Жаңа
тақырыпты
меңгеру
|
Мұғалім алдымен жаңа
тақырыпқа қатысты оқушылардың ойларын білу, сабаққа зейінін аудару
мақсатында сұрақтар қояды:
-
Атмосфераның
ғаламдық циркуляциясын білудің маңызы неде деп
ойлайсындар?
-
Ауа массаларның
негізгі қасиеттерін атаңдар.
-
Фронт дегенді қалай
түсінесіңдер?
-
Изобара қандай
сызықтар?
-
Пассат және муссон
дегенііміз не?
1-тапсырма. Оқулық мәтінін және қосымша
ақпаратты пайдаланып, континенттік және теңіздік ауа массаларының
айырмашылықтарын сызбаға толтырыңдар (топтық
жұмыс)
2-тапсырма
Қосымша
дереккөздерді және оқулық мәтінін басшылыққа ала отырып ,
атмосфералық фронттар мен қысым орталықтарының арасындағы
байланысты ашып түсіндіріңдер. Ауа райында болатын өзгерістерді
сипаттаңдар ( жұптық
талқылау)
жылы фронт суық
фронт
Циклон
Антициклон
3-ттапсырма .Атмосфералық қысым белдеулері
арасындағы қысым айырмашылықтарына байланысты қалыптасатын
желдердің ерекшеліктерін анықтау ( топтық жұмыс , постер
жасау)
Жұмыс бағыты:
қалыптасу аудандары , жүру бағыттары , жауын-шашын
т.б.көрсеткіштерге ықпалын
түсіндіру.
1-топ.
Пассаттар
2-топ.Батыс
желдер
3-топ.
Муссондар
4
тапсырма
Шығармашылық жұмыс .
Тропиктік циклондардың қалыптасу аудандарының себебін
түсіндіріңдер.(Мексика шығанағы және Оңтүстік –Шығыс-Азияжағалауы
мысалында)
|
Оқулық мәтінімен
және жетекші ұғымдармен жұмыс
істейді.
Оқулық мәтінін
басшылыққа ала отырып , 2-3 айырмашылық белгілерін анықтап ,
сызбанұсқаға толтырады.
Қосымша ақпарат
көздерін , климаттық картаны пайдаланып, атмосфералық фронттардың
қалыптасу орындарын, түрлерін , қысым орталықтарын анықтайды.
Бұлттылық пен жауын-шашынға тигізетін ықпалы бойынша байланысты
түсіндіреді.
Желдердің қалыптасу
аудандарын көреді,бағыттарын анықтайды, жаз бен қыс мезгілі
кезіндегі аймақ климатының қалыптасуына әсерін
түсіндіреді.
www.meteosputnik.ru
сайтымен жұмыс істейді, жиі
байқалатын кезеңдерін анықтайды,апат түрлерін
талдайды
|
Ой
сергіту
|
« Ормандағы жаңбыр»
жаттығуы. Нұсқау : бір-бірінің соңыңнан
шеңбер жасап тұрыңдар.Орманда жүрміз деп елестетіңдер. Ауа райы өте
тамаша . Күн жарқырап , ыстық және қапырық болып тұр. Бір уақытта
самал жел соқты ( алдында тұрған адамның арқасына жеңіл қимылдар
жасау) Қатты дауыл соқты ( қимылдар күшейіп , шеңбер бойында
жүреді)Кенет нөсер жауын құйды (алақанмен жоғарыдан төмен қарай
қимылдар жасау)Тағы да нөсер жауын жауды.Дауыл соқты. Жел соқты.
Жел басылып келеді.
|
Жаттағулар
орындайды.
|
Рефлексия
|
Оқушылар тарапынан кеткен
олқылықтар болса , ол туралы түзету жасайды. «Шеңбердегі доп»
Оқушылар шеңберлене отырып , бір-біріне кішкене допты лақтырады.
Доп қолына тиген оқушы сабақ туралы бір сөзбен
айтады.
|
Топ немесе жұп бір- бірінің
жасаған жұмыстарын саралап , қандай нәтижеге жеткендерін айтып
береді
|
Үй
тапсырмасы
|
Параграф соңында берілген
сұрақтарға жауап беру.»Азор максимумы», «Исландия минимумы» туралы
хабарлама дайындау.
|
Оқу әдебиеттерін
пайдаланып,хабарлама
дайындайды.
|