Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Term 1. Unit 1 "Hobbies and qualities"




    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 9 A

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Reading: Comparing generations.

    Learning objectives


    9.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics, including some extended texts.

    9.6.14.1 use an increased variety of prepositions before nouns and adjectives use a growing number of dependent prepositions following nouns and adjectives and an increased variety of dependent prepositions following verbs on a range of familiar general and curricular topics

    9.5.3.1 write with moderate grammatical accuracy on a wide range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Synthesize information from the reading passage about life in the 1950s.

    • Demonstrate the correct use of adjectives + prepositions.

    • Interpret a text comparing past and present generations.

    Express their opinions about different generations building

    extended sentences.

    Plan


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Мирзаева Мадина
    25 Қараша 2023
    311
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    9 сынып ҚМЖ "

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    9 сынып ҚМЖ "

    Материал туралы қысқаша түсінік
    ҚМЖ " Reading: Comparing generations." 9 сынып
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Stages / Time

    Beginning


    5min












    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Pre-teaching vocabulary



    Warm-up

    1/ Describe the given picture.

    2/ What is the message conveyed by it?

    • With books closed, ask students if they have seen photographs of their parents and grandparents when they were young.

    Lead – In

    What do you think life was like in the 1950s?

    Which of these things do you think were common in the 1950s?

    Which are common now?

    In differentiation part«Think and share» method was used to check up student’s vocabulary knowledge.

    Students respond to greeting


    The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .





    Sts try to answer the questions using student’s vocabulary knowledge.

    They think and share their answer



    At the organization moment T tries to award active Ss.

    «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”


    Good job!




    Pictures




    PPT







    Main part



    5min









    9 min











    6min


















    5min
















    10min

    Pre- Reading Activity.

    Task 1 (S, R, I.W) Teacher asks: what do you think life was like in the 1950s? Students give their answer. Prediction based on the vocabulary. Detailed reading. Comparing.



    While-reading

    Exercise 2

    - Task 2 (R, I. W, Dif. tasks)

    Knowing each student’s level of knowledge, teacher gives everybody the task.

    For A learners- teacher gives sentences (based on the texts) to correct the false ones.



    For B learners- teacher gives the exercise, based on the texts. Exercise should be done by completing the sentences with appropriate preposition using support in the box and your own ideas.

    Of about for with from at

    1.I`m not very fond ___...

    2.I never get bored ___...

    3.These days people are crazy _...

    4.I`m not very good ___...

    5.Marilyn Monroe was famous __..

    6.… today are different ___ those in the fifties


    For C learners – teacher gives the questions to answer them.

    1. How was free time spent in the fifties?

    2. Do people have more hobbies now than in the past?

    3. Do you think different generations should do things together? Why?

    4. Do you think it`s better to be a teenager now than in the fifties?

    Task 3 (S, GW)

    Teacher divides the class into 2 groups – «young generation» and «old generations». Students should read the texts one more time and make debates proving hobbies of young or old generation.

    Every member of the group should take part in discussion, should be involved in work process.

    Students express their ideas

    Descriptor:

    1. Read the texts.

    2. Find out that part of information, which of different trades of old and young generations.

    3. Present your report orally.







    Descriptor:

    1. Look through the texts.

    2. Correct the false sentences.

    Students read, listen and compare their answers with the text.





    Descriptor:

    1. Look through the texts.

    2. Fill in the gaps with suitable prepositions.

    Complete the sentences by your own ideas













    Descriptor:

    1. Look through the texts

    2. Answer the questions

























    Descriptor:

    1. Read the texts.

    2. Find out advantages of hobbies of young or old generations.

    3. Express your own opinion.

    4. Give reasoning.

    Name

    Ability to work with information

    Distinct pronunciation

    Ability to make grammatically correct sentences.





    Assessment: Teacher assesses himself/herself by giving oral feedback to each student.

    3 points-great work, the student knows how to work with information, operates with grammar forms freely.

    2 points-good work, the student understands the distinction between old and young generations.

    1 point-this student should work harder and be more attentive while reading.


    Assessment: Teacher counts how many variants were right.

    7-8points- excellent!

    4-6 points –good work!

    1-3 try hard!




















    Assessment: Teacher counts how many variants were right.

    5-6 points- excellent!

    3-4 points –good work!

    1-2 try hard!



























    Assessment: Teacher counts how many variants were right.

    4 - answers- excellent!

    2-3 - answers –good work!

    1- answers - try hard!








    Assessment: Groups assess each other be oral feedback. Teacher makes a conclusion by his own feedback orally.





    Student’s book





    Worksheets





    Student’s book




    End 5 min







    Giving the hometask. WB p.10

    Self-reflection

    Reflection

    “Thank you”

    The teacher also thanks his class for working at the lesson.

    At the end of the lesson each student says thank you to members of other group, whose work, help, answer was useful for him.


    Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

    Poster Success

    Term 1. Unit 1 "Hobbies and qualities"




    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 9 A

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Reading: Comparing generations.

    Learning objectives


    9.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics, including some extended texts.

    9.6.14.1 use an increased variety of prepositions before nouns and adjectives use a growing number of dependent prepositions following nouns and adjectives and an increased variety of dependent prepositions following verbs on a range of familiar general and curricular topics

    9.5.3.1 write with moderate grammatical accuracy on a wide range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Synthesize information from the reading passage about life in the 1950s.

    • Demonstrate the correct use of adjectives + prepositions.

    • Interpret a text comparing past and present generations.

    Express their opinions about different generations building

    extended sentences.

    Plan


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 9 сынып
    25.11.2023
    311
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Мирзаева Мадина
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации

    Stages / Time

    Beginning


    5min












    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Pre-teaching vocabulary



    Warm-up

    1/ Describe the given picture.

    2/ What is the message conveyed by it?

    • With books closed, ask students if they have seen photographs of their parents and grandparents when they were young.

    Lead – In

    What do you think life was like in the 1950s?

    Which of these things do you think were common in the 1950s?

    Which are common now?

    In differentiation part«Think and share» method was used to check up student’s vocabulary knowledge.

    Students respond to greeting


    The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .





    Sts try to answer the questions using student’s vocabulary knowledge.

    They think and share their answer



    At the organization moment T tries to award active Ss.

    «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”


    Good job!




    Pictures




    PPT







    Main part



    5min









    9 min











    6min


















    5min
















    10min

    Pre- Reading Activity.

    Task 1 (S, R, I.W) Teacher asks: what do you think life was like in the 1950s? Students give their answer. Prediction based on the vocabulary. Detailed reading. Comparing.



    While-reading

    Exercise 2

    - Task 2 (R, I. W, Dif. tasks)

    Knowing each student’s level of knowledge, teacher gives everybody the task.

    For A learners- teacher gives sentences (based on the texts) to correct the false ones.



    For B learners- teacher gives the exercise, based on the texts. Exercise should be done by completing the sentences with appropriate preposition using support in the box and your own ideas.

    Of about for with from at

    1.I`m not very fond ___...

    2.I never get bored ___...

    3.These days people are crazy _...

    4.I`m not very good ___...

    5.Marilyn Monroe was famous __..

    6.… today are different ___ those in the fifties


    For C learners – teacher gives the questions to answer them.

    1. How was free time spent in the fifties?

    2. Do people have more hobbies now than in the past?

    3. Do you think different generations should do things together? Why?

    4. Do you think it`s better to be a teenager now than in the fifties?

    Task 3 (S, GW)

    Teacher divides the class into 2 groups – «young generation» and «old generations». Students should read the texts one more time and make debates proving hobbies of young or old generation.

    Every member of the group should take part in discussion, should be involved in work process.

    Students express their ideas

    Descriptor:

    1. Read the texts.

    2. Find out that part of information, which of different trades of old and young generations.

    3. Present your report orally.







    Descriptor:

    1. Look through the texts.

    2. Correct the false sentences.

    Students read, listen and compare their answers with the text.





    Descriptor:

    1. Look through the texts.

    2. Fill in the gaps with suitable prepositions.

    Complete the sentences by your own ideas













    Descriptor:

    1. Look through the texts

    2. Answer the questions

























    Descriptor:

    1. Read the texts.

    2. Find out advantages of hobbies of young or old generations.

    3. Express your own opinion.

    4. Give reasoning.

    Name

    Ability to work with information

    Distinct pronunciation

    Ability to make grammatically correct sentences.





    Assessment: Teacher assesses himself/herself by giving oral feedback to each student.

    3 points-great work, the student knows how to work with information, operates with grammar forms freely.

    2 points-good work, the student understands the distinction between old and young generations.

    1 point-this student should work harder and be more attentive while reading.


    Assessment: Teacher counts how many variants were right.

    7-8points- excellent!

    4-6 points –good work!

    1-3 try hard!




















    Assessment: Teacher counts how many variants were right.

    5-6 points- excellent!

    3-4 points –good work!

    1-2 try hard!



























    Assessment: Teacher counts how many variants were right.

    4 - answers- excellent!

    2-3 - answers –good work!

    1- answers - try hard!








    Assessment: Groups assess each other be oral feedback. Teacher makes a conclusion by his own feedback orally.





    Student’s book





    Worksheets





    Student’s book




    End 5 min







    Giving the hometask. WB p.10

    Self-reflection

    Reflection

    “Thank you”

    The teacher also thanks his class for working at the lesson.

    At the end of the lesson each student says thank you to members of other group, whose work, help, answer was useful for him.


    Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

    Poster Success