Материалдар / 9 сынып Summative assessment for the unit 3
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

9 сынып Summative assessment for the unit 3

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сынып ҚМЖ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Қараша 2023
418
3 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Term 2

Unit 3"Our planet"

School:


Date:


Teacher’s name:



Grade 9

Number present:

Number absent:


Theme of the lesson:

Review. Unit 3. SAU 3


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

9.2.8.1 begin to recognise inconsistencies in argument in extended talk on a growing range of general and curricular subjects

9.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a wide increased range of general and curricular topics

9.6.17.1 use if only /wish [that] clauses [past reference]; use a variety of relative clauses including prepositions from where, to whom on a range of familiar general and curricular topics


Lesson objectives

Reproduce taught material in listening, speaking, writing.

Demonstrate learned grammar and vocabulary about environment with sure.

Use taught vocabulary and grammar with accuracy.



Plan



Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Marks

Resources

Beginning the lesson


5 min







The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Then to create a positive learning environment the teachers asks students to start the lesson giving each other compliments about appearance, job performance, talent, etc. and also practice accepting compliments.

Divided two groups.

Students respond to greeting









Sts take stickers

Emoticon




comments











Stickers

Main Activities

5 min








7min


Work in pairs



3 min


Individual work

20 min

Play game

Every group students take turns writing one word at a time without repeating it in 2 minutes





Review of Conditional . Complete the correct forms




Relaxing




SAU 3

Listening

Sts listen to the text and choose True\False






Speaking
Task 2. What have people done to save our planet?
Answer the question and make a mind map on a poster in 3 minutes and then you will have 1
minute to present it to the whole class.

Sts :

-writing word

Quickly

  • correctly

  • not repeat

  • pronounce





Descriptor:

  • read the sentences

  • use correct forms


students do warm-up







descriptors:

choose - 1 False..
2 False. 3 False. 4 True5 True.
6 True



presents his/her ideas in a logical chain;

connects his/her ideas using appropriate
linking words;

uses topic related vocabulary.



Formative assessment

«The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like: “Good job!










Assessment criteria

Identify the speaker`s opinion in unsupported extended
talk
Identify typical features at word, sentence and text level
Retell extended stories and events

Listening –

6 p

Speaking – 3 p.

Total -9 points

Paper marker







St’s book












Work sheet






End

5min

Feedback: Teacher asks students what task was difficult to them

Plus

Minus

Interesting







Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!