Армысыздар, құрметті ұстаздар мен
оқушылар.Бүгінгі іс- шарамызда біз әдептілік, тәрбиелік,
адамгершілік туралы сөз
қозғаймыз.
Бүгін біз әдептілік, адамгершіліктің асыл
қавсиет екені туралы пікірлесіп, өз ойларымызды ортаға саламыз.
Олай болса АДАМ!
Адам баласының бойында жақсы да, жаман да
қасиеттер болады екен. Бізге ақылдылықты, адалдықты, қарапайым -
кішіпейілділікті, инабаттылықты, шыншылдықты үлкендер үйретеді. Ол
- біздің ата - анамыз, ақсүтін бере лтырып, ана тілімен үйретеді.
Біз оны түсініп, ата - баба салт, әдеттерін үйренеміз. Адам болатын
адамгершілігі бар бала - барлық жақсы қасиеттерді үйреніп, жаман
мінез әдеттерден, ұнамсыз қылықтардан аулақ болуға тырысуы
керек.
Бір жұрттың үлкен оқымысты кісісі екінші бір
елдің байымен сөйлесіп тұрғанда, қастарынан бір жарлы адам өтіп
бара жатып, оқымыстыға келіп, басын иіп сәлем
береді.
Оқымысты басын одан да төменірек иіп
сәлемдеседі.
Қасындағы
бай:
- Тақсыр, осынша біліміңіз бар ғалымсыз.
Сөйте тұрып, жарлы адамға соншалық иіліп сәлемдесуіңіздің мәні
қалай?- деп сұрайды.
Сонда ғалым
тұрып:
- Ешбір ғылым - білім
үйренбеген ол кісі әдептілік көрсеткенде, мен одан әдепсіз болып
көрінсем, лайық па?- деген екен
Ы.Алтынсарин.
Дебат – интелектуалдық
пікір-сайыс, өз ойынды анық , әсерлі ,нақты түрде дәлелдеуге
баулиды.
Конвертке салынған, 3 қарарлардың ішінен бір
тақырып
ойнатылады.
-
Б.П.
Ұялы телефонның пайдасы мен зияны
д.е
-
Б.П. Адам болу адамгершіліктен басталады
д.е.
-
Б.П. Оқушыларға мамандықты қабілетіне
байланысты маман таңдап беруі керек
д.е.
Таңдалған қарар арқылы топ дебат ережесіне
сай және АПФта ойнатылады. Яғни, «үкімет» және «оппозиция».
Таймспикердің рөлі маңызды. Себебі уақыт лимитінің сақталуын және
ойын ережісінің бүзылмауын жеке қадағалайды. Ойлары жинақы,
өздеріне берілген қарардан алшақтамай, нақты әрі тыңғылықты жауап
беру қажет.
АПФ (Американдық парламенттік форматта)
ойнатылады.
ПІКІР-САЙЫСТЫҢ
ШАРТЫ
1.Пікір-сайыстың негізгі мақсаты- өзіңіз
ұстанып отырған
бағытын дұрыс екенін дәлелдеп
шығу.
2.Екі қарсы топ \жақтаушы, даттаушы\ берілген
қарар бойынша
төрешілерді өз бағыттарының дұрыс екеніне
көндіруі тиіс.
3.Әр топ төрт ойыншыдан тұрады . Әрқайсысының
ойында өз орны
бар және міндеттері нақты
белгіленген.
Пікір – сайыс
тәртібі.
Пікір –сайысты жақтау тобының бірінші спикері
бастайды. Оның 5 минут уақыты бар. Сөзін төрешілерді,
қарсыластарын, көрермендер мен өз тобымен амандасудан бастап, өз
кейсіне көшеді. Ең алдымен қарарымен келіседі ( мысалы: «Жастардың
сайлауға қатыспауы ақталмайды»), содан кейін қарардағы негізгі
ұғымдарды анықтайды – «сайлау», «ақталмайды»,
«жастар».
Негізгі ұғымдарға анықтама берудің маңызы өте
зор. Сол арқылы ойыншылар осы пікір – сайыста қозғала алатын немесе
қозғауға болмайтын мәселелер шеңберін анықтап алады. Анықтама
берген кезде ойыншылар анықтаманың қайнар көзін ( алынған жерін),
тіпті бетін көрсетуі тиіс.
Пікір – сайыс басталмай тұрып, төреші
топтарға жеребе тартқызып, олардың бағытын анықтайды (жақтау /
даттау), осыдан кейін топтар дайындыққа 15 минут уақыт алады. Бұның
сыртында әр топтың ойын барысындағы сөздеріне, қарсы сұрақ –
жауаптарға дайындалу үшін 8 минут уақыттары бар, бұл уақытты
пайдалану, бөлу мәселелері топтың өз еншісінде. Әр ойынды уақытты
қадағалап отыратын уақыт төрешісі болуы
тиіс.
Қарардың негізгі ұғымдары анықталғаннан
кейін, бірінші спикер жақтау тобының критерйін енгізеді. Критерийді
әр топтың өз қарарын, өз бағытын қорғаудағы негізгі мәні, сол
қарарды қолдаудағы мүдделері ретінде қарастыруға болады. Критерийін
жариялағаннан кейін, бірінші спикер алғашқы
*********************
Үкімет
Оппозиция
1 спикер – 4 мин 1 спикер – 3
мин.
2 спикер – 4 мин 2 спикер – 4
мин.
3 таймспикер – 3 мин 3 таймспикер – 4
мин
6.Қорытынды сөз төреші көрермендермен келісе
отырып, жеңімпаз топты анықтап,
марапаттайды.
-Бүгінгі қатысушыларымызбен таныс болыңыздар
.
1»Болашақ»
командасы
2.»Келешек»
командасы
|