Абай жолы туралы
“Абай” трагедиясында оның жанрлық ерекшелігіне
байланысты ақын өмірінің соңғы кезеңі, яғни, хакім Абай
бейнеленген. Мұнда Абай халықтың қамқоршысы, халық мүддесін
жақтайтын күрескер, өнер-білімді уағыздаған ағартушы ретінде
көрінеді. Бұл трагедияға дейін-ақ Әуезов Абай жайында роман жазуға
бел байлаған. 1937 ж. жазылған “Татьянаның қырдағы әні” атты үзінді
болашақ романның тарауы ретінде жоспарланған болатын. “Татьянаның
қырдағы әнін” оқушы-қауым жылы қабылдады. Көп ұзамай жазушы өз ойын
жүзеге асыруға тікелей кірісті. Алғашқыда романға “Телғара” деген
ат бермек болды. Автордың алғашқы мөлшерлеуінде роман үш кітаптан
құралмақшы болатын. Алайда, жұмыс барысында оның шеңбері кеңейтіле
түсті. Әуезов алғашқыда екі кітаптан тұратын “Абай”, онан кейін
мұның жалғасы болып табылатын “Абай жолы” (бұл да екі кітаптан
тұратын) романын жазды. 1-кітабы 1942, 2-сі 1947, 3-сі 1952, 4-томы
1956 ж. жарыққа шықты. Алғашқы екі кітаптан тұратын “Абай” романы
үшін жазушыға КСРО Мемл. сыйлығы (1949) беріліп, төрт томдық “А.
ж.” роман-эпопеясы жарық көргеннен кейін ол Лениндік сыйлықтың
лауреаты (1959) атанды. Абайдың заманы, өмірі мен өнерпаздық,
қайраткерлік, ұстаздық өнегесі жайында кесек көркем шығарма жазуға
Әуезов мол дайындықпен келді. Бұл жазушының дүниетанымы, ойшылдығы
тереңдеп, кемеліне келген, суреткерлік шеберлігі шыңдалып әбден
жетілген кез болатын. Әрине, бүтін бір тарихи дәуірді, бір халықтың
ұлттық өмір-салтын, толып жатқан қым-қиғаш оқиғаларды, сан алуан
кейіпкерлер бейнесін, іс-әрекетін, бір-бірімен қарым-қатынасын ұлы
ақын, ойшыл, ұстаз Абайдың өмір жолымен ұштастыра суреттеу үшін
мүлде жаңа, тың көркемдік шешімдер тауып, ұлттық көркем прозада зор
жаңашылдық таныту қажет еді. Мұның бәрі өмір шындығына терең
бойлап, тарихи шындықты бүгінгі заманның талғам-танымына
үйлестіріп, жалпы адамзаттық түбегейлі мүдделермен сабақтастырғанда
ғана іске асатынын жазушы жақсы сезінді. Ақын, ойшыл, Абайды жазушы
басты кейіпкер етіп ала отырып, айналасына топтасқан көптеген
қаһармандармен (бұлардың ішінде аса ірі тұлғалар мол) тығыз
қарым-қатынас үстінде жан-жақты ашады. Абай барлық оқиғалардың топ
ортасында жүреді. Бір қарағанда оған қатысы жоқ оқиға,
сурет-көріністер, оған Абайдың көзқарасы не оның тікелей араласуы
арқылы жаңа мазмұн, мағынаға ие болып, жарқырап шыға келеді.
Сөйтіп, бас кейіпкердің тұлғасы толыға түседі де, оның характерінің
сипаттары айқындалып, ашыла береді. Оқиғалар мен эпизодтардың
көптігіне қарамастан шығарма сюжет құрылысының қарапайымдылығымен,
шынайлығымен, композициясының шымырлығымен көзге түседі.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Абай жолы" мақала
"Абай жолы" мақала
Абай жолы туралы
“Абай” трагедиясында оның жанрлық ерекшелігіне
байланысты ақын өмірінің соңғы кезеңі, яғни, хакім Абай
бейнеленген. Мұнда Абай халықтың қамқоршысы, халық мүддесін
жақтайтын күрескер, өнер-білімді уағыздаған ағартушы ретінде
көрінеді. Бұл трагедияға дейін-ақ Әуезов Абай жайында роман жазуға
бел байлаған. 1937 ж. жазылған “Татьянаның қырдағы әні” атты үзінді
болашақ романның тарауы ретінде жоспарланған болатын. “Татьянаның
қырдағы әнін” оқушы-қауым жылы қабылдады. Көп ұзамай жазушы өз ойын
жүзеге асыруға тікелей кірісті. Алғашқыда романға “Телғара” деген
ат бермек болды. Автордың алғашқы мөлшерлеуінде роман үш кітаптан
құралмақшы болатын. Алайда, жұмыс барысында оның шеңбері кеңейтіле
түсті. Әуезов алғашқыда екі кітаптан тұратын “Абай”, онан кейін
мұның жалғасы болып табылатын “Абай жолы” (бұл да екі кітаптан
тұратын) романын жазды. 1-кітабы 1942, 2-сі 1947, 3-сі 1952, 4-томы
1956 ж. жарыққа шықты. Алғашқы екі кітаптан тұратын “Абай” романы
үшін жазушыға КСРО Мемл. сыйлығы (1949) беріліп, төрт томдық “А.
ж.” роман-эпопеясы жарық көргеннен кейін ол Лениндік сыйлықтың
лауреаты (1959) атанды. Абайдың заманы, өмірі мен өнерпаздық,
қайраткерлік, ұстаздық өнегесі жайында кесек көркем шығарма жазуға
Әуезов мол дайындықпен келді. Бұл жазушының дүниетанымы, ойшылдығы
тереңдеп, кемеліне келген, суреткерлік шеберлігі шыңдалып әбден
жетілген кез болатын. Әрине, бүтін бір тарихи дәуірді, бір халықтың
ұлттық өмір-салтын, толып жатқан қым-қиғаш оқиғаларды, сан алуан
кейіпкерлер бейнесін, іс-әрекетін, бір-бірімен қарым-қатынасын ұлы
ақын, ойшыл, ұстаз Абайдың өмір жолымен ұштастыра суреттеу үшін
мүлде жаңа, тың көркемдік шешімдер тауып, ұлттық көркем прозада зор
жаңашылдық таныту қажет еді. Мұның бәрі өмір шындығына терең
бойлап, тарихи шындықты бүгінгі заманның талғам-танымына
үйлестіріп, жалпы адамзаттық түбегейлі мүдделермен сабақтастырғанда
ғана іске асатынын жазушы жақсы сезінді. Ақын, ойшыл, Абайды жазушы
басты кейіпкер етіп ала отырып, айналасына топтасқан көптеген
қаһармандармен (бұлардың ішінде аса ірі тұлғалар мол) тығыз
қарым-қатынас үстінде жан-жақты ашады. Абай барлық оқиғалардың топ
ортасында жүреді. Бір қарағанда оған қатысы жоқ оқиға,
сурет-көріністер, оған Абайдың көзқарасы не оның тікелей араласуы
арқылы жаңа мазмұн, мағынаға ие болып, жарқырап шыға келеді.
Сөйтіп, бас кейіпкердің тұлғасы толыға түседі де, оның характерінің
сипаттары айқындалып, ашыла береді. Оқиғалар мен эпизодтардың
көптігіне қарамастан шығарма сюжет құрылысының қарапайымдылығымен,
шынайлығымен, композициясының шымырлығымен көзге түседі.
шағым қалдыра аласыз













