқа
Теория
-
Дәреже дегеніміз не?
-
Құрама санды жай көбейткішрерге қалай жіктейміз?
-
Берілген сандардың ең үлкен ортақ бөлгіші қандай санды атайды?
-
Берілген сандар олардың ішіндегі ең кішісіне бөлінетін болса, ең үлкен ортақ бөлгіш неге тең?
-
Берілген натурал сандардың ең кіші ортақ еселігі деп қалай табылады?
-
Өзара жай сандардың ең кіші ортақ еселігі неге тең?
Практика
-
Есептеңдер: 22; 33; 40; 71.
-
40 және 52 сандарының ЕУОБ табыңдар.
-
20 және 35 сандарының ЕКОЕ табыңдар.
-
Өзара жай сандар болатынын анықтаңдар:
а) 28 және 36 ә) 3; 5 және 26
№5 - сынақ «Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу»
ІІ - Нұсқа
Теория
-
Дәреженің негізі деп нені атайды?
-
Құрама санды жай көбейткішрерге жіктеуде қандай реттілікті сақтау керек?
-
Өзара жай сандар деп қандай сандарды айтады?
-
Берілген сандарды жай көбейткіштерге жіктегенде ең үлкен ортақ бөлгіш неге тең?
-
Берілген сандардың ең кіші ортақ еселігі деп қандай санды айтады?
-
Егер берілген натурал сандардың біреуі басқа берілген сандарға бөлінсе, олардың ең кіші ортақ еселігі қалай табылады?
Практика
-
Есептеңдер: 23; 32; 50; 61.
-
60 және 80 сандарының ЕУОБ табыңдар.
-
30 және 35 сандарының ЕКОЕ табыңдар.
-
Өзара жай сандар болатының анықтаңдар:
а) 26 және 36 ә) 13; 5 және 24
№5- бақылау жұмысы
«Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу»
Мақсаты: «Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу» тарауы бойынша есептер шығарған кездегі білімдерін міндетті және мүмкін деңгейде тексеру, ойда сақтау қабілетін дамыту.
І - Нұсқа
-
а) 28 және 42 сандарының ЕУОБ табыңдар;
ә) 20 және 35 сандарының ЕКОЕ табыңдар.
-
402 санды көбейткіштерге жіктендер.
-
497* санында жұлдызшаның орнына қандай цифраны қою керек
а) 3 – ке бөлінетін;
ә) 10-ға бөлінетін;
б) 9-ға бөлінетін үшін.
-
476 және 855 сандары өзара жай сандар екенін дәлелдеңдер.
-
18300; 52704; 411255; 95475 сандар берілген.Олардың ішінен:
а) 5-ке; ә) 9-ға; б) 25-ке бөлінетіңдерін анықтаңдар
-
Есепті шығарыңдар:
Бірінші пакетте 45 алмұрт, ал екінші пакетте 15 алма жатыр. Олардаң 15 балаға бірдей жиынтығын жинауға болама?
№5- бақылау жұмысы
«Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу»
Мақсаты: «Натурал сандарды жай көбейткіштерге жіктеу» тарауы бойынша есептер шығарған кездегі білімдерін міндетті және мүмкін деңгейде тексеру, ойда сақтау қабілетін дамыту.
ІІ - Нұсқа
-
а) 30 және 70 сандарының ЕУОБ табыңдар;
ә) 21 және 14 сандарының ЕКОЕ табыңдар.
-
162 санды көбейткіштерге жіктеңдер.
-
884* санында жұлдызшаның орнына қандай цифраны қою керек
а) 3 – ке бөлінетін;
ә) 10-ға бөлінетін;
б) 9-ға бөлінетін үшін.
-
7 және 274 сандары өзара жай сандар екенін дәлелдеңдер.
-
2862; 33460; 5450 және 8840 сандар берілген.Олардың ішінен:
а) 5-ке; ә) 9-ға; б) 25-ке бөлінетіңдерін анықтаңдар
-
Есепті шығарыңдар:
Марат пен Алма қатар жүріп келеді. Алманың қадамының ұзындығы 40 см, ал Мараттың қадамының ұзындығы 60 см. Олардың қадамдары сәйкес келгенде Марат неше қадам жасайды?
№6 - сынақ «Жай бөлшектер.Дұрыс және бұрыс бөлшектер.Аралас сандар»
Мақсаты: Дұрыс бөлшектерді, бұрыс бөлшектерді, аралас сандарды ажырата білу;бұрыс бөлшекті аралас сан түрінде жаза білуге дағдыландыру;аралас санды бұрыс бөлшекпен жаза білуге;натурал санды, бұрыс бөлшек түрінде, аралас сан түрінде жаза білуге.
Теориялық сұрақтары
-
Үлес дегеніміз не?
-
Жай бөлшектің бөлімі нені көрсетеді?Алымы нені көрсетеді?
-
Бөлінді бөлшек түрінде қалай жазылады?
-
Бөлшектің негізгі қасиетін тұжырымдаңдар
-
Бөлшекті қысқарту дегеніміз не?
-
Қандай бөлшекті қысқартылмайтын бөлшек деп атайды?
-
Қандай бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады?
-
Қандай бөлшек бұрыс бөлшек деп аталады?
-
Натурал санды бұрыс бөлшек түрінде қалай жазуға болады?
-
Қандай сан аралас сан деп аталады?
-
Бұрыс бөлшек аралас сан түрінде қалай жазылады?
-
Аралас сан бұрыс бөлшек түрінде қалай жазылады?
-
Натурал сан аралас сан түрінде қалай жазылады?
-
Жай бөлшек координаталық сәуледе қалай кескінделеді?Мысалдармен түсіндіріңдер.
№6 - сынақ «Жай бөлшектер.Дұрыс және бұрыс бөлшектер.Аралас сандар»
І - Нұсқа
Теория
-
Үлес дегеніміз не?
-
Бөлінді бөлшек түрінде қалай жазылады?
-
Бөлшекті қысқарту дегеніміз не?
-
Қандай бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады?
-
Натурал санды бұрыс бөлшек түрінде қалай жазуға болады?
-
Бұрыс бөлшек аралас сан түрінде қалай жазылады?
-
Натурал сан аралас сан түрінде қалай жазылады?
Практика
-
Бөлшектерді қысқартыңдар: ;
-
Бұрыс бөлшектерді аралас санға келтіріңдер: ,
-
Аралас сандарды бұрыс бөлшекке келтіріңдер: 1 , 2
-
Координатолық сәуледе берілген нүктелерді белгілеңдер:
А( ); В ( )
№6 - сынақ «Жай бөлшектер.Дұрыс және бұрыс бөлшектер.Аралас сандар»
ІІ - Нұсқа
Теория
-
Жай бөлшектің бөлімі нені көрсетеді?Алымы нені көрсетеді?
-
Бөлшектің негізгі қасиетін тұжырымдаңдар
-
Қандай бөлшекті қысқартылмайтын бөлшек деп атайды?
-
Қандай бөлшек бұрыс бөлшек деп аталады?
-
Қандай сан аралас сан деп аталады?
-
Аралас сан бұрыс бөлшек түрінде қалай жазылады?
-
Жай бөлшек координаталық сәуледе қалай кескінделеді?Мысалдармен түсіндіріңдер.
Практика
-
Бөлшектерді қысқартыңдар: ;
-
Бұрыс бөлшектерді аралас санға келтіріңдер: ,
-
Аралас сандарды бұрыс бөлшекке келтіріңдер: 2 , 8
-
Координатолық сәуледе берілген нүктелерді белгілеңдер:
А( ); В ( )
№6 - Бақылау жұмысы «Жай бөлшектер.Дұрыс және бұрыс бөлшектер.Аралас сандар»
Мақсаты: Оқушылардың жай бөлшектерді қысқартуға, жай бөлшектерді аралас санға келтіру және аралас сандарды бұрыс бөлшекке келтіру, жай бөлшектерді координаталық сәуледе кескіндеу тақырыптары бойынша дағдыларын бағалау, білімдерін тексеру.
І - Нұсқа
-
Жұлдызшаның ( * ) орнына сандарды жазыңдар:
а) дұрыс бөлшектер
ә) бұрыс бөлшектер
а) ; ; ; ; ә) ; ; ; ;
-
Бұрыс бөлшектерді аралас санға келтіріңдер:
; ; ; ;
-
Аралас бөлшекті бұрыс бөлшекке келтіріңдер:
3 ; 1
-
Бөлшектерді қысқартыңдар:
; ;
-
Бірлік кесіндіні ретінде дәптердің 8 тор көзінің ұзындығын алып, координатолық сәуле сызыңдар. Оның бойына
А ( ); М ( ); К ( ); D (2 ); F ( ) нүктелерін белгілеңдер.
-
Дөнгелек бойында он бес бала тұр.Әр бір қіздің оң жағында бір ұл тұр.Ұлдардың жартысын оң жағында бір ұлдаң тұр, ал қалған ұлдардың жартысының оң жағында бір қыздаң тұр.Неше қыз, неше ұл бар?
№6 - Бақылау жұмысы «Жай бөлшектер.Дұрыс және бұрыс бөлшектер.Аралас сандар»
Мақсаты: Оқушылардың жай бөлшектерді қысқартуға, жай бөлшектерді аралас санға келтіру және аралас сандарды бұрыс бөлшекке келтіру, жай бөлшектерді координаталық сәуледе кескіндеу тақырыптары бойынша дағдыларын бағалау, білімдерін тексеру.
ІІ - Нұсқа
-
Жұлдызшаның орнына сандарды жазыңдар:
а) дұрыс бөлшектер
ә) бұрыс бөлшектер
а) ; ; ; ; ә) ; ; ; ;
-
Бұрыс бөлшектерді аралас санға келтіріңдер:
; ; ; ;
-
Аралас бөлшекті бұрыс бөлшекке келтіріңдер:
2 ; 1
-
Бөлшектерді қысқартыңдар:
; ;
-
Бірлік кесіндіні ретінде дәптердің 12 тор көзінің ұзындығын алып, координатолық сәуле сызыңдар. Оның бойына
B ( ); C ( ); E (2 ); P ( ); R ( ) нүктелерін белгілеңдер.
-
Дөнгелек бойында он бес бала тұр.Әр бір қіздің оң жағында бір ұл тұр.Ұлдардың жартысын оң жағында бір ұлдаң тұр, ал қалған ұлдардың жартысының оң жағында бір қыздаң тұр.Неше қыз, неше ұл бар?
№7 – сынақ «Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту»
Мақсаты: Оқушылардың жай бөлшектермен аралас сандарды қосу және азайту амалдарын қолдану тарауы бойынша өткен тақырыптарын жинақтап, тексеру.
Теориялық сұрақтары
-
Бөлімдері бірдей бөлшектер қалай қосылады?
-
Бөлімдері әр түрлі бөлшектер қалай қосылады?
-
Бөлімдері бірдей бөлшектер қалай азайтады?
-
Бөлімдері әр түрлі бөлшектерді азайтуды мысалдармен түсіндіріңдер
-
Натурал саннан бөлшек қалай азайтылады?
-
Натурал санмен бөлшек қалай қосылады?
-
Бөлімдері бірдей аралас сандар қалай қосылады?
-
Бөлімдері бірдей аралас сандар қалай азайтылады?
-
Бөлімдері әр түрлі аралас сандар қалай қосылады?
-
Бөлімдері әр түрлі аралас сандар қалай азайтылады?
-
Бөлімдері әр түрлі аралас сандардың айырмасының мәні қалай табылады?
№7 – сынақ «Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту»
І - Нұсқа
Теория
-
Бөлімдері бірдей бөлшектер қалай қосылады?
-
Бөлімдері әр түрлі бөлшектерді азайтуды мысалдармен түсіндіріңдер
-
Натурал саннан бөлшек қалай азайтылады?
-
Бөлімдері бірдей аралас сандар қалай азайтылады?
-
Бөлімдері әр түрлі аралас сандар қалай қосылады?
-
Бөлімдері әр түрлі аралас сандардың айырмасының мәні қалай табылады?
Практика
Амалдарды орындаңдар:
а) + ә) - б) + в) -
г) 1- д) 1 + 1 е) 2 - 1
№7 – сынақ «Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту»
ІI – Нұсқа
Теория
-
Бөлімдері бірдей бөлшектер қалай азайтады?
-
Бөлімдері әр түрлі бөлшектер қалай қосылады?
-
Натурал санмен бөлшек қалай қосылады?
-
Бөлімдері бірдей аралас сандар қалай қосылады?
-
Бөлімдері әр түрлі аралас сандар қалай азайтылады?
-
Бөлімдері әр түрлі аралас сандардың айырмасының мәні қалай табылады?
Практика
Амалдарды орындаңдар:
а) + ә) - б) + в) -
г) 1- д) 1 + 1 е) 2 - 1
№7 – бақылау жұмысы «Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту»
Мақсаты:Оқушылардың жай бөлшектерді қосу және азайту тақырыптары бойынша дағдыларын бағалау, білімдерін тексеру.
І - Нұсқа
-
Бөлшектерді қосыңдар:
а) + ә) 1 + 5 б) +
-
Бөлшектерді азайтыңдар:
а) 6 - ә) 15 - 7 б) 4 - 1
-
Компьютер теруші шығарманың бірінші күні – ін терді, екінші күні – ін терді.Компьютерде теруші екі күнде шығарманың қандай бөлігін терді?
-
Ұзындығы 9 м сымнан 6 м сым кесіп алынды.Қалған сымның ұзындығын табыңдар.
-
Амалдарды орындаңдар:
а) 15 - 6 + 7
ә) 8
-
Дүкендегі 15 кг,16 кг, 18 кг , 19 кг, 20 кг, 31 кг тауарлар алты әр түрлі жәшіктерде болды.Екі сатып алушы бес жәшік алды.Оның біреуі екіншісіне қарағанда салмағы жағынан екі есе кіші алған болса, дүкенде қай салмақтағы жәшік қалған?
№7 – бақылау жұмысы «Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту»
Мақсаты:Оқушылардың жай бөлшектерді қосу және азайту тақырыптары бойынша дағдыларын бағалау, білімдерін тексеру.
ІІ - Нұсқа
-
Бөлшектерді қосыңдар:
а) + ә) 2 + 3 б) +
-
Бөлшектерді азайтыңдар:
а) - ә) 4 - 2 б) 9 - 6
-
Компьютер теруші шығарманың бірінші күні – ін терді, екінші күні – ін терді.Компьютерде теруші екі күнде шығарманың қандай бөлігін терді?
-
Оқушылар өздеріне бөлінген жер учаскесінің бірінші күні - ін тазартты, екінші күні одан – ге артық тазартты. Оқушылар екі күнде өздеріне бөлінген жер учаскесінің қандай бөлігін тазартты?
-
Амалдарды орындаңдар:
а) 2 + 8 - 5
ә) (4
-
Дүкендегі 15 кг,16 кг, 18 кг , 19 кг, 20 кг, 31 кг тауарлар алты әр түрлі жәшіктерде болды.Екі сатып алушы бес жәшік алды.Оның біреуі екіншісіне қарағанда салмағы жағынан екі есе кіші алған болса, дүкенде қай салмақтағы жәшік қалған?
№8 – сынақ «Жай бөлшектер мен аралас сандарды көбейту және бөлу»
Мақсаты: Оқушылардың жай бөлшектерге көбейту және бөлу амалдарын қолдану тарауы бойынша өткен тақырыптарын жинақтап, тексеру.
Теориялық сұрақтары
-
Жай бөлшектер қалай көбейтіледі?
-
Натурал с анды бөлшек санға қалай көбейтеміз?
-
Аралас сандарды көбейтуді түсіңдіріңдер?
-
Санның бөлігі қалай табылады?
-
Бөлшекті бөлшекке бөлу ережесі қалай тұжырымдалады?
-
Аралас сандарды бөлу амалы қалай орындалады?
-
Натурал санды бөлшекке бөлудіт үсіндіріңдер?
-
Бөлігі бойынша санды қалай табуға болады?
№8 - сынақ «Жай бөлшектер мен аралас сандарды
көбейту және бөлу»
І - Нұсқа
Теория
-
Жай бөлшектер қалай көбейтіледі?
-
Аралас андарды көбейтуді түсіңдіріңдер?
-
Бөлшекті бөлшекке бөлу ережесі қалай тұжырымдалады?
-
Натурал санды бөлшекке бөлуді түсіндіріңдер?
Практика
а) · 5 ә) б) 2 · 4
в) : г) : 5 д) 7 : 11
№8 - сынақ «Жай бөлшектер мен аралас сандарды көбейту және бөлу»
ІІ - Нұсқа
Теория
-
Натурал санды бөлшек санға қалай көбейтеміз?
-
Санның бөлігі қалай табылады?
-
Аралас сандарды бөлу амалы қалай орындалады?
-
Бөлігі бойынша санды қалай табуға болады?
Практика
а) · 2 ә) б) 6 · 3
в) : г) : 9 д) 4 : 3
№8- бақылау жұмысы
«Жай бөлшектер мен аралас сандарды көбейту және бөлу»
Мақсаты: Оқушылардың жай бөлшектерге көбейту және бөлу амалдарын қолдану тарауы бойынша өткен тақырыптарын жинақтап, тексеру.
І– Нұсқа
-
Амалдарды орындаңдар.
а)
ә)
б) 4 :
-
Өрнектің мәнін табыңдар:
-
Теңдеуді шешіңдер:
а)
ә)
б)
-
Қараша айында күннің ұзақтығы түннің ұзақтығының құрайды. Қараша айындағы күннің ұзақтығы мен түннің ұзақтығы неше сағатқа тең?
-
Ербол тирде болды.Барлық атқан нысананың тура тигізсе, ал 20 рет тигізе алмады. Ербол барлығы неше рет нысанаға атты және неше рет нысанаға тигізе алды ?
-
Бір парақ қағаз тең үш бөлікке тігінен бүктелді.Бүктелген қағаз тағы да тең үш бөлікке колденеңінен бөлініп бүктелді.Сонан кейін тігінен беттестіріп бүктелді және ол бізбен тесілді.Қағаз жазбасында неше тесік пайда болады?
№8- бақылау жұмысы
«Жай бөлшектер мен аралас сандарды көбейту және бөлу»
Мақсаты: Оқушылардың жай бөлшектерге көбейту және бөлу амалдарын қолдану тарауы бойынша өткен тақырыптарын жинақтап, тексеру.
ІІ - Нұсқа
-
Амалдарды орындаңдар:
а)
ә)
б) 3 :
-
Өрнектің мәнін табыңдар:
-
Теңдеуді шешіңдер:
а)
ә)
б)
-
Мамыр айының басында түннің ұзақтығы күннің ұзақтығының құрайды. Мамыр айының басында күннің ұзақтығы мен түннің ұзақтығы неше сағатқа тең?
-
Балалар күзде ағаш көшеттерін отырғызды. Көктемде сол ағаштардың көктеді, ал қалған 10 ағаш қурап қалды. Балалар күзде неше ағаш көшеттерін отырғызды және неше ағаш көктеді ?
-
Бір парақ қағаз тең үш бөлікке тігінен бүктелді.Бүктелген қағаз тағы да тең үш бөлікке колденеңінен бөлініп бүктелді.Сонан кейін тігінен беттестіріп бүктелді және ол бізбен тесілді.Қағаз жазбасында неше тесік пайда болады?
№9 - сынақ «Ондық бөлшектер.Ондық бөлшектерді қосу және азайту»
Мақсаты:Оқушылардың ондық бөлшектерді жай бөлшекке айналдыру,салыстыру ,қосу және азайту бойынша өтілген тақырыптарын жинақтап, тексеру.
Теориялық сұрақтары
-
Бөлімі 10, 100, 1000 және т.с.с болатын жай бөлшектер қалай жазылады?
-
Санның ондық бөлшекпен жазылуында үтір қайда жазылады?
-
Ондық бөлшектиегі ондық таңбалар саны қалай анықталады?
-
Ондық бөлшектің соңына нөлдерді тіркеп жазғаннан немесе алып тастағаннан ондық бөлшек өзгере ме?
-
Қандай қысқартылмайтын жай бөлшектер ондық бөлшекке айналады?
-
Ондық бөлшекті координатолық сәуледе қалай кескіндейді? Мысалмен түсіңдіріңдер
-
Ондық бөлшектері разрядтары бойынша қалай салыстырылады?
-
Ондық бөлшектер қалай қосылады?
-
Ондық танбаларының саны әр түрлі ондық бөлшектерді қалай қосады?
-
Ондық бөлшектерді қалай азайтады?
-
Азайғыштың бөлшек бөлігі азайтқыштың бөлшек бөлігінен кіші болса, қалай азайтады?
-
Натурал санан ондық бөлшекті қалай азайтады?
№9 - сынақ «Ондық бөлшектер.Ондық бөлшектерді қосу және азайту»
І - Нұсқа
Теория
-
Бөлімі 10, 100, 1000 және т.с.с болатын жай бөлшектер қалай жазылады?
-
Ондық бөлшектегі ондық таңбалар саны қалай анықталады?
-
Қандай қысқартылмайтын жай бөлшектер ондық бөлшекке айналады?
-
Ондық бөлшектері разрядтары бойынша қалай салыстырылады?
-
Ондық танбаларының саны әр түрлі ондық бөлшектерді қалай қосады?
-
Азайғыштың бөлшек бөлігі азайтқыштың бөлшек бөлігінен кіші болса, қалай азайтады?
Практика
-
Ондық бөлшек түрінде жазыңдар:
= = = 11 = = 5 =
-
Салыстырыңдар:
а) 3,61 және 1,69 ә) 0,034 және 0,035
б) 0,6 және 0,5 в) 0,6 және 0,600
-
Амалдарды орындаңдар:
а) 0,096 + 63 ә) 0,598 + 32,24 б) 29,9738 + 0,0262 в) 7,82 – 0,746 г) 6– 0,8736 д) 0,3007 – 0,189
№9 - сынақ «Ондық бөлшектер.Ондық бөлшектерді қосу және азайту»
ІІ - Нұсқа
Теория
-
Санның ондық бөлшекпен жазылуында үтір қайда жазылады?
-
Ондық бөлшектің соңына нөлдерді тіркеп жазғаннан немесе алып тастағаннан ондық бөлшек өзгере ме?
-
Ондық бөлшекті координатолық сәуледе қалай кескіндейді? Мысалмен түсіңдіріңдер
-
Ондық бөлшектер қалай қосылады?
-
Ондық бөлшектерді қалай азайтады?
-
Натурал саннан ондық бөлшекті қалай азайтады?
Практика
-
Ондық бөлшек түрінде жазыңдар:
= = = 5 = = 9 =
-
Салыстырыңдар:
а) 8,57 және 4,56 ә) 0,7 және 0,69
б) 0,957 және 0,964 в) 0,90 және 0,900
-
Амалдарды орындаңдар:
а) 52 + 0,084 ә) 25,49 + 0,375 б) 0,0374 + 49,9626
в) 2,56 – 0,468 г) 8 – 0,9328 д) 0,4008 – 0,243
№9 - бақылау жұмысы
«Ондық бөлшектер. Ондық бөлшектерді қосу және азайту»
Мақсаты:Оқушылардың ондық бөлшектерді жай бөлшекке айналдыру,салыстыру ,қосу және азайту бойынша өтілген тақырыптарын жинақтап, тексеру.
І - Нұсқа
-
Салыстырыңдар:
а) 2,999 және 3,001; ә) 4,5 және
4,99;
б) 8,35 және 8,11; в) 1,04 және
1,4.
-
Ондық бөлшегін жай бөлшек түрінде жазып, қысқартуды орындаңдар:
а)0,398; ә)0,26; б)27,16; в)61,094
-
Есептеңдер:
а)
3,57+2,35; ә)
10,02+3,453;
б) 4,33 –
3,78; в) 19,1 –
17,95.
-
Теңдеуді шешіңдер:
(8,7-х)+2,8=4,4.
-
Ондық бөлшек түрінде жазыңдар:
; ; . -
Назира бір сан ойлады. Ол ойлаған санға 14, 8 - ді қосып, одан шыққан қосындыдан 3, 56 - ны азайтқанда 75, 29 саны шықты. Назира қандай сан ойлады?
№9 - бақылау жұмысы
«Ондық бөлшектер. Ондық бөлшектерді қосу және азайту»
Мақсаты:Оқушылардың ондық бөлшектерді жай бөлшекке айналдыру,салыстыру ,қосу және азайту бойынша өтілген тақырыптарын жинақтап, тексеру.
ІІ - Нұсқа
-
Салыстырыңдар:
а) 9,01 және 7,95; ә) 5,67
және 5,498;
б) 4,36 және 4,42; в) 3,002 және 3,02.
-
Ондық бөлшегін жай бөлшек түрінде жазып, қысқартуды орындаңдар:
а ) 0,375 ә)0,0056; б) 103,908; в) 378,378
-
Есептеңдер:
а) 4,56+5,73; ә)
11,1 – 10,84;
б) 6,79 – 5,33; в)
3,679+2,13.
-
Теңдеуді шешіңдер:
(х - 8,7) +
2,8=4,4.
-
Ондық бөлшек түрінде жазыңдар:
; ; .
-
Назира бір сан ойлады. Ол ойлаған санға 14, 8 - ді қосып, одан шыққан қосындыдан 3, 56 - ны азайтқанда 75, 29 саны шықты. Назира қандай сан ойлады?
№10 – сынақ «Ондық бөлшектерді көбейту және бөлу»
Мақсаты: Ондық бөлшекке көбейтуге және бөлуге есептер шығару дағдыларын қалыптастыру.
Теориялық сұрақтары
-
Ондық бөлшектерді натурал санға қалай көбейтеміз
-
Ондық бөлшекті разряд бірліктеріне көбейтуді түсіңдіріңдер
-
Егер көбейтіндідегі цифрлар саны үтірмен ажыратуға тиісті цифрлар санынан аз болса, көбейтіндідегі қалай үтірді қоямыз?
-
Ондық бөлшектерді көбейту ережесін тұжырымдаңдар
-
Егер көбейтіндідегі цифрлар саны үтірмен ажыратуға тиісті цифрлар санынан аз болса, не істеу керек?
-
Ондық бөлшекті 0,1, 0,01, 0,001 ...разряд бірліктеріне қалай көбейтеді?
-
Ондық бөлшектерді натурал санға қалай бөледі?
-
Егер бөлгіштің бүтін бөлігі бөлгіштен аз болса, қалай бөлінеді?
-
Ондық бөлшекті бөлу барысында қалдық қалса, не істеу керек?
-
Ондық бөлшекті 10, 100, 1000 ...разряд бірліктеріне қалай бөлінеді?
-
Ондық бөлшекке бөлу ережесін айтыңдар
-
Ондық бөлшекті 0,1, 0,01, 0,001 ...разряд бірліктеріне қалай бөлінеді?
№10 – сынақ «Ондық бөлшектерді көбейту және бөлу»
І - Нұсқа
Теория
-
Ондық бөлшектерді натурал санға қалай көбейтеміз
-
Егер көбейтіндігіндегі цифрлар саны үтірмен ажыратуға тиісті цифрлар санынан аз болса, көбейтіндідегі қалай үтірді қоямыз?
-
Егер көбейтіндідегі цифрлар саны үтірмен ажыратуға тиісті цифрлар санынан аз болса, не істеу керек?
-
Ондық бөлшектерді натурал санға қалай бөледі?
-
Ондық бөлшекті бөлу барысында қалдық қалса, не істеу керек?
-
Ондық бөлшекке бөлу ережесін айтыңдар
Практика
-
Есептеңдер:
1) 4,3•29 2) 6,08•3,5 3) 9,3:3 4) 7,38:1,8
-
Есептеңдер:
1) 6,42 · 10 2) 3,25· 0,01 3) 6,42 : 100
-
Теңдеуді шешіңдер:
х
:
10 – 1,87 =
8,45
№10 – сынақ «Ондық бөлшектерді көбейту және бөлу»
ІІ - Нұсқа
Теория
-
Ондық бөлшекті разряд бірліктеріне көбейтуді түсіңдіріңдер
-
Ондық бөлшектерді көбейту ережесін тұжырымдаңдар
-
Ондық бөлшекті 0,1, 0,01, 0,001 ...разряд бірліктеріне қалай көбейтеді?
-
Егер бөлгіштің бүтін бөлігі бөлгіштен аз болса, қалай бөлінеді?
-
Ондық бөлшекті 10, 100, 1000 ...разряд бірліктеріне қалай бөлінеді?
-
Ондық бөлшекті 0,1, 0,01, 0,001 ...разряд бірліктеріне қалай бөлінеді?
Практика
-
Есептеңдер:
1)
5,3•19 2)
4,05•6,3 3)
6,2 :
2
4)
2,04 :1,7
-
Есептеңдер:
1)
6,38
•
7100 2) 521,7 : 0,1
3) 2,17 :
1000
-
Теңдеуді шешіңдер:
10 .у + 3,72 = 5,69
№10 - бақылау жұмысы
«Ондық бөлшектерді көбейту және бөлу»
Мақсаты: Ондық бөлшекке көбейтуге және бөлуге есептер шығару дағдыларын қалыптастыру.
І - Нұсқа
-
Есептеңдер:
а) 0,872 • 6,3 ә) 1,6 • 7,625 б) 0,045 • 0,1
в) 30,42 : 7,8 г) 0,702 : 0,065 д) 0,026 : 0,01
-
Есептеңдер:
а) 4,35 • 18 ә) 6,25 • 108 б) 126,385 • 10
в) 53,3 : 26 г) 6 : 24 д) 126,385 : 100
-
Өрнектің мәнің тап: 296,2 – 2,7 • 6,6 + 6 : 0,15
-
Азық-түлік қоймасындағы 1503,6 кг күрішті қаптағанда 28 қап болды.Бір қапта неше килограмм күріш бар?
-
Теңдеуді шешіңдер: 7у + 2,6 =27,8
№10 - бақылау жұмысы
«Ондық бөлшектерді көбейту және бөлу»
Мақсаты: Ондық бөлшекке көбейтуге және бөлуге есептер шығару дағдыларын қалыптастыру.
ІІ - Нұсқа
-
Есептеңдер:
а) 0,964 • 7,4 ә) 2,4 • 7,375 б) 0,72 • 0,01
в) 25,23 : 8,7 г) 0,0918 : 0,0085 д) 0,39 : 0,1
-
Есептеңдер:
а) 3,85 • 24 ә) 4,75 • 116 б) 234,166 •100
в) 35,7 : 34 г) 7 : 28 д) 234,166 : 10
-
Өрнектің мәнін тап: 398,6 – 3,8 • 7,7 + 3 : 0,06
-
Машина бір күнде 8,5 га жерге картоп отырғызды. Ол 102 га жерге неше күнде картоп отырғызады?
-
Теңдеуді шешіңдер: 6х + 3,8=20,6
11 - сынақ «Процент»
Мақсаты:Оқушылардың процент тақырыбы бойынша дағдыларын бағалау, тексеру.
Теориялық сұрақтары
-
Процент деп нені айтады?
-
Процент бөлшекпен қалай жазылады?Мысал келтіріңдер
-
Бөлшек процентпен қалай жазылады? Мысал келтіріңдер
-
Берілген санның проценті қалай табылады?
-
Проценті бойынша санды қалай табады?
-
Бөлінді бойынша бөлінгіш бөлгіштің процентін құрайтынын қалай табады?
№11 - сынақ «Процент»
І – нұсқа
Теория
-
Процент деп нені айтады ?
-
Бөлшек процентпен қалай жазылады ? Мысал келтіріңдер
-
Проценті бойынша санды қалай табады ?
Практика
-
50 санының 20 % табыңдар
-
20 санының 50 % табыңдар
-
Процентке келтіріңдер: 0,5; 1 ; 0,17
-
Бөлшек түріне келтіріңдер: 13%; 4%; 25%;
№11 - сынақ «Процент»
ІІ – нұсқа
Теория
-
Процент бөлшекпен қалай жазылады ? Мысал келтіріңдер
-
Берілген санның проценті қалай табылады ?
-
Бөлінді бойынша бөлінгіш бөлгіштің процентін құрайтынын қалай табады?
Практика
-
60 санының 10 % табыңдар
-
40 санының 50 % табыңдар
-
Процентке келтіріңдер: 1,01; ; 1.
-
Бөлшек түріне келтіріңдер: 2%; 1,3%; 112%.
№11 - бақылау жұмысы
«Процент»
Мақсаты: Процент тақырыпқа есептер шығару дағдыларын қалыптастыру.
І - Нұсқа
-
Берілген процентты ондық бөлшекке келтіріңдер:
80%; 0,2%; 1256%
-
Ондық бөлшектерді процентке келтіріңдер:
0,225; 0,0024; 24
-
Есептеңдер:
а) 800 ден 8% ә) 170 ден 17% б) 2 ден 120%
-
Санды табыңдар, егер оның
а) 1% 0,37 тең ә) 7 % 8,4 тең б) 350% 7 тең
-
Неше процент болады, егер
а) 62,4 тен 31,2 ә) 31,2 ден 62,4 б) 0,2 ден 20
-
Сүттің құрамында 6 % қаймағы бар. Неше литр сүт алу керек, 12,6 кг қаймағы шығу үшін.
№11 - бақылау жұмысы
«Процент»
Мақсаты: Процент тақырыпқа есептер шығару дағдыларын қалыптастыру.
ІI - Нұсқа
-
Берілген процентті ондық бөлшекке келтіріңдер:
40%; 0,4%; 5734%
-
Ондық бөлшектерді процентке келтіріңдер:
0,125; 0,0072; 14
-
Есептеңдер:
а) 600 ден 6% ә) 190 нан 19% б) 4 тен 140%
-
Санды табыңдар, егер оның
а) 1% 0,73 тең ә) 9 % 27,9 тең б) 220% 11тең
-
Неше процент болады, егер
а) 49,2 ден 12,3 ә) 12,3 тен 49,2 б) 0,04 ден 40
-
Картоп құрамында 21% крахмал бар. Неше кг картоп керек, 12,6 кг крахмал шығу үшін.
Жауаптары:
№1 сынақ |
№2 сынақ |
№3 сынақ |
№4 сынақ |
1-нұсқа
ә) 6194
ә) 105300 б) 78486 в) 368 г)305
б) 195
2-нұсқа
ә) 4456
ә) 100800 б) 50225 в) 865 г) 204
б) 168
|
1-нұсқа
ә) 77
2 – нұсқа
ә) 56
|
1-нұсқа
2 – нұсқа
|
1-нұсқа
Құрама: 393, 363, 21, 125, 459
2 – нұсқа
Құрама: 504, 549
|
№1 Бақылау жұмысы |
№2 Бақылау жұмысы |
№3 Бақылау жұмысы |
№4 Бақылау жұмысы |
1 – нұсқа
ә) 9305
ә) 20
ә) 324
2 – нұсқа
ә) 91000
|
1 – нұсқа
ә) 1935 б) 17
ә) 19
ә) 400
ә) 193
2 – нұсқа
ә) 1872 б) 152
ә) 17
ә) 600
ә) 187
|
1-нұсқа
2 – нұсқа
|
1-нұсқа
ә) 19-ға
ә) 9
2300,65470 ә) 380,745, 2300, 48375, 65470 б) 380, 2300, 65470
ә) 3681, 46872, 684
|
№5 сынақ |
№6 сынақ |
№7 сынақ |
№8 сынақ |
1-нұсқа
2-нұсқа
|
1-нұсқа
|
1-нұсқа а) ә) б) 1 в) г) д) 3 е)
а)1 ә) б) в) г) д) 2 е) |
1-нұсқа а)4 ә)1 б) 9 в) г) д) 2 – нұсқа а) ә) б) 1 в) г) д) 1
|
№5 Бақылау жұмысы |
№6 Бақылау жұмысы |
№7 Бақылау жұмысы |
№8 Бақылау жұмысы |
1. а) 14 ә) 140
ә) 4970 б) 4977
855=32·5·19
411255, 95475 ә) 52704, 411255 б)18300 95475
1. а) 10 ә) 42
ә)8840 б)8847
274=2·137
ә) 2862 б)5450 |
1. а) , , , , ә) , , , ,
1. а) , , , , ә) , , , ,
|
1-нұсқа
ә)7 б)1
ә)7 б)3
ә)1 2 – нұсқа
ә)5 б)
ә)1 б)2
ә)6 |
1-нұсқа
ә) б)8
б)6
2-нұсқа
ә) б)4
|
№9 сынақ |
№10 сынақ |
№11 сынақ |
1-нұсқа
0,0 7; 11,7 ; 0,009;4,015;5,03
б) > в)
2-нұсқа
|
1-нұсқа
|
1-нұсқа а) ә) б) 1 в) г) д) 3 е)
а)1 ә) б) в) г) д) 2 е) |
№9 Бақылау жұмысы |
№10 Бақылау жұмысы |
№11 Бақылау жұмысы |
1. а) 14 ә) 140
ә) 4970 б) 4977
855=32·5·19
411255, 95475 ә) 52704, 411255 б)18300 95475
1. а) 10 ә) 42
ә)8840 б)8847
274=2·137
ә) 2862 б)5450 |
1. а) , , , , ә) , , , ,
1. а) , , , , ә) , , , ,
|
1-нұсқа
ә)7 б)1
ә)7 б)3
ә)1 2 – нұсқа
ә)5 б)
ә)1 б)2
ә)6 |
Қолданылған әдебиеттер:
-
Казақстан республикасында білім беруді дамытудың 2016 – 2019 жылдарға арналған мемелекеттік бағдарламасы, «Жалпы орта білім» бөлімі
-
2016-2017 оқу жылында Қазақстан республикасының жалпы орта білім беретін ұйымдарында оқу процесін ұйымдарында оқу процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы әдістемелік нұсқау хат,106-108 бет
-
Математика , Алдамуратова Т., Байшоланов Е., Атамұра,2015 ж.
-
Дидактические материалы по математике для 5 класса. Чесноков А.С., Нешков К.И. 6-е изд. - М.: Классикс Стиль, 2007.
-
Формирование вычислительной культуры учащихся на уроках математики// Учительский портал http://www.uchportal.ru/publ/23-1-0-1913
-
Иванова Н. В. Устный счет на уроках математики в 5-6 классах// Социальная сеть работников образования http://nsportal.ru/shkola/algebra/library/ustnyi-schet-na-urokakh-matematiki-v-5-6-klassakh
45