Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Абай Құнанбайұлы "Отыз екінші қарасөзінің "идеясы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«О.Исаев ауылындағы орта мектебі» КММ
Тексерілді __________________
Бөлім: |
Қалың елім, қазағым |
|
Педагогтің аты-жөні: |
Аманбаева Д. |
|
Күні: |
10.10.2024ж |
|
Сынып: 10 «А» |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
Сабақтың тақырыбы: |
Абай Құнанбайұлы «Отыз екінші қарасөзінің» идеясы |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: |
10.2.2.1 автор бейнесінің шығармадағы белгілі бір оқиғадағы көрінісін анықтау; 10.3.2.1 көркем шығармадағы көтерілген мәселелердің жаңашылдығына баға беру; |
|
Сабақтың мақсаты: |
|
Сабақтың барысы
1-сұрақ.Абайдың «Отыз екінші қарасөзінде» не туралы айтылған?
|
2-сұрақ.Қарасөздегі автордың бейнесі қандай?
|
3-сұрақ.Жақсы бір тілек |
4-тапсырма.Білім-ғылымға қатысты бір мақал айт.
|
5.Отыз екінші қарасөздің тәрбиелік мәні қандай?
|
6.Қарасөздің жаңашылдығы қандай? |
8. “Білімдіден шыққан сөз,талаптыға болсын кез”кімнің сөзі?
|
9.Мен бүгіннен бастап кітап оқимын!
|
10.Абайдың қандай өлеңінің шумағын жатқа білесің?
|
11.Ғылым таппай мақтанба,...
|
12.Оқу-білім бұлағы,...
|
13.Абай кім? |
14.Абайдың неше қарасөзі бар? |
|
Оқушылардың өзін-өзі бағалау парағы |
||||||
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Білім жеделсаты» әдісі [1балл] |
Ойқоз ғау [1балл] |
Топтық жұмыс [3балл] |
Жұптық жұмыс. «Көршің мен тілдес» әдісі [2балл] |
Жеке жұмыс. «SWOT» талдауы [2балл[ |
«Додокаэдр» әдісі [1балл] |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқушылардың өзін-өзі бағалау парағы |
||||||
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Білім жеделсаты» әдісі [1балл] |
Ойқоз ғау [1балл] |
Топтық жұмыс [3балл] |
Жұптық жұмыс. «Көршің мен тілдес» әдісі [2балл] |
Жеке жұмыс. «SWOT» талдауы [2балл[ |
«Додокаэдр» әдісі [1балл] |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқушылардың өзін-өзі бағалау парағы |
||||||
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Білім жеделсаты» әдісі [1балл] |
Ойқоз ғау [1балл] |
Топтық жұмыс [3балл] |
Жұптық жұмыс. «Көршің мен тілдес» әдісі [2балл] |
Жеке жұмыс. «SWOT» талдауы [2балл[ |
«Додокаэдр» әдісі [1балл] |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
1-топ. «Ақыл»
2-топ. «Қайрат»
3-топ. «Білім»
4-топ. «Ғылым»
1-топ. «Ақыл» 3-топ. «Білім»
2-топ. «Қайрат» 4-топ. «Ғылым»
Білім-ғылым үйренбекке талап қылушыларға әуелі білмек керек. Талаптың өзінің біраз шарттары бар. Оларды білмек керек. Оларды білмей, іздегенмен табылмас.
Әуелі – білім-ғылым табылса, дүниенің бір қызықты нәрсесіне де керек болар еді деп іздемеске керек. Оның үшін білім-ғылымның өзіне ғана құмар, ынтық болып, бір ғана білмектіктің өзін дәулет білсең, һәм әр білмегеніңді білген уақытта көңілде бір рахат хұзур хасил[1] болады. Сол рахат білгеніңді берік ұстап, білмегеніңді тағы да сондай білсем екен деп үміттенген құмар, махаббат пайда болады. Сонда әрбір естігеніңді, көргеніңді көңілің жақсы ұғып, анық өз суретімен ішке жайғастырып алады.
Егер дін көңілің өзге нәрседе болса, білім-ғылымды бірақ соған себеп қана қылмақ үшін үйренсең, ондай білімге көңіліңнің мейрімі асырап алған шешеңнің мейрімі секілді болады. Адам көңілі шын мейірленсе, білім-ғылымның өзі де мейірленеді, тезірек қолға түседі. Шала мейір шала байқайды.
Екінші – ғылымды үйренгенде, ақиқат мақсатпен білмек үшін үйренбек керек. Бахасқа бола үйренбе, азырақ бахас көңліңді пысықтандырмақ үшін залал да емес, көбірек бахас адамды түземек түгіл, бұзады. Аның себебі әрбір бахасшыл адам хақты шығармақ үшін ғана бахас қылмайды, жеңбек үшін бахас қылады. Ондай бахас хүсідшілікті[2] зорайтады, адамшылықты зорайтпайды. Бәлкім азайтады. Және мақсаты ғылымдағы мақсат болмайды, адам баласын шатастырып, жалған сөзге жеңдірмекші болады. Мұндай қиял өзі де бұзықтарда болады. Жүз тура жолдағыларды шатастырушы кісі бір қисық жолдағы кісіні түзеткен кісіден садаға кетсін! Бахас – өзі де ғылымның бір жолы, бірақ оған хірслану[3] жарамайды. Егер хірсланса, өз сөзімшіл ғұруырлық[4], мақтаншақтық, хүсідшілік бойын жеңсе, ондай кісі адам бойына қорлық келтіретұғын өтіріктен де, өсектен де, ұрсып-төбелесуден де қашық болмайды.
Үшінші – әр хақиқатқа тырысып иждиһатыңмен көзің жетсе, соны тұт, өлсең айрылма! Егерде ондай білгендігің өзіңді жеңе алмаса, кімге пұл болады? Өзің құрметтемеген нәрсеге бөтеннен қайтіп құрмет күтесің?
Төртінші – білім-ғылымды көбейтуге екі қару бар адамның ішінде: бірі – мұлахаза[5], екінші – мұхафаза[6]. Бұл екі қуатты зорайту жаһатінде болмақ керек. Бұлар зораймай, ғылым зораймайды.
Бесінші – осы сөздің он тоғызыншы бабында жазылған ақыл кеселі деген төрт нәрсе бар. Содан қашық болу керек. Соның ішінде уайымсыз салғырттық деген бір нәрсе бар зинһар[7] жаным, соған бек сақ бол, әсіресе, әуел құданың, екінші – халықтың, үшінші – дәулеттің, төртінші – ғибраттың, бесінші – ақылдың, ардың бәрінің дұшпаны. Олар бар жерде бұлар болмайды.
Алтыншы — ғылымды, ақылды сақтайтұғын мінез деген сауыты бар. Сол мінез бұзылмасын! Көрсе қызарлықпен, жеңілдікпен, я біреудің орынсыз сөзіне, я бір кез келген қызыққа шайқалып қала берсең, мінездің беріктігі бұзылады. Онан соң оқып үйреніп те пайда жоқ. Қоярға орны жоқ болған соң, оларды қайда сақтайсың? Қылам дегенін қыларлық, тұрам дегенінде тұрарлық мінезде азғырылмайтын ақылды, арды сақтарлық беріктігі, қайраты бар болсын?Бұл бір ақыл үшін,ар үшін болсын!
3-тапсырма.Жұптық жұмыс. «Көршіңмен тілдес» әдісі арқылы жүзеге асады.Қарасөздегі іс-әрекеттер арқылы автордың бейнесін ашып,топтастырыңдар.Дәптермен жұмыс.
3-тапсырма.Жұптық жұмыс. «Көршіңмен тілдес» әдісі арқылы жүзеге асады.Қарасөздегі іс-әрекеттер арқылы автордың бейнесін ашып,топтастырыңдар.Дәптермен жұмыс.
|
1-топ. «Ақыл» 2-тапсырма.Топтық жұмыс.Берілген үзінділерден автор бейнесінің көрінісін анықтаңдар. Графикалық органайзер. «Қос диаграмма» арқылы әуелгі шартындағы автордың іс- әрекетінің жағымды,жағымсыз жақтарын жазады. Білім-ғылым үйренбекке талап қылушыларға әуелі білмек керек. Талаптың өзінің біраз шарттары бар. Оларды білмек керек. Оларды білмей, іздегенмен табылмас. Әуелі – білім-ғылым табылса, дүниенің бір қызықты нәрсесіне де керек болар еді деп іздемеске керек. Оның үшін білім-ғылымның өзіне ғана құмар, ынтық болып, бір ғана білмектіктің өзін дәулет білсең, һәм әр білмегеніңді білген уақытта көңілде бір рахат хұзур хасил[1] болады. Сол рахат білгеніңді берік ұстап, білмегеніңді тағы да сондай білсем екен деп үміттенген құмар, махаббат пайда болады. Сонда әрбір естігеніңді, көргеніңді көңілің жақсы ұғып, анық өз суретімен ішке жайғастырып алады. Егер дін көңілің өзге нәрседе болса, білім-ғылымды бірақ соған себеп қана қылмақ үшін үйренсең, ондай білімге көңіліңнің мейрімі асырап алған шешеңнің мейрімі секілді болады. Адам көңілі шын мейірленсе, білім-ғылымның өзі де мейірленеді, тезірек қолға түседі. Шала мейір шала байқайды. |
2-топ. «Қайрат» 2-тапсырма.Топтық жұмыс .Графикалық органайзер. «Жүзім шоқтары» арқылы әуелгі шартындағы автордың іс- әрекетінің жағымды,жағымсыз жақтарын жазыңдар. Екінші – ғылымды үйренгенде, ақиқат мақсатпен білмек үшін үйренбек керек. Бахасқа бола үйренбе, азырақ бахас көңліңді пысықтандырмақ үшін залал да емес, көбірек бахас адамды түземек түгіл, бұзады. Аның себебі әрбір бахасшыл адам хақты шығармақ үшін ғана бахас қылмайды, жеңбек үшін бахас қылады. Ондай бахас хүсідшілікті[2] зорайтады, адамшылықты зорайтпайды. Бәлкім азайтады. Және мақсаты ғылымдағы мақсат болмайды, адам баласын шатастырып, жалған сөзге жеңдірмекші болады. Мұндай қиял өзі де бұзықтарда болады. Жүз тура жолдағыларды шатастырушы кісі бір қисық жолдағы кісіні түзеткен кісіден садаға кетсін! Бахас – өзі де ғылымның бір жолы, бірақ оған хірслану[3] жарамайды. Егер хірсланса, өз сөзімшіл ғұруырлық[4], мақтаншақтық, хүсідшілік бойын жеңсе, ондай кісі адам бойына қорлық келтіретұғын өтіріктен де, өсектен де, ұрсып-төбелесуден де қашық болмайды. |
|
3-топ. «Білім» 2-тапсырма.Топтық жұмыс .Графикалық органайзер. «Балық қаңқасы» арқылы әуелгі шартындағы автордың іс- әрекетінің жағымды,жағымсыз жақтарын жазыңдар. Үшінші – әр хақиқатқа тырысып иждиһатыңмен көзің жетсе, соны тұт, өлсең айрылма! Егерде ондай білгендігің өзіңді жеңе алмаса, кімге пұл болады? Өзің құрметтемеген нәрсеге бөтеннен қайтіп құрмет күтесің? Төртінші – білім-ғылымды көбейтуге екі қару бар адамның ішінде: бірі – мұлахаза[5], екінші – мұхафаза[6]. Бұл екі қуатты зорайту жаһатінде болмақ керек. Бұлар зораймай, ғылым зораймайды. |
4-топ. «Ғылым» 2-тапсырма.Топтық жұмыс .Графикалық органайзер. «Таразы» арқылы әуелгі шартындағы автордың іс- әрекетінің жағымды,жағымсыз жақтарын жазыңдар. Бесінші – осы сөздің он тоғызыншы бабында жазылған ақыл кеселі деген төрт нәрсе бар. Содан қашық болу керек. Соның ішінде уайымсыз салғырттық деген бір нәрсе бар зинһар[7] жаным, соған бек сақ бол, әсіресе, әуел құданың, екінші – халықтың, үшінші – дәулеттің, төртінші – ғибраттың, бесінші – ақылдың, ардың бәрінің дұшпаны. Олар бар жерде бұлар болмайды. Алтыншы — ғылымды, ақылды сақтайтұғын мінез деген сауыты бар. Сол мінез бұзылмасын! Көрсе қызарлықпен, жеңілдікпен, я біреудің орынсыз сөзіне, я бір кез келген қызыққа шайқалып қала берсең, мінездің беріктігі бұзылады. Онан соң оқып үйреніп те пайда жоқ. Қоярға орны жоқ болған соң, оларды қайда сақтайсың? Қылам дегенін қыларлық, тұрам дегенінде тұрарлық мінезде азғырылмайтын ақылды, арды сақтарлық беріктігі, қайраты бар болсын?Бұл бір ақыл үшін,ар үшін болсын! |