2-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға арналған
тапсырмалар
Бөлім «Абайды оқы,
таңырқа!»
6-сынып, № 2
БЖБ
Тақырып:
Абай Құнанбайұлы
«Бірінші қарасөзі», «Жетінші қарасөзі», «Отыз бірінші
қарасөзі»
Оқу мақсаты:
6.2.1.1 шығарма
композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын
маңызына негіздеме
жасау;
6.3.2.1 кейіпкерлер жүйесінің
заманауи жаңашылдығын өзара
салыстырып
баға
беру.
Бағалау
критеийі:
Орындау
уақыты 15-20
минут
1-тапсырма. Абайдың
«Бірінші қарасөзі» бойынша берілген үзіндіге байланысты өз
пікіріңді білдір.
Шығармадан
үзінді
|
Менің
пікірім
|
Ел бағу? Жоқ, елге бағым
жоқ. Бағусыз дертке ұшырайын деген кісі бақпаса, не албыртқан,
көңілі басылмаған жастар бағамын демесе, бізді құдай
сақтасын!
|
|
2-тапсырма. Абайдың
«Жетінші қарасөзіндегі» ойлар мен тұжырымдарды
анықтаңдар.
Берілген
түсінік
|
Қарасөздегі ой-тұжырым
атауы
|
Ішсем, жесем,
ұйықтасам
|
|
Не көрсе соған талпынып,
жалтыр-жұлтыр еткен болса, оған қызығып, аузына салып, дәмін татып
қарап, тамағына, бетіне басып қарап, сырнай-керней болса, дауысына
ұмтылып, онан ержетіңкірегенде ит үрсе де, мал шуласа да, біреу
күлсе де, біреу жыласа да тұра жүгіріп, «ол немене?», «бұл немене?»
деп, «ол неге үйтеді?» деп, «бұл неге бүйтеді?» деп, көзі көрген,
құлағы естігеннің бәрін сұрап, тыныштық
көрмейді.
|
|
3-тапсырма. Абайдың «Отыз
бірінші қарасөзі» бойынша білімдеріңді тест әдісімен
тексеріңдер.
-
Естіген нәрсені
ұмытпастықтың неше себебі
бар?
-
3
-
4
-
2
-
6
-
Абайдың «Отыз бірінші
қарасөзіндегі» ой кеселін
көрсетіңіз.
-
Ойыншы-күлкішілдік
-
Мазасыздық
-
Ұйқышылдық
-
Көпсөзділік
-
«Ғибрәтлану» сөзінің
мағынасы
-
Ғибраттану, үлгі
алу;
-
Құмарлық
-
Қарасөз
-
Залал
-
Естіген нәрсені
ұмытпастықтың төрт түрлі себебінің бірін
белгілеңіз.
-
Ой-кеселді нәрселерден қашық
болу керек.
-
Адалдықпен өмір сүруге тырысу
керек.
-
Бала тәрбиесімен айналысу
керек.
-
Көп кітап оқып, білімін
жетілдіру керек.
-
Естіген нәрсені
ұмытпастықтың төрт түрлі себебінің бірін
белгілеңіз.
A. Сол нәрсеге қатысты мол
деректер жинап, мағұлмат алу керек.
B. Сол нәрсені ішінен бірнеше
уақыт қайтарып ойланып, көңілге бекіту
керек.
C. Сол нәрсенің шыққан тегін
зерттеп, тарихи негізіне үңілу
керек.
D. Сол нәрсеге өзгелердің
қызығушылығын арттыра білу керек.
Бағалау
критерийі
|
№
тапсырма
|
Дескриптор
|
Балл
|
• шығарма композициясындағы
белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме
жасайды;
|
|
Абайдың «Бірінші қарасөзі»
бойынша берілген үзіндіге байланысты өз пікіріңді
білдіреді;
|
1
|
Өзінің көңілге түйгенін
жазады
|
1
1
|
Абайдың «Жетінші
қарасөзіндегі» ойлар мен тұжырымдарды
анықтайды;
|
1
1
|
• кейіпкерлер жүйесінің заманауи
жаңашылдығын өзара салыстырып баға
береді.
|
|
«Отыз бірінші қарасөзі»
бойынша білімдерін тест әдісімен
тексереді:
1-сұрақ;
2-сұрақ;
3-сұрақ;
4-сұрақ;
5-сұрақ.
|
1
1
1
1
1
|
Барлығы – 10
балл
|
Дұрыс
жауаптар
1-тапсырма. Абайдың
«Бірінші қарасөзі» бойынша берілген үзіндіге байланысты өз
пікіріңді білдір.
Шығармадан
үзінді
|
Менің
пікірім
|
Ел бағу? Жоқ, елге бағым
жоқ. Бағусыз дертке ұшырайын деген кісі бақпаса, не албыртқан,
көңілі басылмаған жастар бағамын демесе, бізді құдай
сақтасын!
|
Бұл жерде Абай ақын ел ісімен
айналысқысы келмейтіндігін, ел ішіндегі талас-тартысқа араласып
дертті болғанша ел басқару, ел билеу ісін жігерлі жастарға берген
дұрыс деген ой
айтады.
|
2-тапсырма. Абайдың
«Жетінші қарасөзіндегі» ойлар мен тұжырымдарды
анықтаңдар.
Берілген
түсінік
|
Қарасөздегі ой-тұжырым
атауы
|
Ішсем, жесем,
ұйықтасам
|
Тәннің
құмары
|
Не көрсе соған талпынып,
жалтыр-жұлтыр еткен болса, оған қызығып, аузына салып, дәмін татып
қарап, тамағына, бетіне басып қарап, сырнай-керней болса, дауысына
ұмтылып, онан ержетіңкірегенде ит үрсе де, мал шуласа да, біреу
күлсе де, біреу жыласа да тұра жүгіріп, «ол немене?», «бұл немене?»
деп, «ол неге үйтеді?» деп, «бұл неге бүйтеді?» деп, көзі көрген,
құлағы естігеннің бәрін сұрап, тыныштық
көрмейді.
|
Жан
құмары
|
3-тапсырма. Абайдың «Отыз
бірінші қарасөзі» бойынша білімдеріңді тест әдісімен
тексеріңдер.
-
Естіген нәрсені
ұмытпастықтың неше себебі
бар?
-
3
-
4
-
2
-
6
-
Абайдың «Отыз бірінші
қарасөзіндегі» ой кеселін
көрсетіңіз.
-
Ойыншы-күлкішілдік
-
Мазасыздық
-
Ұйқышылдық
-
Көпсөзділік
-
«Ғибрәтлану» сөзінің
мағынасы
-
Ғибраттану, үлгі
алу;
-
Құмарлық
-
Қарасөз
-
Залал
-
Естіген нәрсені
ұмытпастықтың төрт түрлі себебінің бірін
белгілеңіз.
-
Ой-кеселді нәрселерден қашық
болу керек.
-
Адалдықпен өмір сүруге тырысу
керек.
-
Бала тәрбиесімен айналысу
керек.
-
Көп кітап оқып, білімін
жетілдіру керек.
-
Естіген нәрсені
ұмытпастықтың төрт түрлі себебінің бірін
белгілеңіз.
A. Сол нәрсеге қатысты мол
деректер жинап, мағұлмат алу керек.
B.
Сол нәрсені ішінен бірнеше
уақыт қайтарып ойланып, көңілге бекіту
керек.
C. Сол нәрсенің шыққан тегін
зерттеп, тарихи негізіне үңілу
керек.
D. Сол нәрсеге өзгелердің
қызығушылығын арттыра білу керек.
«Абайды оқы, таңырқа!»
бөлімі бойынша жиынтық
бағалаудың
нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған
ақпарат (рубрика)
Абай Құнанбайұлы «Жетінші
сөз»
Оқушының
аты-жөні: ____________________________________Сыныбы:_____
Бағалау
критерийлері
|
Оқу жетістігінің
деңгейі
|
Кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдеріне қарай
анықтайды
|
Төмен
|
Орта
|
Жоғары
|
Кейіпкер образын ажыратуда
қиналады
|
Кейіпкер образын
ажыратуда
қ
ателеседі
|
К ейіпкер образын
ажыратады
|
Шығармадағы кейіпкерлерді
өзара салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығына баға
береді.
|
Кейіпкерлерді салыстырмалы
сипаттама беруде қиналады
|
Кейіпкерлерді
салыстыруда,
б аға беруде
қателіктер жібереді
|
Кейіпкерлерді
салыстырады,
б ерілген үзіндінің
құндылығына баға береді
|
Отбасылық құндылықты көрсетіп,
әдеби эссе жазады.
|
Эссенің құрылымын сақтауда,
(кіріспе, негізгі,
қорытынды)
о тбасылық
құндылықты көрсетуде қиналады
|
Эссенің құрылымын сақтауда,
(кіріспе, негізгі,
қорытынды)
о тбасылық
құндылықты көрсетуде қателеседі
|
Эссенің құрылымын сақтайды,
(кіріспе, негізгі,
қорытынды)
о тбасылық
құндылықты көрсетеді
|