Сабақ
мақсаты
|
Барлық
оқушылар: «Қоршаған орта»
туралы тыңдалым
мәтініндегі көтерілген
мәселені анықтау,біріңғай мүшелердің жасалу
ерекшелігін түсіну;
Көпшілігі: мәтінде көтерілген мәселені
талдай отырып, негізгі ойды анықтау, сөйлем ішінде бірыңғай
мүшелерді қолдана білу;
Кейбір
оқушылар:
мәтінде көтерілген мәселені
(тұрмыстық, әлеуметтік) талдай отырып, негізгі ойды
анықтау, сөйлем ішінде бірыңғай
мүшелер және айқындауыш мүшелерді қолдана
білу.
|
Сабақтың
басы
Сабақтың
ортасы
|
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі
Сынып оқушылары
түгенделеді. Сабақ мақсаты
хабарланады.
Жағымды
психологиялық ахуал.
Оқушылар сұрақтарға
жауап беру арқылы өз пікірлерін
білдіреді.
Сабақ тақырыбы
мен мақсатын айқындайды.
ТЫҢДАЛЫМ
АЛДЫ. Мағжан ақын айтқандай, қазақ
баласының неліктен қиялы жүйрік, өткір әрі терең? Ойларыңды ортаға
салыңдар.


Сабақтың тақырыбы
мен мақсаты анықталады.
ТЫҢДАЛЫМ
ТАПСЫРМАСЫ.
2-тапсырма. «Жеті қазына» мәтінін (11. Мп
3) тыңдап, негізгі ойды анықтау. «Түйінді ой» стратегиясы арқылы
бір сөйлем құрастыру, Бірыңғай мүшелерді жазып
отыру.
Жеті
қазына
Жеті
қазына — қазақтың дәстүрлі
дүниетанымындағы философиялық түсініктердің бірі. Қазақ
халқы Жеті қазынаны ер жігіттің өмірімен байланыстырып, оның
ұғымына мыналарды жатқызады:
-
жүйрік
ат;
-
қыран
бүркіт;
-
құмай
тазы;
-
берен
мылтық;
-
қанды ауыз
қақпан;
-
майланғыш
ау;
-
өткір
кездік.
Ер жігіттің жүйрік аты — қанаты. Қыран
бүркіт — қуаты. Құмай тазысы — абыройын асырар сенімді серігі.
Мылтығы — қахарлы оты. Қақпаны — серті, ауы — әдіс-айласы, кездігі
— сұсы. Халық Жеті қазынаны өмір қажетіне негіз етіп таратқан.
Қазақ халқының Жеті қазынаны — жеті ырыс деп атауының
да мәні осында. “Жеті ырысқа” мыналарды
жатқызады:
-
1) адамның ақылы,ой-санасы. Өйткені,
адамзат ақылы арқылы хайуанаттар дүниесінен бөлініп ерекшеленеді,
әрі дүниенің қожасы болды;
-
2) денсаулық, яғни дененің
саулығы;
-
3) ақ жаулық, яғни үйдегі әйел адам — ердің
жары, балалардың анасы. Халқымыз ежелден “Бас екеу болмай, мал екеу
болмайды” деп, әйелді тіршілік иесі, адам өмірін жалғастырушы деп
қастерлеген;
-
4) бала. Бала — адам өмірінің жалғасы,
қуанышы;
-
5) көңіл. Көңіл мен пейіл кең болса, ынтымақ пен
береке орнайды;
-
6) жер. “Жерсіз — ел тұл, ерсіз — жер
тұл”;
-
7) ит. Ол
әуел бастан-ақ адамға сенімді серік болған.
Дескриптор
ҚБ
ТЫҢДАЛЫМНАН
КЕЙІН. ӘТН

3-тапсырма.
Тыңдалым мәтініндегі бірыңғай
мүшелердің қызметін анықтаңдар. Бірыңғай мүшелерді қатыстырып,
өздерің де қоршаған ортадағы жеті қазына туралы мысалдар
жазыңдар.

Дескриптор
-
Тыңдалым мәтініндегі
бірыңғай мүшелердің қызметін
анықтайды;
-
Бірыңғай мүшелерді
қатыстырып, өздерің де қоршаған ортадағы жеті қазына туралы
мысалдар жазады;
-
Ойларын
дәлелдейді.
ҚБ
«Еркін
микрофон» әдісімен суреттерді
қатыстырып, тақырып бойынша өз өз пікірлерін
білдіреді.

|
Оқушылар назары сабаққа
аударылады.
Оқушылар сұрақтарға
жауап беру арқылы өз пікірлерін
білдіреді.
Мағжан ақын айтқандай, қазақ баласының неліктен қиялы
жүйрік, өткір әрі терең? Ойларыңды ортаға
салыңдар.
Сабақ тақырыбы мен
мақсатын айқындайды.
«Жеті қазына» мәтінін (11. Мп
3) тыңдап, негізгі ойды анықтау. «Түйінді ой» стратегиясы арқылы
бір сөйлем құрастыру, Бірыңғай мүшелерді жазып
отыру.
Грамматикалық тақырыпты
меңгереді.
Тыңдалым мәтініндегі бірыңғай
мүшелердің қызметін анықтаңдар. Бірыңғай мүшелерді қатыстырып,
өздерің де қоршаған ортадағы жеті қазына туралы мысалдар
жазыңдар.
«Еркін микрофон»
әдісімен өз өз пікірлерін
білдіреді.
|
ҚБ

ҚБ

ҚБ

|
8-сынып «Қазақ
тілі»
Оқулығы
kk.wikipedia.org/wiki/Жеті_қазына
ortcom.kz
|