ШЖҚ «Түркістан жоғары медицина колледжі»
МКК
САБАҚ
ЖОСПАРЫ
Сабақтың
тақырыбы: Қалың елім, қазағым, қайран
жұртым
Модуль
атауы: Қазақ
әдебиеті
Педагог: Г.Алдабергенова.
2024 жылғы «16»
ақпан.
-
Жалпы
мәліметтер
Курс І,
топ: Е-101, Е-102,
СД-111
Сабақтың түрі: аралас
сабақ.
Мақсаты,
міндеттері: А.Құнанбаевтың шығармаларына сюжеттік-композициялық талдау
жасау арқылы идеялық мазмұнын ашу. Шығармадағы көркемдегіш құралдар мен ауыспалы мағынадағы
сөздерді табу, орны мен қызметіне талдау жасау.
Әдеби эссе
жазу.
(құндылықтарды
дарыту)Білімділік: «Қалың елім қазағым, қайран
жұртым» өлеңін талдап, білімдерін жүйелеу, шығармашылық жұмыстар
арқылы Абай туындыларын таныту;
Тәрбиелік:Абай шығармаларының құндылық
ретіндегі болмысын бағалауға, адамгершілікке, имандылыққа,
туған жердің тарихын қастерлеуге, қоғамдағы өзгерістерге өз
көзқарасын білдіруге баулу.
Дамытушылық:
Оқушылардың топтық және өз бетімен жұмыс
жасау дағдыларын жетілдіре отырып, бір-бірінің жауаптарын сыйлауға
үйрету, қазақ әдебиеті шығармаларын насихаттауға, құрметпен қарауға
шақыру.
Оқу сабақтары барысында
білім алушылар игеретін кәсіби біліктердің
тізбесі:
Әдеби шығармада көтерілген
мәселелерге талдау жасау арқылы эссе жазу, бейнебаян
әзірлеу.
-
Күтілетін
нәтижелер: Барлық оқушылар өлеңнің
мазмұнымен танысады, мағынасын ашады. Әдеби шығармаға
сюжеттік-композициялық талдау
жасайды.
Оқушылардың басым бөлігі Қазақ халқының мінез ерекшелігін
танып біледі. Кейбір оқушылар сол кездегі дәуір тынысы мен бүгінгі
заманды салыстырады.
-
Қажетті
ресурстар: Бейнефильм, аудиожазба,
презентация. Тапсырма жазылған парақшалар; деңгейлік
тестер.
Әдебиеттер:
-
А.С.Ақтанова, А.Қ.Жүндібаева.
Қазақ әдебиеті. 10-сынып қоғамдық –гуманитарлық
бағыт. –Алматы:
Атамұра,
2019
-
С.Қасқабасов, Р. Әлімханов,
Е.Раушанов, Қ.Қайырбай. Қазақ әдебиеті. 10-сынып қоғамдық
–гуманитарлық бағыт.
–Алматы:Жазушы,
2019
-
А.С.Ақтанова, А.Қ.Жүндібаева.
Қазақ әдебиеті. 10-сынып жаратылыстану-математикалық
бағыт. – Алматы:
Атамұра,
2019
-
С Қасқабасов, Р. Әлімханов,
Е.Раушанов, Қ.Қайырбай. Қазақ әдебиеті. 10-сынып
жаратылыстану-математикалық бағыт.-
Алматы:
Жазушы,
2019
-
Электронды
оқулықтар.
https://mhelp.kz/skachat-elektronnye-uchebniki-kazahstan/
Электронды
оқулықтар:
https://kitap.kz/author/265
https://kitap.kz/index.php/book/abaj-qunanbaev-shyharmalarynyng-tolyq-zhyjnahy
WEB сайттар мен сілтемелер
тізімі:
https://www.youtube.com/watch?v=lClQqKY_03s
-
Сабақтың
барысы
І. Ұйымдастыру
кезеңі.
Амандасу, студенттерді
түгелдеу, сырт келбетіне назар аудару, аудиторияның тазалығын
тексеру. (Топ басшы сабаққа келмеген студенттердің тізімін параққа
жазып қояды). Психологиялық даярлық. «Сәлемдесу»
ойыны. (№1
слайд).
ІІ. Сабақтың жоспары мен
мақсатын хабарлау.
Бүгінгі сабақта Абай
Құнанбайұлының саяси-әлеуметтік лирика жанрында жазылған өлеңімен
танысамыз. Ұлы ақынның шығармаларының ерекшелігін, қазақ әдебиетіне
қосқан үлесін, сөз шеберлігін талдап, тапсырмалар орындайтын
боламыз.
ІІІ. Үй тапсырмасын
тексеру. Абай Құнанбайұлының «Өлең –
сөздің патшасы, сөз сарасы» өлеңін мәнерлеп
оқу. (№2
слайд)
-
Сұрақ-жауап
әдісі. (№3
слайд)
-
Онлайн-тест.
https://informburo.kz/kaz/tanym/abai-turaly-qansalyqty-zaqsy-bilesiz-test
(№4
слайд.онлайн-тест)
Үй тапсырмасына жақсы
дайындалып келгендерді мадақтау. Кейбір жауаптарды толықтыру.
Пассивті студенттерді белсенді болуға шақыру. Үй тапсырмасын
бекітіп, жаңа сабаққа көшу.
IV. Жаңа білімді
меңгерту.
Миға шабуыл,
жаңа сабаққа жетелеу сұрақтарын
қою. (№5 слайд)
Жаңа сабақ тақырыбы
анықталған соң, оқу мақсаты, сабақ мақсаты, бағалау критерийлері
таныстырылады.
(№6 слайд). (Көркемдегіш құралдар мен
ауыспалы мағынадағы сөздерді таба алады, талдау
жасайды.)
«Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңін бейнебаяннан
көру, тыңдау. https://www.youtube.com/watch?v=lClQqKY_03s
(№7 бейнебаян)
Топқа бөлу. Абайдың 3 поэмасының
атауымен («Ескендір», «Әзім», «Масғұт») 3 топқа бөлу. Студенттер
таңдаған қиынды қағазда кітаптың, алманың және адамның бас
сүйегінің суреті шығады. (№8 слайд)
«Білу және
түсіну».
Дәптермен, оқулықпен жұмыс. Кітаптағы мәтінді оқу,
түсінгенін жазу. Бұдан соң
шығармадағы өзекті мәселе, идеялық
мазмұны туралы интерпретация жасау, (№9 слайд).
«Қалың елім, қазағым, қайран
жұртым» өлеңі бойынша Абай тілінің сөздігін жасау. (10/11
слайд).
Бес жолды
өлең. «Синквейн» әдісі бойынша
«Жұрт, орақ, сөз» деген сөздерге 5 жолды өлең құрастыру.
(12/13
слайд)
V. Жаңа сабақты пысықтау,
бекіту.
«Талдау және
жинақтау».
«Қалың
елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңіндегі көркем эпитетті табу,
тақтада жазу. Қатесіз жазған топқа ұпай беріледі.
Эпитет-зат-құбылыстың айрықша сипатын, сапасын анықтайтын суретті
сөз.(№14
слайд)
Қан ұрт,
май ұрт, аузымен орақ ору, бас басына би болған өңкей қиқым,
тиянақсыз қылтың, жыртың-жыртың
күлкі.
Өлең
құрылысын талдау. (берілген параққа жазу)
.(№15/16
слайд)
1. Әр
тармақтағы буын саны - 11-12
2. Әр
тармақтағы бунақ саны - 3
3.
Өлеңдегі тармақ саны - 30
5.
Ұйқасы- аралас ұйқас ААВА
Бағалау.
Не
білдің? «Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңінің өміршеңдігі
неде? Бүгінгі танысқан шығарма бойынша сурет саламыз.
(№
17слайд)
PISA тапсырмасы.
Абай
шығармаларындағы рухани құндылықтарға анықтама
беріңіз. (№18
слайд).
Абай сипаттаған толық адамның бойында болуға
тиіс қасиеттерді өз бойыңыздан таба аласыз ба? Адамның үш қасиетіне
талдау жасаңыз. (№ 19
слайд)
VII. Сабақты бекіту,
қорытындылау.
«Бэкроним» әдісі. Логикалық
ойлау қабылеті дамиды, сөздік қоры молаяды. «Қайран» сөзіндегі
әріптерге Абайға байланысты сөйлем құрастыру. Бекіту сұрақтары:
Абай кім? Қандай адам? Қызметі? Шығармалары?
(№20 слайд)
VIII.
Бағалау. Тапсырманы жақсы орындаған
топты мадақтау. Бағалау критерийі бойынша жинаған ұпайларын
хабарлау. (21
слайд).
IX. Рефлекция.
«Смартфон» әдісі. Сабақта не қызықты болды, не түсініксіз
болды және қандай әсер алғанын жазады.
(№22 слайд).
X.Үй
тапсырмасы. (№23 слайд).
-
«Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңін жаттау,
мәнерлеп айту.
-
«Мен таныған Абай әлемі» тақырыбында 1 минуттық бейнебаян
әзірлеу.
-
«Ұлтын сүйген Ұлы адам» тақырыбында 150-200 сөзден тұратын
эссе жазу.
Пайдаланатын дерек көздер:
https://abaiqunanbaiuly.enu.kz/