Сабақтың
ортасы
15
минут
|
Абай Құнанбаевтың отыз бірінші
қара сөзімен танысамыз.
Қара сөз – көркем әдебиеттің
үлкен бір саласы. Қара сөздің өлеңге қарағандағы айырмасы онда сөз
ырғағы еркін, онда белгілі бір өлшемдер
сақталмайды.
Абайдың қарасөздерін тақырыбына қарай
топтасуымен таныстыру.
Өмірбаяндық: 1
- сөз.
Халықтарды
салыстыру: 2 - сөз.
Қазақ
сахарасын билейтін әкім, тергеуші, соттар жайында: 3 -
сөз.
Күлкі туралы
ойлаған ойы, сыны. 4 - сөз.
Қазақтың мақал
- мәтелдері туралы: 5 - сөз, 29, 24 - сөз.
Ел мінезін
суреттеу: 6, 8, 9, 10, 14, 19, 21, 22, 23, 26, 29, 30, 33, 39, 40,
41, 42, 43 - сөздер.
Жас баланың
психологиясын еске алып талдаған сөз: 7 -
сөз.
Білім, ғылым,
өнер туралы: 18, 25, 31, 32 - сөздер.
Дін, мораль,
тәрбие жайындағы ойлар: 12, 13, 16, 27, 28, 35, 36, 38,
45.
Адамгершілік,
ар - ұят мәселелері: 11, 15, 17, 18 - сөз.
Өмір туралы
толғаныстары: 20 - сөз, 34 - сөз
Нақыл
сөздерден ғана тұратын қарасөзі: 37
1-тапсырма. Абайдың «Отыз
бірінші сөзін» тыңдап, адамның әртүрлі мінез-құлқын қарасөз мазмұны
арқылы түсіндіріп беріңдер. Мәнерлеп жатқа айтып
көріңіз.
Биологияда естің 3 типі
болады:
-
Нақты
ес
-
Ұзақ мерзімді
ес
-
Қысқа мерзімді
ес
« Зерек ес», «есте
сақтау», «ақыл» деген кілт сөздер беріліп,балалардың ойларын
тыңдау. Балалар, сабақты тез әзірлеу үшін есті қалай шыңдауға
болады? деген сұрақ қойылады.
Зерек ес – психологиялық күрделі процесс. «Ес –
ақыл қоймасы» деген даналық сөз бекер айтылмаған. Сондықтан ұдайы
жаттықтыру арқылы ғана есті зерек ете аласың. Осыны жадыңа тұт.
Есте сақтау үшін қандай нәрселерді орындау
қажет?
Өзің өмірде естіген нәрсеңді ұмытпас үшін не
істейсің?
Естіген сөзді ұмытпаудың 4 түрлі себебін
топтастыр.
Ой
кеселдерін ата.
Ой
кеселдерінен бойыңды аулақ ұстау үшін қайтер
едің?
Ғибратләну, уайымсыздық, салғырттық сөздерінің
синонимдерін жазу. түсіндірме сөздіктен қарай отырып, мағынасын
жаз.
Топпен
жұмыс: есте
сақтау ережесін шығару. (Постермен жұмыс)
Тақтамен жұмыс: 5—тапсырма: Қарасөз мазмұнын негізгі алып, адам
бойындағы жағымды әрі теріс әрекеттерді салыстырып, дәптерге
жазыңыздар.
Жағымды
әрекет
|
Жағымсыз
әрекет
|
|
|
«Бес жол өлең»
әдісі
1. Зат есім (1 сөз) . . .
Абай
2. Сын есім (2 сөз) . .
.
3. Етістік (3 сөз) . .
.
4. Түйін сөз (4 сөз тіркесі) .
. .
5.
Синоним.
Қалыптастырушы
бағалау
|
Интербелсенді тақта, қима
қағаздар.
|
Сабақтың
соңы
15
минут
|
“Еркін жазу”
стратегиясы.
Абай өлеңдерінен өз бойларыңа
қандай жақсы қасиеттерді сіңірдіңдер?Абай
кім?
Қалыптастырушы
бағалау
Сағынғали Сейітовтың « Кім
»-өлеңімен аяқтау.
Жүрегін шырақ етіп
жандырған кім?
Жырымен жан сусынын
қандырған кім?
Өзіне өзі орнатып
ескерткішті
Мұра ғып кейінгіге
қалдырған кім?
Ерте оянып, ойланып ержеткен
кім?
Талабын тас қияға өрлеткен
кім?
Құба жон, құбақан құм құла
қырды
Өлеңнің бесігінде тербеткен
кім?
Соқтықпалы, соқпақсыз жерде өскен
кім?
Үнінен әділдіктің лебі ескен
кім?
Арманын аттандырған
келешекке
Біздермен осы күнгі тербеткен
кім?
Тайсалмай мыңмен жалғыз
алысқан кім?
Өзендей құйған барып көк
теңізге
Лермонтов, Пушкиндермен табысқан
кім?
Көрікті көңілде жыр, қолда
қалам
Өмірдің өріне өрлей басқан
қадам
Қазақтың өлеңінің ұлы
атасы,
Ол-Абай, Ұлты-қазақ, Аты
–Адам.
|
|